Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEsben Lunde Larsen tillader øget regulering af ska

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Esben Lunde Larsen tillader øget regulering af ska
    Sendt: 12 Jun 2016 kl. 15:35
(Overskriften blev for lang men skal være:
Esben Lunde Larsen tillader øget regulering af Skarven)



På Esben Lunde Larsens Facebook side skriver han :

/Citat begynd../
Skarvens madkasse skal lukkes lidt i...

Hvorfor? Fordi vi bruger millioner på restaurering af åer og vandløb, så flere fisk gyder og vender tilbage. Både til glæde for biologien, fritids- og lystfiskeriet, samt turismen.

Derfor går det ikke, at skarven i stor stil sidder ved søer, vandløb og åmundinger og spiser eksempelvis laksesmolt/lakseyngel, så det ødelægger bestandsudviklingen og genopretningsarbejdet.

Så samtidig med vi lever op til EU's fuglebeskyttelsesdirektiv, så iværksætter vi nye reguleringsmuligheder af skarven:
- Regulering i fredningsbælter for vandrefisk i perioden 1. august til 31. maj- Regulering på dag- og natrastepladser ved vandløb og søer i perioden 1. august til 31. marts
- Muligheder for lokkefugle og skjul ifm. regulering.

Jeg har talt med TV/MIDT-VEST om dette i dag, hvor Vorgod Å og Skjern Å løber sammen ved Borris, så se med i aften klokken 19.30.

/Citat slut../





Redigeret af FinnSommer - 12 Jun 2016 kl. 15:39
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2016 kl. 19:29
Thumbs Up
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 17:51
En øget regulering af skarven fra netop den side, det må vel blot skyldes at de stakkels fugle ikke har stemmeret. Blinke

/Jim.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 18:34
Jeg nægter simpelthen at klappe i hænderne, det er simpelthen for at hente stemmer i oprørte vande, det her er ret omkostningsfrit for lille Larsen, og nu vil han gerne give lystfiskerne et holdkæft bolsje. Ingen tvivl om at skarven er en trussel mod fiskebestandene, men den største trussel er den siddende regering.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 19:05
Jeg er faktisk hammerende ligeglad med et motiv eller bagtanke ligesom jeg er det med hvilket farve partiet har, sålænge det tilgodeser vores ønsker.



Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 19:05
Ja det er da dejligt. Så mangler vi bare lige alle de andre ting, som belaster naturen helt urimeligt. Det handler ikke om vi mennesker. At tage ansvar i skarv problematikken er blot en mikro flig, af mange andre ting han burde tage ansvar i. 

Redigeret af sage - 13 Jun 2016 kl. 19:06
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 19:08
Sid du bare på hænderne Carsten Hansen, men det har altid undret mig, at man ikke kan glæde sig over en god nyhed, blot fordi der findes et endnu bedre scenarie.

En sejr ad gangen. Det vigtige er vel, at man ikke accepterer det som et holdkæftbolsje og kæmper videre mod næste mål!
/G






Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 19:19
Citat: FinnSommer

Jeg er faktisk hammerende ligeglad med et motiv eller bagtanke ligesom jeg er det med hvilket farve partiet har, sålænge det tilgodeser vores ønsker.




 

HELT ENIG   ClapThumbs Up







Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 19:44
Citat: limfjord

Jeg nægter simpelthen at klappe i hænderne, det er simpelthen for at hente stemmer i oprørte vande, det her er ret omkostningsfrit for lille Larsen, og nu vil han gerne give lystfiskerne et holdkæft bolsje. Ingen tvivl om at skarven er en trussel mod fiskebestandene, men den største trussel er den siddende regering.

Det som undrer mig er, det er, at kort efter den sidste istid for 16.000 år siden, der indvandrede skarven til de områder der sidenhen skulle blive til Danmark, og så gik der 15.900 år, hvor skarven ikke var en trussel for bestandene af fisk, og på kun 100 år er den blevet et stort kæmpe problem, som helst skal udryddes.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 20:01
Det er nu ikke så underligt, dengang var folk ikke så flinke at de fodrede skarven.

/Jim.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 20:06
Citat: NRE

Citat: limfjord

Jeg nægter simpelthen at klappe i hænderne, det er simpelthen for at hente stemmer i oprørte vande, det her er ret omkostningsfrit for lille Larsen, og nu vil han gerne give lystfiskerne et holdkæft bolsje. Ingen tvivl om at skarven er en trussel mod fiskebestandene, men den største trussel er den siddende regering.

Det som undrer mig er, det er, at kort efter den sidste istid for 16.000 år siden, der indvandrede skarven til de områder der sidenhen skulle blive til Danmark, og så gik der 15.900 år, hvor skarven ikke var en trussel for bestandene af fisk, og på kun 100 år er den blevet et stort kæmpe problem, som helst skal udryddes.


Niels, måske fordi den var fredløs i 15.864 år og først for 36 år siden (1980) blev fredet overalt i Europa Smile
Til top
Jens E. Overvad Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jeoj

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 102
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 20:12
Hej Jesper!
Jeg er helt enig med dig. Hvad ændre det på miljøbelastningerne som blå blok har indført?
Hilsen
Jens
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 20:36
Jeg ved at alle ikke er på FB, men skarv problematikken er vist ikke helt så sort/hvid, som NRE lægger op til. Her er der meget info, at forholde sig til http://www.facebook.com/groups/skarvidanskevandloeb/
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 21:20
Citat: FinnSommer

 Niels, måske fordi den var fredløs i 15.864 år og først for 36 år siden (1980) blev fredet overalt i Europa Smile

Du mener tilsyneladende, at det slet ikke har haft nogen betydning, at erhvervsfiskeriet er blevet mere og mere effektivt i løbet af de sidste 100 år, og at det har reduceret bestandene af fisk i havet omkring Danmark, som så har presset skarven til, at søge mod andre jagtområder.


Og at landbruget i den samme periode har udrettet og udgravet næsten alle vandløb, og at det hen over de sidste 50-60 år har udledt millioner af tons gødning og sprøjtegifte til vandmiljøet, hvilket også har medvirket til at reducere bestandene af fisk i åer, søer og havet.


Eller sagt på en anden måde, det er jo lidt dumt at gå efter skarven, hvis det er erhvervfiskeriet og landbruget som er det egenlige problem.


Og det er da lidt for smart af Esben Lunde Larsen, hvis han kan lokke lystfiskerne til at jagte skarver, medens han lader erhvervsfiskerne overfiske alle bestandene af fisk, og landbruget får lov til at hælde endnu mere gødning og sprøjtegift ud i vandmiljøet.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 21:54
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

 Niels, måske fordi den var fredløs i 15.864 år og først for 36 år siden (1980) blev fredet overalt i Europa Smile

Du mener tilsyneladende, at det slet ikke har haft nogen betydning, at erhvervsfiskeriet er blevet mere og mere effektivt i løbet af de sidste 100 år, og at det har reduceret bestandene af fisk i havet omkring Danmark, som så har presset skarven til, at søge mod andre jagtområder.


Og at landbruget i den samme periode har udrettet og udgravet næsten alle vandløb, og at det hen over de sidste 50-60 år har udledt millioner af tons gødning og sprøjtegifte til vandmiljøet, hvilket også har medvirket til at reducere bestandene af fisk i åer, søer og havet.


Eller sagt på en anden måde, det er jo lidt dumt at gå efter skarven, hvis det er erhvervfiskeriet og landbruget som er det egenlige problem.


Og det er da lidt for smart af Esben Lunde Larsen, hvis han kan lokke lystfiskerne til at jagte skarver, medens han lader erhvervsfiskerne overfiske alle bestandene af fisk, og landbruget får lov til at hælde endnu mere gødning og sprøjtegift ud i vandmiljøet.



Hej Niels,

Skal vi ikke holde os til Skarven og lade miljø, erhvervsfiskeri og landbrug være i en evt. anden tråd?
Ellers ender det med vi har væltet hele og halve byer i vores iver for at genskabe noget natur der forsvandt før vores samfund blev industriliseret Smile
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2016 kl. 22:45
Citat: FinnSommer

Hej Niels,

Skal vi ikke holde os til Skarven og lade miljø, erhvervsfiskeri og landbrug være i en evt. anden tråd?
Ellers ender det med vi har væltet hele og halve byer i vores iver for at genskabe noget natur der forsvandt før vores samfund blev industriliseret Smile

Hmm… og medens du og dine lystfiskervenner bruger en masse tid på at jagte skarver, så kan Esben Lunde Larsen sidde sammen med bønderne og fiskerne og slå sig på lårene af grin over, at i er så nemme at narre.


Men det er ok for mig, at du/i jagter skarver, bare jeg ikke skal bruge min tid på det, og at jeg ikke skal betale for det.

Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 08:33
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

Hej Niels,

Skal vi ikke holde os til Skarven og lade miljø, erhvervsfiskeri og landbrug være i en evt. anden tråd?
Ellers ender det med vi har væltet hele og halve byer i vores iver for at genskabe noget natur der forsvandt før vores samfund blev industriliseret Smile

Hmm… og medens du og dine lystfiskervenner bruger en masse tid på at jagte skarver, så kan Esben Lunde Larsen sidde sammen med bønderne og fiskerne og slå sig på lårene af grin over, at i er så nemme at narre.


Men det er ok for mig, at du/i jagter skarver, bare jeg ikke skal bruge min tid på det, og at jeg ikke skal betale for det.

nu var det ikke det Finn skrev, men om vi i denne tråd ikke skulle holde os til skarven.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 13:54
Citat: moesby

Citat: NRE

Citat: FinnSommer

Hej Niels,

Skal vi ikke holde os til Skarven og lade miljø, erhvervsfiskeri og landbrug være i en evt. anden tråd?
Ellers ender det med vi har væltet hele og halve byer i vores iver for at genskabe noget natur der forsvandt før vores samfund blev industriliseret Smile

Hmm… og medens du og dine lystfiskervenner bruger en masse tid på at jagte skarver, så kan Esben Lunde Larsen sidde sammen med bønderne og fiskerne og slå sig på lårene af grin over, at i er så nemme at narre.


Men det er ok for mig, at du/i jagter skarver, bare jeg ikke skal bruge min tid på det, og at jeg ikke skal betale for det.

nu var det ikke det Finn skrev, men om vi i denne tråd ikke skulle holde os til skarven.


Næh, men Niels er godt til de hurtige emne skift ;-)

Som tidligere skrevet Niels, så er jeg hammerende ligeglad med motiv, bagtanke eller parti farven, så længe vi får det vi ønsker os. At du ønsker dig noget andet, er din holdning som jeg naturligvis respekterer.

Jeg kan dog berolige dig med at som lovforslaget ser ud nu, så kommer du ikke til at betale en nikkel da det er den enkelte jæger/fisker som får tilladelsen som betaler krudt og kugler. Og det samme er tilfælde med sælerne som pt. er tilladt at skyde rundt om Bornholm i en forsøgsperiode inden det bliver landsdækkende.

Du behøver heller ikke at frygte skydegale jægere der skyder på alt.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 14:09
Citat: FinnSommer


Næh, men Niels er godt til de hurtige emne skift ;-)

Som tidligere skrevet Niels, så er jeg hammerende ligeglad med motiv, bagtanke eller parti farven, så længe vi får det vi ønsker os. At du ønsker dig noget andet, er din holdning som jeg naturligvis respekterer.

Jeg kan dog berolige dig med at som lovforslaget ser ud nu, så kommer du ikke til at betale en nikkel da det er den enkelte jæger/fisker som får tilladelsen som betaler krudt og kugler. Og det samme er tilfælde med sælerne som pt. er tilladt at skyde rundt om Bornholm i en forsøgsperiode inden det bliver landsdækkende.

Du behøver heller ikke at frygte skydegale jægere der skyder på alt.

Men jeg synes stadig det er trist at opleve, at lystfiskerne jubler og klapper i deres små fedtede hænder over, at det er skarverne og sælerne skal være dem som skal betale prisen for, at landbruget har forurenet vandmiljøet med gødning og sprøjtegifte, og at erhvervsfiskerne har rovfisket alle bestandene i havet omkring Danmark.

Hva' bliver det næste, er det isfuglen og hejrerne som skal reguleres, fordi de spiser af jeres udsatte put and take fisk...Cry


Redigeret af NRE - 14 Jun 2016 kl. 14:09
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 14:26
"Fordi de spiser jeres udsatte P og t fisk". Hold op hvor har du bare altid en provokerede og ubehagelig retorik. Du er bare typen som hele tiden stiller sig ind i en flok og råber røvhuller. Nu er det vist tid til 123 pause igen for mig. Jeg gider bare ikke det her forum. Og ja man kan bare lade være med, at læse. Blot dødssygt når man gerne vil deltage i seriøse debatter. Farvel og tak igen igen
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 14:38
Citat: NRE

Citat: FinnSommer


Næh, men Niels er godt til de hurtige emne skift ;-)

Som tidligere skrevet Niels, så er jeg hammerende ligeglad med motiv, bagtanke eller parti farven, så længe vi får det vi ønsker os. At du ønsker dig noget andet, er din holdning som jeg naturligvis respekterer.

Jeg kan dog berolige dig med at som lovforslaget ser ud nu, så kommer du ikke til at betale en nikkel da det er den enkelte jæger/fisker som får tilladelsen som betaler krudt og kugler. Og det samme er tilfælde med sælerne som pt. er tilladt at skyde rundt om Bornholm i en forsøgsperiode inden det bliver landsdækkende.

Du behøver heller ikke at frygte skydegale jægere der skyder på alt.

Men jeg synes stadig det er trist at opleve, at lystfiskerne jubler og klapper i deres små fedtede hænder over, at det er skarverne og sælerne skal være dem som skal betale prisen for, at landbruget har forurenet vandmiljøet med gødning og sprøjtegifte, og at erhvervsfiskerne har rovfisket alle bestandene i havet omkring Danmark.

Hva' bliver det næste, er det isfuglen og hejrerne som skal reguleres, fordi de spiser af jeres udsatte put and take fisk...Cry

Åh, ved du hvad Niels?..

Put & Take fiskeri er jo privat ejet og kapitalistisk mens følgevirkningerne af mange Skarver i form af døde træer, askegrå landskaber og ingen fisk, er et landsdækkende samfunds problem.

Så det er jo helt på linje med din natbords bibel Mao's Lille Røde SmileSmile

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2016 kl. 14:42
Citat: sage

"Fordi de spiser jeres udsatte P og t fisk". Hold op hvor har du bare altid en provokerede og ubehagelig retorik. Du er bare typen som hele tiden stiller sig ind i en flok og råber røvhuller. Nu er det vist tid til 123 pause igen for mig. Jeg gider bare ikke det her forum. Og ja man kan bare lade være med, at læse. Blot dødssygt når man gerne vil deltage i seriøse debatter. Farvel og tak igen igen

Siden fordumstid hvor internettet var mere tekst baseret end grafisk og vi havde det som blev kaldt usernet, eller bare nyhedsgrupper, har Niels Riis siddet og bøvset alle steder.

