Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

laksefiskeri i Danmark

 Besvar Besvar
Forfatter
kim jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kimsen

Tilmeldt:: 24 Okt 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kimsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: laksefiskeri i Danmark
    Sendt: 21 Jan 2010 kl. 17:28

Hvilken af de jyske lakseførende åer er bedst i danmark.
Hvilken lystfiskerforening har den skønneste natur.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 17:33
Spørgsmål 1.

Skjern Å / Guden Å

Spørgsmål 2

Det kommer vel an på hvem som ser på naturen og hvad man er til men skydebane terrænget på Omme Å er efter min overbevisning noget af det smukkeste å vi har i DK pga det aldrig er blevet dyrket og derfor ligger uberørt


/Søder
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 18:43
Kim J :

Jeg stillede et lidt lignende spørgsmål for nogen tid siden.. Dansk laks 2010?? tror jeg det hed.

Måske kan du bruge noget af dét som kom frem dengang.

Jeg glæder mig ihvertfald til at give det et seriøst forsøg:-)
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 19:42
Kim:

Der er mange smukke steder i Danmark - Men man kunne måske også tænke på hvilken form for laksefiskeri man vil dyrke...

Der har været meget snak om fiskeri efter - naturlige fisk - ikke naturlige fisk på denne side...

I den forbindelse er det jo meget godt at vide at der faktisk er et fint fiskeri i netop Gudenåen hvor flere her på 123nu fisker...

Der gøres en stor indsats for at holde en bestand af fisk i Gudenåen der - kan fiskes efter....Mange mennesker er også afhængig af de indtægter der følger i - kølvandet på et sådan fiskeri - Og det må ligeledes skønnes at det har store rekreative værdier for de tilrejsende..

Sportsfiskerforeningerne nedstrøms Tangeværket (Tangeværket der jo forhindre at den dengang naturlige laks kan eksistere) ønsker brændende, at fastholde et sportsfiskeri efter laks i Gudenådalen

Men sportsfiskerforeningernes støttebeløb er ikke helt nok til at fastholde udsætningerne i de kommende år på samme niveau som nu. Der skal mere til , så der er behov for alle støttebidrag. Dem der kommer fra andre steder i landet og også gerne ønsker at der er laks at fiske efter i Guden åen (nu da værket ikke lige bliver fjerne - og den ´´naturlige lakse bestand´´ kan etableres ) kan sende et støttebidrag til - se linket HER Det er en støtte til sikring af laksen i Gudenåen.

Her en direkte opfordring til alle der fisker efter laks i Gudenådalen - støt udsætningsarbejdet....

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum