57 online nu |  Login | Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Læsestof
Artikler i alt: 1432
i dag: 0
25612 skribenter.


123nu.dk sommerhus


Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:


Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet  

RE: JSB Unique Masterclass WF 8  af: Svend Erik Vardrup

Indlæg fra 15.11.2009 (dags dato) vedr. dyrt grej - en "tråd" på det alm. forum under: Re, Dyre mærker! Særdeles interessant - og ikke skrevet af mig.... :o)


Re: Dyre mærker. Er det blot mærkerne man betaler for?
indsendt af Henrik L. , 15-11-2009 00:37:00.

Hej Jim

Jeg prøver bare at forklare Kim lidt om baggrunden for at en stang kan koste 5000 kr og det er vel almen viden, at formålet med erhvervsmæssig aktivitet normalt er at generere et overskud til virksomhedens ejere. Og det gør man bl.a. ved at sætte den rigtige pris i fht. efterspørgslen og ikke udelukkende ud fra produktionsprisen.

Jeg har overhovedet ikke skrevet om at ´´narre´´ nogen til at købe noget og går selvfølgelig ud fra, at folk normalt overvejer nøje om de skal betale 5000 kr for en fluestang. Og vælger nogen at gøre dét, er det vel fordi man mener at stangen er det værd for ens fritidsinteresse. Det hverken kan eller skal man sætte sig til dommer over (måske medmindre nogen ligefrem forsømmer andre vigtige ting for at kunne købe fluestangen).

Jeg skriver heller ikke, at en stang til 1000 kr er lige så god som en til 5000. Producenterne er selvfølgelig ikke så dumme at de sælger lige gode produkter til forskellig pris, da de jo på den måde hurtigt kunne undergrave markedet for de dyrere stænger. Uden at jeg kender produktionspriserne, må man jo nok også gå ud fra, at de dyrere stænger er noget dyrere at producere. Jeg har dog en gang hørt - fra en fisker med gode kontakter i grejbranchen - at klingeproduktionsprisen for dyre stænger fra at kendt mærke udgjorde et yderst beskedent beløb.

Jeg har derfor heller ikke betegnet nogen som ´´tosser´´ og ´´100 gram kulfiberrør´´ mv. er jo blot en beskrivelse af hvor relativt simpelt et produkt en fiskestang jo egentlig er, sammenlignet med f.eks. et TV eller en PC til den samme pris.

Mht. markedsføring, så er den et helt afgørende middel i afsætningen og kan være afgørende for om produktet får succes. Rigtigt udført kan den hurtigt skabe et succesfuldt brand. Tænk f.eks. på Scierra og Ron Thompson - brands opfundet ud af den blå luft af Svendsen Sport, men som begge hurtigt vandt store markedsandele takket være bl.a. dygtig markedsføring. Scierra var her og dér og alle vegne i fiskebladene og Henrik Mortensen blev koblet på som det kendte navn - det var noget der virkede. Samtidig lagde man sig lige så den store ´´midtergruppe´´ af fluefiskere kunne være med, selvfølgelig fordi man vurderede, at der var et marked at tjene godt på. Ikke et ondt ord om markedsføring, hvis den ellers overholder markedsføringsloven.

Nej, jeg er ikke en af dem der har givet 5000 for en fluestang, ikke engang det halve og det er efterhånden en del år siden.


Mvh Henrik




<< Tilbage

Sommerhus på Langeland
Sport Dres
© Copyright 123nu.dk - Siderne bestyres af 123nu.dk / Lars Aagaard