Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDSF for ALLE.

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Peter Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fedtfinnefreaken

Tilmeldt:: 14 Nov 2015
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF for ALLE.
    Sendt: 13 Dec 2015 kl. 10:05
Forbundsbestyrelsen i DSF foreslår nu, at man fra 2017 satser langt mere på individuelle medlemmer af forbundet. Man kan således - hvis bestyrelsen opnår flertal for forslaget - fremover blive individuelt støttemedlem for bare kr. 100,-. Derudover er der forslag om et medlems-tilbud til hardcore fiskerne samt individuelt standard-medlemsskab.

Bliver ovenstående vedtaget er der ikke længere nogen økonomisk undskyldning for ikke at være medlem af DSF. 

Se det er et DSF for alle!Clap
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 10:27
Det er meget godt en god begyndelse men hvad med stemmeret det er den mange vil have
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 10:49
John,
man påtænker at lade de individuelle få en stemmeret gennem en Facebook gruppe. Antal stemmer i forhold til antal medlemmer i gruppen.

Jeg så nu meget hellere en total stemmeret til alle medlemmer via internettet, så det ikke længere er kongressen, der bestemmer. Dermed at forbundet bliver en slags A/S med alle medlemmer som aktionærer.

Så er det ikke længere foreningerne, der bestemmer, men alle medlemmer. Frivillige til en flad pris, også foreningsmedlemmerne.

Dermed kan forbundet også frigøre sig fra problemet med at man ikke tør udtale sig offentligt om Søster Evas krig over for os aht. at foreningerne ikke bliver presset af lodsejerne.

Betalt formand hentet ude fra - en tung erhvervsdreng med speciale i at sælge billetter og organisationsudvikling.
mvh
Kjeld
Revolution skal der til - ærgerligt at det er Belinda, der har startet en ellers interessant tråd
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 10:54
Hvorfor bruge facebook Forbundet har sin egen hjemmeside Man skal passe på med ikke at se spøgelser alle steder og råbe ulven kommer
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:01
Det vil betyde at man skal være medlem af  eller andet gruppe på fjæsbog? hvis man bare ikke vil nøjes med at betale og så ellers holde sin kæft?

Desværre, DSF modtager stadigvæk ikke min betaling/indmeldelse.
Jeg vil have stemmeret og jeg vil ikke tvinges ind i en fjæsboggruppe, eller en af de få foreninger der er tilbage på Sjælland og som stadigvæk holder fast på DSF-medlemsskab, før kan jeg desværre ikke se mig som medlem af det udemokratiske DSF.

/J

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:10
Ja man kan jo mene hvad man vil om DSF, men er det ikke mere et spørgsmål om, at vi nu, med den helt utilstedelige massakre på miljøet som Venstre er i gang med, er nødt til at have et forbund som kan repræsentere så mange medlemmer som overhovedet muligt ?

/Jim.


Redigeret af scott - 13 Dec 2015 kl. 12:21
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:16
Helt enig Jim, men jeg påvirker måske Vestre meget mere hvis jeg var medlem af Venstre!(gys for en tanke) Der har jeg sikket stemmeret og kan måske påvirke slages gang ved min stemme,  i DSF har jeg kun betalingsret.

/J
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:21
Det er ikke raket videnskab hvis man har sin egen hjemmeside med et medlems log in at lave en afstemning.Jørgen Sørensen du burde måske være en smule konstuktiv du ender med at blive sammentlignet med en lille gruppe af tilhængere der er uden for pædagoisk rækkevide
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:28
Vel skal vi have en fælles organisation, og den burde være skruet sammen med fisketegnet, hvilket ville gøre, at den kunne købes til spotpris. Man kunne så tilkøbe billedbladet Sprotfiskeren elektronisk eller på tyrk for et tillægsbeløb.

Desværre er en kombination med fisketegnet ikke mulig, det ville vel ellers passe en venstreregering med privatisering.

Det kan sagtens tænkes, at det ikke bliver en Facebookgruppe. Det er ikke fastlagt 100% i oplægget endnu.

Men med små skridt er vi på vej mod noget bedre. Små skridt tager desværre lang tid.

En ting er sikker. Kongressen næste år er lige så vigtig for forbundet som klimaaftaler for kloden. Det kan ende med at gå galt, hvis der ikke tages væsentlige beslutninger, og at de gennemføres hurtigt og i god tid, inden solen brænder ud... og forbundsknaldhytten bliver et trist mausoleum
mvh
Kjeld
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:37
Jeg stejler når du bringer fisketegnet ind i sagen DET HAR ABSOLUT INTET MED FORBUNDET AT GØRE Skal de så også rundt og krontrolere om folk har kort det kræver de sandsynligvis også skal have kontrol over fiskeretten hvor er lige den private ejendoms ret henne skal det nu være konsortier der har fiskeretten konsortier styret af forbundet det minder lidt om det jægerforbundet havde gang i en overgang eller mon stadig har det her høre Østeuropa til fra før murens fald
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:43
Heller uden for pædagoisk rækkevide, end medlem af Fjæsbog.

