Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linekurv til tohånds

 Besvar Besvar
Forfatter
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linekurv til tohånds
    Sendt: 11 Apr 2016 kl. 19:43
Jeg overvejer at købe en linekurv, mest til tohåndsfiskeri. Jeg er mest varm på en Flexi Stripper men er foreløbig åben overfor gode argumenter.
Jeg har egentlig længe været modstander af linekurve og andre ting, der fylder når man er ude at fiske, jeg gider ikke slæbe rundt på en masse andre ting end min fiskestang, men jeg indser jo også det praktiske i en line kurv, når man går langs åen, især sidst på sæsonen, hvor der er megen bevoksning.
Har nogle af Jer derude gode/dårlige erfaringer med linekurv til tohåndsfiskeri.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 20:10
Jeg har i flere år brugt flexistripperen. Den fylder mindre end baljen og den gør den muligt at lave nogle fine store løkker når du trækker linen ind.
Til top
michael gehrt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
skovtrold

Tilmeldt:: 28 Jul 2008
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skovtrold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 20:45
Jeg bruger også Flexi strip. Det dur og fylder ikke ret meget
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluenoob

Tilmeldt:: 14 Dec 2014
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluenoob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 23:35
Hvis du er usikker på om en flexistripper er for dig kan du lave en selv og se om det er noget.
Det koster ca 20 kroner.
Dette skal du bruge:

En skammel til 15 kroner i IKEA
Et gammel bælte med spænde (jeg brugte bæreselen fra en gammel sportstaske)
Plastik strips
En boremaskine
Ca 30 minutter
Stripsne blev afkortet lidt
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fluenoob

Tilmeldt:: 14 Dec 2014
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fluenoob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2016 kl. 23:35
Beklager billedets størrelse svært på en telefon

Redigeret af Fluenoob - 11 Apr 2016 kl. 23:38
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 09:41
Tak for indspark - Flexi Stripper er hermed indkøbt.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 10:59
Hej Al.

Hooldt lige en kendeTongue, der er jo i dag andre muligheder end at have en fluekurv placeret på mavsen.

Jeg har fidus til Tommy. O. Pedersens Line Keeper:

http://top-grej.dk/

især til tohånds, synes jeg at den fungere fint, når man lære, at få løkkerne sorteret, så de ikke hænger i beplantningen.

Jeg bruger den også til mit almindelige tørfluefiskeri, hvor den er fin, vis man vil side på hug + til mit kystfiskeri både 1 og 2 hånds.

Mvh
P.K.
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 19:06
hej med dig. som per skriver en linekeeper den er super god nem at have i bæltet kan kun anbefales i mine øjne. leif lunde.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 19:54
Jeg har netop købt det selvsamme stykke bukkede plast de kalder en linekeeper, fra top grej. Den kan IKKE erstatte min flexistripper.
Til top
Svend Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svend-Valby Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend-Valby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2016 kl. 22:34
IKEA-skammel, efter mishandling med fukssvans, sandpapir og et 6 mm-bor. 
Til sidst er der monteret en elastiksnor og en håndfuld elektrikerstrips.
Grim som bare satan. Men den virker Wink



Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 13:37
hej jacob hansen. jeg kan sige en ting og det er du bruger den forkert du skal lave lange line løkker og hænge dem op så duer den.mvh. leif lunde.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 14:15
Hej Svend

Det kan godt være, at det er lidt fluekn....., men kan elektrikerstrips ikke have nogle skarpe kanter, som fluelinen måske kan tage skade af. Jeg synes i hvert fald, at jeg har haft nogen det kunne være lidt kantede, men der findes selvfølgelig mange af den slags.

Jeg synes bare lige, at jeg ville nævne det, hvis nogen skal i gang med projektet (det ser ellers interessant ud).

Mvh Henrik

Redigeret af Henrik L. - 13 Apr 2016 kl. 14:16
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 18:38
Jakob Hansen - hvorfor kan den ikke erstatte ?
Mvh. Ejler
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 20:23
Citat: EMN

Jakob Hansen - hvorfor kan den ikke erstatte ?



Leif Lunde skriver længere oppe at den skal have laaaange løkker. Det har jeg ikke tid til at spekulere over når jeg fisker. Flexi'en er helt ligeglad med løkkernes størrelse. Jeg smider bare linen ned over "piggerne" så håndterer den resten.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres