Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loon UV clear fly finish

 Besvar Besvar
Forfatter
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loon UV clear fly finish
    Sendt: 10 Jan 2013 kl. 21:42
Hej Fourm

Er der nogle derude som har nogle gode erfaringer med Loons UV clear fly finish? Jeg har nu mange gange forsøgt at lave hoved på mine Sunray fluer men "limen" vil ikke tørre selvom jeg bruger Loons medfølgende UV-lygte. Nu har den ligget og lyst på en flue i en time og fluen er hoved på fluen er stadig vådt.

Mvh
Nils
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 22:13
Hej Nils,

Jeg har erfaring med denne lim og det er også min erfaring, at den lille lygte som du omtaler, ganske enkelt ikke duer til at tørre limen med. Der findes dog en større og kraftigere lygte fra Loon, som efter sigende skulle være bedre til at få limen til at størkne. Jeg har dog ingen erfaring med den - den koster vidst 200-300 kr. Ellers er solen den bedste til at få limen til at størkne, men her må du vente til UV-index'et stiger engang i foråret. Det gør jeg i hvert fald!WinkTongue
Til top
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 22:17
Takker! Men hvor skal jeg opbevare 30 stk HKA Sunrays med våde hoveder indtil solen kommer : ) Jeg gider ikke ihvertfald ikke smide flere penge efter ting som ikke virker.

Mvh

Nils
Til top
Tobias Holland Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sirt

Tilmeldt:: 19 Aug 2010
Geografisk: Aalborg Øst
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sirt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jan 2013 kl. 23:50
jeg har netop købt en kraftig UV-lampe på Ebay til den nette sum af 32 kroner. Jeg har ikke nået at teste den endnu på Loons lim, men skal nok give en tilbagemelding, når jeg kommer til det :-)
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 08:26
Loons 'store' lygte virker.
Lige et spørgsmål - er limen blød, eller bare fugtig at røre ved?
Har været ude for det sidste med andre UV produkter, og en klud med sprit klarer det i en håndevending.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 08:54
Hej Niels.
 
Det med opbevaring af fluer, der skal tørre, har jeg løst på denne måde.
 
Jeg tar en hårnål, klipper den over, så har man en lige og bølget side, dem stikker jeg ned i et stykke skum, og limer dem fast med sekund lim.
 
Nu har man et værktøj, hvorpå man kan sætte sine rørfluer, både, som fast lager, men også til opbevaring, når hovederne skal tørres.
 
Mine nåle står i en vinkel på ca. 30 grader, så kan vingen vende nedad, uden at hele vingen fedtes ind i lak og andet sjovt.
 
Til mit tørreri, bruger jeg et skum / ligge underlag i 6mm. tykkelse, det koster ikke alverden.
 
Om man bruger hårnålens bølgede eller glatte side, er et spørgsmål om, hvor meget røret klemmer.
 
Mvh
P.K.
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 09:13
Hej Niels
Hvor gammel et din lim?
Jeg har både Loon og Rio (same same har ladet mig fortælle) der er nogle år gammel. Jeg oplevede pludseligt det samme som dig, at l..... ikke ville tørre. Jeg købte derfor en Satan af en UV lygte med høj et-eller-anden-værdi...
Men så var det at selv en blind høne kunne finde et korn...

Det slog mig, at eksempelvis UV-limen med farve, der har jeg oplevet at efter det har ligget lidtbkom der næsten ikke farve ud...

Min løsning : jeg har varmer tuben svagt (under lunkent vand etc) og efterfølgende rystet tuben som død og havelåge. Og det virkede!. Uden at kloge mig på noget kemi jeg ikke kan gennemskue tror jeg solventen i limen der gør at limen hærder ved UV Lys "skiller" når det ligger i tuben. 

Det løser desværre ikke mange fugtige fluer.... Der er nok kun enten at mekanisk fjerne limen eller prøve med en kraftigere UV lygte.
Mvh
Henrik
Til top
Nils Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nils Jørgensen 2

Tilmeldt:: 06 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nils Jørgensen 2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 09:22
Tak for de gode svar herrer!

Limen er ca. et år gammel og stadig fint flydende som da jeg købte dem men resultatet har altid været det samme. De nævnte fluers hoveder er kun overflade våde tror jeg.

Per Karlsen, smart løsning du har fundet på! Altid spændende med kreative mennesker.

Jeg har nu lavet lidt fluer fluer med epoxy hoveder og det virker jo suverænt selvom det er lidt mere besværligt at arbejde med.

Mvh

Nils
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2013 kl. 11:12
Ned i det lokale solcenter og ofre 10 kr og så gi den de 4 min man får for pengene:-) løsning indtil du evt får en ordentlig lygte:-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down