Men det er sikker jeg bliver individuel medlem af DSF, den dag kontigentet er ens for alle og alle har en stemme. 
I dag kan jeg blive individuel medlem til et højere kontigent, men har ikke stemmeret. Udemokratisk - JA. 

Jeg har mere på fornemmelsen at det er DSF der desværre er uden for pædagoisk rækkevide. Men lad os se, pt er jeg skabs DSFér, men vil gerne springe ud som rigtig DSFér med hele pakken i et nyt demokratisk DSF . 

/J 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 11:49
Vi er helt enige med hensyn til kontigent jeg betaler heller ikke før der er stemmeret og ens kontigent Og det var nu heller ikke henkastet til dig med udtalelsen uden for pædagoisk rækkevide men der er en lille gruppe af fortalere for forbundet der er uden for pædagoisk rækkevide og det samme med en lille gruppe modstandere
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 12:54
John,
kun administrationen af indbetalinger og med mulighed for at sige ja tak til medlemskab og i hvilken udgave. Ikke kontrol derude.

Men det får vi aldrig lov til, så lad det fuse ud. Lidt dumt at jeg bragte det ind i debatten - sorry.

Hvis forbundet skal fortsætte som foreningsforbund, og det gør det jo nok, så mener jeg foreninger skal have noget kvantumsrabat på kontingentet.

Dertil, at linket til foreningerne kommer op i hovedmenuen og ikke gemt i rodebiksen nede på siden. Det koster kun få minutters indsats af en halvædruelig it-mand. Kommer det ikke inden kongressen, så stiller jeg det som forslag på kongressen. Desværre er det pjat-politisk. "Vi vil fremstå selvstændigt, men vi lever af foreningerne"
mvh
kjeld

Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 13:04
I Ville jo nok leve meget bedre af individuelle medlemsskaber med stemmeret det undre mig at man ikke kan se det Det minder mest om et gammelmandsvælde med taburet kløe af værste skuffe og magt liderlighed i en sådan grad at man græmmes
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 16:30
John....du har ret, jeg har præsenteret et fuldt færdigt oplæg til hvordan man kan komme videre, men for døve øren. Det program har jeg implementeret flere steder og det kører og har fremmet demokratiet.
Ud med klub medlemskaberne ind med enkeltmedlemmer det er vejen, men det kan man ikke se i DSF øverste ledelse, man kan faktisk ikke se skoven for bare træer.

Recepten er ganske enkel:

Hver region (Opdeling som reg. DK) vælger 6-8 medlemmer på et regionsmøde med de klubber og enkelt medlemmer der vil deltage

Alle de valgte i regionerne danner et repræsentantskab, som i fælleskab udstikker de retningslinier bestyrelsen skal arbejde efter

Repræsentantskabet vælger en bestyrelse

Bestyrelsen konstituerer sig med formand ( Der er lønnet)og næstformand etc.

Ud med kongressen, ind med et årligt repræsentantskabsmøde, hvor linjerne skabes.

Alle vælges for 2 år ad gangen, hindre taburetkløen, dog forskudt så man ikke udskifter hele bestyrelsen ved valg 50/50

Alle har stemmeret i hele landet uanset om man er tyk eller tynd, høj eller lille ja whatever.

Dette er ganske kort og groft skitseret men det virker sgu.4

Og HUSK!

Der er et gammelt ordsprog der siger: "hvis man ikke vil høre,må man føle"
Forsat god søndag

Redigeret af Taonga - 13 Dec 2015 kl. 16:51
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 16:53
Såre simpelt Per
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 17:07
Per Jeg træder ydmygt tilbage du har så evigt ret med fare for at få rykket hovedet af og kaldt en jysk gadedreng uden insigt
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2015 kl. 17:31
Ja willerslev, det behøver ikke at være så kompliceret som nogen ønsker, det avler kun kævl.
Slut herfra, hvis nogen ønsker at tale med mig om min skitse er de da velkommen, men nu ud og røre i risengrøden til den årlige grødaften
Per
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2015 kl. 09:21
Jeg synes, det er et godt forslag forbundet kommer med.
Der er mange lystfiskere, som ikke ønsker at være medlemmer af en forening, men godt kan se, at DSF gør et stort arbejde for naturen og for lystfiskeriet. Det vil de gerne støtte.
Til top
John Doe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JD Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2015
Status: Offline
Beskeder: 5
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2015 kl. 10:03
Hvor det det træls at se folk fremhæve sig selv Per!!!!!!! Der er adskillige der er kommet med dine ideer!!!!!!!!!!!!!! Kom med et bevis på at du var den første!!!!

Til Kjeld W. What a load of crap! Hvorfor er det dårligt at "gud ved hvem" har startet tråden???? Få nu øjnene op og glem fortiden. Vi ønsker et nyt DSF med mere indflydelse og den proces er i gang!!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres