Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loomis GLX - classic vs. CC - let kyststang

 Besvar Besvar
Forfatter
- Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterMulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterMulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Loomis GLX - classic vs. CC - let kyststang
    Sendt: 10 Dec 2009 kl. 10:33
Hej,
er der nogen der kan beskrive forskelle/ligheder mellem Loomis GLX Classic og Cross Current GLX - gerne i kl. 6. Leder efter en ny godtvejrsfjordstang - har lynkinesere i kl. 8 til det dårlige vejr.
Så forslag til hvad jeg skal kigge på for at finde en kl. 6 stang til når solen skinner og tørfluerne på fjorden - hvad med Sage Z-Axis eller afløseren til SLT - hvad den så hedder ??

vh
Peter
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 15:58
Hej Peter

Desværre er jeg ikke inde i forskellen mellem Classic og CC LGX, så der må du håbe at der er andre der kan hjælpe dig.

Til gengæld ville jeg henlede din opmærksomhed på to knap så kendte stangmærker, som bestemt er værd at tage med i sine overvejelser, nemlig Winston BII-Mx 9 fod #6 og CTS'S Affinity MX (- se linket HER)

Begge stænger, der har en behagelig kasterytme og masser af kræfter når der er brug for det.

Den sidste giver dig en masse muligheder for at sætte dit personlige præg på stangen, hvad enten du bygger selv eller lader Claus og Mikkel gøre det. Prøv at kigge på deres hjemmeside - der er mange lækre ting imellem.

Nogen vil måske anbefale dig X'er udgaven i stedet for MX'eren. Begge stænger kan det man har brug for på kysten. Personligt synes jeg bare at MX'eren er mere behagelig at arbejde med.

Claus og Mikkel udlåner demostænger, og der må godt komme vand på!!!

Winston'en er en af mine personlige favoritter, en opfattelse jeg vist nok deler med flere fra dette forum.

God jagt

Mvh.

Lars
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2009 kl. 16:58
Loomis GLX i den 2-delte er absolut en af de bedste 6ére overhovedet. Kaster kort/langt og ikke mindst spore den eminent.

CC er jeg ikke til.

Kan man leve med en 2-delt fås det ikke bedre.

CTS er absolut værd at kigge på.
Til top
- Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterMulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterMulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2009 kl. 09:41
Tak for svarene til jer begge to (y)

Jesper - hvad er det ved CC du ikke kan li ? Og hvordan er den forskellig fra Classic stangen ?

vh
Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down