Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kort håndtag

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kort håndtag
    Sendt: 18 Okt 2016 kl. 15:02
Hej alle fiskekammerater...
Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med at finde en dejlig blød spinnestang med helaktion (kastevægt ca 7-25 gram), som samtidig har et kort håndtag/bund....da den skal bruges til overfladetrolling og ikke må stikke ret langt ind i min lille båd, når den sidder i stangholderen på siden af båden...???
Hilsen Henrik
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2016 kl. 22:20
hej
kig efter de japansk inspirerede bass stænger:

https://alderneyangling.com/index.php?route=product/product&path=35_76&product_id=296

eller denne, som jeg selv bruger og er ret vild med:

https://alderneyangling.com/index.php?route=product/product&path=35_76&product_id=213

men der er mange jap-inspirerede stænger, med kort håndtag derude.......

der er dog ikke rigtigt nogen med helaktion, som jeg faktisk også er ret glad for, men jeg har nu vænnet mig meget hurtigt til den hurtige præcision, min lille Daiwa stang leverer. Jeg bruger D-stangen efterhånden til det meste, både ved kyst og og og i min lille båd.

jap-stængerne har typisk todelt håndtag, det var jeg ikke så vild med, men i mine stangholdere i min lille "baby Blue" passer de fint, stangholderne låser omkring hjulholderstykket, og her er der masser af håndtag.

(mine stangholdere sælges vist for tiden af Rapala)

jeg har en ti fods Fenwick, der kaster længere end hvad jeg ellers har prøvet, her er håndtaget noget lang, så den kom en tur forbi båndsaven, og så var håndtaget ikke for langt mere.

en billig løsning, som jeg synes fungerer fint, netop til trolling, altså slæbning af blink eller wobblere efter båd, er SG roadrunner. det er en ret stiv og robust sag, og jeg vil helst have en stiv stang til at sætte krogen, og så en fin bremse til at give line mens jeg tager mig sammen til at få stangen i hånden (når jeg sidder og småstener i båden)

held og lykke, det er hyggeligt at lede efter nyt grej - men glemmer helt at det meste faktisk kan bruges - hvis man kan finde fiskene.

mvh hcg
Til top
Jonas Steenbuch Krabbe Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
steenbuchen

Tilmeldt:: 27 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 86
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steenbuchen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Okt 2016 kl. 20:12
Sportex spinne stænger har tit meget korte håndtag. Har selv en 9" Carat Z. 
Til top
Thoke wistoft Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thoke

Tilmeldt:: 06 Apr 2009
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thoke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 09:17
Du kunne også vælge at købe nye stangholdere, hvis du har stængerne i forvejen. Du kan få massere af stangholdere, hvor stangen overholder ikke stikker ind i båden. Både Cannon og Scotty laver disse, mener de hedder noget ala "rocket launcher" de kan indstilles i alle vinkler.
Til top
Johnny Mark Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jmj1972 Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jmj1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 09:31
Daiwa Whisker 8´ 5-40 g. er den du søger
Johnny
www.rokkerne.dk
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 12:08
Som Jonas skriver: sportex er svaret.
Til top
Henrik Schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
schmidt Avatar

Tilmeldt:: 20 Nov 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 20:34
Tusind tak for jeres input....det kunne jeg godt bruge til noget.
Nu går jagten ind på en god stang med kort håndtag......må kong Neptun smile til jer allesammen og give jer flex på klingen.
Hilsen Henrik Wink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum