Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fenwick WW eller Westin W8?

 Besvar Besvar
Forfatter
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fenwick WW eller Westin W8?
    Sendt: 10 Mar 2015 kl. 10:14

Hej med fiskere

Jeg har fået lidt overskud og skal have mig en stang der fungere som almindelig kyst stang & til bombarda, og jeg har kogt valget ned til 2 muligheder:

Westin W8 G.C 11’3, 7-30 G. - http://www.westin-fishing.com/spin/spin-rods/w8-spin-g-c.html

Eller

Fenwick Wild Wing, 11’6, 5-30 G. - http://www.fiskerishop.dk/fenwick-wild-wing-spinnestang.html 

Hvis I skulle vælge en af disses om skulle fungere som almindelig kyst stang & bombarda stang, hvilken ville I vælge - Er Westin stange penge værd? 

På forhånd tak for hjælpen

Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2015 kl. 13:25
Hej Nick.
Efter min smag er W8 en anelse for hurtig til bombarda, men som spinnestang er det en rigtig dejlig stang. WW kender jeg ikke.
Mvh. Jonas
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2015 kl. 12:17
Hej Jonas
Det er jeg "ked af" at høre, det var lige den stang jeg havde set mig blind på Wink
Jeg må se om jeg ikke kan komme til at prøve den inden et Evt. Køb.
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2015 kl. 13:00
Hej Nick.
RST laver nogle rigtige fede stænger.
Jeg bruger denne stang til bombarda http://www.rst-fishing.de/shop/spinning-traveller-sensitiv-line-class-p-133.html
Dog er den custom bygget med MicroWave øjer. I mine øjne den bedste bombarda stang jeg har prøvet.

Mvh. Jonas
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2015 kl. 21:28
Hej 

Jeg bruger westin w8 11,3" fod til bombarda og efter min mening er den særdeles velegnet til netop dette fiskeri. Jeg er meget glad for min og har helt erstattet speedmaster og edge stangen som jeg ellers fiskede meget med før.


Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2015 kl. 14:36
Hej Henrik
Det er jeg glad for at høre, jeg kunne heller ikke forestille mig andet om så fed en stang.
Bare af ren nysgerrighed, hvilken Edge stang har W8'eren afløst?

Mvh Nick
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2015 kl. 17:09
3776, 10 fod. Min frygt var at det blev en for lang stang at gå med. Men det er på ingen måde et problem med de knapt 200 gram den vejer (så vidt jeg husker)
Prisen kan man altid diskutere, men de fleste forhandlere kan give lidt rabat på sådan en stang vil jeg tro.
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2015 kl. 10:02
Fedt - Det er den selv samme stang jeg går med for tiden, som jeg er ved at være godt træt af...
Jeg må ud og have fundet en W8 i 11 fod Smile
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2015 kl. 20:49
Held og lykke. 
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2015 kl. 14:21
Er der nogen der ved hvor man kan lave sig en god handel på W8 stangen?
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jul 2015 kl. 20:59
Hej Nick
Jeg har en stående brugt 2 gange som ny.
Er du interesseret?
Afhentes i Odense.
MvH Ole
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jul 2015 kl. 19:20
Hej Ole
Har sendt dig en besked.
Mvh Nick
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jul 2015 kl. 08:53
Hej Nick.
Kontakt mig på 20 23 60 20 efter kl.15.00 søndag.
MvH Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres