Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

123nu.dk på ny server

 Besvar Besvar
Forfatter
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 123nu.dk på ny server
    Sendt: 23 Apr 2013 kl. 02:55
Som skrevet under nyheder så er 123nu.dk nu blevet flyttet til vores nye server.
Vi håber at vi har fanget de fleste "flytte-problemer" - men nok desværre ikke dem alle...

Så finder du fejl og mangler på den nye server, så lad os det høre i denne tråd.
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Fischer

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 07:29
Hej Lars
 
Der er en lille uhensigtsmæssighed på:
 
Køb/salg - Auktion - Afsluttede auktioner.
 
Auktionerne er tilsyneladende fremdaterede?
 
Mvh
Jørn
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:02
Citat: Jørn Fischer

Hej Lars
 
Der er en lille uhensigtsmæssighed på:
 
Køb/salg - Auktion - Afsluttede auktioner.
 
Auktionerne er tilsyneladende fremdaterede?
 
Mvh
Jørn


Tak Jørn,

Det var tilsyneladende også galt på den gamle server
Der er vist gået noget galt med datoen på de pågældende auktioner, under oprettelse.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Shimania

Tilmeldt:: 13 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shimania Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:09
Tillykke med det nye hjem! Håber at I bliver tilfredse med det!
Til top
Ulrich Bergmann Olesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ubo Avatar

Tilmeldt:: 22 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ubo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:36
Hej Lars
vedr vis af foto i stor størrelse går det galt
F.eks Pk efterlysning af støbe forme til P.E. blink under rubrik.: Læsestof
åben artiklen / tryk For stort billed
flg fejl fremkommer

404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable

 
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:44
Men hastigheden er fremragende.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:52
Turbo!!!!!Nøj!, hvor går det hurtigt
Til top
Thomas Hermansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flipproletar

Tilmeldt:: 15 Apr 2013
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flipproletar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:55
Tak og tillykke Lars. Efter at have arbejdet i serverhostingbranchen de sidste 6 år, ved jeg hvor svært det er at flytte så gammelt et site med succes. Så fuld respekt herfra og igen tak for den nye super hastighed.
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2013 kl. 08:57
Citat: ubo

Hej Lars
vedr vis af foto i stor størrelse går det galt
F.eks Pk efterlysning af støbe forme til P.E. blink under rubrik.: Læsestof
åben artiklen / tryk For stort billed
flg fejl fremkommer

404 - File or directory not found.

The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable

 


Tak, ja kan se at der er problem med hensyn til navngivning af billedfiler.
Jeg har bokset med at få den samme navngivning som vi havde på den gamle server til at virke på den nye.
Indtil dette virker, så bør man være opmærksom på ikke at bruge "mystiske" tegn i sin navngivning af billeder.
Kan se at Per har brugt en del af disse i det seneste billede.

Jeg knokler videre med at finde en løsning.

Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2013 kl. 20:19
hmmm, jeg missede en auktion idag da jeg ikke fik mail om jeg var blevet overbudt...
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 10:49
Hej Lars.
Jeg har skrevet en PM til dig, men har ikke fået svar.
Når jeg går ind på auktionssiden, får jeg hele tiden at vide,at den mailadresse som jeg har
angivet ikke er gyldig.
Jeg har prøvet at rette min profil, som er den rigtige i forvejen, uden resultat.
Det er stadig det samme.
Emailadressen er den rigtige, så jeg kan ikke rigtigt forstå hvad der sker.
Kan du hjælpe mig med det.
Venligst Ib R. Larsen.
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2013 kl. 23:39
hej lars. når jeg skal skrive en mail på 123nu mail. får jeg denne.

500 - Internal server error.

There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 00:16
Nu kan jeg se,at min person er omtalt i de tråde her, og jeg vil da lige gøre opmærksom på, at fil placering på egen PC ikke er er nævnt, som et krav uden de forskellige tegn, som fremkommer, når filerne ( Billederne) placeres i PC'ens under bibliotekerne.

Vis det er et problem, så må det jo være et krav fra 123nus administration, at billeder til upload, skal være en sat på en ren sti, og ikke i PC'ens underbibliotekerne.

Jeg har små 30000 billeder tilknyttet fiskeri på min PC, så jeg har med Windows, ikke mulighed for at få hvert enkelt billed til illustrationer mm. lagt øverst i fødekæden, det kan ikke lade sig gøre

Men jeg går da ud fra, at en moderne hjemmeside, kan tage alle filers navngivninger,som følger reglerne for korrekt navngivning af filer, og det både med og uden de nævnte mystiske tegn.

Jeg bruger Windows Pro7, og den skal nok sige til, vis der er uønskede mystiske tegn.

Mvh
P.K.
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2013 kl. 19:55
nå, endnu en gang er der en auktion jeg er blevet budt over uden email notifikation, heldigvis nåede jeg at se det inden den løb ud - er der andre der oplever dette efter flytningen?

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2013 kl. 10:04
Jeg kan ikke rette i min profil, hverken tekst, eller profil billede.

Jo jeg kan, når jeg gør det rigtig.

Redigeret af tolund - 29 Apr 2013 kl. 16:33
Til top
Michael Moesby Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
moesby Avatar

Tilmeldt:: 01 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 212
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér moesby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2013 kl. 17:45
Citat: tolund

Jeg kan ikke rette i min profil, hverken tekst, eller profil billede.
jeg har efter flytningen godt kunne sætte mit billede på min profil.
Jeg har idag vundet en auktion, men fik ingen vindermail fra 123nu.dk og får stadig ikke mail om overbud i de andre auktioner jeg deltager i
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2013 kl. 20:21
Hej - Jeg får ikke mange "svar til min mailadresse" for mine indlæg. Pludselig kommer der så 10-50 stk. bankende ind på samme tid, så det nærmest er umuligt at følge op på trådene.
 
Herudover får jeg kun besked om nogle, af de bud jeg får på mine auktioner. Sidste vinderbud kom så til gengæld som 2 ens mails (bedre end ingen) LOL
 
En anden ting er, de meddelelser man får sendt, hvis man ingen bud har fået. "Du har vundet en auktion - vinderen er (dig selv) Big smile
 
En tredje ting er beskeden ved bud (hvis de kommer). Du er blevet overbudt på objekt nr xxxx. Det er vel auktionen der er blevet overbudt og ikke mig?  Big smile Nå men det kan jeg så sagtens leve med - bare ad notem...
 
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 28 Apr 2013 kl. 20:29
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2013 kl. 20:43
Jeg har her til aften afsluttet 2 auktioner. Der er bud på begge auktioner og jeg har ikke fået mail på nogen af dem.
ADMIR og CARSTEN MØLLER vil i ikke kontakte mig på: brian@multifisker.dk så jeg kan få sendt jeres fluer afsted
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 15:43
Status 29/4-2013.

Mail problemerne vedr. auktionen er løst.
Mailcenter (fra Aktiv bruger login) virker igen.

Brugere som ikke kan oprette auktioner, eller afgive bud, bedes følge nedenstående vejledning:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46333&title=123nu.dk%20login%20og%20auktioner

Vedr. upload af billeder så er det stadig vigtigt at disse navngives uden brug af tegn som: . , & + og mellemrum (space)
Et korrekt filnavn kunne være: lars_aagaard_01.jpg

Dette dog kun indtil vi har fået den automatiske omdøbnings funktion til at virke igen.
Med venlig hilsen
Lars Aagaard
123nu.dk
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 16:16
Citat: laah

Status 29/4-2013.

Mail problemerne vedr. auktionen er løst.
Mailcenter (fra Aktiv bruger login) virker igen.

Brugere som ikke kan oprette auktioner, eller afgive bud, bedes følge nedenstående vejledning:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46333&title=123nu.dk%20login%20og%20auktioner

Vedr. upload af billeder så er det stadig vigtigt at disse navngives uden brug af tegn som: . , & + og mellemrum (space)
Et korrekt filnavn kunne være: lars_aagaard_01.jpg

Dette dog kun indtil vi har fået den automatiske omdøbnings funktion til at virke igen.
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=46333&title=123nu.dk%20login%20og%20auktioner virker. Det gør ovenstående link ikke - medmindre man c&p'er direkte over i en browser Wink
Til top
Stig Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Solar

Tilmeldt:: 30 Jan 2003
Geografisk: Vest sjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Solar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 17:55
Jeg har haft problemer med mine annoncer i dag under sælges.Når jeg sætter mit egenConfused billed ind ,så viser den helt andre billeder,som ikke er mine !! Ellers går det stærkt med at annoncere.
Stig
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 18:56
Status II 29/4-2013

Så kører den automatiske "omdøbning" af billeder efter upload igen.
Så nu skulle der ikke være problemer med at få billeder vist på 123nu.dk

Dette skulle også løse Stig's problem.
Med venlig hilsen
Lars Aagaard
123nu.dk
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 19:14
Hej Lars
Kan du ikke sørge for at få fjernet udviklernes debugkode eller hvad det nu er ..
 
Nu har det irriteret mig i alt den tid, hvor jeg har været herinde :-)
 
Det står nedenunder dette felt hvori jeg skriver kommentaren .. lige nedenunder "Besvar" knappen ..
 
jeg havde lavet et dump af det, men kan umiddelbart ikke uploade det .. får en internal error 500 først, og så en 404 i upload vinduet ..
 
men håber du kan hitte ud af det alligevel 
 
Det er når jeg ikke kører i fullscreen editoren at koden står der.
Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 20:31
Citat: Ørde

Hej Lars
Kan du ikke sørge for at få fjernet udviklernes debugkode eller hvad det nu er ..
 
Nu har det irriteret mig i alt den tid, hvor jeg har været herinde :-)
 
Det står nedenunder dette felt hvori jeg skriver kommentaren .. lige nedenunder "Besvar" knappen ..
 
jeg havde lavet et dump af det, men kan umiddelbart ikke uploade det .. får en internal error 500 først, og så en 404 i upload vinduet ..
 
men håber du kan hitte ud af det alligevel 
 
Det er når jeg ikke kører i fullscreen editoren at koden står der.


Så er den grimme kode fjernet Smile
Upload af billeder på forum virker også igen:


Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
paw sten

Tilmeldt:: 19 Apr 2011
Geografisk: svebølle
Status: Offline
Beskeder: 222
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér paw sten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 21:37
man kan stadigvæk ikke bruge 123nu.dk mail center

CDO.Message.1 error '80040212'

The transport lost its connection to the server.

/lystfiskeri/Aktiv_includes/brugermail.inc, line 66

Til top
123nu.dk Se Drop Down
Administrator
Administrator
Brugernavn:
laah123nu

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 124
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah123nu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 21:49
Citat: paw sten

man kan stadigvæk ikke bruge 123nu.dk mail center

CDO.Message.1 error '80040212'

The transport lost its connection to the server.



Der var lidt forsinkelse på "smtp-serveren" skulle køre igen.



Redigeret af laah123nu - 29 Apr 2013 kl. 22:20
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2013 kl. 22:19
Hejsa
Jeg afgav et bud på denne auktion her til aften:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/auktion.asp?Action=viewitem&menu=Auktion&ID=106281
Og kom efter budet ud på den normale hjemmeside hvor man kan gå til auktionen eller forsiden igen.
Men jeg kan se at mit bud ikke er registreret.
Det er via min iPhone budet er afgivet. (iOS 6.1.3)
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2013 kl. 18:07
ØVè - jeg får ingen besked om nye bud på mine auktioner. Og heller ingen besked om nye svar i div. tråde Unhappy
Mvh. - Kim -
Til top
Lars Aagaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
laah Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laah Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2013 kl. 15:18
Status 1. maj:

Der har været generelle mailproblemer på 123nu.dk omkring d. 29.-30. april, grundet en fejl hos vores udbyder.
Fejlen er blevet rettet, og mail afsending fungerer igen.

Mailproblemer på Forum er løst, så bl.a.: adviseringer og bestilling af ny adgangskode via: "Glemt din adgangskode?" virker igen.
Med venlig hilsen
Lars Aagaard
123nu.dk
Til top
Lars Therkelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Vembfatalis Avatar

Tilmeldt:: 09 Feb 2013
Geografisk: Karup J
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vembfatalis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jan 2017 kl. 13:21
Jeg er ikke helt ny i polstringen mere, men det kan da alligevel være rart hvis der er en der kan guide mig til at sætte eget profil billede ind på min profil.
På forhånd tak.
Lars Therkelsen - Karup J  Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum