Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alien eel

 Besvar Besvar
Forfatter
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alien eel
    Sendt: 11 Maj 2010 kl. 00:54
Sidder lidt og kigger på dem er vægten ikke lidt voldsom? 42 g for shallow 20 cm versionen og 55 g for den normale 20 cm.. Den store på 30 cm vejer 124 g .. Hvor pokker fisker man med den i ferskvand? Den er da en klar favorit til bundhug medmindre der er meget dybt eller hvordan? Hvordan kaster man lige 124 g uden at have en forvokset pirkestang?
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 01:38
Jo jeg synes også de par stykker jeg har er enormt tunge og voldsomme med mega kroge der slf. sætter sig i alt der findes nær bunden. Men de kan vist fiskes fra båd - måske dørget? Får heller ikke rigtigt brugt mine lige nu. Men de må egne sig ret godt til noget stortgedde jagt i saltvand skulle man tro.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 08:56
Hej de herrer.

Det er ikke noget problem at fiske med en ´´ål´´
Stangen skal kunne kaste op til 150, evt en heavy jerk stang.

Men helt ærlig drenge, brug indersiden af barken. Den kan monteres så den kan kvavle over bunden uden at få fat i sten og dynd.

De mindre modeller kan sagtens fiskes på en normal spinne stang.

Hvis fiskenen står dybt er det er oplagt mulighed.
¨
En rigtig gedde killer på søerne.

Vh

Lars
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 09:58
Hej U.

På den store model kan den bagerste krog monteres med springring i et tomt øje på ryggen. Den forreste krog monteres med springring i samme øje som din hægte fra hoved linen sidder i. Begge kroge sættes let fast i gummidyret så de ikke ´´dingler´´ ned af siden.

På denne måde har du en ´´ål´´ der kan fiske hen over dynd og bund, ligesom en god gammeldags jig.

God fornøjelse med det.

Vh

LArs
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:24
Undrer mig bare over man ikke laver dem i en lettere version så de også kan fiskes på en helt almindelig spinnestang en en normal lavvandet mose.. Måske en 20-30 g .. Jeg fikser den slags steder og synes de ku være spændende at fiske der. Men bruger en 8,3 fods spinnestang og vægtmæssigt er de i overkanten til det.. Har stænger der kan klare det andet men det er nu sjovere at fange fiskene på lettere grej.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:38
Måske du skulle prøve jerk bait, så finder su squ hurtigt ud af at let grej er noget for let.

Det er perfekt til de forhold du beskriver.

Prøv en smolt i stor/mellem størrelse, den kan nok gøre det du gerne vil have..

Lars
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:42
Ka godt være.. Har ikke fisket med den slags rigtigt endnu.. Men er lidt varsom med at købe nyt grej da jeg har ublu mængder af grej i forvejen så hvis jeg køber noget nyt ska det være noget der er helt anderledes og ikke ligner noget af det jeg har i kasserne i forvejen :) Har et enkelt sted hvor jeg ku forestille mig den ål ku være brugbar.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:51
Jeg skal jo ikke forsøge at sælge dig noget, men den oplevelse det er at se en jerk blive indhaleret er ikke for folk uden nerver og psyke.

Du kan fiske lav vandede område af, over tæt grøde, dybt højt, osv.

Inviter evt mig så skal jeg vise dig det.

Vh

LArs
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 11:29
Lars hvor er du fra?
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 12:06
køge området. men mobil
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:23
Lars send mig en mail
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down