Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Modhagerløse kroge.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Modhagerløse kroge.
    Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:01
Hej.

Jeg er Catch & Release fluefisker og jeg går lidt med tanker om at trykke modhagerne ind på mine fluer, men før jeg gør det så har jeg brug for at vide hvordan det vil påvirke mit fiskeri fremover. Vil fisken nemt kunne hoppe af krogen? eller måske rettere sagt, skal der meget lidt til for at fisken springer af krogen?
Til top
Dennis Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pusling Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2006
Geografisk: Brande
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pusling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 19:17
Hej Kim.


Når du er C&R fisker, bør det være en selvfølge at fiske uden modhager! :-)

Jeg synes selv at kroge uden modhager, kroger bedre fordi at der ikke er noget modstand der hindre krogen i at sætte sig.

Sørger du for at holde stram line til fisken, vil du ikke miste flere fisk end ellers.

Jeg har selv fisket meget med tørflue og nymfer uden modhager og jeg har ikke mistet flere fisk.

Det samme gælder med spinne fiskeri...
I starten af sæsonen, da jeg fiskede efter laks, fiskede jeg med modhager og samme dag hvor min makker Stig fanger en laks, mister jeg selv 2 laks!

Efterfølgende har jeg fanget en laks i hhv. Varde- og Skjern Å uden modhager.

Så bind dine fluer på modhageløse kroge.

Nogle kroge med modhager kan nemmere knække hvis du bøjer modhagen ned, da det kan forringe krogens hærdtning.


Mvh.

Dennis
desti-nation.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down