Jeg kan huske på et tidspunkt, fik Niels sin egen Fan (hade) side. Vist en som hed Titan Kræmmer som lavede den.

LOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 10:36
Er det ikke på tide at folk begynder at vågne op ?
Miljøministerens beslutning om at give tilladelse til en regulering af skarven er jo en latent lappeløsning, som blot skal kompensere for den nedgang af fiskebestanden, som Venstres miljøpolitik og landbrugspakken er, og bliver en simpel konsekvens af.
Nuvel, den kostede Eva Kjer Hansens afgang, i det at Løkke vil være statsminister for enhver pris, altså lige præcis det modsatte af hans eget udsagn før valget i øvrigt.
Hurra hurra, de Konservative følte at de fik noget, og hvis nogen skulle have glemt deres eksistens, de blev de da mindet om, at de faktisk stadig eksisterer...endnu.
Så ud med Eva og ind med Esben...så kører vi igen i nøjagtig samme spor.
Siden har man lappet på skandalen med en naturpakke som på ingen måde tilgodeser det stridspunkt som var årsag til skandalen, nemlig det skrantende vandmiljø, de øget udledninger af kvælstof, samt den trussel vores drikkevandsforsyning fremover også er truet af.
Derfor har jeg lidt svært ved at klappe i hænderne over, at man nu vil tillade at regulere skarven, og hvis holdningerne er, at dette er udmærket uanset grunden da man nu har fået hvad man ville, så er det godt nok en sølle og mangelfuld virkelighedsopfattelse, som denne opportunistiske tilfredshed er et udtryk for.
Her handler det ikke om, at man ønsker at tilfredsstille et bestemt segment af vælgerne, men i stedet er det endnu et smart forsøg på, at fordre hunden med sin egen hale.
Derfor mener jeg ikke at en regulering af skarven fortjener et isoleret bifald.

Mvh
Jim.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 11:38
Citat: scott

Er det ikke på tide at folk begynder at vågne op ?
Miljøministerens beslutning om at give tilladelse til en regulering af skarven er jo en latent lappeløsning, som blot skal kompensere for den nedgang af fiskebestanden, som Venstres miljøpolitik og landbrugspakken er, og bliver en simpel konsekvens af.
Nuvel, den kostede Eva Kjer Hansens afgang, i det at Løkke vil være statsminister for enhver pris, altså lige præcis det modsatte af hans eget udsagn før valget i øvrigt.
Hurra hurra, de Konservative følte at de fik noget, og hvis nogen skulle have glemt deres eksistens, de blev de da mindet om, at de faktisk stadig eksisterer...endnu.
Så ud med Eva og ind med Esben...så kører vi igen i nøjagtig samme spor.
Siden har man lappet på skandalen med en naturpakke som på ingen måde tilgodeser det stridspunkt som var årsag til skandalen, nemlig det skrantende vandmiljø, de øget udledninger af kvælstof, samt den trussel vores drikkevandsforsyning fremover også er truet af.
Derfor har jeg lidt svært ved at klappe i hænderne over, at man nu vil tillade at regulere skarven, og hvis holdningerne er, at dette er udmærket uanset grunden da man nu har fået hvad man ville, så er det godt nok en sølle og mangelfuld virkelighedsopfattelse, som denne opportunistiske tilfredshed er et udtryk for.
Her handler det ikke om, at man ønsker at tilfredsstille et bestemt segment af vælgerne, men i stedet er det endnu et smart forsøg på, at fordre hunden med sin egen hale.
Derfor mener jeg ikke at en regulering af skarven fortjener et isoleret bifald.

Mvh
Jim.


Hej Jim,

I dag har vi både et rent miljø og rigtig mange fisk i forhold til de øvrige lande rundt om os og dem vi sammenligner os med. 
Og det skal vi også blive ved med at have og stadig ligge forreste på denne front.

Når dette er sagt, syntes jeg der er meget forkert at give den siddende regeringen skylden for miljøet kuldsejler, for det sker ikke fra den ene dag til den anden.

Vi kan frygte for fremtidens miljø, men at give den nuværende regering skylden for miljøet evt. lider i dag er meget forkert.
Den siddende regering har kun eksisteret siden juni 2015 og på et år kan det hele ikke kuldsejle så meget.
Hvis man endelig skal finde en synder for dagens miljø og dets påvirkninger, skal du huske på at regeringen blev afløst af 8 år med en socialdemokratisk ledet regering og i de 8 år sad både De Radikale og SF med ved bordet. Hvad gjorde De Radikale for miljøet og i særhed, hvad gjorde Ida Auken?.. Ikke en skid, rent ud sagt.

