Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vandstanden i fjorden (Mariager )

 Besvar Besvar
Forfatter
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vandstanden i fjorden (Mariager )
    Sendt: 26 Mar 2014 kl. 07:38
Hej alle så er der høj vandstand i fjorden (ca 1 m over daglig vande) det blæser godt og vand temperaturen er næsten 7 grader.

Spørgsmål.. Er det nu børsteormene går amok i elskovsrus og alle fisk fanget de næste dage kaster op af børsteorm?

Jeg tager chancen og giver det et formiddag's forsøg.

Knæk og bræk
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 09:54

Børsteormene er mere styret af månefaserne end af temperatur og vandstand.

Venligst
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 10:28
Mandag så jeg masser af døde børsteorme i fjorden, da var vandet mellem 4 og 5 grader koldt.
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 11:40
Bliver spændende og høre om din tur gav fisk på tasken Ole
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 14:20
Der var børsteorm men så ikke nogen før jeg kom hjem i køkkenvasken og rensede den ene blanke over mål. Der var 10 børsteorm i maven på den. Jeg fik alt ialt 5 fisk hvor af tre var undermål en københavner blank og en blank på 50 cm så konklusionen er at: der er børsteorm i fjorden men der er ikke tale om total sværmning endnu.
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 17:19
københavner blank ?
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 17:23
Københavnerblank = en fisk der har været i åen på gydevandring men har været så lang tid i fjorden at den er begyndt at have løse skæl og transparente finner, bliver afsløret af lidt grå bug og evt hakker i bug finner. Gokker du en københavnerblank skifter den farve til en mørkere ryg
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 18:31
... sådan er der så meget.

Da jeg var dreng kaldte vi altid en ulk for en Københavner - fordi den kunne fanges på alt muligt!!
(og nej den det havde ikke noget med ulkens udseende at gøre)

Søren



Redigeret af skn - 26 Mar 2014 kl. 18:31
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 19:22
Hej Ole

Jeg regner med at komme forbi din hjemmebane på fredagSmile

Var det i Ørnedalsbugten eller?

Mvh Daniel
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 20:16
De 4 i ørnedalen og den blanke på nordsiden af fjorden. Det var svære forhold Idag. Det var umuligt at gå langs vandet i ørnedalen. Så måtte op igennem skoven for at lomme ud til stenen. Knæk og bræk fredag
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 20:18
Super, Nordsiden har jeg aldrig været heldig med, jeg forsøger mig i Ørnedalsbugten.

Tak for hjælpenBig smile
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2014 kl. 13:54
Så er jeg kommet hjem fra en fin tur i fjorden.

Aldrig har jeg set vandstanden så lav som da jeg kom til fjorden imorgesShocked

Vildt at forskellen var så stor, jeg kunne sagtens komme til pladsen uden at skulle gå under træer eller gå i vand - VILDT!

Nå men jeg fik en enkelt blank på lige omkring de 40 cm

Derudover havde jeg en 5-6 hug, det hele døde totalt kl 9!

Derfter kørte jeg ud til salt fabrikken, men der var totalt tilplastret af garn. Jeg prøvede Kongsdalen men lige lidt hjalp det.

Andre der har været i fjorden idag?

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres