Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Videokamera til lystfiskere

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Videokamera til lystfiskere
    Sendt: 12 Dec 2009 kl. 17:41
Jeg skal have et videokamera til at tage med på fisketure, og mit udgangspunkt er at det skal optage i FullHD og at flashkort er den bedste måde at lagre optagelserne på. Jeg har kigget på et Canon Legria HF200, men har opdaget at man kan få kameraer med indbygget flashhukommelse og at det lyder smart.

Jeg er på udkig efter nogle konkrete forslag til videokameraer, som I kan anbefale.

Jan
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 17:52
Jan Steffensen skrev: Jeg skal have et videokamera til at tage med på fisketure, og mit udgangspunkt er at det skal optage i FullHD og at flashkort er den bedste måde at lagre optagelserne på. Jeg har kigget på et Canon Legria HF200, men har opdaget at man kan få kameraer med indbygget flashhukommelse og at det lyder smart.

Jeg er på udkig efter nogle konkrete forslag til videokameraer, som I kan anbefale.

Jan...


Nu skriver du ikke, hvor din smertegrænse ligger mht. pris. Men læg mærke til, at de almindelige still-foto kameraer får video-funktion i større og større omfang. Videokvaliteten er meget høj, og fordi det er indbygget i et dslr-kamera, får du også en masse muligheder for at lege med den langt mindre dybdeskarphed. Almindelige videokameraer har jo så stor dybdeskarphed, at alt mere eller mindre er skarpt. Og det er LANGTFRA en fordel!! Går du den anden vej og køber et videokamera, får du sikkert en medfølgende mulighed for også at lave still-fotos. Men kvaliteten er altså ikke noget at skrive hjem om!

Johan
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 18:26
Vholdr CountorHD 1080p hovedkamera(og dermed begge hænder fri til at fighte/fiske)........kommer erfter sigende med en version med mulighed for at koble ekstern mikrofon på, så man kan sætte noget ´´pels´´ på dyret og mindske vindstøjen.....men i stillevejr gør den det nu udemærket.
Se nogle eksempler her:

- se linket HER

- se linket HER

Det sidste klip er jeg ikke sikker på, at det er den nye model 1080p......det kan være den gamle 720p model......
Men jeg syntes ihvertfald, at det er sjovere at se sig selv fange fisk ud fra ens eget synsfelt....end fra f.eks. et kamera på stativ.....der er ligesom lidt mere action.
Er selv på udkig efter et....bruger pt. videofunktionen på et digitalkamra, som jeg har monteret på hovedet.....men vil godt have noget bedre.........der kan optage i en bredere vinkel..
Jeg beslutter mig først til april/maj, hvor Vio POV. kommer med deres version 2.0....der også skulle understøtte HD.....Der bliver også tale om kabelfri video her(ligesom Vholdr Contour 1080p), men herudover vil der også være trådløs fjernbetjening(ligesom på deres version 1.5 model), som man kan f.eks. have til at sidde omkring ens håndled, så man hurtig kan aktivere kameraet, uden at skulle have hånden op til sit hoved.
Håber det gav lidt inspiration
Mvh.
Michael L.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2009 kl. 18:38
Hej

Panasonic laver et lille, vandtæt kompaktkamera, som vandt en test for nylig hos JP:

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1777971.ece

Det tager også video i HD, f.eks. denne som jeg dengang fandt på YouTube:

- se linket HER

--------------------
Jeg har et lille vandtæt Pentax Optio W20, som man roligt kan have hængende om halsen, når man fisker. Der er vældig smart, at man har både alm. kamera og videokamera ved hånden hele tiden, selvom videokvaliteten selvfølgelig ikke er HD på dette kamera. Det tager dog også glimrende billeder både over og under vandet: - se linket HER


Mvh Henrik
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 17:09
Tak for svarene til jer alle tre.

Jeg har som du Henrik et Pentax kompaktkamera, der også kan optage video, men jeg vil prøve at højne niveauet lidt.

Johan, da jeg købte spejlreflekskamera, overvejede jeg også et med med mulighed for at optage video. Skal jeg til at optage video nu, så skal jeg have suppleret med et regulært videokamera.

Michael, jeg vil måske nok senere overveje et hovedkamera, men i første omgang er jeg ikke ude efter at fiske og optage på samme tid.

Jan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 17:38
Jeg har kameraet som Michael nævner, det er dog kun et Contour Hd 720p, men som jeg er meget glad for. Der kommer, snart et orginalt undevandshus, til kameraet på markedet.
klip fra igår:
- se linket HER
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 17:44
Ps. jeg står ved et vandløb ja, men stedet er IKKE fredet, bare for en god orden skyld.:-)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 17:51
[QUOTE] Carsten Buus Hansen skrev: Jeg har kameraet som Michael nævner, det er dog kun et Contour Hd 720p, men som jeg er meget glad for. Der kommer, snart et orginalt undevandshus, til kameraet på markedet.
klip fra igår:
- se linket HER]


Hvorfor er jorden rund?

CM,
Til top
jacobi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
arne k

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Geografisk: vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arne k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 18:00
Hello All.
Når i kommer med jeres indlæg...........
for faen... det mindste i kan gøre, er at stave rigtigt. I er vel ikke alle være ordblinde, eller?
Man er jo helt flov over at læse jeres indlæg.
Kan i ikke gå 2 skridt tilbage og se efter det i har skrevet?
Så opnår vi måske heller ikke så mange pinlige situationer fremover???
Til top
P-E. Hagemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hovawart

Tilmeldt:: 20 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hovawart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 18:03
Jeg har et Canon HF 200. Det er et fint kamera med hurtig autofokus og rigtig gode optagelser, selv i halvdårlig belysning.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 18:06
Jeg kan godt, se der er et par små fejl, i min tekst. Og helt ærlig, hvis det er pinligt for dig, så skal du vide det rager mig et vist stykke. Det er hverken en ansøgning, eller eksamen jeg er oppe til.

Og fanden staves ikke faen.. Suk, hvor er du en åndsbolle...
Til top
Søren Bøgh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
S_Bøgh Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S_Bøgh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 18:13
Du kunne jo selv starte med at stave generalt rigtigt.

Det der genertelt - kan man sove i det?

/Søren
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:29
hahahahaha in your f....
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:40
- se linket HER

Gopro cams, for flere roser med på vejen ift. contourhd.
check gerne hero til surf det er full hd.

/Allan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:07
Hej Allan, ja jeg havde også kig på Gopro, det eneste der holdt mig væk var designet, da den ikke kan bæres lige så smart på hovedet som feks ContourHD.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 20:21
Desuden, kan Contour klare en 16 GB Micro sd-card, og her genopladelige batteri, lign dem i mobil telefoneren.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 22:58
Hey Carsten...........optagelserne ser sgu godt ud(y) Er overrasket over at der trods alt er så ´´meget´´ lyd med på optagelserne fra 720p'eren.:-)(y)
Mht. dine betragtninger omkring GoPro-modellen....så er jeg fuldstændig på linie med det, du skriver......magen til klodset design.....:-(Men så igen........hvis man skal surfe, dykke mm.......så er det nok den man skal vælge;-) Men jeg håber at jeg kan nøjes med lidt vand på kameraet i ny og næ, hvilket den skulle kunne holde til.
Efter at have set dine optagelser, ved jeg ikke om jeg kan vente på den nye udgave af countourHD med ekstern mikrofonudgang eller for den sags skyld VIO POV HD 2.0. :-)
Hvad med hardwaren?(jeg er nok nødt til at opgraderer min com.)........hvad for specs. har du på din com.? for at kunne redigere og afspille i HD?
De optagelser med ContourHD i Standard(SD) indstilling, som jeg har set, har ikke været overbevisende...... Har du evt. et lille klip i rå - format, som du vil sende til mig, så kunne jeg jo evt. starte med at optage i det format? :-)
Mvh.
Michael L.

generelt;-)
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 23:02
ps........har også læst at den nye model ContourHD 1080p kræver lidt mere i hardware end 720p'eren :-(
Mvh.
Michael L.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 23:32
Hvis du har lidt fingersnilde, så er der lidt inspiration til et modificeringsprojekt med din ContourHD 720p;-)

- se linket HER#

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Mvh.
Michael L



Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 14:38
Hej Jan

Du skal tage et par småting i betragtning.

1. Vil helt klart anbefale lagring på SD kort, da interne hukommelse, eller harddisk sansynligvis vil crashe for dig på et eller andet tidspunkt.

2. Overvej størrelsen.. det fine er hvis kameraet kan ligge i din fisketaske, når du ikke bruger det.

3. optageformatet.. HD er én ting, AVCHD er en anden ting. de fleste hjemme pc'er kan godt håndtere HD signal, men de færreste std. pc'er kan håndtere AVCHD signalet, da det er et super komprimeret signal som pc'en først skal udpakke, og det kræver rigtigt mange kræfter.

4. De små VIO kamera er fantastisk kvalitet 720p, selv TV2 bruger dem til dokumentar, men indstillinger er ret begrænset, til gengæld betaler du kun i omegenen af 1200 kr for det....

Tjek evt - se linket HER som er et forum for video nørder, de vil kunne hjælkpe dig langt hen ad vejen

Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 15:38
Kære Hr. Simmson,

Jeg kan godt se at der ofte er stavefejl og mangler. Og jeg er absolut en af dem som ikke staver særligt godt, men jeg synes det er dejligt, at alle kan være med i denne her snak på et udmærket forum.
Og nej, jeg er bestemt ikke flov over dem som gør sig den ulejlighed at ville hjælpe andre med at give et godt råd, også selv om de sikkert godt ved at de ikke staver helt perfekt.

Det jeg derimod er flov over er netop en som dig, der ikke har andet at bidrage med til denne tråd, at at fremhæve dine egne evner som ´´Mr. Stavekontrol´´.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo
Århus

PS. er ordblind, men gør det så godt som evnerne rækker :-)
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:06
Hej Henrik -

- og tak for kommentarerne. Videoforummet var noget jeg har ledt efter, så det er jeg glad for linket til.

Planerne er i første række at bruge tid på at lave fiskevideooptagelser og derfor har jeg brug for et godt almindeligt videokamera. Jeg tager dine kommentater vedr. intern hukommelse til mig, dropper det og satser på hukommelseskort. Det gør også kameraet - men naturligvis ikke nødvendigvis hele pakken - billigere.

Jan

P.S. Jeg har intet imod diskussionen af stavefejl eller andre ting, men jeg - og sikkert også andre - vil bede om at de bliver holdt ude af mine tråde om helt andre emner. Det er nemt at oprette en anden tråd - og evt. linke til denne. Jeg har mine synspunkter om f.eks. stavefejl i forumindlæg, men vil ikke blande dem ind i diskussion af et godt videokamera.
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:07
P.-E., det er jeg glad for at høre. Har du haft nogen problemer med kameraet - og hvor længe har du haft det?

Jan
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:33
jeg sidder selv her og bliver lidt varm på ContourHD kameraet, da jeg topkapper træer, og gerne vil have nogle gode film derfra når jeg klatre.....

han fik da vist kolde fødder ham mr. simmson..... :-)
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:06
Henrik Erichsen skrev:
4. De små VIO kamera er fantastisk kvalitet 720p, selv TV2 bruger dem til dokumentar, men indstillinger er ret begrænset, til gengæld betaler du kun i omegenen af 1200 kr for det....
...


Du mener vel Vholdr ContourHD 720p ? ;-)

Her er et seriøst site - se linket HER , hvor man kan købe med dansk garanti. Har selv set på udenlanske sidet(engelske). Her er der på f.eks. Contourhd 1080p modellen kun omkring 400kr at spare, men så har du heller ikke den danske købelov, at læne dig op ad ;-)

Mvh.
Michael L.
Til top
steenlarsen.net Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Larsen Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2005
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 17:47
Uden at sammenligne med proffe videokameraer som jeg bruger så vil jeg nok ikke kalde VI0 for fantastisk kvalitet det er dog et kamera i den meget billige ende af prisskalaen.
Kvalitet koster penge og at sige noget er af god kvalitet fordi det optager i 720P eller enhver anden HD kvalitet giver ingen mening. Kvalitet er noget andet og man kan i princippet bruge en indtørret vandmand som objektiv og så optage på en ringe HD chip og det bliver aldrig godt!

De rimelige HD consumer videokameraer laver en glimrende kvalitet og prisen begynder omkring de 5-6000,-.
Men VI0 er sjovt stykke legetøj, hvis man vil se de fleste ting fiskeøje-fortegnet - og det vil de fleste nok ikke i længden.

AVCHD formatet er tungt at redigere i hvis man skulle have lyst til det. Almindelige PC'er klarer rimeligt let mpeg2 eller AVI. Men med mindre man allerede har et ´´tower of power´´ så regn med at lægge en pose guld til en ny PC.

Mvh

Steen Larsen

PS. der er en uddybende artikel i seneste nummer af Fiskefeber hvis man har lyst til at læse mere om emnet!

Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:12
Steen, jeg har naturligvis læst din fine artikel, og det var faktisk startskuddet til at jeg vil igang med video. Og jeg har mærket mig dine råd og vil bruge dem.

Jan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:12
Michael Larsen, du kan kontakte mig for yderligere info, på
buuscolor@msn.com

Du kan evt ved selvsyn , komme til at se kameraet live, da vi ikke bor så langt fra hinanden.
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jabis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:57
Carsten, jeg har været ved at undersøge lidt om kameraet. Kunne du fortælle mig hvorledes du bærer kameraet, hvordan du har monteret det?

Jan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 19:29
Ja, jeg har brugt en pandelampe med ,strop, hvor jeg har savet lampen af, så der tilbage kun er plastikpladen, jeg brugte så en hobbykniv for ar få så ren og glat flade som muligt, her monterede jeg så ´´glideren´´ den selvklæbende modpart på. Det har fungeret ganske fint, men der fulgte endnu en type, ´´glider´´ med som kan monteres på båndet på skibriller, hvilket jeg går og overvejer om jeg kan lave noget smart, for syntes det virker for åndet at rende rundt med skibriller mens man fisker.

Jeg vil lige informere om nogle små problemer jeg har:

kvaliteten bliver lidt forringet på youtube.

når man redigere i inholder, ´´klipper´´ bliver det mere pixeleret.

Meget uro i vandet, og mørkt/regnfuldt vejr, med hætte, giver
giver en del pixel på filmen. men måske jeg har fundet en løsning :)

Der er en del vindstøj, når der blæser.
- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down