De påvirkninger vi har på miljøet i dag, skyldes altså ikke den nuværende regering. Og egentlig heller ikke den tidligere regering, men de ændringer der skete gennem 1980' erne og 1990' erne.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 11:49

Vi har spist 90 procent af livet i havet, viser miljøhistorisk undersøgelse., og derfor er der ikke plads til skarven - http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/vi-har-spist-livet-i-havet

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 12:01
Citat: NRE

Vi har spist 90 procent af livet i havet, viser miljøhistorisk undersøgelse., og derfor er der ikke plads til skarven - http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/vi-har-spist-livet-i-havet


"Siden stenaldermennesket samlede østers i strandkanten, har vi spist mere fra havet, end det kunne bære. Halvfems procent af de bestande vi har jaget, er blevet fanget og spist på tusind år."

Så fik jeg da svar på hvor langt tilbage i tiden du vil går mht. miljøet og genoprettelsen Niels WinkSmile




Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 12:40
Hej Finn.

Jeg ved ikke hvilke lande du tænker på, men kloge folk på området har vist en lidt anden opfattelse.
https://ing.dk/artikel/danmarks-natur-er-blandt-europas-mest-forurenede-169445
Det forbedrede vandmiljø vi har set gennem de sidste 30 år, er sket på trods af skiftende regeringer, dog mener jeg helt klart, at "de røde" har bidraget mest til denne forbedring...dermed ikke sagt at dette var godt nok.
Men det er vel et ubestrideligt faktum, at man ved regeringsovertagelsen sidste år, som noget af det første, straks rullede mange af de gode tiltag tilbage, for at tilgodese et trængt landbrug, på bekostning af vandmiljøet...og det kunne ikke gå stærkt nok.
Den nye regering var ikke mange dage gammel, før man droppede randzonerne, gav tilladelse til en øget svineproduktion, lempede på reglerne omkring amoniak osv.
Og med tilslutning fra samtlige af de blå partier, er der allerede fra i år givet tilladelse til, at landbruget må øge sit forbrug af kvælstof med 20%.
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/landbrugspakke-og-vandmiljo-hvad-snakker-forskerne-om
Der er så meget evident materiale fra fagligt kompetente kilder, som udførligt underbygger påstanden om, at den nuværende regering på ingen måde vil miljøet noget godt, hvis det kommer på tværs af økonomiske interesser, og der kommer stadigt oplysninger frem om netop Landbrugspakken, feks denne fra i dag.
http://www.avisen.dk/loekke-anklages-for-at-svigte-tilsynspligt-med-minis_391972.aspx
Og ja Finn...du siger det selv, at vi kan frygte for fremtidens miljø, denne betragtning deler jeg også, med den miljøpolitik der bliver ført nu.
At det hele ikke kan kuldsejle fordi at regeringen kun har siddet et år har du måske lidt ret i, men denne opfattelse svarer jo lidt til at pisse i bukserne, det varmer jo kun dejligt i kort tid.
Men selvfølgelig er de påvirkninger vi ser på miljøet i dag, ikke sket siden juni sidste år, men at der kan drages nogen som helst tvivl om, at netop den miljøpolitik der føres i dag er kortsigtet og uforsvarlig, ser jeg som et udtryk for mangelfuld indsigt i hvad der rent faktisk foregår.
I bedste fald vil jeg sige at det er gået fra slemt til værre....meget værre. thumbs Down

Og de Radiakle ?...dem giver jeg ikke mange ører for, hverken miljøpolitisk eller på ret mange andre områder, de lægger sig blot lunt i midten og råber op for at man skal opdage dem, og selv de klogeste har aldrig rigtigt forstået hvad de egentligt mener.

Mvh
Jim.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 13:17
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 13:26
Tak skal du have Kjeld, det var nemlig præcis de 3 link jeg uden større held fik sat ind.
Dog kan man blot markere dem ved at trække musen hen over mens man holder højre knap nede, og herefter trykke på "søg på Google", så åbner de.

God dag til dig. Tommel op

Mvh
Jim.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 14:52
Citat: scott

Hej Finn.

//.. klip en masse godt..//

Og ja Finn...du siger det selv, at vi kan frygte for fremtidens miljø, denne betragtning deler jeg også, med den miljøpolitik der bliver ført nu.
At det hele ikke kan kuldsejle fordi at regeringen kun har siddet et år har du måske lidt ret i, men denne opfattelse svarer jo lidt til at pisse i bukserne, det varmer jo kun dejligt i kort tid.

//..klippe..//

Mvh
Jim.

Vi er ikke uenig om ret meget Jim.

Det som er svært, er at vi isoleret som land ikke kan gøre noget 100% selv.
Som artiklen i Ingeniøren skyldes meget blandt andet syreregn og andet skabt af andre lande også. Jeg gad f.eks. godt vide hvor mange gamle russiske atom ubåde der ligger på bunden af Østersøen og lækker Confused

Landbruget er nødt til at bruge en vis form for gødning og næring til deres marker for at kunne dyrke afgrøder. Hvor meget og hvor lidt er spørgsmålet og det samme er om vi skal have færre landbrug, i så fald vil de blive større og variationen i markerne blive mindre.
Lad os antage at landbruget med tiden bliver økologisk, så vil næste problem være gyllen som skal anvendes. Gylle kender vi vist alle både lugten og skaderne ved når skidtet ender i vandløb og søer.

Det er et spørgsmål om balance og om at den ikke tipper til hverken den ene eller anden side.

Det var egentlig et gevaldigt sidespring fra skarven Smile.
Skarven skal dog ikke alene have skylden for manglende fisk i åerne. Dyr som odderen har i flere år været i kraftig fremgang ligesom spættet sæl også er det. Det er ikke ualmindeligt at se odderen her i Randers i åen, men modsat skarven som lever i store flokke, så levere odderen mere ensomt med et meget stort territorium hvor den ikke tolerer andre oddere. Og gedder er blevet "Hellige Køer".

Spættet sæl er i dag så tallig at den findes steder som ikke ville være naturligt for den. Næsten dagligt kan du se spættet sæl midt i Randers i Gudenåen og sidste år slog en sæl sig ned ved Tange værket. Nu har vi jo ikke alverden med spækhuggere i Danmark som er sælens naturlige fjende. Det er mange år siden en spækhugger fulgte efter en sæl og gik på grund i Randers Havn!

Verden og ikke mindst naturen er forunderlig SmileSmile


Redigeret af FinnSommer - 15 Jun 2016 kl. 14:54
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 15:48
Citat: FinnSommer

 

Landbruget er nødt til at bruge en vis form for gødning og næring til deres marker for at kunne dyrke afgrøder. Hvor meget og hvor lidt er spørgsmålet og det samme er om vi skal have færre landbrug, i så fald vil de blive større og variationen i markerne blive mindre.
Lad os antage at landbruget med tiden bliver økologisk, så vil næste problem være gyllen som skal anvendes. Gylle kender vi vist alle både lugten og skaderne ved når skidtet ender i vandløb og søer.

Det er et spørgsmål om balance og om at den ikke tipper til hverken den ene eller anden side.


Arrrhhh.... Nu er det jo sådan at de konventionelle landbrug BÅDE bruger gylle og kunstgødning, så gyllen er i spil uanset.

Personligt bærer jeg lidt et håb om at alle landbrug bliver økologisk i en vis fart. Og at alle svinene kommer på friland. Så kan vi nøjes med at sælge 1 mio. svin og få samme indtægt for dem som vi gør nu for de 13. mio.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 21:29
Citat: FinnSommer

I dag har vi både et rent miljø og rigtig mange fisk i forhold til de øvrige lande rundt om os og dem vi sammenligner os med. 
Og det skal vi også blive ved med at have og stadig ligge forreste på denne front.

Har du nogensinde været i Sverige, Norge eller Finland for at fiske…? Og deltager du i dette fora for at forsvare Venstres miljøpolitik…?
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 21:46
Citat: FinnSommer

 Så fik jeg da svar på hvor langt tilbage i tiden du vil går mht. miljøet og genoprettelsen Niels WinkSmile

Bestandene af fisk er blevet overfisket langt tilbage i tiden, men det helt store indhug skyldes helt klart den industrialisering af fiskeriet, der skete op gennem 60'erne og 70'erne.

Det er kun inden for de sidste 150 år, at vandløbene er blevet udrettet, uddybet og opstemmet, og kunstgødningen og sprøjtegiftene kom først her til landet efter anden verdenskrig, så de mest alvorlige skader på miljøet er sket i nyere tid.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 21:50
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

I dag har vi både et rent miljø og rigtig mange fisk i forhold til de øvrige lande rundt om os og dem vi sammenligner os med. 
Og det skal vi også blive ved med at have og stadig ligge forreste på denne front.

Har du nogensinde været i Sverige, Norge eller Finland for at fiske…? Og deltager du i dette fora for at forsvare Venstres miljøpolitik…?

Hej Niels,

Ja det har jeg.
Jeg har endda i en årrække boet i Sverige ?

Jeg kunne stille dig et modspørgsmål Niels om din deltagelse både her og mange andre steder, men du er og bliver en provokerende samfunds debattør uden jeg mener noget ondt i det.

Nej, jeg forsvare ikke Venstres miljøpolitik eller nogen andens politik generelt.
Alle partier om de er på venstrefløjen, i midten eller til højre, har både noget godt og noget skidt at byde ind med. Så om regeringen er rød eller blå, er ikke vigtig for mig, så længe jeg kan se en mening i galskaben.

Som bekendt er der forskel på lands politik og lokal politik, så mit politiske syn er ikke fastlåst på en bestemt farve :-).. Jeg er nok Konservativ Socialdemokrat, hvis sådan en findes :-)

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 22:07
Citat: FinnSommer

Skarven skal dog ikke alene have skylden for manglende fisk i åerne. Dyr som odderen har i flere år været i kraftig fremgang ligesom spættet sæl også er det. Det er ikke ualmindeligt at se odderen her i Randers i åen, men modsat skarven som lever i store flokke, så levere odderen mere ensomt med et meget stort territorium hvor den ikke tolerer andre oddere. Og gedder er blevet "Hellige Køer".

Spættet sæl er i dag så tallig at den findes steder som ikke ville være naturligt for den. Næsten dagligt kan du se spættet sæl midt i Randers i Gudenåen og sidste år slog en sæl sig ned ved Tange værket. Nu har vi jo ikke alverden med spækhuggere i Danmark som er sælens naturlige fjende. Det er mange år siden en spækhugger fulgte efter en sæl og gik på grund i Randers Havn!

Din trang og dine ønsker om, at skarver, oddere, gedder og sæler skal reguleres, eller aller helst helt udryddes, er et meget egoistisk natursyn, og du har helt overset, at det er nøjagtig det samme primitive natursyn, der har medført alle de miljøødelæggelser som landbruget har lavet, for at maksimere deres udbytte.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 22:19
Hej Finn.

Nå jo, det var jo skarven vi kom lidt væk fra, men emnet er jo mere omfattende end som så, så det er fint nok at komme lidt omkring det.
Ellers var det helt fint og hyggeligt med lidt positive erfaringer om bla sælen ovre på dine kanter.
Og ja du..."Konservativ Socialdemokrat", den er jeg helt med på, det er også der jeg ser mig selv på det politiske barometer, så lad os håbe at ideologisk parti med de visioner som jeg tror vi begge ønsker os, en dag ser dagens lys.

Knæk og Bræk derude, og hils din sæl. Tommel op

Mvh
Jim.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 22:20
Citat: gammelgnu

 Personligt bærer jeg lidt et håb om at alle landbrug bliver økologisk i en vis fart. Og at alle svinene kommer på friland. Så kan vi nøjes med at sælge 1 mio. svin og få samme indtægt for dem som vi gør nu for de 13. mio.

Det danske landbrug har principielt været økologisk fra bondestenalderen og helt frem til årene efter anden verdenskrig, hvor traktorerne, kunstgødningen og sprøjtegiften kom her til landet sammen med marshall hjælpen fra USA, og så langt tilbage som der er skriftlige kilder, der er der ikke beretninger om fødevaremangel og hungersnød i Danmark.

Så hvis fortidens bønder kunne brødføde befolkningen med økologiske fødevarer, så burde nutidens moderne landbrug også kunne klare den opgave.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jun 2016 kl. 22:26
Citat: FinnSommer

 
Jeg har endda i en årrække boet i Sverige ?

Så burde du også vide, at dit eget udsagn er noget decideret sludder:

"I dag har vi både et rent miljø og rigtig mange fisk i forhold til de øvrige lande rundt om os og dem vi sammenligner os med."
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 04:21
Jeg startede tråden for 4 dage siden og det har været en sober og underholdende debat med mange gode indlæg.

Vi har været tilbage i stenalderen og samle østers, set på sæler og spækhuggere mens vi også fik Marshal hjælpen ind imellem.

Vi kunne sikkert blive ved længe endnu, men for mit vedkommende siger jeg tak for debatten med et lille regnestykke.

Har I tænkt på at mens vi i de 4 dage har siddet og bævlet løs har de 40.000 skarver i Danmark tilsammen ædt 80 ton fisk ;-)
Og skal vi tage DOF' s egne tal for gode varer, så er der yderligere 250.000 skarver på vej fra Sverige og Norge i løbet af sensommeren der bliver her vinteren over ;-)

Tak for skarv debatten.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 08:25
80 tons fisk, det er mindre end hvad en af de store industri trawlere fanger på en enkelt tur...
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 08:35
Nemlig...men så er det da bare heldigt at de store industri trawlere ikke fisker i de danske vandløb.

/Jim.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 09:10
Citat: scott

Nemlig...men så er det da bare heldigt at de store industri trawlere ikke fisker i de danske vandløb. 

Men når industri trawlerne tømmer havet for skarvens fødemner, så bliver den presset til, at søgen føden andre steder.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 09:41
Nu synes jeg det begynder at blive lidt trivielt.
Længere oppe i tråden Niels...der siger du noget om, at skarven ikke har været et problem de sidste 15.900 år, og derfor er forundret over at det "pludseligt" forholder sig anderledes de sidste 100 år, og i særdeleshed nu, og nu skriver du jo selv hvorfor, hvilket man jo ikke kan betvivle at en forstandig mand udmærket ved.
For selvfølgelig er der forskel på om skarven fanger sild og tobis i det store hav, eller har indlært sig kunsten at fiske i de lave sårbare vandløb med en skrøbelig bestand af smolt.

Er det ikke ligesom om at denne tråd er uddebatteret nu ?

Mvh
Jim.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 10:44

Det er komplet ulogisk, hvis man vil forsøge at ophjælpe fiskebestandene ved at regulere skarverne, og det ville svare til, at man ville bekæmpe alvorlige trafikulykker ved at lave hastighedsgrænser for cyklister. 


Hver gang vi mennesker forsøger at regulere naturen, så ender det op med nogle nye problemer, som så også skal reguleres, og i den sidste ende står vi med en forarmet natur, hvor der kun er plads til grådige mennesker og udsatte dambrugsørreder i vandløbene.


Problemet er, at erhvervsfiskerne fanger så mange fisk, at bestandene konstant er i tilbagegang, og når der ikke er føde i havet til skarverne og sælerne, så vil de naturligvis prøve om de kan skaffe sig føden andre steder.


Tilbage i 60'erne og 70'erne, der var det stadig muligt at fange en torsk på kysten, her i dag kan jeg konstatere, at det er mange år siden, at jeg sidst har fanget en kysttorsk, og det skyldes helt sikkert, at bestandene af torsk efterhånden er blevet så små, at der er rigeligt med føde til dem ude på dybt vand.


Og den gang da jeg var ung, der så vi aldrig skarverne inde i de sjællandske søer, men det har helt klart ændret sig, nu om stunder er der store flokke af skarver i de sjællandske søer, og man kan se skarver helt inde i de københavnske søer.


Hvis vi seriøst skal skabe en løsning som gavner naturen, så skal erhvervsfiskeriet reguleres, det er nemlig meget dumt, at fiskene støvsuger havet for industrifisk, der bliver omdannet til billigt hønse- og svinefoder, og som i den sidste ende bliver til gylle der ender i vandmiljøet.


Og så skal vi gøre alt for, at de store rovfugle bliver mere udbredte, i den sydlige del af Roskilde Fjord er der et havørne par, som hver sommer tømmer rederne i tre af områdets skarvkolonier for unger, som de fodrer deres egne unger med.



Redigeret af NRE - 16 Jun 2016 kl. 10:45
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 12:25
Når man ser ovenstående graf der i øvrigt er lige så flad tilbage til 40´erne, kan man diskutere hvad der er naturligt med hensyn til Skarv.

Jeg er klar over at 40´erne også hører til moderne tid, men mon ikke der er et eller andet der gør at skarven klarer sig så fantastisk i øjeblikket? Mangel på fjender måske?
Det er jo egentlig kun ørne der udgør en trussel for dem, og dem har vi jo et meget begrænset antal af.


Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 12:34
Hej Niels
Jeg havde ellers dømt mig selv ude for kommentarer.

Jeg springer ind igen fordi du også fortjener ret når du har ret.
Jeg kan godt lide dit sidste indlæg her. Du har i det store hele ret i mange af de ting du skriver i det indlæg.

Min kommentar er til det. Vi har som sagt i årevis hærget og ødelagt. Vi har lavet koks i stort set alle fødekæder. Derfor står vi i disse situationer. Problemet er blot, at skaden er så stor og uoverskuelig, at vi ikke bare med et trylleslag får nulstillet igen. Vi har bragt os i en situation, hvor vi måske kan blive tvunget til at regulere, netop grundet vores egne fejltagelser. Hvad skal vi gøre til den dag hvor alt bliver nulstillet? Sidde på hænderne og se på, at tingene vælter? Det er en dominoeffekt vi har skabt. Desværre betyder det i min optik, at vi må klare os med såkaldt brandslukning til orden er genoprettet. Den ene mulighed udelukker ikke samtidig en langsigtet realistisk plan.

Hvis vi skal være helt realistiske, så bliver orden aldrig genoprettet. Spørgsmålet er så hvad det næstbedste er vi kan opnå i forhold til vores totalt uansvarlige opførsel på denne jord. Amen..
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 12:35
Sådan en fætter her er jo logisk noget mere virkningsfuld end de gamle trækuttere. Den har jo en enorm kapacitet mht. at støvsuge vandet for fisk. Virkningen breder sig så også ved at ændre på andre fiskeres muligheder. Men det var vist skarven det handlede om.

Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 12:53
Ja det er egentlig uhyggeligt med en båd som "Gitte Henning". Ejeren har 10% af de samlede danske fiskekvoter.

http://www.business.dk/foedevarer/her-er-skagens-fiskematador-med-kaempekutteren 

Jeg har intet imod erhvervsfiskeri, men det her virker sgu lige en tand for "effektivt".

Og læs lige faktaene i højre side af artiklen.... ShockedCry
Og en sætning som denne fra skipper. Så kan vi andre godt føle os åndsvage med vores catch and release....:

Skibet kan laste 3.500 ton fisk af stort set alle slags. Men fanges der bare otte procent mere end tilladt, vanker der en bøde.

»Det er meget svært at ramme den tilladte fangst så præcist. Vi kan godt skyde 30 til 40 ton forkert om, hvor meget vi har i lasten.«

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 13:14
http://www.business.dk/foedevarer/her-er-skagens-fiskematador-med-kaempekutteren

Artiklen slutter med "han kører fra havnen i en stor, sort Audi A8"

Det gør ejerne af de her småbåde nok ikke....

men fandens til udvikling.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2016 kl. 13:57
Der er også 'nogen', som i deres jubel over at skarven nu skal reguleres, helt lukker øjnene for, at Esben Lunde Larsen er ved at ophæve fredningen på et meget stort havområde i Kattegat, som er opvækstplads for torsk, det er i øvrigt det område, hvor Gillelejefiskerne fiskede ulovligt i.

Og det er jo ikke en hemmlighed, at 'nogen' er et forbund som har hovedkvarter ovre i Vejle ådal.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres