Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NY POST LOV.

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: NY POST LOV.
    Sendt: 04 Maj 2016 kl. 09:58
Som det sikkert er bekendt, så er den nye post lov undervejs.

Jeg spekulere på, hvordan den vil påvirke vores auktioner her på 123nu.

Pt. kan vi sætte auktionen til små 20 dages længde, og vis man antager at der går 3 -6 dage før sælger / køber for kontakt, ja så vil de nye post regler, med små 5 dages levering betyde, at der går 1 måned før en auktion er færdig, og varen leveret.

Er det rimeligt, at man skal vente 30 dage før tingene er på plads?

Jeg vil mene, at det er lige lovlig lang tid at vente, særlig vis det er noget grej, som skal bruges her og nu.

Er løsningen, at man ikke kan få auktionerne til at løbe mere end 10 dage, og så få lyn auktioner i stedet?

Har I andre, løsninger, eller er 30 dage ventetid ok?

Mvh
P.K.
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 10:16
Umiddelbart vil jeg anbefale 14 dages løbetid.

Mvh
Ole
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 10:31
Der er da intet krav om at bruge Post Danmark til levering af auktions-grej!
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 10:31
Vi der bor i den yderste udkant af kongeriget har været udsat for "den nye postlov" igennem flere år efterhånden.
Her kommer posten kun når de har tilstrækkeligt til at de mener det kan betale sig at komme. Hvem der så afgør hvornår der er tilstrækkeligt ved jeg ikke. Det kan man dokumentere ved at følge sine pakker på track & trace omhyggeligt. Der kan man se at pakkerne ofte bliver liggende på posthuset i den nærmeste større by i flere dage.
Jeg har eksempler hvor en pakke er rejst fra England til nærmeste postkontor på 36 timer som expresspakke. Derfra til min gadedør (14km.) tog det lige knap 48 timer.

Det der for mig har virket har været levering af pakken på det lokale postkontor (Q8 tanken) hvor man så kan afhente. Det giver væsentlig hurtigere levering. Alternativt kan man bruge GLS med afhentning i pakkeshop. Det virker også og er i mange tilfælde billigere.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 10:44
Jeg bruger helst kun GLS !
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 12:58
Nu ved jeg ikke nok om GLS, eller andre udbydere, men hidtil har GLS vel ligget meget tæt op af PostDanmark, og der er jo også andre steder, hvor der kan postes fra, men har vi andre alternativer, som vil levere til døren, med dags varsel?

I min by tømmes postkasserne, når man ellers har tid, og jeg kan se, at man konstant ændrer på tømnings tidspunkterne.

Nu er jeg så heldig, at have 2 posthuset, et ny fungerende og et gammelt til administration af pakker og forretningslivet, men jeg er aldrig sikret, at tingene når frem.
Postboxenes størrelser gør, at det ikke er alt der kan ligge i her, så meget af det skal afhentes på posthus, og da er man afhængig af, at butikkens har en åbningstid.

Hidtil, havde man med sin post nøgle, og reelt kunne hente tingene døgnet rundt, men den service er også sparet væk.

Gad vide, hvad man tænker omkring forsendelse i de mindre netbutikker, der kommer da en råben og skrigen her, vil jeg umiddelbart vurdereShocked

Mvh
P.K.
Til top
Jørgen Lorenzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FFFI

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Kysten
Status: Offline
Beskeder: 148
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FFFI Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 13:53
Jeg har et par forslag så der ikke går 30 dage.
Hvis køber og sælger skal bruge 3-6 dage på at sende 1 mail / tale i telefonen og overføre penge, kan man vel ikke bebrejde posten for at skulle bruge knap 5 dage på at levere varen.
Og det er jo frit for om man vil byde på lange auktioner, og sælger vælger jo selv hvor lang tid den skal løbe, det behøver 123nu vel ikke at lave auktionerne om for ?
Og hvis det virkelig er noget der haster, kan du jo tage i den lokale grejshop eller Bilka.

God forlænget weekend "........  Stram Line 

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 14:02
Citat: PK

Nu ved jeg ikke nok om GLS, eller andre udbydere, men hidtil har GLS vel ligget meget tæt op af PostDanmark, og der er jo også andre steder, hvor der kan postes fra, men har vi andre alternativer, som vil levere til døren, med dags varsel?

//.. klip ..//

Gad vide, hvad man tænker omkring forsendelse i de mindre netbutikker, der kommer da en råben og skrigen her, vil jeg umiddelbart vurdereShocked

Mvh
P.K.


Problemet er, at Post Danmark stadig har monopol på omdeling af breve og samtidig har de sat nogle af Europas højeste priser på portoen. Det er der ikke alverden at gøre ved sålænge monopolet består.

Pakker er dog i fri konkurrence og for netbutikker / erhverv forhandles prisen ud fra bl.a. antal af pakker årligt samt afhentninger. 
For private kan man indleverer til en af de mange Pakke Shops som der findes flere af end Post Danmark butikker!
GLS er billigere end Post Danmark og de har dag-til-dag levering.


Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 15:11
De længere leveringstider er vel kun aktuelt for ting, der tidligere kunne sendes som A-post - altså i en kuver. Så vidt jeg har forstået er der ikke pillet ved de andre ydelser (som i øvrigt for de flestes vedkommende er i fri konkurrence, så man som regel vil kunne vælge en anden distributør)

Steen
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 15:19
[QUOTE=gammelgnu]....Jeg har eksempler hvor en pakke er rejst fra England til nærmeste postkontor på 36 timer som expresspakke. Derfra til min gadedør (14km.) tog det lige knap 48 timer.....[/QUOTE

Man kan nogen gange blive overrasket over, hvad der kan lade sig gøre. Jeg bestilte på et tidspunkt hos et firma i San Francisco nogle ting, der blev produceret i kulfiber efter mål. Jeg bestilte og opgav målene mandag aften kl. 20 dansk tid. Onsdag kl 14 stod en chauffør fra UPS ved vores dør og afleverede pakken til min søn!

Da jeg kom hjem bemærkede han sarkastisk, at da han bestilte en paryk til sin sidste skoledags-udklædning tog det 4 dage at få den frem fra Ballerup til Hadsten!


Steen
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 16:48
Her i Helsingør har vi haft den nye postlov i 5-6 år så det er der ikke noget nyt i;-) men man kan jo selv korte auktionerne ned hvis man vil.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 16:54
Og her i Fredensborg er den allerede trådt i kraft....eller rettere sagt det har den været i lang tid.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 18:59
Citat: Lindkvisten

[QUOTE=gammelgnu]....Jeg har eksempler hvor en pakke er rejst fra England til nærmeste postkontor på 36 timer som expresspakke. Derfra til min gadedør (14km.) tog det lige knap 48 timer.....[/QUOTE

Man kan nogen gange blive overrasket over, hvad der kan lade sig gøre. Jeg bestilte på et tidspunkt hos et firma i San Francisco nogle ting, der blev produceret i kulfiber efter mål. Jeg bestilte og opgav målene mandag aften kl. 20 dansk tid. Onsdag kl 14 stod en chauffør fra UPS ved vores dør og afleverede pakken til min søn!

Da jeg kom hjem bemærkede han sarkastisk, at da han bestilte en paryk til sin sidste skoledags-udklædning tog det 4 dage at få den frem fra Ballerup til Hadsten!


Steen


Det er et stort problem som Post Danmark burde give kompensation for.
Afsender i udlandet har netop sendt noget express for det skal komme hurtig frem og så må det netop være afsender der betaler/bestemmer tempoet ligesom det skulle have været tilfældet med vores A og B breve.


Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2016 kl. 19:05
Jeg bruger altid kun DHL som pakkefordeler.
De fragter også fiskeknive og alt det de andre kalder "farligt gods"4
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 11:54
Sender I mange breve ??

Jeg bruger som regel PostDanmark og har aldrig ALDRIG haft problemer. GLS derimod tager en evighed. Hvis jeg afleverer en GLS pakke i pakkeshoppen fredag over middag, kommer den først afsted om mandagen, hvis altså chaufføren husker at få den med!! PostDanmark kommer afsted fredag, uden undtagelse. (og nej, jeg arbejder ikke for PostDanmark
GLS har også et tåbeligt gebyr for at sende rør.

Redigeret af P.M. - 06 Maj 2016 kl. 11:55
Til top
Ole Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Christensen

Tilmeldt:: 13 Nov 2002
Geografisk: Københavns amt
Status: Offline
Beskeder: 238
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2016 kl. 15:31
Posten's pakkeautomater kan bruges døgnet rundt, både til afsendelse og modtagelse.
Til top
Stephen Berg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
StephenBerg Avatar

Tilmeldt:: 10 Jun 2016
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StephenBerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 15:12
Jeg bruger ofte posten pakkeautomater, og det fungere ganske fint. På jobbet er vi mere og mere gået over til e-mail og nye systemer overflødiggør selv fremsendelse af værdidokumenter... Stakkels post Dk.

/ Stephen
Stephen Berg
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 17:11
Citat: StephenBerg

Jeg bruger ofte posten pakkeautomater, og det fungere ganske fint. På jobbet er vi mere og mere gået over til e-mail og nye systemer overflødiggør selv fremsendelse af værdidokumenter... Stakkels post Dk.

/ Stephen

Der er vel stadig en fysisk transport mellem pakkeautomaterne og der er jo der forsendelserne "forsvinder".
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 20:17
Brug GLS, de har lokale pakke ind- og udleveringssteder i alle byer over en vis størrelse, GSL kan klare forsendelsen på 2-3 hverdage, og så er de billigere end Post Danmark.

Alle GLS pakker er forsikrede og med med tack and trace.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2016 kl. 14:26
Finn ja der forsvinder stadig breve Jeg har lige været nede og hente et værdi brev det er også sporløst forsvundet mellem postbudet og post udleveringen og hvad er svaret fra post danmark der går 2 hverdage før vi ved noget man kan jo spørge sig selv om hvad de egentlig laver ved post danmark udover at svine folk
Til top
Elise Gjermandsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nyifiskeverdenen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nyifiskeverdenen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2016 kl. 16:51
Hej allesammen,
Jeg kan se at det er lidt tid siden at tråden er blevet oprettet, men nu hvor Post DK's nye tiltag er trådt til, synes jeg det vil være relevant for folk som læser med nu, at høre hvad forskel det har gjort. 
Jeg handler selv utrolig meget på nettet, faktisk tror jeg kun, at det er mine madindkøb som endnu ikke et netbaseret og jeg sælger også rigtig meget igennem nettet. Jeg sælger både privat, men også i firma øjemål. Smile

Post Danmark har ændret til kun at have B-breve med levering på 1-3 dages hverdage. De uddeler breve hver tirsdag og torsdag. Det betyder fx, at selvom du indleverer et brev fredag, så er det først ude tirsdag.. Shocked

Det betyder at der ikke længere er mulighed for at sende brevpost som A-brev, dét skal nu istedet sendes som pakkepost. Det er en smule dyrere, men til gengæld er postpakken mulig at spore, hvis den bliver væk.

Personligt synes jeg at det er irriterende at brevpost nu kun kan leveres 2 gange om ugen og ikke længere kan udleveres om lørdagen... 
Det er et spinkelt håb, men måske de genovervejer dette tiltag! Star

Håber det hjalp folk og at det ikke har stoppet salgslysten! Big smileBig smile
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2016 kl. 19:59
Det er desværre værre end du skriver Elise.

PostNord (Tidligere Post Danmark) er 5 dage undervejs for standardbreve. PostNord har dag-til-dag (også lørdag) for deres Quickbreve som tilgængeld er godt og vel 3 gange så dyre i porto at sende.

Om det er tirsdag og torsdag eller mandag og fredag er vist mere stedsbestemt end landsbestemt.

Det som er mest irriterende er breve og småpakker som sendes ekspres fra udlandet og omdeles af PostNord her i landet, kan ramme ind i den samme langsomme omdeling på 5 dage.

Pakker som vi altid har kendt dem, er steget i pris men omdeles som altid på hverdage fra dag til dag inkl. lørdage.

Det er kun breve som er ændret på med hensyn til levering.




Redigeret af FinnSommer - 19 Jul 2016 kl. 20:00
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2016 kl. 20:20
Brug GSL, de har pakkeshops i alle større byer, de kan faktisk levere fra dag til dag, det er til meget rimelige priser, som ligger langt under PostDanmarks priser, alle forsendelser med GSL er forsikrede, og forsendelserne kan naturligvis følges med track and trace.

PS: GLS's priser bliver udregnet efter pakken volume, så det kan godt svare sig, at sørge for, at pakkerne bliver så små som det nu er muligt, under hensyn til, at pakkens indhold også skal være beskyttet.
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2016 kl. 17:06
de sidste 2 gange jeg har bestilt med B post tog det 8 dage incl weekend, jeg bruger efter hånden ikke post dk mere, med mindre det ikke kan undgås. for dyre og langsomme, desværre tilbyder ikke alle forhandlere andre muligheder ved forsendelse. jeg håber dog det kommer
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2016 kl. 20:01
Citat: Ronny73

de sidste 2 gange jeg har bestilt med B post tog det 8 dage incl weekend, jeg bruger efter hånden ikke post dk mere, med mindre det ikke kan undgås. for dyre og langsomme, desværre tilbyder ikke alle forhandlere andre muligheder ved forsendelse. jeg håber dog det kommer

PostNord har monopol på omdeling af breve, mens der er fri konkurrence på pakke markedet.

Pakker er generelt dyre end breve grundet de er forsikret og sporbare hos alle leverandører.

For små forsendelser og lav vægt er det billigere at sende med brev end som pakke.
Det er trodsalt kun kunden selv til at betale f.eks 90 kroner for en pakke som måske kun indeholder en pakke kroge og lidt tråd.

Det groteske er at der er billigere at sende et brev fra Flensburg til Tønder, end det er den anden vej, fra Tønder til Flensburg.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2016 kl. 22:37
Købte et hjul herinde lørdag. Betalte med mobile pay, hjulet blev sendt lørdag og blev leveret i dag mandag. Via post Danmark eller post nord eller hvad det nu hedder.
Men prisen 46 kr........
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2016 kl. 14:13
Citat: FinnSommer

 Det er trodsalt kun kunden selv til at betale f.eks 90 kroner for en pakke som måske kun indeholder en pakke kroge og lidt tråd.

Hvis du skal betale 90 kroner for en bette pakke med nogle kroge og tråd til fluebinding, så handler du i en webshop, som lægger temmelig meget oveni den faktiske pris for forsendelsen, og du bør nok overveje, at finde en anden pusher.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2016 kl. 16:03
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

 Det er trodsalt kun kunden selv til at betale f.eks 90 kroner for en pakke som måske kun indeholder en pakke kroge og lidt tråd.

Hvis du skal betale 90 kroner for en bette pakke med nogle kroge og tråd til fluebinding, så handler du i en webshop, som lægger temmelig meget oveni den faktiske pris for forsendelsen, og du bør nok overveje, at finde en anden pusher.

Det er prisen hos PostNoller for en pakker fra 0-5 kg hvis de skal leveres privat.

Ellers er der brev.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2016 kl. 19:38
Citat: FinnSommer

 Det er prisen hos PostNoller for en pakker fra 0-5 kg hvis de skal leveres privat.

Ellers er der brev.

Et hurtigt tjek på GLS's prisberegner viser, at deres pris for en tilsvarende pakke er 60 kroner, derfor er vejen frem, at du siger til din grej pusher, at han skal bruge GLS, og kan/vil han ikke det, så find en anden pusher.

Det er i øvrigt sådan, at webshops som har mange forsendelser kan få nogle store rabatter hos GSL, de kan komme helt ned på 50 kroner for den mindste enhed.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2016 kl. 19:45
Citat: Ole K.

Købte et hjul herinde lørdag. Betalte med mobile pay, hjulet blev sendt lørdag og blev leveret i dag mandag. Via post Danmark eller post nord eller hvad det nu hedder.
Men prisen 46 kr........

Dit nye hjul blev sendt som en brevpakke, så der ville ikke ha' været nogen forsikring, som kunne dække tabet, hvis pakken var forsvundet i systemet, og så ville du og sælgeren helt sikkert ha' fået en meget lang palaver, hvor i skulle blive enige om, hvem af jer der skulle æde tabet.
Til top
Steen Lindblad Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Flyon.dk

Tilmeldt:: 28 Jul 2016
Geografisk: Hillerød
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyon.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2016 kl. 09:48
som alternativ kan man jo bruge Guloggratis der kan man købe porto til 39,- for 1 kg.
vis man ikke vil bruge brev. og det er vel og mærket med Post Nord

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 07:33
Citat: NRE

Citat: FinnSommer

 Det er prisen hos PostNoller for en pakker fra 0-5 kg hvis de skal leveres privat.

Ellers er der brev.

Et hurtigt tjek på GLS's prisberegner viser, at deres pris for en tilsvarende pakke er 60 kroner, derfor er vejen frem, at du siger til din grej pusher, at han skal bruge GLS, og kan/vil han ikke det, så find en anden pusher.

Det er i øvrigt sådan, at webshops som har mange forsendelser kan få nogle store rabatter hos GSL, de kan komme helt ned på 50 kroner for den mindste enhed.


Jeg er så længere nede end 50 kroner hos GLS og det er vel alle med en erhverv aftale hos GLS.

Men jeg læste Per's indlæg som omhandlende 123nu aktioner hvor der er privat til privat og ikke erhverv til privat, og så er både priser og muligheder jo lidt anderledes.

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 07:38
Citat: Flyon.dk

som alternativ kan man jo bruge Guloggratis der kan man købe porto til 39,- for 1 kg.
vis man ikke vil bruge brev. og det er vel og mærket med Post Nord


God idé Smile

Det er faktisk lidt utroligt at de kan gøre det billigere end hvis PostNords eget stempel sad der på. Det er jo PostNord der alligevel leverer.

Det er lidt som når et mobilselskab lejer sig ind på TDC' s mobil net men kan tilbyde mobiltelefoni billigere end TDC selv.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 07:40
Citat: NRE


Dit nye hjul blev sendt som en brevpakke, så der ville ikke ha' været nogen forsikring, som kunne dække tabet, hvis pakken var forsvundet i systemet, og så ville du og sælgeren helt sikkert ha' fået en meget lang palaver, hvor i skulle blive enige om, hvem af jer der skulle æde tabet.

Og var det sendt som pakke og blev væk, så kunne de slogs med PostNord om erstatningen, hvis ikke der findes en form for faktura/regning på indholdet.

PostNord er ligesom banker og forsikringsselskaber. De låner gerne paraplyen ud i tørvejr, men vil straks have den igen når det regner.
Til top
Steen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lindblad Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2015
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jul 2016 kl. 12:10
Citat: FinnSommer

Citat: Flyon.dk

som alternativ kan man jo bruge Guloggratis der kan man købe porto til 39,- for 1 kg.
vis man ikke vil bruge brev. og det er vel og mærket med Post Nord


God idé Smile

Det er faktisk lidt utroligt at de kan gøre det billigere end hvis PostNords eget stempel sad der på. Det er jo PostNord der alligevel leverer.

Det er lidt som når et mobilselskab lejer sig ind på TDC' s mobil net men kan tilbyde mobiltelefoni billigere end TDC selv.



Ja det er det jo , betaler heller ikke denne pris selv da jeg har erhvervsaftale med hhv. Postnord og GLS. men det kommer jo bare mine kunder tilgode :-)...

også kan man jo sende som pakke som er forsikret istedet for vis man så lige husker en attest på indlevering hos postnord når denne afleveres i pakkeshop ...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum