Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

+5 fra Sjællands kyst.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: +5 fra Sjællands kyst.
    Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:07
Citat: simon agerholm2

Det er sjovt som man kan måle på hvilken fisk der er finest, og hvilket sted der er mere rigtigt end det andet...
Man kan jo ikke afvise at den (forøvrigt fantastiske)fisk vi netop har set et dejligt foto af, ganske enkelt er en Ishøj ørred - som i kraft af sin elendige genetik, simpelthen er vandret i forkert retningWink..

Det kunne da være skønt hvis ALLE udsatte fisk simpelthen fik klippet fedtfinnen, så kunne vi jo se, hvor få af de fangster der er - selv heeeeelt der ude i den "ægte" natur kaldet Stevns, som rent faktisk er vildfisk..

Hør nu her, Simon Agerholm! Du og nogle få andre har tilsyneladende fattet bjælde af, hvad det her handler om.
 
Prøv nu for bare et kort øjeblik at pakke den lille forurettede dreng væk, nu hvor du har fået lejlighed til at kalde mig narrehat, klaphat og forskelligt.
 
Det her handler ikke om fisk, der "finere" end andre, derimod handler det om din ubønhørlig trang til konstant at fremhæve dig selv med dine fangster og dine politisk korrekte holdninger i forhold til kystudsætninger.
Jeg er personligt ligeglad med dine fangster, hvor svulstige de end må være, men jeg er derimod ikke spor ligeglad med, at du i en debat som den jeg nu har linket til et par gange, det ene øjeblik taler indædt imod kystudsætninger, som du kalder faunaforurening, det næste øjeblik påstår du, at det aldrig har været lettere at fange en 5+ på de sjællandske kyster, for dernæst selv at fiske intensivt på en bestand af kystudsatte fisk i et yderst begrænset område, som på ingen mulig måde kan sammenlignes med resten af Sjællands kyster.
Alt med det formål, at underbygge din påstand om, hvor let det hele er.
 
Med mindre du er dybt uintelligent, hvad jeg ikke umiddelbart mistror dig for, så er du fuldt ud bevidst om, at de forhold der hersker på resten af de sjællandske kyster ikke kan sidestilles med forholdene på "dit revir".
 
Din dobbeltmoralske holdning er fuldt på højde med et par socialdemokraters holdning til privatskoler, eller mere aktuelt - det faktum at Mc Donalds på Nørrebros Runddel nu må lukke, fordi kundeunderlaget - nemlig brugerne af Jagtvej 69 er forsvundet - du ved, dem der var indædte modstandere af selvsamme imperialistiske fedtbiks.
Hvis du fortsat ikke er i stand til at erkende det, så er din retfærdighedssans bare anderledes end min.
 
Jeg er en af dem der aldrig har fisket på "dit revir", jeg har været der og fandt det ucharmerende og ikke særligt indbydende.
Fiskeriet på stedet svarer efter min opfattelse til, at skyde fasaner på foderbrædtet - den opfattelse gør ikke mit fiskeri finere end dit, det er bare et udtryk for, at jeg stiller andre krav til mine fiskesteder end du gør.
 
Du afslørede allerede i den gamle tråd, hvor du havde til hensigt at fange din 5+, men jeg må indrømme, at jeg var så naiv og godtroende, at jeg ikke mistænkte dig for rent faktisk at gøre det, alene fordi det jo i bund og grund strider mod din holdning til spørgsmålet - kystudsætninger.
 
Den fejl begår jeg ikke igen.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:15
Citat: simon agerholm2

Det er sjovt som man kan måle på hvilken fisk der er finest, og hvilket sted der er mere rigtigt end det andet...
Man kan jo ikke afvise at den (forøvrigt fantastiske)fisk vi netop har set et dejligt foto af, ganske enkelt er en Ishøj ørred - som i kraft af sin elendige genetik, simpelthen er vandret i forkert retningWink..

Det kunne da være skønt hvis ALLE udsatte fisk simpelthen fik klippet fedtfinnen, så kunne vi jo se, hvor få af de fangster der er - selv heeeeelt der ude i den "ægte" natur kaldet Stevns, som rent faktisk er vildfisk..

Disse vildfisk skulle vi så naturligvis frede, da det vel ikke er forsvarligt at fiske på en bestand som er yderst sparsom ??

Det er sgu faktisk min grundholdning, klip dog alle de udsatte banditter, og lad os få syn for sagen vedr. de såkaldte naturlige bestande!!

Nogle gange græmmes jeg sgu over en del af de danske sportsfiskere, og jeg tør da dårligt indrømme at den lille laks jeg fik i maj i Skjern Å helt tydeligt var finneklippet - jeg må jo hellere få fjernet den fra min fangstlog - for der er jo INGEN tvivl om at den ikke tæller med...
Sådan en fisk kan jo næppe have nogen værdi, hverken for den enkelte, eller statusmæssigt blandt de "ægte" sportsfiskere...

Vedr. fiskeriet ved Ishøj, så er der enkelte der ikke overholder reglerne - ligesom alle andre steder,, de bliver irettesat af de mere lovlydige, ofte meget kontant.

Desuden er det meget pudsigt så megen viden og indsigt enkelte har i dette område - når de efter deres eget udsagn ALDRIG har sat deres ben i området.

Det er ikke heeeelt så let som nogle tror - og forøvrigt er ikke alle 3 af mine fisk taget i dette så udskældte område.

Næste år vil jeg forsøge efter en +5 fra Lilleåen, og det skal være på flue - for dér har jeg trods rigtig mange år aldrig fået en, selvom andre siger at det ikke er spor sværtBig smileBig smile

Hej Simon,
 
Det blev heller ikke til en stor fisk til mig fra Lilleåen i år men jeg havde dog den store glæde at få lov at lande flere over den størrelse(taget af min makker) Det kræver mindt lige så mange timer ved det lille fine vandløb og selv de sejeste at de lokale måtte kæmoe hårdt for en fisk i den størrelse. Der er dog nogle enkelte der må være født under en heldig stjerne(inklusiv min makker)
 
Jeg vil ikke sætte mig mål for næste sæson da man jo nemt kan blive skuffet. Meeen en enkelt god fisk må da gerne gå min vejSmile
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:23
Citat: mahimahi

Til Raymond
 
Sikken noget vrøvl, der bliver jo ikke fisket bevidst efter havørrederne på indersiden af slusen. 
At vi henstiller til at undlade at fiske i nævnte område, er som tidligere nævnt, at 99,9 5% af fiskene er farvede og dermed fredede. Hvis folk bare fisker løs, så bliver der fanget og hjemtaget farvede havørreder i stor stil og så er fanden ellers løs.
Derfor denne beslutning, så er der fred i området og stort set alle brugere af området kan godt se logikken i dette og følger gladeligt henstillingen fra klubben.
 
Og til Steen K.
Ja vi fisker efter aborrer inde i åen i den periode, men her er den som tidligere nævnt jo totaltfredet, så fiskerne herinde skal selvfølgelig afkroge fisken forsigtigt i vandkanten, hvis de under aborrefiskeriet får en havørred på krogen.
Nu har jeg selv fisket jævnligt i åen og i området udenfor i snart 30 år og jeg kender fint til forholdene både før Ishøj sportsfiskerklub fik tiltusket sig fiskeretten i åen og efter, så jeg har et glimrende kendskab til, hvad der bliver fanget og hvor.
Når det gælder ørrederne i Ishøj, så drejer det sig om fisk, der alligevel ikke kommer på leg, det er jo derfor, at der ikke er fredningsbælte udenfor slusen længere, på den baggrund er havørrederne sgu nok rimeligt ligeglade med, om de bliver fanget inde i åen og sat ud igen eller om det samme sker ude i karret.
At argumentet skulle være, at folk så pludselig begyndte at hjemtage farvede ørreder i stor stil... øh!, det er ulovligt og en sag for fiskerikontrollen, endvidere, så sker der jo ikke hjemtagning i stor stil af fredede ørreder inde fra åen og når det er mange af de samme lystfiskere, som fiske de 2 steder, så holder det argument altså bare ikke.
Faktum er det vel, at Ishøj S. har lave sine egne hovsa fiskeregler i et område I ikke har lovmæssig ret til, men alene udfra jeres egen lidt dobbeltmoralske og hjemmestrikkede etik.
Havørrederne ved Store Vejle å er ikke nogen bestand sammenlignet med aborre og gedder, det er P&T fisk og sådan det.
Herudover, så har havørrederne altid været noget sekundært i det område, da det er aborrene der tæller.
- Men du mener altså, at hvis man bare fisker efter andre arter end ørreder ude i karret, som tilfældet er med fiskeriet inde i åen, så er det helt fint at fiske ude i karret 16/11-15/1, for der er jo masser af aborre, skaller og brasen at fange også ude i karret???
Afkrogning i vandkanten af fredede ørreder - det er har jeg dog ofte oplevet ikke blev praktiseret, når jeg har set folk (også folk fra Ishøj) fange en fredet ørred i åen dette er et meget godt eksempel:
 
 
Til top
Jan.Svendsen. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan.Svendsen. Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan.Svendsen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:27
Simon Agerholm
 
At betegne 'Karret' I Ishøj som værende åben kyst, kan da vist mildest talt kun kaldes misvisende. Men ja, hvis din påstand om at det aldrig har været lettere, at fange en 5+ i 'Karret', så har du da så sandelig ret - SÅ meget må man trods alt give dig.
 
Det er sgu en ommer, Simon Agerholm. Så ved du hvad - tag du bare tophuen på. Du fortjener den virkelig.Clap
 
 
/Svendsen
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:35
Kære Ole.

Du bygger din argumentation op omkring løsrevne citater, hvor sammenhængen ikke er med - når det passer dig...
Jeg anvender ikke citat, dels fordi mine evner med computeren er sparsomme, dels fordi det ikke giver mening..

Jeg har en klar holdning til udsætning af fisk, og det er at vi skal søge at opbygge naturlige bestande - lad det være helt klart.
Dog mener jeg at vi skal have undersøgt hvor skadelige udsætningerne er, og ikke mindst om det er mere skadeligt at kystudsætte end at mundingsudsætte - hvorved vi med min begrænsede viden sætter den naturlige selektion ud af spillet (ihvertfald de først 2 år af fiskens liv)
Min egen lille erfaring med de mundingsudsatte/kystudsatte fisk er, at de ikke har den samme vandringsevne - og i det perspektiv må jeg sgu nok revurdere nogle holdninger,, også til den vandpleje som har mundingsudsætninger som noget meget vigtigt i disse år.

Herudover fisker jeg hvor der er fisk, og i forbindelse med mit lille forsøg udi kystfiskeriet valgte jeg et sted hvor mine chancer var optimale - ligesom jeg vælger at fluefiske i åer hvor jeg har den opfattelse at selv jeg kan fange noget.

Du kunne jo komme på banen med dine egne personlige hotspots - så skal jeg nok forsøge dem, i det omfang jeg har tid.

Jesper :

Det er simpelthen bare med at komme mest muligt afsted, på med pandelampen - ud i mørket..
Jeg var selv yderst godt tilfreds med 2010 i det jydske, og fik da også både godt selskab og lidt fisk .. Men de store oplevede jeg kun som voldsomme plask i den mørke nat, bølger på åen - og smørede grin fra de få heldige eller dygtige..
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:43
Jan S.

Åben kyst var et begreb Ole opfandt da han opdagede at jeg HAVDE opnået et resultat...
Jeg har såmænd kun talt om kyst.....
Men således oplever man nogle gange, at man blot skal tilføje et enkelt ord for at få "ret"... Hvis det vigtigste er at have ret.. Og det er det for nogle erhvervsgrupper.
Som nævnt er alle fisk ikke fra Karret.

Nå, jeg vil sgu tage mig et stykke med røget ørred, og så i putkassen... Nøjes med at glædes over at jeg har haft et dejligt fiskeår..


Redigeret af simon agerholm2 - 16 Nov 2010 kl. 21:45
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:47
Citat: simon agerholm2

Kære Ole.

Du bygger din argumentation op omkring løsrevne citater, hvor sammenhængen ikke er med - når det passer dig...
Jeg anvender ikke citat, dels fordi mine evner med computeren er sparsomme, dels fordi det ikke giver mening..

..
Åh spar mig, Simon.
 
Læs selv den gamle tråd, de citater jeg har trukket fra den er fuldt ud repræsentative for den holdning du forsvarer. Og desuden står det jo folk frit for, om de vil læse det hele, hvis de mener der mangler sammenhæng.
At du er computermongol skal jeg vel ikke lastes for.
 
Jeg har ingen personlige hotspots eller hemmelige pladser - der er ca. 20 kilometer jomfruelig klintekyst at boltre sig på, og der bliver kun fisket på de 5 af dem, så du kan bare starte fra en ende afWink
 
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:50
Citat: simon agerholm2

Men således oplever man nogle gange, at man blot skal tilføje et enkelt ord for at få "ret"... Hvis det vigtigste er at have ret.. Og det er det for nogle erhvervsgrupper.
Forklar venligst "erhvervsgrupper" - hvad kommer et erhverv denne debat ved?
 
Svar udbedes!
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:55
Kære Raymond
 
Inden du beskylder mig for at være fuld af vrøvl, så sæt dig ind i reglerne for området.
 
Da slusen er betegnet som åens udløb i havnen af Fiskeridirektoratet, så er det ifølge loven saltvand på ydersiden og ferskvand på indersiden. Det kan ikke diskuteres. Og derfor er der også forskellige regler på hver side.
 
At du så siger at der er få meter imellem og at dette skulle betyde at der ingen forskel er, det siger måske lidt mere om dig. I følge min logik, så er der ingen afstand mellem to forskellige zoner, der skal jo være en skillelinje og den fylder vel intet !
 
Jeg ved ikke hvor meget du kommer i området, men jeg tror ikke det er meget. Jeg er formand i foreningen og mener derfor jeg har en rimelig stor indsigt i hvad der foregår dernede. De tiltag som vi indfører og de henstillinger som vi kommer med til lystfiskerne, det er bestemt ikke for at genere nogle, det rammer jo også vores egne medlemmer.
 
Vi prøver blot, ved i en for øvrigt stor og frivillig arbejdsindsats, at beskytte fiskene og området, så vi alle kan have glæde af det i de kommende år.
 
At der er enkelte som fisker havørreder i åen med store blink som du skriver, det kan vi nok aldrig komme til livs, men som jeg skrev tidligere, så er det ikke noget som vi bifalder og som vi i øvrigt slår ned på når vi observerer det.
 
At vi har store farvede trofæfisk på vores hjemmeside, det er der vel ikke noget galt i, de er jo taget lovligt uden for fredningstiden.
Til top
Jan Jaszczak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swordfish

Tilmeldt:: 14 Jan 2007
Geografisk: Køge bugt
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swordfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 21:56
Simon !
 
Klap du bare dig selv på skulderen, for det tror jeg ikke der er andre der gør Thumbs Down
 
I min verden tæller dine såkaldte 5 + overhoved ikke, men hver sin lyst.
 
KYSTFISKERI PÅ SJÆLLAND HAR DET INTET AT GØRE MED !!
 
/Jan Jaszczak
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 22:13
Til Steen Kehler
 
At Ishøj Sportsfiskerklub har "tiltusket" sig fiskeretten i St.Vejleå, det syntes jeg er et lidt nedladende ord fra din side. Vi fik den overdraget af kommunen, som ønskede ordnede forhold ved åen, i forhold til de "wild-west" tilstande som hærgede dernede for år tilbage.
Det må du da også vide, når du kender alt til fiskeriet i området gennem de sidste 30 år :-)
 
Uden vores indsats i området, så havde der næppe været noget fiskeri i dag. Aborrerne blev dengang båret hjem i sække og bestanden var faktisk fisket ret langt ned på et tidspunkt, hvilket du selvfølgelig også må have bemærket via din gang ved åen i disse år. De regler som vi har i dag, har gjort at vi også har et godt fiskeri efter aborrerne i disse år, dette er ikke blot egne betragtninger og klap på skulderen til os selv, men rent faktisk ord som er sagt af fagfolk på området.
 
Havørreder havde der heller ikke været nogle af, idet som det tydeligt fremgår af denne og tidligere tråde, er et resultat af klubbens udsætninger gennem mange år.
 
Endnu engang, så prøver vi blot at passe på det hele hernede, til glæde for bla. dig som jo også fisker i området og alle andre.
 
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 22:20
Og Steen K. lad være med at skrive at jeg finder der OK at fiske efter andre arter i "Karret" i perioden 16. november - 15. januar.
 
Det har jeg aldrig hentydet til i det tidligere skrevne, tvært i mod. Lad være med at fordreje tingen, så køre debatten bare af sporet.
 
Om det er Put fisk eller noget andet, det er helt ligegyldigt, fiskene er fredet i nævnte periode og derfor er der ingen grund til at fiske på dem.
 
Jeg ved ikke hvem der er på det YOU Tube klip som du har lagt på, men igen som tidligere nævnt, så er det ikke noget som klubben bifalder.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 22:24
Ok.. Jeg syntes sku Simon er en blærerøv Wink

3 stk 5+ på 1 år, cool........
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 22:29
Til Simon
 
Tillykke med de flotte fisk, jeg ved at du har kæmpet for dem, så det er fuldt fortjent  Clap
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 23:31
Citat: mahimahi

Og Steen K. lad være med at skrive at jeg finder der OK at fiske efter andre arter i "Karret" i perioden 16. november - 15. januar.
 
Det har jeg aldrig hentydet til i det tidligere skrevne, tvært i mod. Lad være med at fordreje tingen, så køre debatten bare af sporet.
 
Nu var det et spørgsmål og ikke en hentydning ... Du har selv skrevet, at det er ok at fiske efter aborrene inde i åen, bare man ikke fisker målrettet efter ørrederne - du kommer altså ikke uden om, at det samme så må gælde ude i karret, for der er altså ofte lige så mange aborre (og skaller/brasen) ude i karret, som der er inde i åen, og tilsvarende med ørrederne, så kan der være lige så mange ørreder inde i åen, som ude i karret.
Hvis Ishøj S. seriøst prøvede at stoppe det målrettede fiskeri efter ørreder inde i åen, så ville I nok kunne forsvarer at "forbyde" fiskeri ude i karret - men så længe, at man må fiske med blink og spinner inde i åen i den periode, hvor ørrederne er fredet, så er det sgu dobbeltmoralsk at "forbyde" fiskeri i karret - langt største parten af ørrederne der fanges inde i åen under fredningen, de hugger på blink/spinner og det er sjældent, at der fanges aborre på disse endegrejer i den periode.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2010 kl. 23:53
Citat: mahimahi

 
Inden du beskylder mig for at være fuld af vrøvl, så sæt dig ind i reglerne for området.
 


Jamen Steen, hvad er problemet?

Du skriver jo at jeg er fuld af vrøvl fordi jeg har en anden mening og opfattelse af hvad der sker i St. Vejle å og karret.

Men jeg må ikke syns du er fuld af vrøvl :)

Du er da ikke nem at debatere med.


Jeg har ikke skrevet noget om at jeres farvede trofæ fisk er fanget i fredningstiden.

Men hvad er signalet hvis det handler om at beskytte fiskene og give bestanden ro?

Den forstår jeg ikke helt.






Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 08:23
Hej Raymond
 
Du må meget gerne beskylde mig for at vrøvle hvis der noget om det, men her er det vist dig som er galt på den. Slusen er altså fra officiel side, skillelinje mellem salt- og ferskvand og der gælder forskellige regler for hvert område.
 
Jeg tror godt at du ved hvad vores henstilinger til lystfiskerne går ud på og dermed kan se fornuften i dette, hvis du ser logisk på det.
 
Og at jeg ikke er nem at debatterer med, de ved jeg nu ikke, det er ikke mig som fordrejer det som andre skriver, jeg prøvede fra starten blot at informere om de faktiske forhold ved åen og Karret.
 
Det er nok svært at nå ind til dig og Steen K med mine argumenter, men i har selvfølgelig lov til at have jeres meninger. Lad os blot få lov til at passe på vores fiskevand, det er der rigtig mange som bakker op om og det er vi rigtig glade for.
 
Det kan være at vi mødes ved St.Vejleå en dag, for i er selvfølgelig altid mere end velkomne til at fiske hernede, hvis i vil prøve kræfter med en stor aborre eller havørred, så kan vi altid få en sludder om sagerne.
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 08:26
Jeg glemte lige at tilføje, at hvis det er havørrederne som i vil fiske efter hernede, så husk venligst vores henstilling om at ikke at fiske i "Karret" i perioden 16. november - 15. januar.
 
Så bliver vi rigtig glade  Wink
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 08:28
Ak ja, jeg startede blot denne tråd fordi jeg talrige gange blev opfordret, og som en udløber af en påstand i 2009 - som jeg naturligvis skulle underbygge med nogle faktuelle fangster.
Netop vedkommende som meget insisterende mente at jeg skulle melde fangsterne ud (eller skifte den udmærkede kun 10 år gamle hue, ud med en nydelig tophue i hele 2011), er selvsamme person som - når jeg opfylder hans ønske om at melde ud hvordan det gik - bruger det i den traditionelle negative retning.

Min påstand var, at det med baggrund i en række forhold, aldrig har været lettere at få en +5 havørred... Fra Sjællands kyst.
Dette kunne jeg opfylde - ved at fiske målrettet i 45 dage.

Herudover er jeg faktisk ikke kystfisker, og vender tilbage til det ferske vand igen i 2011 - og napper sgu lige 5 år som fuldtidslystfisker oven i det år der netop er gået,,, fordi jeg kanSmileSmile

Måden af foretage vandpleje, mundingsudsætning og kystudsætning her på Sjælland er under konstant forandring.
Det er dejligt, og jeg håber at HavørredProjekt Sjælland vil gøre det muligt at fange en +5 endnu flere steder i de kommende år..

Jeg er såmænd også blevet klogere af at daske rundt med waders på i 45 dage...
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 08:37
Citat: simon agerholm2

Ak ja, jeg startede blot denne tråd fordi jeg talrige gange blev opfordret, og som en udløber af en påstand i 2009 - som jeg naturligvis skulle underbygge med nogle faktuelle fangster.
Netop vedkommende som meget insisterende mente at jeg skulle melde fangsterne ud (eller skifte den udmærkede kun 10 år gamle hue, ud med en nydelig tophue i hele 2011), er selvsamme person som - når jeg opfylder hans ønske om at melde ud hvordan det gik - bruger det i den traditionelle negative retning.

Ja ja, tør øjnene og svar på det du bliver spurgt om - Hvad har en bestemt erhvervsgruppe at gøre med denne debat, og hvilken erhvervsgruppe er det du hentyder til?
Hvis du er på vej derhen hvor jeg tror du er, så er du sgu et hak dummere end først antaget.
 
Til top
lars holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LHH

Tilmeldt:: 17 Jul 2004
Geografisk: sjælland med øer
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LHH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:10
Hej der.
 
Simon. Du må da have fisket rigtigt meget på Sjællands kyster før i tiden, siden du så skråsikkert påstår, at det aldrig har været lettere at fange en stor havørred fra kysten. Eller..?
Jeg har brugt rigtigt mange timer på de selvsamme kyster siden midten af 80'erne og har den modsatte opfattelse. Jeg oplever nemlig, at det er blevet sværere de senere år..... Eller måske er de pladser du vælger at fiske på ikke repræsentative for Sjællands kyster generelt?
 
Lars Holm
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:33
Uanset fangststed, ville jeg da være ovenud lykkelig for en 5+ havørred! Smile

Tillykke til de heldige/dygtige fangere Clap
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:35
Kære Ole R.

Nu står det faktisk ikke i din magt, at diktere hvad jeg skal svare på..

Lars H :

Tiderne ændrer sig, ligesom de steder hvor fiskene er ændrer sig, udsætningerne er markant anderledes nu - end de var for år tilbage.
Jeg startede i 1980 som 6 årig med kysten, og det var primært Vestsjælland i følge med en fisketosse i familien.
I 1990 flyttede jeg til Århus, hvor jeg boede i 10 år.. Efter tilbagevending til Sjælland, kan jeg se at tingene er anderledes - og indretter mit fiskeri derefter.

Min påstand, tilbage i 2009 kan Ole nok finde frem, og den havde grobund i de undersøgelser der er lavet vedr. de gydebestande der er i de sjællandske åer.

Det er altså med baggrund i videnskaben, og ikke nødvendigvis knyttet til et lokalområde - alt er under forandring, og heldigvis for det.

Om de naturlige gydebestande nogensinde kan opfylde sportsfiskeres drømme om fangst, dét tvivler jeg faktisk mere og mere på - ihvertfald her på Sjælland.
Til top
René Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Homer

Tilmeldt:: 25 Feb 2008
Geografisk: Gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Homer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:39
Det kan da godt være at man vil være glad for en 5+ havørrede og og ønsker at sige tillykke med den flotte fangst osv. osv. men det er jo ikke det denne her tråd handler om, vel!!!
 
Den handler om hvorvidt det aldrig har været nemmere at fange en 5+ havørrede på kysten på Sjælland,  eller ej! Det har aldrig været nemt at fange en 5+ havørrede på kysten, det er som regl en flidspræmie og har altid været det!!!
Til top
Jan.Svendsen. Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jan.Svendsen. Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan.Svendsen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:43
Citat: simon agerholm2

Kære Ole R.

Nu står det faktisk ikke i din magt, at diktere hvad jeg skal svare på.
 
Og bl.a. ved ovenstående hopper du igen let og elefant henover hvor gærdet er lavest, Simon.
 
Og at du tilstadighed fastholder at definere 'Karret' i Ishøj som værende åben kyst, er jo totalt til grin - og længere er den bare ikke.Dead
 
Så igen - På med tophuen, kammerat.
 
 
/Svendsen


Redigeret af Jan.Svendsen. - 17 Nov 2010 kl. 09:52
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 09:57
Citat: simon agerholm2

Kære Ole R.

Nu står det faktisk ikke i din magt, at diktere hvad jeg skal svare på..

Nej det gør det ikke, men det ville bestemt klæde dig, at følge dine udtalelser til dørs, især når du vælger at bringe spørgsmålet om en bestemt erhvervsgruppe, som du åbenbart mener jeg tilhører, ind i en debat som denne.
Du må jo have haft et formål med dette, og derfor vil jeg gerne vide, hvad dette formål er???
For mig ser det ud som om du igen er trængt om i en krog, nu hvor din dobbeltmoral er udstillet.
 
Jeg forventer dog ikke, at jeg nogensinde får et fyldestgørende svar fra dig, for du har på bedste politikervis bevidst undgået at forholde dig til sagens kerne - nemlig at det aldrig har været sværere at fange en 5+ fra Sjællands kyster, med undtagelse af Karret i Ishøj, som på ingen måde kan sammenlignes med disse.
 
Læg venligst mærke til, at ikke én debattør i denne tråd mener, at det er så let som du påstår.
 
Og til sidst - når jeg udtaler mig om dette og hint på et offentlig forum som dette, samt på min hjemmeside, og alle andre steder du i din vildeste fantasi kunne komme i tanke om, så udtaler jeg mig alene som PRIVATPERSON og ikke andet, og eventuelle uvedkommende hentydninger til mit erhverv skal du holde ude af debatten. Kan du fatte dét, eller er det for indviklet for dig?
 
Jeg tager dybt afstand fra din debatform og din person iøvrigt.
 
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:07
Hej

Når det nu er så almindeligt med +5kg fra kyst på sjælland, hvorfor så ikke sigte lidt højere.  Hvad med +10kg?

Det er nu sjover, at komme hjem fra en nultur og ikke at havde fanget en +10kg fisk, end måske ikke at havde fanget en af de åbenbart almindelige +5kg fisk, eller bare ikke at havde fanget en havørred over målet?  Eller tager jeg fejl?

 

Undrer mig ellers lidt over at tråden indikerer, at det åbenbart er finere at fange havørreder nogle steder end andre steder?

Samt om det er fiskeri efter udsatte havørred i mulig gydevand, eller bare udsat havørred.

 
Tæller fangstmetoden så også med? Hvad er finest, kanonkuglefiskeri, Ul-spinnefisker eller 10fod kæp , fluefiskeri over/under #6, en eller to håndstang eller om der står når der Aldi eller Hardy på grejet?

 Er det så finere at fange havørred i Karup å end Odense kanal?

 

Ja, jeg har mange nulture, fordi mit mål er stadigvæk en havørred fra kysten på 1m og +10kg. Alligevel glæder jeg mig bare over at kunne tage til kysten og svinge stangen - oplevelse og friheden til selv at vælge tid, sted og agn er vigtigst. Selve fisken, tja, med mine høje mål bliver jeg ikke skuffet over en nultur. Et eller andet sted derude svømmer min drømmefisk rundt!Approve

Muligvis svømmer den rund i området ved Isøj, men ind til nu har jeg overhoved ikke overvejet dette som et sted jeg vil vælge at fiske
/J
 


Redigeret af Jørgen S - 17 Nov 2010 kl. 10:12
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:08
Hej simon
vil da lige ønske dig et stort tilykke med dine 3 i mine øjne flotte +5 fisk
Hvor de er fanget er ikke det der betyder mest for mig, men at de er fanget på fuld lovlig vis.
Jeg har selv fisket på kysten af og til de sidste 20 år, er mest til sø og havfiskeri ..   men et par ture til kysten bliver det trods alt til hvert år, opg har aldrig fanget en havørred over 1 kg. før, men ramte dagen her i efteråret ... da jeg først fik mig en flot fisk på 6,9 kg. og få timer senere en mere på 5,3 kg.
Ja den på 6,9 var farvet, og ja den kom med hjem, men kunne desværre ikke genudsætte den, efter at ha fået gravet krogen ud af den
 
men hold da op hvor er meningerne delte omkring de farvede fisk, jeg er både blevet svinet for vildt til, og andre har ønsket mig tillykke med den.
At jeg hjemtog en farvet fisk, pu ha det var ikke velset, og den var bestemt ikke værd at sætte tænderne i, dårligt og slattent kød m.m. skulle hellere smides i skraldespanden, skulle jeg lægge øre til, kan kun sige, den er blevet varmtrøget og smagen er og konsistensen er super.
Hvorfor ikke glædes over andres fangster, i stedet for at svine folk til, om hvorvidt det er etisk el. uetisk at fiske i og omkring ishøjhavn.
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:36
Hej Sten.
Tillykke med din flotte fisk - jeg tror forøvrigt jeg har mødt dig en dag du var ude og fiske sudere med Allan.

Ole R :

Desværre er det gældende for din EGEN debatform, at du altid går efter manden istedet for bolden.
Jeg er klar over, at det skrevne ord er fattigt - og at alt det mellem linierne, ikke kommer med.
Jeg er af flere blevet "advaret" via PM om at deltage i debatter hvor du optræder, fordi du anvender en debatteknik som i nogens øjne er underlødig.
Ligesom disse personer har oplyst dit erhverv, og linket det til din måde at tiltale eller "afhøre" andre...

Jeg tror grundlæggende at du er en flink fyr, men har en tendens til at provokere for provokationens skyld - og for sidenhen at kunne hænge folk ud/op på hvad der er sagt/skrevet i lettere ophidselse...
Det har jeg personligt oplevet fra en bestemt erhvervsgruppe...

Herudover synes jeg det er langt mere interessant at diskutere hvilken vej det går med vores sjællandske ørreder - det være sig såvel i å som på kysten.

Jeg er klar over at vi også i den forbindelse vil være uenige, men det må trods alt være mere interessant,,, end om du eller jeg er det største fjols (på Sjællands kyst)

Selvfølgelig kan der ikke opnås enighed om hvorvidt mine fangster (eller dine for den sags skyld) er anerkendelsesværdige.. Min påstand er stadig, at fiskene er fanget i et område som er defineret som kyst - en enkelt af dem forøvrigt uden for det meget ringeagtede område.
Til top
steen nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steen nielsen Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2005
Geografisk: midtsjælland/nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:47
hej simon
 
det er helt rigtigt ..  vi fik en snak ude i hove, en dag allan og jeg vare ude og hygge mede efter suder !!
Du fortalte lidt at der var godt gang i den efter aborre i havnen, og derfor måtte jeg da prøve dette fiskeri ...
de første ture gav lidt aborre, men da jeg skiftede til andet end jig, fik jeg pludselig helt andre fisk op ....
 
Så kan man sige der er mange fisk i "karet" men efter flere samtaler med en af de lokale fiskere, som skulle fiske der nærmest hver dag, så går der gerne 5-10 dage mellem han lander en havørred, så selv om der er flere store fisk der ude, er det ikke bare at vælte fisk op .... 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:47
Citat: simon agerholm2

Ole R :

Desværre er det gældende for din EGEN debatform, at du altid går efter manden istedet for bolden.
Jeg er klar over, at det skrevne ord er fattigt - og at alt det mellem linierne, ikke kommer med.
Jeg er af flere blevet "advaret" via PM om at deltage i debatter hvor du optræder, fordi du anvender en debatteknik som i nogens øjne er underlødig.
Ligesom disse personer har oplyst dit erhverv, og linket det til din måde at tiltale eller "afhøre" andre...

Jeg tror grundlæggende at du er en flink fyr, men har en tendens til at provokere for provokationens skyld - og for sidenhen at kunne hænge folk ud/op på hvad der er sagt/skrevet i lettere ophidselse...
Det har jeg personligt oplevet fra en bestemt erhvervsgruppe...

Hvad har mit erhverv med denne debat at gøre?
 
Jeg kender dine kilder, og jeg er rent ud sagt skideligeglad med, hvad du er blevet advaret om. Det er ikke popularitetskonkurrence det her, det er en debat om rigtigt og forkert, helt enkelt, og du har kvajet dig med din store kæft. Nu skal regningen betales, og nu tuder du, nøjagtigt som du gjorde i den forrige debat, hvor der ikke blev sparet på skældsordene og truslerne om oprettelse af en tråd om Stevns, der så kunne køre til evig tid og så videre og så videre. Ynkelig optræden.l
 
Hvis ikke du kan hitte ud af at debattere på et fornuftigt plan, så burde du måske bare holde dig væk.
Du skal i hvert fald afholde dig fra at drage mit erhverv ind i denne sag, så meget kan jeg fortælle dig.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:50
Citat: Jørgen S

Hej

Når det nu er så almindeligt med +5kg fra kyst på sjælland, hvorfor så ikke sigte lidt højere.  Hvad med +10kg?

Det er nu sjover, at komme hjem fra en nultur og ikke at havde fanget en +10kg fisk, end måske ikke at havde fanget en af de åbenbart almindelige +5kg fisk, eller bare ikke at havde fanget en havørred over målet?  Eller tager jeg fejl?

 

Undrer mig ellers lidt over at tråden indikerer, at det åbenbart er finere at fange havørreder nogle steder end andre steder?

Samt om det er fiskeri efter udsatte havørred i mulig gydevand, eller bare udsat havørred.

 
Tæller fangstmetoden så også med? Hvad er finest, kanonkuglefiskeri, Ul-spinnefisker eller 10fod kæp , fluefiskeri over/under #6, en eller to håndstang eller om der står når der Aldi eller Hardy på grejet?

 Er det så finere at fange havørred i Karup å end Odense kanal?

 

Ja, jeg har mange nulture, fordi mit mål er stadigvæk en havørred fra kysten på 1m og +10kg. Alligevel glæder jeg mig bare over at kunne tage til kysten og svinge stangen - oplevelse og friheden til selv at vælge tid, sted og agn er vigtigst. Selve fisken, tja, med mine høje mål bliver jeg ikke skuffet over en nultur. Et eller andet sted derude svømmer min drømmefisk rundt!Approve

Muligvis svømmer den rund i området ved Isøj, men ind til nu har jeg overhoved ikke overvejet dette som et sted jeg vil vælge at fiske
/J
 
 
For mig er det ikke fisk der er finere end andre. Om fisken er fanget på flue eller søm spiller heller ingen rolle. Det er slet ikke det som det her drejer sig om.
 
Og så måske lidt alligevel, det er for mig sporten og naturoplevelsen der tæller. Og der er jeg så nået derhen hvor jeg ikke finder det tilstrækkeligt at fiske de nævnte steder. Det udfordrer hverken min sjæl eller krop.
 
Hvad andre så gør vil jeg ikke blande mig i.. og kan vel også et langt stykke hen ad vejen være lige glad.

Dog vil jeg gå så langt som til at sige, at man nok skal passe på med at tage fiskeriet de nævnte steder til indtgt for fiskeriet pt. langs de sjællandske kyster.
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 10:54
Citat: Rådhede

Citat: simon agerholm2

Ole R :

Desværre er det gældende for din EGEN debatform, at du altid går efter manden istedet for bolden.
Jeg er klar over, at det skrevne ord er fattigt - og at alt det mellem linierne, ikke kommer med.
Jeg er af flere blevet "advaret" via PM om at deltage i debatter hvor du optræder, fordi du anvender en debatteknik som i nogens øjne er underlødig.
Ligesom disse personer har oplyst dit erhverv, og linket det til din måde at tiltale eller "afhøre" andre...

Jeg tror grundlæggende at du er en flink fyr, men har en tendens til at provokere for provokationens skyld - og for sidenhen at kunne hænge folk ud/op på hvad der er sagt/skrevet i lettere ophidselse...
Det har jeg personligt oplevet fra en bestemt erhvervsgruppe...

Hvad har mit erhverv med denne debat at gøre?
 
Jeg kender dine kilder, og jeg er rent ud sagt skideligeglad med, hvad du er blevet advaret om. Det er ikke popularitetskonkurrence det her, det er en debat om rigtigt og forkert, helt enkelt, og du har kvajet dig med din store kæft. Nu skal regningen betales, og nu tuder du, nøjagtigt som du gjorde i den forrige debat, hvor der ikke blev sparet på skældsordene og truslerne om oprettelse af en tråd om Stevns, der så kunne køre til evig tid og så videre og så videre. Ynkelig optræden.l
 
Hvis ikke du kan hitte ud af at debattere på et fornuftigt plan, så burde du måske bare holde dig væk.
Du skal i hvert fald afholde dig fra at drage mit erhverv ind i denne sag, så meget kan jeg fortælle dig.
 
Tror nu heller ikke at et bestemt erhverv har en bestemt debatteringstone..
 
Er selv i et erhverv hvor vi kan gå til makronerne overfor medmennesker og modparter i retten. Der bliver trukket på den store klinge når det kommer til spørgeteknikker og fælder osv.
 
Det prøver jeg så vidt muligt at lægge fra mig når jeg ikke er i retten.. kun kæresten bliver udsat for den slagsTongue
 
/M
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 11:15
Fine fisk Simon og Co !
Heldet har også været med mig i år, og har fået en 5 + eller 2 Tongue

Og Ole R. Du virker til at være en mega nederen og smålig person! Der er simpelthen så mange kællinger på dette forum at det er til at brække sig over..... !

Det var mine 2 cents.

Rasmus Bech - som skal til den vidunderlige fjord idag.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 11:45
Citat: Rasmus Bech


Og Ole R. Du virker til at være en mega nederen og smålig person! Der er simpelthen så mange kællinger på dette forum at det er til at brække sig over..... !

Det var mine 2 cents.

Rasmus Bech - som skal til den vidunderlige fjord idag.
Ja og sikke da fornuftige 2 cent - din mening om min person rager mig en papand.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 12:50
Steen N :

Ja, du er ihvertfald mere alsidig end de fleste af os! Jeg havde forøvrigt set din flotte fangst inde på team svinets hjemmeside.
Jeg gad sgu godt ud med det team på sundet en dag eller 5.... Selvom bulefiskeriet efter torsk jo er i dårligt lys, så har jeg selv oplevet stor glæde ved at fange og ikke mindst spise sådan en torskefætter..

Ole R :

Jeg kan da ikke tro at du er andet end stolt af dit erhverv, og derfor selv melder det ud - ligesom du mener at jeg skal stå ved, og præcisere mine fiskesteder????
Det er vel ikke noget at skamme sig overWink

Lystfiskeri er jo faktisk hvad JEG beskæftiger mig med, ligesom jeg til tider stikker næsen frem med en artikel..
Hvis alting flasker sig, vil jeg sgu endda nøjes med at være lystfisker fremover..

Jeg synes vi skal stoppe her, og så tage en fornuftig debat om vandpleje, udsætninger og fremtiden for det Sjællandske fiskeri i en anden tråd - og så diskutere holdninger og fakta...
Til top
Jan Jaszczak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
swordfish

Tilmeldt:: 14 Jan 2007
Geografisk: Køge bugt
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér swordfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 13:05

 

Simon,

tsk...tsk...tsk  Ja så nåede vi der til hvor du ikke har mere at skyde med.

Så kommer den klassiske : Jeg er af flere blevet "advaret" via PM om at deltage i debatter hvor du optræder, fordi du anvender en debatteknik som i nogens øjne er underlødig.
Ligesom disse personer har oplyst dit erhverv, og linket det til din måde at tiltale eller "afhøre" andre...

Henvisning til unavngivne personer som har sagt og skrevet....osv. Clap
 
Flot Simon ! Det bliver vist ikke meget bedre, måske skal du bare koncentrere dig om det du er god til ( hvis der noget Dead )
 
/Jan Jaszczak
 

 

 


Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 13:13
Citat: simon agerholm2

Ole R :

Jeg kan da ikke tro at du er andet end stolt af dit erhverv, og derfor selv melder det ud - ligesom du mener at jeg skal stå ved, og præcisere mine fiskesteder????
Det er vel ikke noget at skamme sig overWink

Lystfiskeri er jo faktisk hvad JEG beskæftiger mig med, ligesom jeg til tider stikker næsen frem med en artikel..
Hvis alting flasker sig, vil jeg sgu endda nøjes med at være lystfisker fremover..

Jeg synes vi skal stoppe her, og så tage en fornuftig debat om vandpleje, udsætninger og fremtiden for det Sjællandske fiskeri i en anden tråd - og så diskutere holdninger og fakta...
Jeg skal ikke melde noget som helst ud angående mit erhverv, hvad fanden har du tænkt dig?
 
Det er DIG der fuldstændig uretmæssigt og totalt uvedkommende blander mit erhverv ind i den her debat, som handler om vores fritidsinteresse. Du forsvarer det med noget rablende nonsens om, at du er blevet "advaret" mod at debattere med mig og jeg ved ikke hvad. Der må jo være nogen, der ikke anser dig for et voksent menneske med evnen til selv at vurdere, hvem det er "sikkert" at debattere med, eller også bruger du det bare som en undskyldning for endnu engang at bringe mig i miskredit og fjerne fokus fra dig selv.
 
Det er også DIG der beskylder mig konsekvent for at gå efter manden i stedet for bolden - ok, find lige et par debatter, hvor det er tilfældet - eller dementer den påstand.
Jeg melder mine meninger og holdninger konsekvent ud, det er der nogen der har det svært med, og i lige netop dit tilfælde forsøger jeg - uden synderligt held - at fastholde dig på de påstande du selv har fremsat.
 
Du har nu (igen) valgt det urene trav, i et forsøg på at miskredittere min person, denne gang ved at drage paraleller mellem min debatform og mit erhverv. Det hører ingen steder hjemme.
 
Du overskred grænsen for god skik og brug allerede i den forrige debat, hvor du slyngede om dig med skældsord i forhold til min person, men jeg er ikke sart af natur, så det har jeg kun et skuldertræk til overs for.
 
Med dit sidste stunt har du imidlertid langt overskredet min personlige grænse for, hvad man kan tillade sig på et offentlig forum og på den baggrund kan jeg oplyse dig om, at jeg aldrig sidenhen skal debattere noget som helst med dig.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 13:28
Citat: simon agerholm2

...Selvom bulefiskeriet efter torsk jo er i dårligt lys, så har jeg selv oplevet stor glæde ved at fange og ikke mindst spise sådan en torskefætter..

Ole R :

Jeg kan da ikke tro at du er andet end stolt af dit erhverv, og derfor selv melder det ud
 
Bulefiskeriet er ikke i et etisk dårligt lys blandt dem, som udøver det og det vel ikke andres hjemmestrikkede etik, som skal afgøre, om man tager på fisketur eller ej.
 
Jeg er ganske sikker på, at ganske mange her på forummet kender den pågældne persons erhverv, men det er jo fuldstændig irrelevant... herudover, så er det i lystfiskerøjemed fuldstændig ligegyldigt, hvad man har som erhverv, da et arbejde jo kun er noget man har for at have råd til at kunne komme på den næste fisketur... 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 13:49
Total iorden underholdning i leverer drenge....Wacko
 
 
 
 
/Søder
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 14:08
Hej Ole og Simon,

Hvad med i to mødes et eller andet sted og får dette ud af verden. I vælger selv hvordan.... Eller hvad med at ringe til hinanden istedet for at "battle" her...

Jeg har opgivet at læse denne tråd for længe siden... Jeg kunne selvfølgelig bare blade videre og blande mig uden om.. But I choose not to.

Søren
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 14:15
Er Ole og Simon mon gift med hinanden  ???????? Clown

Redigeret af SoftboyDK - 17 Nov 2010 kl. 14:15
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 14:26
Citat: soren72

Hej Ole og Simon,

Hvad med i to mødes et eller andet sted og får dette ud af verden. I vælger selv hvordan.... Eller hvad med at ringe til hinanden istedet for at "battle" her...

Jeg har opgivet at læse denne tråd for længe siden... Jeg kunne selvfølgelig bare blade videre og blande mig uden om.. But I choose not to.

Søren
Nu er det jo for nogle brugere en ret interessant og underholdende debat, så hvorfor i alverden skulle de 2 herre dog rykke deres del af debatten et andet sted hen --- din kommentar har jo ikke nogen relevans til det der debatteres, men er alene et udtryk for, at du ikke respektere andre brugeres ret til at debattere et givent emne - hvem er det lige, som har udnævnt dig til dommer over, hvad der må debatteres her på 123nu???
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 14:38
Ja, bliv endelig ved.... vi når snart indlæg nr. 100 i denne underholdende tråd.
Wink
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 14:43
Steen K :

Det er da meget interessant at du vurderer andres indlæg, og ikke mener han kan gøre sig til dommer over hvad der kan debatteres..
Så vidt jeg kan se vurderer du selv relevansen i, at jeg kæder en persons erhverv sammen med en måde at udtrykke sig.
Men det er vel så noget heeeeelt andet??Wink

Spørgeteknik og debatform er faktisk noget man kan undervises i, i nogle erhverv..

Herudover har jeg ikke yderligere til debatten.. Jeg fik min +5, og fra kysten - sagen er fra min side simpel og klar..
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 15:22
Citat: simon agerholm2

Steen K :

Det er da meget interessant at du vurderer andres indlæg, og ikke mener han kan gøre sig til dommer over hvad der kan debatteres..
Så vidt jeg kan se vurderer du selv relevansen i, at jeg kæder en persons erhverv sammen med en måde at udtrykke sig.
Men det er vel så noget heeeeelt andet??Wink

Spørgeteknik og debatform er faktisk noget man kan undervises i, i nogle erhverv..

Herudover har jeg ikke yderligere til debatten.. Jeg fik min +5, og fra kysten - sagen er fra min side simpel og klar..
Nu gør jeg mig ikke til dommer over, hvad der må debatteres - så du har fuldstændig ret i, at det er noget andet.
Det er ikke relevant for denne debat, hvad Ole´s erhverv er, da hans formuleringsmåde og debatform ikke er repræsentativ for folk med hans erhverv, men mere et udtryk for dine generaliserende fordomme over for folk med det erhverv.
 
 
 
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 22:39
Sten...

Nu kunne vi to sagtens køre denne tråd videre og diskutere hvem der er dommer her...
Men det har helt ærlig ingen betydning for mig og derfor gider jeg ikke at bruge energi på at svare på dit spørgsmål..

Du har din holdning og jeg har min.

Søren
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2010 kl. 22:52
Nu er der ikke noget at diskutere, da det er et faktum, at du med din formulering:
Hvad med i to mødes et eller andet sted og får dette ud af verden. I vælger selv hvordan.... Eller hvad med at ringe til hinanden istedet for at "battle" her...
Gør dig til dommer over Oles og Simons debatemne ved at erklære det for uønsket - det er ikke en holdning i debatten, men en holdning til 2 andre brugeres ret til at debattere et givent emne...
 
- Hvis ikke det havde nogen betydning for dig, så havde du ikke brugt tid på at kommentere mit indlæg - og sådan er det bare. 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2010 kl. 07:54
Syntes lige tråden
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 509
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2010 kl. 07:55
fortjener at vi kommer

Redigeret af P.M. - 18 Nov 2010 kl. 07:58
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down