Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helios el. One

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Helios el. One
    Sendt: 07 Dec 2012 kl. 19:28
Hej Nørder,

Kigger lidt på ny #6 stang. 
Valget står lige nu mellem Helios og One. Lige nu hælder jeg mest til One. 
Er der nogen der har lidt input til kvalitet mht. øjer, kork, hjul holder og finish efter brug på de to stænger.

Nogen der ved hvornår Helios 2 kommer til DK og hilket prisleje??


Dennis



Redigeret af zinkoid - 07 Dec 2012 kl. 19:29
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 19:30
Jeg ville gå på One. Har ikke prøvet nogle af de to stænger med hvad jeg har læst på diverse forums og tests er One noget nær fantastisk. Men når alt kommer til alt er det vel et spørgsmål om religion.
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 19:41
Citat: zinkoid

Hej Nørder,

Kigger lidt på ny #6 stang. 
Valget står lige nu mellem Helios og One. Lige nu hælder jeg mest til One. 
Er der nogen der har lidt input til kvalitet mht. øjer, kork, hjul holder og finish efter brug på de to stænger.

Nogen der ved hvornår Helios 2 kommer til DK og hilket prisleje??


Dennis


Efter sæson 2012 kan jeg kun udtrykke min store tilfredshed over min Sage One. Som en ekstra bonus info, kan oplyse at den også kan fange fisk. Jeg vil tro at de fleste andre kvalitetsmærker, også kunne leve op til disse ting ;-)
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
martin.u Avatar

Tilmeldt:: 06 Aug 2011
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin.u Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 19:48

Jeg købte en one #6 i foråret, og har ikke et sekund fortrudt.  Smile

Knæk & Bræk :-)
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 20:30
jeg ville helt klart satse på at få prøvet begge stænger..

du kunne også overveje og vente til fly fair i Kolding til marts, så kan du få prøvet en del stænger og håbe at noget falder i din smag Wink

har prøvet one 691-4 med en zpey ultimo, og må indrømme at det er en fantastisk stang.. har også prøvet en one 586-4, den var også ganske fed og en dejlig behagelig aktion.. Men orvis har jeg desværre ikke prøvet..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 20:46
Har en Helios #7 og den kaster bare laaangt med  en Zpey saltwater int. 18gr. Bruger også en Guideline crystal flydene 18gr og det er bare noget der virker.
Har haft min et årstid nu og syntes at kork, øjer og alt andet på denne stang lever fuldt op til orvis standart som jeg mener  altid er i TOP Smile
Har også prøvet en Sage one #7 og syntes faktisk ikke at der mærkbart forskel !
Er også en ganske udmærket stang, efter min mening !

Så som OLE skriver er det nok op til noget med religion at gøre og ORVIS er nok MIN religion nærmmest  Embarrassed

Håber du kan bruge dette input selvom det er en #7 og ikke en #6 jeg her beskriver


Redigeret af carsten o - 07 Dec 2012 kl. 20:51
Til top
kalle iversen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kalle iversen

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kalle iversen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 21:01
man kan da ikke sammenligner en flue stang med en spinnestang? en shimano one er en udemærket stang, den anden kender jeg ikke.... 
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 21:15
Kalle tror nu nok der er tale om the One and only: Sage One
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 21:28
Citat: ole skaarup

Kalle tror nu nok der er tale om the One and only: Sage One

Og du har selvfølgelig ret Ole Smile

Mit eget indtryk er at kvaliteten på de to stænger er meget ens. 
Noget andet er "garanti". Nogen der har oplevet problemer i den retning. Er godt klar over at "garantien" koster penge i begge tilfælde.

Dennis 
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 21:47
Har været uheldig med en af mine Orvis stænger, som jeg lånte ud på en af vores foreningsture og fik den tilbage i et stykke mere end da jeg lånte den ud !
Den var kommet i klemme uder en str 45 og det er der ingen stænger der holder til, men der fik jeg brug for min GARANTI Shocked

Og der var absolut ingen problemer her.
Jeg fik en Ny med det samme da de havde den hjemme (Go-Fishing)  Clap

Det er den samme garanti der er gældene den dag  idag (25år) Big smile
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 22:04
Citat: carsten o

Har været uheldig med en af mine Orvis stænger, som jeg lånte ud på en af vores foreningsture og fik den tilbage i et stykke mere end da jeg lånte den ud !
Den var kommet i klemme uder en str 45 og det er der ingen stænger der holder til, men der fik jeg brug for min GARANTI Shocked

Og der var absolut ingen problemer her.
Jeg fik en Ny med det samme da de havde den hjemme (Go-Fishing)  Clap

Det er den samme garanti der er gældene den dag  idag (25år) Big smile

Hej Carsten,

Var det UB indefor den danske reklamationsret (2 år) eller måtte du slippe lidt kontanter? Du får vel ikke ombyttet en knækket del UB i 25 år??

Dennis
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 22:04
Slettet

Redigeret af zinkoid - 07 Dec 2012 kl. 22:06
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 22:35
Jeg havde ingen udgifter overhoved, andet end den transport til butik og tilbage fra butik Big smile
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 22:36
Orvis giver 25 års reklamationsret og hvis stangen er udgået, bytter de den til en tilsvarende ny model. Jeg har selv en Helios tipflex #6 og en One 9,6 #6, begge kanon stænger. Kvaliteten er der ikke noget at udsætte på, One er lidt mere tilgivende over for sjusk i kasteteknikken. Begge stænger har jeg slet ikke fundet grænsen på, de banker bare line ud over stepperne. Bruger et 14 gr skydehoved til begge.
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 22:52

ORVIS STÆNGER Alle Orvis fluestænger (med undtagelse af Streamline og Frequent Flyer serierne)købt hos Go-Fishing er omfattet af en 25 års garanti for første ejer. Det betyder at Orvis uden beregning ombytter en knækket stangdel – uanset brudårsag. Er stangen mere end to år gammel, så pålægges der dog et ekspeditions/fragt gebyr  pt. på d.kr. 500,- som også dækker evt. fragt i Danmark.
Garantien gælder ikke almindeligt og forventet slid på øjer, kork og hjulholder m.m.
Alle defekte stangdele skal via os sendes til Orvis i England. Gennemsnitlig ekspeditionstid er 3-4 uger. Orvis forbeholder sig ret til at ombytte evt. udgåede stænger til nye tilsvarende modeller. Ved bortkomst eller videresalg af stangen bortfalder garantien.

Sage stænger

Sage yder livsvarig garanti til første ejer.  Det betyder at uanset hvordan stangen knækker så enten ombyttes eller repereres den uden beregning. Er stangen mere end 2 år gammel, så pålægges der dog et ekspeditions-/fragtgebyr pt. på  d.kr. 500,- incl. evt. fragt i Danmark.

Alle defekte stangdele skal sendes til Sage i Tyskland. Den gennemsnitlige ekspeditionstid er 4 – 6 uger. Sage forbeholder sig ret til at ombytte evt. udgåede stangmodeller til nyere tilsvarende. der kan forekomme kosmetiske forskelle på nye/gamle dele. Garantien dækker ikke normalt og forventeligt slid af f.eks. hjulholder, øjer, kork m.m. Ved bortkomst eller videresalg af stangen bortfalder garantien.

Ovenstående garantibestemmelser på Orvis og Sage gælder kun for stænger der er købt hos Go-Fishing. Vi hjælper også gerne med reklamationer på stænger købt andre steder. Her er fragt-/ekspeditionsgebyret altid kr. 1000,- uanset stangens alder.

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 23:02


Det er så det der gælder i dag.
For Orvis og Sage købt hos go-fi.

Det er en GARANTI og ikke en reklamation, der er forskel Wink


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 09:00
Selvfølgelig en Helios, det er en kanonsatng, der bare kaster laaaaangt.
Super stang.
Køb den du bliver ikke skuffet.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 09:29
Jeg kender ikke Helios, men der har været en One forbi min stangreol, og hvis du virkelig ønsker en af de to stænger, vil jeg fraråde dig at prøve en stang fra Winston; de er yderst vanedannede!Big smile
I godt en sæson, har min foretrukne sekser været en Winston Boron II- MX, som i min lille test med en One, blev en klar vinder.
PT. er jeg ved at opgraderer til en B III-SX; det bliver bare for fedt!Big smile

Mvh
Henning 
Til top
michael ditlev hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hansenvr6 Avatar

