Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Savage Gear Caviar, dårlig kvalitet

 Besvar Besvar
Forfatter
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Savage Gear Caviar, dårlig kvalitet
    Sendt: 20 Aug 2012 kl. 19:35
hej rødder
 
jeg har købt nogle caviarspinnere, fristet dels af almindelig markedsføring og dels af den lille asymetriske detalje med tungstenskuglen, det er godt tænkt syntes jeg.
godt tænkt, men slet udført, må jeg sige efter både at  have dyppet spinnerne - og faktisk også fanget fisk på dem.
 
de virker ret udmærket -  i begyndelsen, men de gør det ikke så længe.
 
det er wiren der er problemet, den er for blød, den bøjer nemt under praktisk fiskeri, der blandt andet indebærer at man hænger i bund og ukrudt.
 
måske er jeg for hård ved grejet -  men mepps spinnerne bøjer aldrig i wiren.
 
så ikke mere caviar til mig
 
mvh hcg
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:05

Citat: der blandt andet indebærer at man hænger i bund og ukrudt

Ha ha fisker du dem på en fluestang ? siden de kommer bag dig og hænger i ukrudet :-)>>>>>>>
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:09
døjer også med bøjet wire på Caviar spinneren... ærgeligt fordi det er en møjgo'  spinner
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:20
det samme problem her
 
mine røg i skrallespanden flot spinner men rigtig dårlig kvalitet
Mvh Henrik Larsen
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:25
hej jesper
ukrudt, tja der hvor jeg fisker mest, der hænger græs,tidsler,og mange andre vækster ret massivt ud over åen - og inden under står fisken - så der prøver jeg at fiske.
måske er dine vande mere velfriserede.
men jeg hænger vist ikke i ret meget bagved.
 
tak klaus for din melding. jeg har været meget i tvivl om jeg skulle poste mine erfaringer -  vi er nok tilbøjelige til at når vi har købt noget endegrej der viser sig at være noget l.....t så lægger vi det til side - og så kan vores fiskerkolleger så købe de næste, for så at finde ud af det samme som vi fandt ud af.
 
jeg synes som sagt at det er en fint tænkt spinner, den skal bare lige opgraderes på wiren -  det vil nok koste ca 10 øre ud af spinnerens fyrre kroners pris
 
mvh hcg
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:18
nu er der jo to års reklamationsret................................................
måske skal vi fise ned til grejpusheren og bede om at få dem byttet
mvh hcg
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:25
Eller også kunne man - lettere provokerende sagt- lette røven og skrive en venlig mail til producenten! De vil som regel meget gerne have feedback, fra dem som bruger deres grej.  
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:03
hej nikolaj
her er vi grundlæggende uenige, du synes jeg skal servicere savagear med oplysninger om at de spinnere de sælger er for dårlige. Jeg synes det er relevant at servicere mine fiskekolleger med oplysninger der kan spare dem for at købe dyre og dårlige spinnere.
det vil kun være fint hvis nogle savagearfolk ser sådan en tråd.
 
mvh hcg
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:26
"servicere" firmaet med en tilbagemelding?! Det var da en aparte måde at tænke på. Vil du også undlade at "servicere" bilforhandleren med oplysningen når din nye bil går i stykker?

Jeg har trukket et gammel cykelhjul op fra en å med en savagear spinner. Krogen var begyndt at rette sig ud men wiren fejlede intet, så måske er der tale om en dårlig sending eller en leverandør der ikke overholder sine kvalitetskrav. Istedet for at være fornærmet over din ødelagte spinner, kunne du jo sende firmaet en mail. Måske du fik en ny?
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:28
jeg fisker næsten kun med caviar når jeg bruger spinnere.. har aldrig oplevet de er bøjet i wire eller noget? selv under hårde bundhug? har fisket lidt over et år med caviar spinnere?
kan slet ikke forstå at så mange har haft problemer? jeg synes den går forrygende og mine har aldrig skabt mig problemer.
men feedback til savage gear ville nok være godt
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:40
Citat: graversgaard

hej nikolaj
her er vi grundlæggende uenige, du synes jeg skal servicere savagear med oplysninger om at de spinnere de sælger er for dårlige. Jeg synes det er relevant at servicere mine fiskekolleger med oplysninger der kan spare dem for at købe dyre og dårlige spinnere.
det vil kun være fint hvis nogle savagearfolk ser sådan en tråd.
 
mvh hcg
 
Ja vi er grundlæggende meget uenige Smile
 
Hvis vi lystfiskere ønsker bedre fiskegrej, så kræver det tildels at man gør noget aktivt i stedet for bare at beklage sig, du skriver enda selv at du er tilfreds - men spinneren har én stor ulempe/defekt. En defekt som du har opdaget som følge at nogle erfaringer du har gjort dig, hvis du så blot gad at videre give dine synspunkter til rette sted, så kunne det komme dig selv til gode og en masse andre lystfiskere. Det havde oven i købet, kun taget den halve tid af hvad du har brugt herinden.
 
Fortsat god aften.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 07:39
Jeg kan nu ikke rigtig genkende problemet. Jeg har brugt 18g udgaven i en Svensk elv, og selv ved meget hårde bundhug bøjede wiren ikke. De gjorde krogen derimod, så jeg måtte skifte nogle kroge undervejs. Men det regner jeg for normalt ved den type fiskeri.
 
Mvh. Peter
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 08:48
Citat: Nikolaj Kolding!

i stedet for bare at beklage sig, du skriver enda selv at du er tilfreds -

Beklage sig ved jeg ikke om er rette ord. Muligvis , men læser det som en brugers "grejanmeldese"   og han skriver jo netop at han selv muligvis er for hård ved grejet.


 hvis du så blot gad at videre give dine synspunkter til rette sted, så kunne det komme dig selv til gode og en masse andre lystfiskere.

Og jeg syns det her er det rette sted, og han har allerede fået noget feedback
på andre der fisker med det samme.
Og det gætter jeg på var formålet

Jeg ville selv også kontakte producenten, hvilket måske allerede er sket

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 13:34
Tjaaa. Der er jo altid flere muligheder for at indgive klager, når der er flere aktører på banen. Der er her en fabrikant, en exportør, en importør, en forhandler, og så alle vi stangsvingere.
 
Jo større "afdeling" der får klager, jo større mulighed for ændringer ved et stk. grej. Gå blot ned til jeres lokale forhandler, men sørg for, at han bliver gjort opmærksom på denne tråd, samt nøjagtigt hvad problemet består i, så han selv kan vurdere, om han vil videregive informationerne til hans leverandør. Er der flere forhandlere der giver leverandøren disse informationer, vil denne helt sikkert formidle klagerne til hans leverandør, der ikke vil undlade at servicere, hvis da ikke problemet er for dyrt, for svært/umuligt at udbedre.
 
Man kan som foreslået altid maile til producentens hjemmeside (om muligt). Det er flinke mennesker der står bag, og så koster det jo ikke noget. Og hvem ved? - måske dukker der nogle erstatnings spinnere op i postkassen en dag Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 21:55
Hej Peter Larsen, du nævner at du aldrig har problemer med de 18grs spinnere du bruger - det får mig til at tænke at det jo godt kan være at der er forskel på wiretykkelse- stivhed afhængig af størrelsen.
Dem jeg har haft mange problemer med er str 4, de vejer 14 gr.
men igen: det er er lavteknologisk problem der ikke bør være ved højprisspinnere.
mvh hcg
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 22:19
Citat: graversgaard

Hej Peter Larsen, du nævner at du aldrig har problemer med de 18grs spinnere du bruger - det får mig til at tænke at det jo godt kan være at der er forskel på wiretykkelse- stivhed afhængig af størrelsen.
Dem jeg har haft mange problemer med er str 4, de vejer 14 gr.

men igen: det er er lavteknologisk problem der ikke bør være ved højprisspinnere.

mvh hcg


tvivler.. jeg har brug str 2,3 og 4. og slet ingen problemer her heller.
Til top
Klaus Hvam Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus Hvam Avatar

Tilmeldt:: 29 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Hvam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 22:22
jeg har problemet med str. 3 ... den fanger sgu fisk men kræver liige at man retter den ud efter hver fisk/kontakt med grøde (måske ikke lige hver gang men tæt på ):)

Redigeret af Klaus Hvam - 21 Aug 2012 kl. 22:22
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down