Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal det forstille?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad skal det forstille?
    Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:50
http://fangster.dk/default.asp?mode=vis&menu=Forside&ID=75943

Det taler vist for sig selv....
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:54
Åh nej.... er det allerede den tid på året hvor der skal hænges folk ud :-(
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:56
Michael Carstensen skrev: Åh nej.... er det allerede den tid på året hvor der skal hænges folk ud :-(


I betragtning af, at Odense Å er fredet frem til 1. marts, så syntes du måske det er helt OK at fiske og hjemtage fisk nu ??

Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 15:57
Jan Persson skrev: <

I betragtning af, at Odense Å er fredet frem til 1. marts, så syntes du måske det er helt OK at fiske og hjemtage fisk nu ??



Selvfølgelig ikke... sorry

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:10
Kender ikke reglerne for Odense å men med et billede og en profil er det vel oplagt at prikke manden på skuldrene og oplyse om regler og etik.

Surt, men det bliver ikke eneste gang her i vinteren vi ser sådanne fangster.

Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:20
Kender ikke lige reglerne for Odense å heller.... Men mon ikke han skulle jænges ud for at fange en nedgænger?...

....Vil hellere have folk fanger og spiser nedgængere end opgangsørreder.... Hvis jeg skulle vælge at have en holdning.

Synes bare at der bliver peget fingre fra folk konstant. Hjælp da hinanden med reglerne istedet for at Hænge dem ud....

...Så er min holdning fortalt. Og jeg ved at de næste dage kommer flere af disse tråde.... Men så vidt jeg er orienteret er en nedfaldsfisk ikke ulovlig at fange... Så det kommer jo an på hver og især's egne principper.....

Reglerne skal overholdes...Klart.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:27
Michael Carstensen skrev: Kender ikke lige reglerne for Odense å heller.... Men mon ikke han skulle jænges ud for at fange en nedgænger?...

....Vil hellere have folk fanger og spiser nedgængere end opgangsørreder.... Hvis jeg skulle vælge at have en holdning.

Synes bare at der bliver peget fingre fra folk konstant. Hjælp da hinanden med reglerne istedet for at Hænge dem ud....

...Så er min holdning fortalt. Og jeg ved at de næste dage kommer flere af disse tråde.... Men så vidt jeg er orienteret er en nedfaldsfisk ikke ulovlig at fange... Så det kommer jo an på hver og især's egne principper.....

Reglerne skal overholdes...Klart.


Du må lige forklare hvorfor du hellere ser er man fanger og spiser nedgængere end opgængere. Er der en god opskrift på nedfaldsfisk jeg har overset?
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:33
En helvedes masse chillipeber og i ovnen ;-)

/Michael
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:43
Hvilken nytte gør en Ørred fuld af rogn hjemme på dit bord kontra omtalte fisk???

Hvis du ikke kan lide at spise nedgængere men andre kan så er der vel intet problem i det. Eller??

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:48
Rolig nu:-(

Det er vel en generel holdning at nedfaldsfisk ikke smager godt. Vil blot høre om du havde en metode til at forvandle et sådan misfoster til en kulinarisk nydelse.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:54
Det er IKKE et spørgsmål om nedfald eller ej - men om en fisk fanget i fredningstiden for Odense Å.

Lad os nu lige holde os til emnet :-(
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:56
Er helt rolig :-)(y)

....men jeg spiser ikke nedfaldsfisk. Så kan ikke komme med nogen gode fif....

Og jeg ved godt det er dumt at fremlægge min holdning herinde når 99% af brugerne herinde vender tommelfingeren opad i disse tråde. Som om det er Okay at ´´hænge folk ud offentligt´´. Og det synes jeg ikke er okay....
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:59
Personlig hænger jeg ikke nogen ud. det klare den glade fanger jo selv med et billede af fisken;-)

Jeg opfordre blot til at man fortæller ham reglerne stille og roligt. Ingen politianmeldelse herfra.

Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 16:59
Jan

Jeg tolkede åbentbart tråden forkert fra start. Kunne ikke læse om person skulle hænges fordi han fiskede i fredningstiden eller om det var en farvet nedgænger....

