Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

verdens bedste fiskebriller ???

 Besvar Besvar
Forfatter
jakob jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bauer

Tilmeldt:: 27 Apr 2008
Geografisk: midtvest
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bauer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: verdens bedste fiskebriller ???
    Sendt: 05 Apr 2010 kl. 18:21
hej til alle herinde.
da jeg har tabt mine gamle fiskebriller , har jeg besluttet at investere i et par nye. men er det action optics, costa del mar, loop mv.. man skal købe eller er der andre der er bedre ?? har engang læst en artikel om nogle franske briller , med blå glas der skulle være helt i særklasse , men kan ikke finde artiklen igen.så nu vil jeg bare høre jeres erfaringer med fiskebriller. prisen er underordnet , da jeg bare vil have nogle gode briller..

på forhånd tak til alle.
Til top
Torben Ibsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torben 0869 Avatar

Tilmeldt:: 22 Jan 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torben 0869 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 19:26
Hej Jakob.

Nu kommer der sikkert lige så mange forskellige foreslag som der er briller på markedet.

Jeg købte for 4 år siden et sæt Action Optic Guides choice med glas der toner sig efter lyset.
Ud over at det er et par fabelagtige fiske briller der virkeligt kan fjerne spejlingerne på vandet, så bliver de også brugt til køre briller og alt muligt andet.
Da de er lavet af rigtig glas bliver de heller ikke så let ridsede, selv om de ligger på instrumentbordet i min arbejdsbil hver dag, så jeg kan ikke sige andet end at det er den bedste brille investering jeg har gjordt.
Inden disse har jeg haft flere forskellige par Loop briller som jeg egentligt var fint tilfreds med, men de havde en evne til at blive ridsede så man ikke kunne se ud af dem på en enkelt sæson og rent optisk tåler de ingen sammenligning.
Jeg skal retfærdigvis nævne at Loop brillerne jo heller ikke koster nær det samme.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 19:44
Jakob:

Som Torben...kan jeg også anbefale Action Optic Photocrome...

Dine fremtidige briller bør være med glas - dem i polycarbonat - er alt for ømtålige...

Det der er vigtigt at tænke på er farven på glas:

Vælg gul eller orange til klar elv Det skaber kontraster-

Brun eller mørk (blå) til meget sol f.eks. åbent hav..det dæmper lys

Grøn og grå også til kontraster og godt vejr..

Spejlbriller har jeg ingen ide om...men smart ser det ud...måske til pilot-film

Briller med glas og pol. er dyre...Men de holder

PS. Du må prøve dem...det er ikke sikkert de passer dit hoved/næse..Derfor er det ikke altid en vare man skal købe på www

Venligst Jesper Fohrmann



Torben Ibsen skrev: Hej Jakob.

Nu kommer der sikkert lige så mange forskellige foreslag som der er briller på markedet.

Jeg købte for 4 år siden et sæt Action Optic Guides choice med glas der toner sig efter lyset.
Ud over at det er et par fabelagtige fiske briller der virkeligt kan fjerne spejlingerne på vandet, så bliver de også brugt til køre briller og alt muligt andet.
Da de er lavet af rigtig glas bliver de heller ikke så let ridsede, selv om de ligger på instrumentbordet i min arbejdsbil hver dag, så jeg kan ikke sige andet end at det er den bedste brille investering jeg har gjordt.
Inden disse har jeg haft flere forskellige par Loop briller som jeg egentligt var fint tilfreds med, men de havde en evne til at blive ridsede så man ikke kunne se ud af dem på en enkelt sæson og rent optisk tåler de ingen sammenligning.
Jeg skal retfærdigvis nævne at Loop brillerne jo heller ikke koster nær det samme....
Til top
michael wölck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
woelck1

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér woelck1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 19:51
Fik et par sidste år som vareprøve i forbindelse med ICAST i Orlando fra Flying Fisherman, de lave gode briller.

Michael
Til top
michael oftelund larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mofl

Tilmeldt:: 02 Jun 2007
Geografisk: Utterslev mose
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mofl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 20:10
Hej Jacob

Du må helt klart overveje ´´Maui Jim´´, helt klart et af de bedste mærker, der findes!

- se linket HER

Ikke at forglemme Flying Fisherman(nævnt andet sted i tråden her) dem bruger jeg selv;-)

T&L
Michael
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 20:18
Glas tåler meget, men hvis det går i stykker er det glassplinter der sidder i øjet. Polycarbonat splintres ikke det bliver bare ridset eller trykkes ud.

Mellempris polaroidbriller har jeg god erfaring med stort set uanset mærke hvad angår det at se gennem vandet, gode polycarbonat briller holder til det mest utrolige og er man et svin med sine briller (som jeg er) så kan en lille pose til beskyttelse gøre underværker.

Der er meget smag og behag hvad angår farven på lyset man vil se.
Personligt foretrækker jeg amber eller lys brunlige glas, de giver en god kontrast og en dejlig varm farve uanset om det er koldt og gråt i modsætning til de blå/grå der giver et koldt lys. Gule og orange giver et lys som om man var på euforiserende stoffer, sådan ser virkeligheden ikke rigtig ud med mine øjne...

Blå ´´glas´´ kan desuden være skadelige for øjnene på længere sigt da de slipper uv-lys igennem som ødelægger ´´den gule plet´´ i øjet på langt sigt / syn når pupillen er udvidet pga. lysdæmpningen. Blå glas var på mode for nogle år siden men blev kraftigt frarådet af optikere pga. den ødelæggende effekt på langt sigt.
Til top
tue bøndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bøndergaard

Tilmeldt:: 25 Feb 2004
Geografisk: sjælland.
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bøndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 20:34
action optics har lifetime warranty på enkelte modeller. det er ikke alle forhandlere i dk der er klar over dette, desuden har de (action optics) et helt fantastisk kundeservice apparat (som mange us butikker jo har).
min søn præsterede under udpakningen at tabe de helt nye photocromic briller på gulvet med smadret glas til følge, en hurtig opringning til us udfylde en skadesanmeldelse og i en konvolut og vupti 2 uger senere et nyt par, og jeg havde oven i købet valgt en anden model. det hele kostede mener jeg omkring 50 dollar. desuden har de vist en bytte ordning hvor man på ethvert tidspunkt kan bytte sine briller til nye for et beskedent beløb.
tue
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2010 kl. 20:36
Der findes 2 slags fiskebriller..

Costa del mar, og alle de andre....

/Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down