Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

samling af flue line

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: samling af flue line
    Sendt: 23 Mar 2010 kl. 08:04
hvad er jeres erfaringer? hvilken måde er den bedste. for og imod..

her handler det om samling af bagline og flue line, og flueline og forfang.

linen er en flydene #5 WF.

har læst om de ´´sokker´´ med øjer, så man let kan skifte forfang, og læst at nogen også bruger dem til bagline samlingen, men hvad er jeres erfaringer?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 08:52
Hvis din wf'er skal blive siddende på spolen så er en knude fin. Ellers løkker på backingen og bagenden af wf linen. På backingen laver du løkken så stor at du kan få plastspolen med wf linen igennem. Det letter skifteriet en hel del. På forenden af wf linen samt forfanget ligeledes løkker. Sommetider skifter man jo forfang enten pga slitage eller skift af type, så er det nu engang nemmere med løkker.

Mht. de der sokker så går jeg selv gerne uden om dem hvis det er muligt. Jeg synes de er klodsede og bøvlede at få gennem øjerne.
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 08:59
Jeg synes løkker er noget uelegant snaskt, jeg bruger istedet en needleknot til både forfang og bagline: - se linket HER

Forfanget er lidt mere tricky da det skal ind baglæns, men her kan benyttes enten en symaskinenål eller Tiemco's splejsesæt.
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2010 kl. 07:05
takker for jeres svar...

på mit klasse 7 sæt, har jeg nemlig sådan en sok på, til forfang, og det har ikke været til gene, men dog er det heller ikke brugt særligt tit....

jeg må prøve mig frem, og se hvad jeg finder bedst/nemmest
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down