Min deltagelse i denne tråd er ikke om Fredningstid eller Nedgænger.... men selve problematiken i at udstille folk....
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 17:01
Lodsejere langs OdenseÅ må fiske når den off.fredning af havørred slutter 15 jan. Alle vi andre i Odense Å sammenslutningen må vente til første lørdag i marts.
Det der sædvanlige snak om nedfaldsfisk er jo helt op til den enkle lystfisker, de er jo lovlige at hjemtage, så kan man altid snakke etiske regler og madværdi i sådan et afkraftet rør af en havørred.;-)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 17:03
Det er lidt opsigtsvækkende, at ørreden har en stor rift på ryggen - det ligner lidt et skarv ´´hug´´ --- man må da ikke håbe, at den lange frostperiode betyder, at ørredbestandene i åerne bliver decimeret alt for kraftigt af skarvene.
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 18:34
Super foto af et slips på køkkenbordet...
Til top
HENRIK Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik...

Tilmeldt:: 16 Jan 2010
Geografisk: øst fyn odense
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik... Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 18:45
ok det var et slips ;-) findes de også som blanke ?
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jan 2010 kl. 19:08
Thomas....
Når nu Søren Hansen nævner at lodsejere må fiske havørreder i åen fra 15. jan, håber jeg at du har givet fangeren en chance for at forsvare sig i debatten og oplyst ham om at du hænger ham ud med en anklage.

HVIS det nu viser sig at manden rent faktisk må fiske der, må du have en udsædvanlig dårlig smag i munden...

:-( herfra...

Tommy
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2010 kl. 10:53
Næ, faktisk ikke.

Håber alligevel han har en meget dårlig smag i munden, om ikke andet har fisken vel givet ham det :)

Uanset hvad, ville jeg da helt klart opfordre til at selvom man er UHHH, PAS NU PÅ ´´lodsejer´´ eller ej at man:

1. IKKE FISKER I ÅEN FØR ALLE ANDRE og tror man som ´´Konge´´ af Odense å kan tillade sig at fiske der i fredningstiden bare fordi man tilfældigvis bor op og ned af.

2. IKKE HJEMTAGER EN NEDGÆNGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har endda hørt om en som har fået lov til at rende på et stykke jord af ´´lodsejer´´ for at fiske efter nedgængre og farvede fisk. Uden at nævne nogen navne, men personen er åbenbart syg ...
Hvis man ikke kan se det er forkert burde man finde sig en anden sport hvor man kunne ødelægge det for de andre.

Thomas
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2010 kl. 22:51
Du har stadig hængt manden til offentlig skue, fordi han har gjort noget som ikke lige falder i din smag. Vil ikke tage stilling til farvet ørred, men han har ikke brudt nogen regler på det område.
Ydermere ved du ikke om manden har lov til at fiske på det område før andre...

Din måde at hænge ham ud på, gør mig langt mere harm end at han skulle have taget en farvet ørred, på et stræk som han måske godt måtte fiske på før nogle andre....

:-( ærgelig tendens med at hænge folk ud som ikke umiddelbart har brudt regler. Find dog istedet nogle tyv/garnfiskere og tag nogle billeder af dem istedet og læg ud. Det andet her er sgu for nemt at brokke sig over...
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Pastoren Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2006
Geografisk: vejlby
Status: Offline
Beskeder: 193
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pastoren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 06:48
lige en selvhenter ;-)(y)

folk der reagere på sådan et oplæg er faktisk mere aktive i deres egen selvmodsigelse - (man skal aldrig kaste med sten når man selv bor i et glashus) -

moral omsog indsigt og pleje- at lære ud fra sine fejl- Loven er fingern der viser vejen- dette forUUUms har mange retledte moralvogter der lærer fra sig i ethvert oplæg - at der så altid er gaveflabe der skal kører mundvige af på disse -er et tegn på at de har forstået oplæget/hensigten - men har forslugt sig..........

så lad lige modhugget vente på sig.........;-)

Pastoren i Varmen :-)(y)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 09:37
Jeg bryder mig ikke om at personer bliver hængt til tørre her på siden. Jeg mener til gengæld også at der er mangelfuld info. på Odense å Sammenslutningens hjemmeside. Hvis jeg som ny fisker i vandet skal finde oplysningerne. Der eneste der står er følgende.

§2. Fiskekortet gælder fra dagen efter premieren og til den 15.11, begge dage incl.

Premieren ??? er det ifølge lovgivningen, eller er det en lokal regel der skal følges. Måske jeg har overset noget på siden.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 09:54
Tommy skrev: Jeg bryder mig ikke om at personer bliver hængt til tørre her på siden.


Helt fint - men så skal vi vel også frastå fra at kritisere garnfiskere, erhvervsfiskere, ornitologer, navngivne politikere og alle andre, som vi ellers har rigeligt travlt med at hænge til tørre her på siden.

Hvis ikke vi må starte med de brådne kar i egne rækker - hvad giver os så ret til at kritisere andre??
Til top
Lars B 9000 Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
labfisken

Tilmeldt:: 21 Apr 2007
Geografisk: aalborg
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér labfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 10:51
Blander mig normalt ikke i de her tåbelige diskussioner, men Jan Persson.....du sammenligner helt og aldeles tåbeligt.

NEJ, det er sgu ikke i orden at hænge navngivne garnfiskere ud, ejer heller navngivne lystfiskere, erhvervsfiskere eller ornitologer.....det burde da være indlysende. Er man uenig med sådanne personer, så kan man tage diskussionen med dem personligt eller påpege et problem, hvor der ikke nævnes navne.
Én ting er ihvertfald sikkert....man bør ikke hænge nogen ud i et forum, hvor man baserer sin kritik på egne oplysninger/opfattelse, men hvor man ikke kender den rette sammenhæng/sandhed - det har før fået folk i uføre, og hører ikke hjemme i et retssamfund.
Har du et problem med en navngivet garnfisker/erhvervsfisker, der bryder loven bevidst, så kontakt fiskerikontrollen, bryder lystfiskere reglerne bevidst så kontakt kontrollen, ornitologer...ja ved ikke hvad problemet lige skulle være her, men man kan vel snakke med folk..sommetider bliver man også enige til sidst.

Mht politikere...ja, så er det en af de opgaver de påtager sig ved det job - nemlig at befolkningen kan kritisere dem, så det er selvfølgelig helt ok at kritisere dem, sålænge man holder en ordentlig tone.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 10:57
Hej Lars,

Jeg er faktisk slet ikke uenig med dig.

Jeg er bare træt af den evige dobbeltmoral her, hvor man ikke må kritisere lystfiskere for at bryde diverse skrevne og uskrevne regler - samtidig med alle andre ´´modstandere´´ hagles ned. Man er da nødt til at starte med at rydde op i egne rækker før man angriber andre.

Endelig mener jeg også at vi som lystfiskere bør være mere kritiske med, hvad vi lægger offentligt frem på diverse forum - dette inklusiv. Hvis man lægger billeder og fangstrapporter offentligt frem, der fremviser fisk fanget i fredningstiden osv., så man man vel også kunne tåle en vis form for kritik (jvf. dit eksempel med politikere) - naturligvis i en ordenlig tone :-)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 11:57
Som sagt, så bryder jeg mig ikke om at folk bliver hængt til tørre offentligt. Normalt er man uskyldig indtil andet er bevist.
Jeg ser intet bevis for at han har gjort noget forkert. Er han blevet spurgt om hans version af historien. Jeg bryder mig heller ikke om at garnbanditter bliver hængt til tørre offentligt. Hvis du bringer et billed af en person med poterne i et garn, her på siden. Er du sikker på at det er ham der har sat det. Vi har tidligere erfaret at der er personer her på siden, der er villig til at hive et garn på land. Hvis ikke du spørger personen, hvad han har gang i, men bare smider billedet ind med overskriften ´´tyvfisker´´ Behøver jeg at uddybe det nærmere.
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 12:03
Måske personen har fået kolde føder da han har valgt at slette eller skjule fangstrapporten .. ;-) (y)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:54
Ja gad vide hvorfor....:-(
Nok en lodsejer som har fortalt ham det, at det kun er dem som har rettighed til det fiskeri;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down