Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ambassadeur 2005lp

 Besvar Besvar
Forfatter
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ambassadeur 2005lp
    Sendt: 16 Aug 2017 kl. 11:06
Er blevet ejer af et af disse hjul kunne godt lide at vide hvad for en stang i bruger til det og hvor lav vægt det kan gå ned iSmile
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2017 kl. 17:31
Er det et ambassadeur 2501?
Vh
Henrik
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2017 kl. 10:40
Nej der står 2005lp på det ville gerne høre lidt om det kunne ikke finde noget på dansk er nok et gammelt hjulSmile
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2017 kl. 15:00
har lige google lidt, og der er både gode og dårlige erfaringer med hjulet

det er omkring 10 år gamle erfaringer jeg har fundet, og hjulet kostede en 300-400 kr i USA så vidt jeg kan læse. 

desværre kender jeg ikke hjulet og dets egenskaber, men jeg har i år kastet mig ud i fiskeriet med multihjul i åen

jeg har købt en parabellum trigger til 499 kr plus porto, måske de har flere til den pris her
http://huntershouse.dk/kat1645-St%C3%A6nger-til-multihjul/side6874-Savage-Gear-Parabellum-Trigger.html

den har jeg anvendt i Elling å nogle gange efterhånden, og den kaster okay fra omkring 8 gram, men den er lige "stiv" nok til min smag og mine mepps 4'ere. Med caviar 14 grams modellerne går den bedre og til Uggerby å ville jeg tro den passede fint til. 

derfor har jeg netop bestilt en daiwa dxs962mlfb fra FishUSA, den har en kastevægt op til omkring 14 gram og jeg vil tro den passer mig bedre til Elling å. De har ikke flere i den længde, men andre med samme kastevægt tilbage på lager. Pris inkl porto, moms og gebyr i underkanten af 800 kr
1 oz er lige i omkring 28 gram.
https://www.fishusa.com/product/Daiwa-DXS-Salmon--Steelhead-Casting-Rods

du skal være velkommen til at komme til Gærum ved Frederikshavn og prøve dit hjul på min parabellum stang hvis du har tid og lyst, har en god stor plads til den slags i baghaven mere eller mindre. Du må naturligvis også prøve daiwaen når den lander, men tænker der går 2-3 uger før den lander i tolden, også yderligere 1-3 uger inden jeg får den hjem Cry
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum