Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SHIMANO EXAGE STC TELESKOPSTANG

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Ravn Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik r Avatar

Tilmeldt:: 23 Apr 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SHIMANO EXAGE STC TELESKOPSTANG
    Sendt: 23 Nov 2009 kl. 11:52
Har lidt kig på denne stang..

Vil bruge den til kystfiskeri, så jeg hurtigt kan skifte plads og afsøge noget vand..

Nogle der har nogle erfaringer med den?

Håber nogen har nogle indputs..

På forhånd tak.

Henrik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 12:46
Jeg har brugt den i et par år, i to udgaver:
7 fod 10-30g
9 fod 10-30g
Begge fungerer forbavsende godt, man mærker ikke at det er teleskopstænger. 7 fods stangen er dog knækket, den fik ved et uheld et slag lige over håndtaget. En times tid senere knækkede den i et kast, lige der hvor slaget gik ind. Det er nok stangens svage side, den er meget tyndvægget og derfor lidt sart. Den tåler sagtens et kraftfuldt kast, men er ikke særlig robust overfor mishandling. 9 fods stangen har være brugt til kystfiskeri, geddefiskeri, laksefiskeri mm. og har holdt til de hele.

Til dit formål kan jeg godt anbefale den, den kan pakkes sammen og nærmest ligge i en lomme. Og kaster rimeligt godt.

Mvh. Peter
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 16:38
hej HENRIK. jeg har også begge oven nævnte stænger! til kysten er 7´´ alt for kort i bag håndtaget men en super enhånds stang. 9´´ har så også den mellem del i håndtaget der gør at du står ,med en fornuftig kyststang.. jeg synes at de er dejligt ´´sprøde´´ i klingen.. de nederste stang øjer er måske lidt for små. men bare lad være, at sætte en´´ kaffemølle af et hjul på. så kører tingene fint ! ja det er sgu. utroligt at de har kunne lave denne konstruktion. mvh steen.
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 16:48
Der skal nok skelnes mellem exage stc og exage mini stc. Det er sidstnævnte som næsten kan være i en jakkelomme, og som jeg også selv har udmærket erfaring med. Ikke den længstkastende stang, men til transportlængden gør den det udmærket.
Men der laves altså også en alm. exage stc teleskopstang, transportlængde ca 60cm. Ved ikke hvilken du tænker på Henrik?
mvh
Bjarke
Til top
Henrik Ravn Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik r Avatar

Tilmeldt:: 23 Apr 2008
Geografisk: Skive
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 16:59
Hej Bjarke..

Tænker på den der har en transportlængde på 39 cm. og er 9 fod.

Men vil da gerne høre lidt om den anden stang også, hvis man får meget mere stang ud af den til samme pris evt.?

Henrik
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 17:01
okey. de stænger som jeg har. hedderShimano Exage- S.T.C TE. og hylstret som 9´´ ligger i er 40 cm. langt... mvh steen.
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Nov 2009 kl. 17:37
Okay. Med lukket længde på 39cm er det miniudgaven. Du kan læse om de to udgaver her:
http://fish.shimano-eu.com/publish/content/global_fish/en/nl/index/products_new/special_concepts/stc_shimano_travel/stc/stc_spinning.html
Bemærk at de fleste på det danske marked ikke er disse nye BX modeller, men der ser ikke ud til at være stor forskel. Hvem der har den alm. exage er jeg heller ikke sikker på, men ved fx at Catana kan fåes i teleskop, fx her:
http://huntershouse.dk/kat256-Stænger/side1780-Shimano-Cantana-tele-stang.html

Mini udgaven fåes også hos Jagt og Fiskerimagasinet i en Beastmasterversion, men om den er mere holdbar ved jeg ikke. Den er i hvert fald dyrere end exage versionen som fåes på tilbud nu. (Nu hvor BX'eren er på vej.

Jeg synes selv at det er smart at komme ned i miniudgaven. Men hvis transportlængden ikke er altafgørende, er du nok lige så godt tjent med fx. Catana'en, eller endnu bedre tjent med en fx 4delt stang som ikke er teleskop. Men en teleskop er hurtigst mellem fiskepladserne.
Er ked af hvis jeg har forvirret mere end bragt klarhed, det første jeg ville var egentlig bare at dele folks erfaringer op efter hvilken stang de har, så du ikke fik de gale erfaringer.

En sidste ting: Den stang du har kig på, er på tilbud flere steder, så kig lige markedet igennem, søg evt på google (danske sider) for at få et overblik over hvem som har den. Har set 7fods til 399 og 9 fod til 599 i hvert fald.

Mvh Bjarke
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Nov 2009 kl. 07:48
Hej Henrik.
Har sendt dig en mail, hvis du ikke har fået den så giv lige lyd her.
mvh
Bjarke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down