Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tange Sø+DSF

 Besvar Besvar
Forfatter
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tange Sø+DSF
    Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:13
Hej:-)

Overvejer en tur til tange sø i morgen og mener at kan huske at medlemmer af DSF kan fiske der uden at købe fisketegn men er ike helt sikker?

Nogen der ved det?
Til top
Hans-Martin Olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
biologhmo

Tilmeldt:: 13 Sep 2007
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér biologhmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 20:36
Hej Marc,
Den aftale gik fløjten for mange år siden, fordi Tangeværket ikke kunne tåle at DSF arbejder for faunapassage ved Tangeværket og dermed truer værkets subsidierede drift.

Jeg ved desværre ikke hvor man støver et fiskekort op.

MVH
Hans-Martin
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:04
Ok... tak for svaret...
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:29
Tanken i Ans. 50 kroner for dagkort.

Mvh

Peter
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2010 kl. 21:37
Peter Eskildsen skrev: Tanken i Ans. 50 kroner for dagkort.

Mvh

Peter...


Hvis man køber kort til Tange sø, er man så ikke med til at støtte Gudenåcentralen/Tangeværket?

Mvh
Henning
Til top
Henrik Leth Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Leth Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2004
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 03:52
Desværre støtter vi alle Gudenåcentralen over skatten :-(
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 08:17
det er bjerringbro sportfiskerforening der sælger kortene....... så på den måde støtter du deres arbejde med en faunapassage......
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 09:16
Der kan købes online dagkort samt alle kort til Bjerringbro her:
- se linket HER
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 09:36
Hej Henrik

Du har desværre ret
Iøvrigt nogtet forbandet svineri at vi skal tvinget til at støtte
naturødelæggende projekter, især når VK påstår at være ´´fremtidens grønne vogter´´,

velbekomme siger jeg bare

Hvad sker der iøvrigt med projekt ´´tøm Tange Sø´´ / langt omløb

S.U.
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 09:39
Hvor mange penge afleveres der så til lodsejeren ?
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 13:58
Henrik Leth skrev: Desværre støtter vi alle Gudenåcentralen over skatten :-( ...


Ja det er jo ikke til at blive fri for, men man behøver efter min mening ikke, at støtte Gudenåcentralen frivilligt, der findes trods alt andre steder at dyppe snøren!

Mvh
Henning
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 14:16
Det er da også utroligt at man skal betale for at fjerne alle deres rov og skidtfisk, de burde være henryk for at komme af med lortet:-)
Forestil jer en fiskedam fyldt med gedder...der kommer en ædelfisk svømmende ind i dammen.... pu ha
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 14:28
Fin indstilling Erno! ;-)

Drop nu det der ædelfisk pjat.. Det er jo ren P&T i Gudenåen.

Marc fisk du bare løs i Tange sø, og se bort fra alle de mavesure kommentarer fra de sure gamle mænd. Pengene går jo som sagt til en lokal forening, og dermed en god sag.

Mvh
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 15:29
Carsten Nielsen skrev:

Marc fisk du bare løs i Tange sø, og se bort fra alle de mavesure kommentarer fra de sure gamle mænd. Pengene går jo som sagt til en lokal forening, og dermed en god sag.

Mvh...


Et indlæg som ovenstående, må jo bero på total uvidenhed!
Vil du ikke være så venlig, at informere os gamle og sure mænd om, hvad det er for en god sag man støtter ved at hælde penge i Gudenåcentralen?
Sandheden er jo at Bjerringbro og Omegns Sportsfiskerforening, sidder i lommen på Gudenåcentralen der, hvis ikke BSF makker ret, nok skal vide at fratage BSF retten til at fiske på Gudenåcentralens vand.
Gå ind på dette link - se linket HER og læs punkt 4. indkomne forslag. Var der nogen der sagde mafiametoder!

Mvh
Henning
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 16:23
Henning..

Jeg har ingen interesse i at diskutere farcen om tangeværket. Den måde den sag er blevet håndteret er simpelthen så pinlig og grinagtig. Og alene dit syn på BSF vidner om hvor væmmelig og hadsk debatten har udviklet sig.

Jeg så da helst et langt omløbsstryg, da det helt åbentlyst ville genere færrest mulige lokale interesser, men istedet er det hele endt i en umulig hårdknude som der kun tjener gudenåcentralens sag. Utroligt at det såkaldte sportsfiskerforbund (eller hvad de nu engang vil kaldes) ikke har magtet at få samlet styrkerne til en fælles indsats.
Tak skæbne jeg er glad for at jeg er lystfisker!

Nå! Nu valgte jeg alligevel at plapre løs om Tange farcen, det beklager jeg!


For at vende tilbage til dit spørgsmål, så syntes jeg stadig det er en god sag når pengene går til ligesindede med den samme fritidsinteresse som os andre.


Mvh en yngre glad mand.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:32
Carsten Nielsen skrev: Henning..

Jeg har ingen interesse i at diskutere farcen om tangeværket. Den måde den sag er blevet håndteret er simpelthen så pinlig og grinagtig. Og alene dit syn på BSF vidner om hvor væmmelig og hadsk debatten har udviklet sig.


Der har du åbenbart misforstået hvad jeg mener, jeg har intet at udsætte på BSF, det er de mafiaagtige metoder som Gudenåcentralen, for egen vindings skyld benytter sig af, jeg har forsøgt at belyse. Men du har ret i at jeg ikke bryder mig om Tangeværket/Gudenåcentralen og deres venner.


For at vende tilbage til dit spørgsmål, så syntes jeg stadig det er en god sag når pengene går til ligesindede med den samme fritidsinteresse som os andre.


For at kunne sælge kort til Gudenåcentralens vand, må man jo have fiskeretten, og den er jeg overbevist om, at man ikke får gratis. I sidste ende, havner en del af indtægten for kortsalget altså i lommerne på Gudenåcentralen, og det er efter min mening ikke nogen god sag.

Mvh
Henning




Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:01
vrøvl
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:03
Vrøvl
var til Carsten Nielsen
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:04
hej Henneig
vi er 100 % enige(y)
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:15
Hej Carsten
Du skriver;

Drop nu det der ædelfisk pjat.. Det er jo ren P&T i Gudenåen.
Ja. hvorfor ?

Svar udbedes, tak

Noget helt andet:
Skjern Å, Varde Å, Ribe Å, Stor Å, Sneum Å, Konge Å
er alle basetet på udsætninger = P&T (i princippet)
dog med håb om at fiskene på sigt selv klarer opgaven, men det er endnu ikke bevist at fiskene selv er istand til at formere sig.

Nøjagtig som Gudenå, dog med den forskel at politikkerne
forbyder fiskene i at formere sig.

Dette synspunkt har ikke en skid med sure gamle mænd at gøre
Men vi er nogle der kæmper mod Goliath, på ulige betingelser.



Til top
Thomas C Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas C

Tilmeldt:: 31 Jan 2003
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:32
...tror nu godt fiskene i stor å, varde å og skjern å kan formere sig ;-)

<7
Til top
Carsten Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
CTN

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CTN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:19
Henning:

Beklager jeg misforstod, men med den formulering kunne det vist ikke undgåes.
Jeg kan sagtens forstå at du ikke har den store sympati for ´´fjenden´´ i den her sag, det har jeg da så absolut heller ikke.
Jeg syntes dog at det virker en kende naivt hvis man tror at et ´´boykot´´ af BSF's vande kan få nogen som helst betydning i denne her sag. Trådstarteren vil bare gerne på fisketur til Tange sø, og fred være med det!


Erling:

En sådan kommentar for mig da for alvor først til at tænke på en knotten gammel morfar, der sidder hjemme i lænestolen med snaden i mundvigen. ;-)


Erno:

Hvis der ikke havde været så mange sure gamle mænd på begge sider og et mere gennemslagskraftigt forbund, ville det muligvis kunne ha lykkedes at få gennemtrumfet det lange omløbsstryg ret hurtigt efter COWI's rapport, men desværre lykkedes det ikke at smede mens jernet var varmt.
Min ædelfisk bemærkning er kun et svar på din tåbelige bemærkning længere oppe. Jeg finder lige så stor glæde i at lande et blankt lyn på kysten som jeg gør i at lande en stor grum gedde på søen, og derfor bliver jeg ufatteligt provokeret når nogle sætter den ene art over den anden, men det er en helt anden diskution.


Mvh.
Til top
erling Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
E.L.

Tilmeldt:: 25 Aug 2006
Geografisk: djursland
Status: Offline
Beskeder: 71
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 22:28
Det skal du ikke være sikker på...endnu
Aldrig har der været større udsætninger i Stor Å og Varde Å
, hvilket også indebære max. 130 laks f.eks. i Varde og mindre i Stor Å

Jeg håber dog det bedste.. på den lange bane
Til top
Thomas C Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomas C

Tilmeldt:: 31 Jan 2003
Geografisk: Holstebro
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2010 kl. 23:08
...er stadig ret sikker på at laken i de nævnte åer kan formere sig ?
Mvh
Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres