Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fast spolehjul i Føtex.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fast spolehjul i Føtex.
    Sendt: 05 Apr 2015 kl. 10:32
Ja, jeg kiggede lige en ekstra gang, da vi skulle handle ind til påske - Føtex og fastspolehjul? men jeg blev nysgerrig, for Sheakespeare, var mit foretrukne hjul mærke i rigtig mange år, til mit kystfiskeri, men 99 kr? det var vist ikke lige, hvad jeg havde brug for - og dog! et ekstra hjul til reserve og børnebørn - jo da.Wink

https://etilbudsavis.dk/offers/bdf5A/faacXFQy/shakespeare-fiskehjul--beta-30-bagbremse/

Jeg er godt nok overrasket over vægten + at det faktisk kører fint + ikke mindst ligger linen godt op.

Om det kan holde, ja det må aktivt fiskeri jo afgøre, men til 99kr. så går man vel ikke helt galt i byen.

Jeg har valgt 40 RD modellen, og det glæder jeg mig til at fiske medTongue

Mvh
P.K.
Til top
Steen Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S. Jørgensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S. Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2015 kl. 13:34
Helt enig, der kan gøres en fornuftig handel, en gang imellem. Om det holder ud over den lovfæstede "reklamationret over skjulte mangler" - må man jo bare se.
 
Det tankevækkende for mig, er nu snarere "alle" de andre hjul, der angiveligt bliver lavet på den samme maskine, i det samme lokale, af de samme ansatte, de samme materialer etcetera. Det er i hvert fald hvad branchens største aktører joker med, når paraderne ikke er helt oppe, på en fisketur. Det er måske et spørgsmål om en tyver eller tredive kroner, i prod. omk. pr. enhed, hvis det virkeligt går vildt til.
Underbyggende samme, hvem kan ikke huske da en tidligere fiskeblad redaktør, var med i opstart af import "perfect" hjul? Her var et fluehjul der angiveligt skulle have kostet en flad femmer i prod. omk. Den blev nu lige tyk nok, men i princippet nøjagtigt det samme.
Grunden til at det stadigt går, for grossister og producenter, at sælge til / med en faktor 200 (eller der mere). Er, at det vi gamle havde som baggrund, for prisdannelsen på fiskehjul og den "fair" pris. Var det ældre vesteuropæiske volumenmæssige svage, omkostningstunge og ukonkurrence dygtige virksomheder af 50érne og 60érne. Her var priserne høje og vi kunne forstå hvorfor.
Idag er det lige modsat, priserne er i al almindelighed alt for høje (ikke de 99,-) og prisen er forlængst blevet beviset for de "overlegne kvaliteter". "Poisen pil" for producenterne er bare at der stadigt findes masser af de  gamle reelle kvalitets hjul derude og endnu flere reservedele. Hvem vil ikke hellere stå med et Ambassadeur fra tresserne, et Cardinal 52 eller 54 eller et Hardy Marquis, i stedet for nutidens inferiøre micky-mouse peace of s---, kineserier.
nå, skal lige en tur til fjorden
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2015 kl. 17:44
Ja jeg vil også helere have en Audi end den Trabant jeg tøffer rundt i.
Man får hvad man betaler for...
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2015 kl. 18:45
Per Hansen ;
Du skal bare gemme den Trabant længe nok  - så bliver den penge værdBig smile
Personligt anerkender jeg de priser som ting normalt koster i en butik, og jeg sætter pris på den service og de gode råd jeg kan få af en erfaren og DYGTIG grejhandler.
Når jeg er (nogenlunde) trofast kunde, så sker det også at man lige kan få sat et nyt topøje på den stang man knækkede i bildøren, eller man får et lille tip om en god fiskeplads..
Samtidig får jeg købt noget, som jeg slet ikke vidste jeg manglede.

Den fysiske butik koster mere end "ham med www shoppen i det gamle børneværelse" - sådan er det bare.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ckn76

Tilmeldt:: 16 Mar 2015
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ckn76 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2015 kl. 21:52
Den fysiske butik koster mere end "ham med www shoppen i det gamle børneværelse" - sådan er det bare.

www. koster mere end http..etc?
undskyld...begrebet er fattet men ikke termologien
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2015 kl. 05:51
Fysisk butik = dyrere end en lille webshop, drevet fra et gammelt børneværelse :-)
SÅ er det vidst opklaret :-)

Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2015 kl. 01:31
Føtex webshop ??? 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2015 kl. 17:16
Kære simon
Vi er helt enige, det der gælder er service, service og så et smil med service, det får man ikke af sofasælgerne.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down