Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Natfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Natfiskeri
    Sendt: 06 Okt 2010 kl. 07:20
Kan man med fordel bruge en pandelygte når man fluefisker efter mørkets frembrud. Eller vil det være som at ødelægge sit fiskeri?
 
mvh.
 
Michael
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2010 kl. 07:41
Der er både en fordel og ulempe at gøre det !
men hvis du skal, kan det være en fordel, at du har rødt lys i den, da det så ikke ødelægger dit natsyn, som det hvide lys gør, og det er væsentligt nemmere at binde knuder, klarer forefang op, osv.
 
Held og lykke
A real angler never dies, he just smells like that
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2010 kl. 18:31
Du skal jo kun tænde den ved flueskift eller ved landing af fisk!! - Ikke mens du fisker.
Mvh JB
Til top
Claus Schneiders Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Schneiders

Tilmeldt:: 26 Sep 2010
Geografisk: Ullerslev
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Schneiders Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Okt 2010 kl. 20:01
Det er da en fordel når du går på land, men står du i vandet kan du nemt skræmme fisk væk med lyset.

Jeg er normalt til UV jagt om natten og herfra er det min erfaring at HØ står på meget lavt vand og at de nemt bliver skræmt af lys. Så jeg passer meget på at jeg ikke lyser direkte på fisken, for så smutter de med 99 % sikkerhed.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres