Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

shimano stradic 3000 sfc

 Besvar Besvar
Forfatter
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: shimano stradic 3000 sfc
    Sendt: 14 Jul 2016 kl. 12:01
Jeg er på jagt efter en original ekstra spole til mit Shimano Stradic 3000 sfc.

Hvor kan jeg købe en sådan ekstra spole?

Alternativ? er der nogle af de moderne Stradic hjul, vis ekstra spole passer til 3000 sfc? vis ja hvilken model?

På for hånd tak.

Mvh
P.K.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2016 kl. 18:15
Per - det første af disse hjul hed AERO STRADIC og hhv 1000, 2000 og 3000 - dyre hjul, som blev meget eftertragtede - senere kom et lignende med et (i mine øjne) klodset dobbelt håndtag.
Kan et af førstnævntes spolen mon passe til dit behov?
mvh
Heinz
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2016 kl. 19:17
Måske du kan finde en her
https://www.waveinn.com/maritim-fiskeri/reels-ekstra-spoler/12573/s
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2016 kl. 20:00
Hej Heinz.

Jeg er dig svar skyldig, jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige om de forskellige Stradic hjul kan bruge hinandens spoler.

Linket her viser, hvad typer, der er Stradic 3000SFC.

https://www.google.dk/search?q=3000+sfc&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjv2tedxvjNAhWD_iwKHe_PAooQ_AUICCgB&biw=1280&bih=643&dpr=1.5#tbm=isch&q=shimano+stradic+3000+sfc

Uanset dobbelt håndtaget, så har jeg været meget glad for hjulet, dog må jeg nok erkende, at jeg i dag foretrækker Penns hjul, da de er ikke er til at slide op. Shimano var rigtig god i starten, men jeg synes at de høje priser ikke lever op til lang holdbarhed, men så må man se sig omkring, og finde noget andet.

Penn er i min verden lige så robuste, som de ældre Quick, blot til andre priserSmile

Mvh
P.K.
Til top
Bent Mollerup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
B. Mollerup

Tilmeldt:: 09 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B. Mollerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2016 kl. 12:29
Til Per Karlsen.

Det er meget spændende det du fortæller. Men hvad hedder det Penn hjul du snakker om, der findes jo flere serier. Hvilken serie og hvilken størrelse bruger du? På forhånd tak.

Mvh B. M.
 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2016 kl. 16:14
Jeg har valgt Penn Sargus str. 4000. - Penn Slammer 360, og det er hjul jeg bruger alle steder.
Man skal dog lige venne sig til, at hjulet ikke har friløb, men kun kan køre fremad, men hjulet har en glimrende bremse, som bare skal stilles ordentligt!

Desværre er der ingen ekstra spoler med Penn (Derfor også gode priser), men det kan købes, men de er kostbare.

Jeg vælger i dag Penn, fremfor Shimano, men jeg er ikke fanatisk med fastspole hjul. Jeg har beholdt de gamle Shimano hjul, det var / er gode, og da har jeg mange slags / størrelser lige fra Stradic 1000, til de helt store havhjul, så som Aernost 6000.

Penns indmad, ligner de gamle Quick hjul, altså fræste tandhjul i messing, og de kan ikke slides op, men er noget tungere end moderne hjul, med støbt indmad.

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 17 Jul 2016 kl. 16:15
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres