Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktioner - forsendelse.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktioner - forsendelse.
    Sendt: 15 Aug 2016 kl. 17:40
Jeg har i de sidste uger haft en del dårlige oplevelser, hvor vundne auktioner først dukker op efter 10 - 14 dage, efter afregning.
Jeg er godt klar over, at vi i dag har noget der hedder PostNord, og breve / pakker er meget længere undervejs efter de nye post regler.

Jeg er dog lidt overrasket over, hvor svært det er, at efterlyse / eftersøge post, som er meget længe undervej, mest fordi man reelt ikke har pligt til at søge efter B-post, og man vil egentlig ikke røre ved noget, der blot lugter af, at det er PostNords arbejds gange, der giver problemerne.

Jeg vil derfor opfordre sælger, på vores auktioner til at tage et foto af det man sender, det kan nemlig hjælpe i en situation, hvor man vil efterlyse en forsendelse, så vil det lokale posthus, normalt gerne hjælpe med at finde forsendelsen, vis det er muligt + at et foto hurtig kan sendes pr. mail til køber!

Et problem, som jeg tror mange har erfaret, er at man hos PostNord fjerne en del postkasser, og de resterende bliver ikke tømt daglig, måske hver 3. dag, og ja det forsinker jo også forsendelsen, vis man ikke er obs. på det.

Jeg er dog ikke sikker på, om levering direkte på ens posthus, vil få forsendelsen afsted med det samme, og så være at finde i egen postkasse, de normale - 4 -6 dage.

Nu er det reelt ikke et problem for mig, at skulle vente på mine vundne auktioner, men vis jeg ikke ved om forsendelsen ligger og roder et eller andet sted, så er jeg ikke sikker på, at jeg synes det ok, men det kan sælger / køber jo ikke gøre noget ved.Cry

Hvordan opstår ekstra lang vente tid på leveringen? ja som beskrevet ovenstående, men har man ikke samme bank, så vil der typisk være 3 bankdage, for modtager kan se om beløbet er gået ind på ens konto, og ja med 6 dage ude i omløb med post, så er vi i nærheden af 10 dage levering.

Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hvordan man kan få en hurtig afvikling af auktionerne, når der er tale om forsendelser?

Mvh
P.K.




Redigeret af PK - 15 Aug 2016 kl. 17:43
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 17:51
Hej Per
Brug GLS, billigere og hurtigere 

Mvh.   Jørgen
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 18:40
Hej

nu er det sådan at en pakke ikke kan efterlyses hvis den er sendt som almindelig brev. Det kan du se hvad der er betalt i fragt.. så det er på købers risiko i mange tilfælde. jeg gør altid opmærksom på det, så kan man jo tage stilling til det.

mvh jørn
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 19:14
Hvad er der ved en efterlysning jeg fik en seddel på en værdi pakke fra England en torsdag til afhentning fredag og pist væk var pakken posten var desideret ligeglad mandag var den stadig ikke dukket op tirsdag eftermiddag ringede jeg højere op i systemet og først tirsdag AFTEN gad postbudet aflevere pakken efter jeg havde talt med meget store bogstaver måske skulle postbudet lige mærke lidt på pakken Det er de stakkels mennesker på post udleveringen der har baladen ikke et ligegyldigt postbud
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 19:18
Det næste fra postnord er vel vi skal have portoen og så kan i selv sørge for at pakkerne bliver leveret Så brug GLS i stedet der er mere styr på tingene
Til top
Helge Wildt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laxkungan

Tilmeldt:: 14 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laxkungan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 21:16
Ja mener også GLS er super gode . Har sendt 1 pakke med dem . En fiskestang til hr Nyrup i Storvorde . Sendte den marts 2015 . Den er ikke nået frem endnu ..Angry
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Aug 2016 kl. 21:55
Citat: laxkungan

Ja mener også GLS er super gode . Har sendt 1 pakke med dem . En fiskestang til hr Nyrup i Storvorde . Sendte den marts 2015 . Den er ikke nået frem endnu ..Angry

Med GLS er alle forsendelser som standard forsikret op 3.500 kroner, så du må jo bare ta' fat i GLS og få erstattet din forsendelse.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 09:07
Omkring forsendelse, så skal vi vist lige have skilt skæg og snot ad, inden der kommer for mange dårlige eksempler.

Vi er enig om at GLS ikke har breve i deres forsendelser - kun pakker eller?

Vis det drejer sig om pakker, er jeg enig i, at GLS i visse situationer er nemmere og billigere end PostNord, men man skal passe på, for GLS sætter pris efter volume ikke vægt, og det kan pludselig blive en del dyrere, vis man ikke har tjek over pakkernes størrelser.

Breve op til 2000g, sendes med PostNord eller?

Det er brevene, som jeg mener at forlænge under vejs, og prisen på breve er jo generelt ublu, men det kan man ikke rigtig gøre noget ved.

Pakker? ja, der er det vel op til hver enkelt, hvor meget man vil ofre, idet der er mange valgmuligheder, med forskellige priser.

Handler man på nettet, så har forretningerne det hele i deres hule hånd, og undskyldningen for at tage omkring en flad 50erne for en kuvert på 25g. med fjer, er i min verden at tage røven på folk, men argumentet er, at den pris fremkommer for håndtering og sporbarhedCry

Vis jeg er helt gal på den med overstående betragtninger, så lad mig blive belært, jeg er altid åben for gode argumenter, også med hensyn til forsendelser af auktioner og andet.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 16 Aug 2016 kl. 09:08
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 13:35
Det med volumen er ikke meget anderledes en post DK, der kommer bare tillæg hvis målene overskrives.
Mht breve op til 2000 gr, så er de vel indtil de er under 500 gr billigere at sende som pakke med GLS
Til top
Martin Hein Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mhein

Tilmeldt:: 05 Jun 2014
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mhein Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 13:44
Citat: PK


Hvordan opstår ekstra lang vente tid på leveringen? ja som beskrevet ovenstående, men har man ikke samme bank, så vil der typisk være 3 bankdage, for modtager kan se om beløbet er gået ind på ens konto.


Det nummer må bankerne ikke lave i dag.

Der er i dag noget der hedder straksoverførsel. Det virker også i mellem bankerne.

I min bank koster dette DKK 2.- Modtager har pengene på sin konto og kan se dem i sin netbank efter få minutter hvis ikke sekunder. Denne ordre kan oprettes døgnet rundt og ekspederes med det samme.

En næste bankdag koster til sammenligning DKK 1.- Denne skal oprettes inden klokken 21.00 på hverdage for at være tilrådighed hos modtager næste bank dag.

/Martin

Redigeret af mhein - 16 Aug 2016 kl. 13:45
Til top
Thomas Bebe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bebs

Tilmeldt:: 10 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bebs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 16:12
Hej Per

Jeg tager altid et billede af pakken eller brevet, netop hvis det "bort kommer" også selv om det er forsikret.

Det lader til at forringelserne er blevet store i Post Nord, men det kan nu ikke hidse mig op, at leveringstiden er blevet længere, har vi virkelig så travlt?

Om det skal koste en 50er at få tilsendt en kuvert med lidt fjer, tjaaa der er porto, kuvert og den skal pakkes, ja måske også bringes på posthuset, måske burde vi samle lidt mere sammen før vi bestiller, jeg ved det ikke. 

Jeg har ofte kørt relativt langt til en butik, blot for at købe nogle småting, det havde været billigere at bestille dem, men så havde jeg ikke fået kaffe, en hyggelig sludre måske set lidt nyheder, det vil jeg ikke være foruden, men vi er jo forskelligeWink


Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 17:41
jeg kan klart anbefale at anvende http://www.guloggratis.dk/pakkepost send en pakke igennem den så er det både billigt og sendt som pakke.




Redigeret af Lindblad - 16 Aug 2016 kl. 17:42
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2016 kl. 20:20
Jeg har det som Thomas Bebe beskriver med at jeg ikke har så fandens travlt med at modtage det jeg her har købt privat. Jeg har ganske ofte direkte skrevet det til sælger at der ingen grund til stress er for min del og send når du får tid. Jeg skal som regel ikke bruge det jeg køber her på siden hurtigt. Hvis jeg mangler noget akut har jeg hentet det i en af butikkerne her i byen.
Desværre synes jeg at nethandlen med butikker der sender og leverer hurtigt som sådan nærmest fordrer den forestilling hos visse folk (og nej det er ikke en ufin hentydning til nogen som helst bestemt) at man nærmest forventer at modtage det samme dag man betaler for nu at stille det en smule på spidsen. Det kan skabe nogle uheldige situationer jeg også har haft inde på livet med personer som sikkert normalt er nogle ganske dejlige mennesker men som der kan optræde ganske anmassende og upassende. Dog synes jeg alligevel jeg har været ret heldigt forskånet for særlig mange eller i særlig grad dårlige oplevelser med det. Vi er heldigvis mange der her igennem i ro,mag og orden har handlet med hinanden og har udvist en forståelse for det arbejde imellem alt andet der også er med at sælge/sende privat.
Angående GLS, ja så spiller det bare og det gør portokøb igennem gul og gratis også men faktum er ved mindre ting når jeg har holdt disse firmaer op imod postnord at det nu måske mere uheldigt end før har været ved postnord det for køber bedst har kunnet betale sig. Der hvor jeg selv har kunnet ønske forbedringer her på siden og en lille bøn fra min side var hvis sælgere i bedre grad ville påskrive hvad porto ved den enkelte auktion var. Portoomkostningen kan virkelig være en dealbreaker og i en del tilfælde bare et eksempel f.eks ved bøger kan være svært som køber at gætte sig til. 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Poodle

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Poodle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2016 kl. 19:52
Brug swipbox. Det er billigere og aldrig nogen problemer
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2016 kl. 22:19
Swipbox har desværre lukket for forsendelse fra privatpersoner
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2016 kl. 04:17
Angående at sikre sig selv ved forsendelse af utrackbare varer ved jeg af erfaring at de færreste faktisk er opmærksomme på at man på posthuset kan købe et bevis på forsendelse. Det er en formular man ved indlevering af det man skal sende udfylder med sin egen og modtagers adresse. Jeg har primært brugt det til forsendelse til udlandet for at sikre mig imod uretmæssige krav. Tillige har jeg gjort opmærksom på det i min salgsannonce at porto indeholder en sådan så køber er informeret. Jeg har indtil nu udelukkende og konsekvent brugt det til forsendelse til udlandet når det har været uden tracking. På den måde mener jeg at have sikret mig så godt det er mig muligt når køber har valgt uden tracking og har måske været medvirkende til at jeg ikke har oplevet at købere ikke har påstået de ikke har modtaget noget. Brugte det sidst i vinters og prisen har stabilt i nogle år holdt sig på 14 kr for denne service. Udover det som nævnt er uden tracking viser beviset dog hverken mere eller mindre at man har sendt noget til modtager og ikke hvad det er. I visse tilfælde hvor jeg har været lidt mere nervøs ved postgangen i det pågældende land har jeg også kombineret med at tage diverse billeder. Det kan naturligvis også bruges indenlands. Jeg ved at dette også er en mulighed ved forsendelse fra USA og har i nogle tilfælde også påpeget dette overfor en sælger der har været nervøs ved at sende uden tracking. Med tracking snakker vi lige som her en meget dyrere løsning der kan være en dealbreaker og det har været en god ting både for mig og sælger. Jeg har hver gang tilbudt at også betale for denne ekstra udgift og prisen har været nogenlunde den samme som her. Jeg ved ikke om dette også forefindes i andre lande men jeg kan forestille mig at det godt kunne være tilfældet. For mig har det været en positiv ting og et råd jeg synes der her er værd at give videre.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2016 kl. 08:55
Hej Poul Erik den var jeg ikke vidende om takker for oplysningen da jeg sender meget til bla udlandet
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2016 kl. 23:20
Hej John. Det glæder mig at kunne returnere en lille smule af den venlighed jeg har oplevet fra dig tidligere, samt forhåbentlig kunne hjælpe andre til at føle sig lidt mere sikre i deres nethandel. Som tidligere ekstrem storsamler kunne det dog ikke forhindre i ny og næ at jeg på forskellig vis blev taget ved næsen og nogle gange ja direkte snydt. Men den anden side af at samle var også ofte for mig at vælge imellem at ville have eller aldrig få. Det gjorde jo at nogle af tingene vel blev lidt vel dyre og sammenholdt med de heldigvis forholdsmæssigt sjældne direkte snyderier blev min måde at anskue det på at det i det store hele var det værd at være nødt til at tage også sådanne oplevelser med. Men omvendt fandt jeg også ud af at prøve at sikre mig så godt som muligt og ønsker meget for alle at det skulle være muligt at gøre fuldstændigt sikkert i alle tilfælde. Det var og er et meget stort ønske fra min side at det skulle være forholdsvist billigt at tilvælge tracking uden den helt store udgift. Jeg forestiller mig med stregkoder, indscanning osv at det også skulle være muligt at lave en forholdsvis billig løsning. Så håber stadig...... 
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2016 kl. 11:56
Jeg kan ikke lige forstå hvad der er maxlængde for GLS pakker?  200 cm? eller?

Postnord tager 160 kr hvis pakken er længere end 120 cm!
Forklaringen er den, at det er pakkeburenes højde der er bestemmende for dette.

Todelte stænger over 8 fod falder jo for den grænse hvis de sendes i rør 
eller med indpakning i enderne.

Er der nogen som har erfaring med evt GLS eller andre?


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2016 kl. 12:38
Hej Poul Erik
Vi er vel alle sammen blevet snydt på den ene eller anden måde
Hvis der er en ting man brændende ønsker og man ved hvor sjælden den er så slår man til mens tid er og betale det det koster Så er det træls når pakken forsvinder Du købte for mange år siden et Remi Garder privattryk for næsen af mig på en grej auktion Jeg fik den først for nogle få år siden herinde så slå til når chansen byder sig og sørg for at den kan spores så er det kun sælgers moral der afgør om varen er som beskrevet
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2016 kl. 14:32
Citat: lc52

Jeg kan ikke lige forstå hvad der er maxlængde for GLS pakker?  200 cm? eller?



Er der nogen som har erfaring med evt GLS eller andre?



Ja, pakken må max være 200 cm hos GLS og max 300 cm når du tager de to korte sider og lægger sammen med længden.

Dvs. hvis pakken f.eks. er 25 x 25 x 200 cm.  25+25+25+25+200 = 300 cm = maximum størrelse.


Tænk før du skriver....
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2016 kl. 19:27
Ja John, vi har jo battlet nogle gange og har heldigvis kunnet holde skidt og kanel adskilt. For som ordsproget siger er der jo ingen venner til en auktion og hvor grebet og ophidset man så end kan blive bliver det ikke til noget personligt. Men angående Remi Garder kan det ellers nok være at mine to hjerneceller, den ene der sidder i kørestol og den anden der nægter at skubbe fiser rundt lige nu for jeg tror faktisk ikke det var mig. Tror ikke jeg har noget vedrørende ham. Til en fysisk auktion ved jeg det ikke har kunnet være, var det på en anden netauktionsside eller? Spekulerer på om jeg på en eller anden måde kan have glemt det da jeg primært langt hen ad vejen har samlet med hjertet, ikke forstanden og ofte savnet viden samt mest på udstoppede fisk, reptiler, insekter, fossiler selvom der også kom et helt rum til med fiskegrej og rigtig meget samletossegrej og diverse dertil relaterede sager. Men lige angående Remi Garder kan jeg ikke få det til at stemme. Vil du uddybe? Du kan også skrive til mig privat på pejoergensen@hotmail.com hvis du helst ikke vil skrive om det her.  
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum