Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hornfisketackle??

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hornfisketackle??
    Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:31
Hejsa
Jeg skal på Thorø med arbejdet på koloni, og har der skal mange af ungerne og jeg fiske efter hornfisk.

Traditionelt kunne vi jo bruge sild+prop eller blink med en silkekrog eller 3-krog.

Jeg tænker dog lidt om jeg ikke kan lave et tackle af et gammelt bundforfang og så montere et par silkekroge i en svirvel istedet for kroge.... og så bare hale hurtigt ind?
Så jeg kan undgå krogede børn osv...

Nogen der har gjort sig erfaringer med lignende?
Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:44
hvorfor ikke bare bombarda med en silkekrog eller et blink med en silkekrog istedet for 3krog? så har du ingen kroge nogen steder og gode setups til musikfiskene
Til top
Allan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan wiil Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan wiil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:51
Hornfiskeren eller Silkekrogen - fisk uden krog
det er nok det bedste
Allanwiil
Til top
Allan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan wiil Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan wiil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2010 kl. 23:52
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 00:03
Hej,

Jeg har med succes brugt silkekrog + boble sammen med naboens unger, der er 5 og 7 år. Det var nemt for dem. Og sikkert - især for den mindste.

Jeg har også med børn brugt boble + enkeltkrog med regnorm. Det fungerer også til hornfisk, og så slipper man for de små trekroge, jeg personligt foretrækker til stykkerne af sild eller hornfisk. Og ungerne kan tage en pause fra det aktive fiskeri, mens ormen fisker efter horn og måske havørred.

Claus
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 08:56
blink + tråd = horner :-)

Det virker, og det virker effektivt!

og var selv ved Thorø i tirsdags...et sandt Hornfiske eldorado...så der er helt sikkert masser af horn der stadigt!
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:10
Hvad er forskellen på Hornfiskeren og Silkekrogen?

Til top
Allan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan wiil Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan wiil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:13
kvaliteten
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 16:04
Allan Andersen skrev: kvaliteten
...


Hvad er så bedst? :O

- jeg har da altid bare brugt Silkekrogen? - højst 5% er røget af når jeg har løftet dem fra vandet?
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 20:58
Måske har den været gal med formuleringen.

Jeg vil ikke fiske med kroge da jeg ikke vil risikere at ungerne kroger hinanden.
Jeg vil gerne undvære bombarda, da det lange forfang gør det besværligt for børnene at kaste.

SFO-børn ... 0-2 kl.

Det var bare om nogen havde erfaringer med blylod og så et par tafter med silkekrog -- a la bundforfang uden kroge men med silkekroge :o)

Jeg prøver jo bare lidt forskelligt hvis det er...
Til top
Bo Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BoHolm Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Geografisk: Struer
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BoHolm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:34
Mht. Horn så er der sq frit slag på hylde 4.

I hornenes verden, er alt hvad der bevæger sig ved egen kraft formentligt noget der kan ædes.

Jeg har planer om at fange horn på et cigaretskod i år, bare for at vise det kan lade sig gøre. Dyrene er bedøvende ligeglade.

Så du laver bare et rig du synes børnene kan bruge, så skal det nok kaste nogle horn af sig :-)
Til top
Allan Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan wiil Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan wiil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 22:29
Asbjørn olsen skrev: <

Hvad er så bedst? :O

- jeg har da altid bare brugt Silkekrogen? - højst 5% er røget af når jeg har løftet dem fra vandet?

holbarheden jeg syntes silde krogen bliver for hurtigt flosset
og skal skiftes
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Maj 2010 kl. 23:24
Hej igen,
Man behøver ikke langt forfang for at fiske horn med boblen. Det kan sagtens være en længde, hvor de små kan håndtere det. Og med silkekrog vil jeg endda mene, at de kan håndtere lidt mere forfang, end hvis der var krog på.
Claus

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down