Tilmeldt:: 25 Dec 2011
Geografisk: 8410 rønde
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hansenvr6 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 10:15
Tag ud og prøv dem, jeg bruger selv oftest min orvis Helios i kl 7..
Men tror egentlig mere det er på grund af prestigen i det. Helios uha den er dyr og fin..
Men min anden tempel fork outfitters, kaster fantastisk perfekt ligger godt i hånden, og er flot lavet, har samme garanti som sage og orvis, men den koster kun 1600 kr...
Jeg køber en TFO igen det er helt sikker, så ikke hvor du kom fra, men korsholm ved jeg har Tfo på lager, og de har en kastepool du kan afprøve din kommende fluestang i..
Hypen og brandet er efter min mening hvad 75% af overprisen går til..

Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tom3011

Tilmeldt:: 14 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tom3011 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 10:36
hej 
har en Sage one klasse 6-  9 fod og har aldri  fortrudt dette køb, den kaster kanon
køb du sådan en
H Tom
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 11:18
Nu har du da fået en masse input Wink
Vil lige slutte af med det bedste råd du kan få fra mig.
Kan se du er fra horsens, så er der ikke så langt til odense og go-fishing har begge stænger du kunne tænke dig.
Til den pris de står til kan jeg kun anbefalde dig at prøve dem begge da det har meget med temperament og smag at gøre. Big smile


 
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 12:12
Ja helt suverænt med de forskellige input. Har prøvet begge stænger og det bliver nok en Sage One. Den behøver jeg heller ikke køre til Odense for at købe. Sportshuset i Horsens har dem til en "fornuftig" pris.
Tak til alle for input.

Dennis
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 12:48
Jamen så tillykke med din nye Sage One, en god julegave til sig selv  Big smile

Redigeret af carsten o - 08 Dec 2012 kl. 13:12
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 13:30
Hej Dennis
 
Hvis du er nået til det punkt, hvor prisen er det afgørende, skulle du måske prøve at kigge lidt på Orvis.uk.
 
 
Her kan du få en ZG-Helios 10#, AFTM6 for ca. 4300 kr. inc. forsendelse.
9# ser ud til at være udsolgt.
På den måde kan du spare yderligere 1000 kr. i forhold til prisen, kr. 5490, i Horsens.
 
Jeg har selv købt 2 stk. ZG-Helios i AFTM 6 og 8, 10#, og det er bare lækre stænger.
 
Ang. garanti, er der stadig 25 år. og det koster ca. 150 kr. at sende stangen til UK.
 
God Jul og KNÆK og BRÆK.
 
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 15:52
Citat: zinkoid

Hej Nørder,

Kigger lidt på ny #6 stang. 
Valget står lige nu mellem Helios og One. Lige nu hælder jeg mest til One. 
Er der nogen der har lidt input til kvalitet mht. øjer, kork, hjul holder og finish efter brug på de to stænger.

Nogen der ved hvornår Helios 2 kommer til DK og hilket prisleje??


Dennis

 
 
Har dem begge, fede stænger begge to, så det er bare ud og prøv dem og se hva du selv syntes, men skulle jeg vælge mellem helios eller one blev det heliosSmile
Men lige meget hva jeg siger og hva alle andre siger, prøv dem og bedøm selv hva du er til.
knæk og bræk
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 17:21
Var nede at hente en Sage One i dag. Nu skal der bare findes en line.
Men der er jo stadig masser af plads i grej skabet, så hvem ved, måske får den følgeskab at en helios på et senere tidspunkt.

Dennis
Til top
kalle iversen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kalle iversen

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kalle iversen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 18:02
go morgen. ja jeg havde læst forkert igår i min 9hestes arenbitterbrændert. kan godt se nu at der er tales om en zpay ONE og IKKE en shimano one som jeg troede. jeg undskylded...... vises.god jul.....
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 19:45
Citat: kalle iversen

go morgen. ja jeg havde læst forkert igår i min 9hestes arenbitterbrændert. kan godt se nu at der er tales om en zpay ONE og IKKE en shimano one som jeg troede. jeg undskylded...... vises.god jul.....


DET er da helt OK, alle kan da tage fejl.

MEN MEN hvad er du så på I DAG---DET  MÅ være noget der er stærkere end arenbitter --Zpey ONE  Dead

Går stærkt ud fra at du joker Wink


Redigeret af carsten o - 08 Dec 2012 kl. 19:47
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres