Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bare lightning

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bare lightning
    Sendt: 13 Apr 2012 kl. 21:41
faldt i dag over bare lightning waders..

Har tidligere søgt efter et par billige åndbare waders til at have på ved åen.. men må erkende jeg er bygget forkert...

bare har jeg hørt og læst godt om..

men hvor varme er lightning modellen i 3 mm i forhold til andre waders i neopren..

kan man holde ud at gå en aften eller morgen ved åen i 3 mm neopren waders og en god støvle, eller er de så varme som almindelige waders og kun egnet forår og ud på efteråret Confused





med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2012 kl. 21:54
Mon ikke det er det samme, som andre åndbare i 3mm...Wink

Mvh
Henrik Christensen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 10:43
Citat: Henrik Christensen

Mon ikke det er det samme, som andre åndbare i 3mm...Wink



som andre åndbare..

det drejer sig om bare lightning neopren i 3 mm..

som skrevet har jeg prøvet et utal af billigere åndbare men de passer mig ikke..

bare ser ud til at være god kvalitet, men kan man holde ud og gå ved åen i sommeren tidlig morgen eller ud på aftenen i dem.. hvis der skal vades længere for at finde fiskene Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 11:34
Hej Rene

Min vurdering må være, at det er for varmt

Mine brune simmes waders de er 3.5mm
Og dem bruger jeg mit på vinteren,

Vh Tommy
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 11:41
Hej

Ja jeg ville nu også langt foretrække de åndbare ved åen en sommermorgen. På den anden side, er det nok en god slankekur for bentøjet, hvis du vader nogle kilometer med neoprenwaders. Så kan man jo nærmest hælde vand ud af dem til slut Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 12:44
Hej Rene
 
Jeg er indehaver af et par Bare lightning, de er varme, jeg bruger dem kun fra november til marts, ellers danner du så meget fugt i dem at de bliver kolde.
 
M.V.H.
Henrik Petersen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 19:03
var også det jeg frygtede..
 
Har bare svært ved at overbevise mig om et par dyre åndbare i rette størrelse til at gå igennem krat, træer og pigtråd langs åen..
 
Men mange tak for alle svarene.. Må håbe der kommer et ordentligt tilbud på et tidspunkt på et par åndbare som har korte ben, god plads til lår og mave og små fødder...
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 19:15
Rene
Er det fordi du vil å'en når du skal lande laksen?

Hvis ikke ville jeg købe nogle goretex vandre støvler og
et par regnbukser , så det ingen problem med 10km

Vh Tommy
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 19:24
vil som sådan ikke i åen..
 
Men i dag har jeg skridtstøvler og gummistøvler og savner at kunne sidde ned og nyde en frokost.
 
Ender sikkert bare med et par skridtstøvler i bedre kvalitet og så må de også stå model til 4 dage i mandal..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 19:54

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2012 kl. 20:40



Redigeret af kikophil - 15 Apr 2012 kl. 14:15
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 04:46



Redigeret af Tommy:) - 15 Apr 2012 kl. 14:58
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 14:21
Hej Tommy

Ja der må du nok spørge om. Sikke en gang sludder. Det er vist noget jeg har haft kopieret til words. Hvordan det så er røget over i denne tråd er et mysterie. Jeg har godt nok haft problemer med smiley, hyperlink osv. da funktionerne skifter hele tiden - øv
Men godt at du gjorde mig opmærksom på det Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 14:51
Kim
Jeg sad faktisk og hidsede mig lidt op på dig :)
men det var der så ingen grund til

Vh Tommy
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 15:00
Tommy

Jeg sad også og hidsede mig lidt op over mig he he. Jeg synes selv, at jeg er verdens flinkeste mand, så det sludder var da helt fremmed for mig.

Nå men hvis vi mødes engang må jeg jo gi`et par kølige Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2012 kl. 15:16

Det siger man jo aldrig nej til

Vh Tommy
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:17
Hej Rene 
Nu har jeg fundet Et par waders jeg kan være i CC6 XXl Short.... de er godt nok ikke Billig billig men de passer mig. Jeg har købt et par ved www.Jafi.dk til spot pris 1799kr 

mvh
Glen Rasmussen
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2012 kl. 22:22
Har du prøvet disse waders?


De kan da købes i mange forskellige størrelser.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 17:12
Citat: Glen

Hej Rene 
Nu har jeg fundet Et par waders jeg kan være i CC6 XXl Short.... de er godt nok ikke Billig billig men de passer mig. Jeg har købt et par ved www.Jafi.dk til spot pris 1799kr 

mvh
Glen Rasmussen

til den pris ville jeg hellere give det sidste for et par af "anerkendte" mærker.. som ikke har ry for dårlig holdbarhed osv..

Citat: dannevang1

Har du prøvet disse waders?


De kan da købes i mange forskellige størrelser.

jeg har set på dem, men omvendt så må jeg indrømme jeg ikke har hørt godt om dem.. dette skræmmer mig en del..

så der bliver nok bestilt et par aigle skridtstøvler hjem fra nettet en af dagene Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 19:02
Hmmm.. efterhånden synes jeg, at der kommer næsten ligeligt af plusser som minusser af (div. typer) waders i mellemklassen. Den lavere prisklasse oplever oftere minusser, og i den "pebrede" klasse er der så flest plusser.

Så i sidste ende gælder det måske om, at få den bedste "bytte/reklamationsret?"

Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 19:34
Citat: kikophil

Hmmm.. efterhånden synes jeg, at der kommer næsten ligeligt af plusser som minusser af (div. typer) waders i mellemklassen. Den lavere prisklasse oplever oftere minusser, og i den "pebrede" klasse er der så flest plusser.

Så i sidste ende gælder det måske om, at få den bedste "bytte/reklamationsret?"

Mvh. - Kim -


ja der kan være noget om det med garanti og bytte hvis der er noget galt..

må dog indrømme at jeg efterhånden nok er nået til den erkendelse at giver jeg 1000-1500 kr for et par skridtstøvler kan jeg få et par i ordentlig kvalitet, med god sål osv..

og ja så har jeg dem i mange år, og de er nok knap så sarte som eksempelvis åndbare vaders af den billigere slags..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 19:48
#Rene

Ja når vi taler skridtstøvler til dit nævnte 1000-1500 kr.- ligger du omkring det niveau hvor du kan få en god service om det skulle ske, at et evt. hul blev større (eller flere) end medfølgende lappesæt kan dække!.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 18 Apr 2012 kl. 19:52
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 19:51

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 20:10
Citat: kikophil

#Rene

Ja når vi taler skridtstøvler til dit nævnte 1000-1500 kr.- ligger du omkring det niveau hvor du kan få en god service om det skulle ske, at et evt. hul blev større (eller flere) end medfølgende lappesæt kan dække!.

Mvh. - Kim -

ja er jo det..

aigle ser ud til og lyder til at være kvalitet..

og ja de er dyre men holder de i mange år så er det vel ikke så galt igen..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 20:16
Hej Rène

Du har helt sikkert fat i den tykke ende. Så hop du bare ud i det (jeg ville).

Selvfølgelig er der ikke meget der kan klare at gennembryde en gang brombærkrat eller lignende, men du har helt sikker fat i en god vare Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 20:27
Citat: kikophil

Hej Rène

Du har helt sikkert fat i den tykke ende. Så hop du bare ud i det (jeg ville).

Selvfølgelig er der ikke meget der kan klare at gennembryde en gang brombærkrat eller lignende, men du har helt sikker fat i en god vare Big smile
Mvh. - Kim -

nej er ikke optimalt..

men de helt billige åndbare tror jeg desværre ikke på holdbarheden af.. så derfor jeg nok vælger og købe et par ordentlige skridtstøvler i et anerkendt fabrikant..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2012 kl. 20:37
Hej!.

Sikkerhed for evt. huller/flænger er der jo ingen der kan gi`. Imidlertid tror jeg, at du er væsentligt bedre stillet ved køb af en dyrere støvle, da materialet må vurderes til værende af bedre kvalitet. Hvis materialet er genstand for 1 hul eller 10 huller, er man nok glad ved, at man har valgt en bedre "stofkvalitet", der ikke giver multible huller frem for billigere stoftyper!.

Mvh. - Kim 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres