Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Delfin-blinket

 Besvar Besvar
Forfatter
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Delfin-blinket
    Sendt: 30 Mar 2010 kl. 17:40
Hej Alle,

Nogen der ved hvor man kan finde den god gamle Delfin-blinket i 8 gr?
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:00
Jeg har nogle på auktion herinde, de står under gode kyst blink, de er i 8g, kan lave dem i mange farver.
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:01
Hej Jeg tror du skal lede længe vi er nogle der har støvsuget markedet for de udgåede Delfin;-), men du har ret de er ret effektive til fiskeriet, men finder du nogle rester et eller andet sted så giv endelig besked vi kan godt bruge flere;-)

Mvh
Marc
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:22
Ja det er et godt blink.og der for vil jeg os gern ha nogen af dem ;)
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:24
Så du dem jeg havde eller er det ikke de rigtige.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:26
Hehe.. Jeg har sgu nok 150 af de blink, men i 6 gram.

Prøv at kontakte JC Fiskegrej, de har noget på vej - men det er jo ikke de originale.

Ellers må du jo komme med et bud via mailcentret..
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:37
Hej Michael

Jeg er ikke lige klar over hvad det er for et blink du efterlyser. Det jeg har kendskab til er at Delfin er et fabriksnavn. Firmaet laver eksempelvis et blink som hedder Krokodil og et af mine favoritblink Stikling. Er det dem du efterlyser, tror jeg du kan få dem hos Grejbiksen i Trige. Jeg købte en del af dem på fiskekonkurrencen ved Karup Å i august 2009.

Mvh

Karsten
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 19:26
Karsten Andersen skrev: Hej Michael

Jeg er ikke lige klar over hvad det er for et blink du efterlyser. Det jeg har kendskab til er at Delfin er et fabriksnavn. Firmaet laver eksempelvis et blink som hedder Krokodil og et af mine favoritblink Stikling. Er det dem du efterlyser, tror jeg du kan få dem hos Grejbiksen i Trige. Jeg købte en del af dem på fiskekonkurrencen ved Karup Å i august 2009.

Mvh

Karsten



Delfinen er den samme som laver krokodil bilnket og de har dem ikke i trige
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 19:28
simon agerholm skrev: Hehe.. Jeg har sgu nok 150 af de blink, men i 6 gram.

Prøv at kontakte JC Fiskegrej, de har noget på vej - men det er jo ikke de originale.

Ellers må du jo komme med et bud via mailcentret..


kan du ikke sende mig et billede til lakseojet@hotmail.com

Af dem du har ?
Til top
Jan M. Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout

Tilmeldt:: 19 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 19:49
Så vidt jeg er orienteret så laves Delfin blink ikke længre, jo kopier. men ikke orginalen længre. Men er der nogen der ved andet, så meld ud..
K+B
Jan Møller
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 20:36
Michael O ;

Dem jeg har er originalen fra fabrikken Delfin, model Krokodill i sølv,, Tja jeg har da også 20-30 stk. i kobber.
Jeg mailer dig et foto..
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 20:38
simon agerholm skrev: Michael O ;

Dem jeg har er originalen fra fabrikken Delfin, model Krokodill i sølv,, Tja jeg har da også 20-30 stk. i kobber.
Jeg mailer dig et foto..


Det lyder bare godt :) takker så snakker vi to vidre der fra
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 20:52
Delfin har vel lavet 40 -50 forskellige blink i vægte fra 4 g til en 40-50 gram og fabrikken er lukket
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 20:58
I mine øjne er det ikke kun formen af Delfin Krokodill der er så unik, det er sgu også det dér hvidmetal de er lavet af.. Jeg havde nogle i kobber som blev næsten grønne i kanterne efter en sæson i grejæsken - de var satme luskede;-)
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 21:05
Blinkene er IKKE lavet af hvidmetal men kobber og messing der blev forsølvet de aller ælste er lavet af sølv stemplet 925s de er udstillet i trondheim i store glasmontre
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 21:14
John ;
Du har utvivlsomt ret:-)
Ihvertfald har de den dér lidt matte overflade i den sølvfarvede udgave - og de skal pudses i tide og utide, ellers får de patina.. Jeg eksperimenterede med at give nogle ganske få jeg havde i ´´guld´´ noget ovnrens - de blev sgu sorte,, så pudsede jeg noget af overfladen, og fik noget virkelig spændende ud af det..
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 21:17
De gamle findes også i en rigtig forgyldt udgave i halvtredserne ver nogle farvede med rød grøn blå og gul eloksering i forskellige mønstre det gælder også stikling og krokodille
Til top
per johannsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per.j.

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: himmerland
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per.j. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 22:44
Hej John. Kan se du er godt inde i sagerne omkring Delfin. Samler du på dem?? Har selv en fin lille samling, med lidt
eksemplarer før 1904, fra dengang A. HOFF havde guldsmede forretningen.
samler hilsen Per.J.
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 10:19
Takker for de mange svar jeg venter nu på simon sende mig en mail med foto af de blink han har så regner jeg med og købe dem han har ;)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 10:42
Hej alle

Delfin blinkene (de ægte) er meget søgte og efterhånde rimelige dyre samlerobjekter - der ikke sjældent også fiskes med.

Flere har efterlavet dem - bl.a. en dansker der netop lavede dem i hvidmetal, men han fik et ´vink med en vognstang´ om at han lavede noget ulovligt. Dette pga både navnet og faconen stadig er beskyttet - og ejeren af Delfin vogter nidkært over sit navn - og anmelder overtrædelser.

Ingen gør jo noget hvis man selv lave en hånd fuld hjemme i køkkenet - men hvis man forsøger at fabrikere og sælger dem - som en dansk ´karl-smart´ forsøgte - stopper han det - evt. af retslig vej.

På Grejsamlerklubbens auktioner er der som regel Delfin blink - og de i mange år søgte modeller bl.a. Stikling, Krokodil m.fl. er der rift om. Men som Simon har erfaret - pas på hvad du køber - ikke alle efterligninger er holdbare.

Go´ jagt

mvh
Heinz

ps: Det går an at fiske med sjældenheder, hvis man monterer krogen i et stykke line med lavere brudstyrke end hovedlinen - så er det sjældent man mister andet end krogen.
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 11:36
simon agerholm skrev: I mine øjne er det ikke kun formen af Delfin Krokodill der er så unik, det er sgu også det dér hvidmetal de er lavet af.. Jeg havde nogle i kobber som blev næsten grønne i kanterne efter en sæson i grejæsken - de var satme luskede;-)


Øhh luskede ja det kan fremskønnes ved ætsninger og bevares med klar lak.
Patricia monahan har lavet en bog om indendørs dekoration her er der opskrifter på ætsninger.
chr
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 12:07
Michael ;

Jeg sendte et foto direkte fra min mobil til din mail i aftes - prøv at tjekke under spam/uønsket post,, de har det med at havne dér.
Forøvrigt kan jeg se at enkelte af mine er 8 gram, jeg tror faktisk en del af dem er mærket forkert op fra leverandørens side.

Heinz ;
Dem jeg har er direkte fra fabrikken, købte først et restlager hos Svendsen Sport - derefter fik jeg et tip om JC fisk og en butik i Aalborg.
Det er utvivlsomt mit favoritblink til de sjællandske åer, den måde de ´´falder´´ på under spinstop giver nogle voldsomme hug en gang imellem.. Det var på sådan et blink jeg fik en +11 kg. i Tuse Å for nogle år siden, helt inde på 3-4 meter line..
Dén fisk drømmer jeg sgu stadig om engang imellem:-)

´´Desværre´´ har jeg tabt en meget stor del af min fiskelyst til fluegrejet nu.. Så det skader ikke at jeg søælger lidt videre.

Forøvrigt var der en af mine gode venner der var ude at fiske her den anden dag med et af ´´mine´´ blink - han mistede det i sivene på modsatte bred - og brugte bagefter 30 minutter på at lede efter det.... Så ja, de er værdsat højt.
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 13:28
Hvor kan man se et billed af dette berømte blink.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 14:31
Mads G ;

Jeg sætter nogle på auktionen her en af dagene, de trænger til at blive brugt. Så kan du ihvertfald se hvad det er!
Jeg fandt sgu også lige en hel æske Stikling i 8 gram/sølv, som jeg ikke engang vidste at jeg havde købt.. 10 stk. i den originale æske fra Slukfabrikken Delfin/Trondheim..

Utroligt hvad der gemmer sig - der lå sgu også en 100 kr. seddel i en af grejæskerne;-)
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 19:11
Det lyder godt simon ;) du kan os sende det på mms ? 31154640 er mit nr
Til top
Mads Gylling Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mkgylling

Tilmeldt:: 04 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mkgylling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 19:18
michael skrev: Det lyder godt simon ;) du kan os sende det på mms ? 31154640 er mit nr...
så du dem jeg havde på auktion.
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2010 kl. 19:52
Ja det gjor jeg ikke sådan nogen jeg søger
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 08:54
Så har jeg lagt en auktion ind under ´´samlergrej´´, de der ikke kender blinket kan så ihvertfald få et glimt af det - før de sidste forsvinder:-)
Jeg fandt endda 2 varianter jeg slet ikke var klar over at jeg stadig havde - nemlig et i ´´guld´´, og et 6 grams i tyndere/større plade.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 11:33
Så er det slut - har lagt de sidste ind i 2 særskilte auktioner..

Jeg håber at de nye ejere får lige så meget glæde af dem som jeg har haft:-)
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2010 kl. 15:06
De originale Delfin Krokodille blink er stort set umulige at få i den rigtige størrelse. Har selv været i den gamles blinkæske og nuppe et par stykker.. hehe

Jeg fisker stortset aldrig med dem mere, da jeg er så bange for at tyre dem væk! Mistede et sidste år ved simested å, et krokodille i 7 grams :(
Har 3 stk 5 grams delfin, og 4 stk 7 grams krokodille. Alle originale.
Syntes slet ikke at 8 grams udgaven går halvt så godt i vandet som i 7 grams, eller bedre endnu, 5 grams.... puuhhhaaa, det er lir

Rasmus
Til top
brian olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
burgz

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Geografisk: sæby
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér burgz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2010 kl. 16:10
hej jeg har en kober delfin blink på 10g hvis det var det noget :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down