Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Adgang til stenrevet

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MJK

Tilmeldt:: 07 Feb 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MJK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Adgang til stenrevet
    Sendt: 22 Mar 2012 kl. 02:00
Hej
 
Er der nogen der kan hjælpe mig med korrekt adgang til Stenrevet i Randers Fjord? Havde fået at vide at man skulle af Nydamsvej og parkere lige før vejen svinger ned mod fjorden og bliver til jordvej, og så tage den til fods resten af vejen. Der står dog et skilt med "privat, uvedkommende færdsel forbudt", forsøgte dog alligevel at gå derned af, men blev hurtigt vist på rette vej væk igen af en sur lodsejer. Hm?
Til top
Claus Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fly4Life

Tilmeldt:: 02 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly4Life Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 06:04
Hejsa. Jeg vil mene at du bruger den rigtige vej. Har fisket rigtig meget på stenrevet og er altid gået ud fra Nydamsvej af. Har faktisk taget bilen het ud til båd pladsen nogen gange. Har aldrig mødt nogen som ikke mente vi havde noget at lave der..  Syns bare du skulle prøve at tage derud igen :) Mvh Claus Christensen
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 09:11
Plejer at holde oppe ved gården, og så gå resten af vejen. Det lyder meget underligt hvis du er blevet bedt om at gå af lodsejeren. Jeg har fisket der i mange år, og aldrig fået noget af vide. Det kan være at stedet er ved at være meget overrendt, og folk efterlader en masse skrald på parkeringspladsen. og han er ved at være træt af det ? ved det ikke, men det sker ihvertfald i stor stil ved Mariager fjord, at de små veje til vandet får et " Privat vej " skilt op ude ved vejen...

Christensen @ Det her er ikke for at bitche eller noget.. Men der er jo ligesom en grund til at der er et " Privat " skilt ned til bådpladsen. Og det burde man altså respektere. Måske det kunne være en af grundene til at lodejser ikke gider alt det rend på hans vej? Og hvis alle begyndte at parkere dernede, så kan det jo være vi bliver nød til at holde helt oppe i Udby istedet. 

Rasmus




Redigeret af Rasmus Bech - 22 Mar 2012 kl. 09:16
Til top
Christian Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cjfarum Avatar

Tilmeldt:: 03 Okt 2010
Geografisk: Farum
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjfarum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 09:11
Hej, jeg har mødt tilsvarende skilt på Falster og røg i diskussion med ejeren. Han kan IKKE forbyde dig at gå der hvis det er en vej ned til stranden, men du kan få problemer med parkering m.v. hvis du holder til gene. I visse kommuner skriver de direkte at du bare skal ignorere skiltet, f.eks. her http://www.odsherred.dk/page655.aspx  
Du kan se bekendtgørelsen her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=139348 kapitel 4. Tag evt. et print med i lommen. Ignorér trusler om politianmeldelser m.v. men stå på din ret.

/Christian
Til top
Frederik Sterner Bjerregaar Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fbjerregaard

Tilmeldt:: 11 Apr 2011
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 116
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 09:13
Du bruger den rigtige vej, tro mig! første gang jeg var derude var en halv dagsvandring både igennem en å og utrolig meget mudder :-)
 - Det er bare at tage derud igen! skal ser derud i morgen og se om der er fisk!
 
MVH
Frederik
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 10:16
Jeg kender ikke stedet du omtaler, men der er ingen, der kan forbyde dig at gå på anlagte  stier i det åbne land.
Hvis der er et privat skilt, skal det respekteres, hvis du er i bil.
 
På biblioteket kan du få en folder, der hedder  "Naturen må gerne betrædes".
 
I § 26 står der, at færdsel til fods og på cykel i det åbne land på anlagte veje og befæstede stier er tilladt hele døgnet.
 
Ejner
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pinkpandas6

Tilmeldt:: 09 Nov 2011
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pinkpandas6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2012 kl. 11:18
Kender ikke stedet, men er ret så sikker på du gerne må gå / cykle på privat veje dog ikke kørsel i bil. jeg ville tage et print af den side som Christian skrev. så har du bevis på at du har dit på det rene. 
Så bare der ud  igen med et print :D
Held og Lykke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down