Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluehjul i guld

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluehjul i guld
    Sendt: 18 Jul 2010 kl. 22:42
Hej med jer.

Jeg ved godt at dette er top nørderi, men sådan er jeg :-).
Jeg vil finde et topklasse fluehjul i guld. Det skal sidde på en Orvis ZG Helios, og så må det jo nødvendigvis være i guld for at matche stangen... Jeg har kigget på Orvis´s egne hjul, men jeg synes de virker en smule tunge til så let en stang som Helios´en. Det er en 908´er jeg skal have.
Er der nogen her der har et godt bud på et passende hjul ? Prisen er ikke så afgørende her.

Mvh Klaus
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2010 kl. 23:09
Hej

Her er hjulet (eller hjulene):

http://cgi.ebay.de/3x-HARDY-Fliegenrolle-Sovereign-3-4-5-5-6-7-7-8-NEU-/250668029598?cmd=ViewItem&pt=DE_Sport_Angelsport_Angelrollen&hash=item3a5cfa969e

Opkaldt efter en ægte guldmønt...
http://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_(British_coin)


Mvh Henrik
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 00:38
18 eller 24 karat ?
Til top
Morten Hvidtfeldt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
morton Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 07:37
Bauers hjul kan fås i guld.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 08:50
Henrik har ret - skal det være lidt kvalitets-lir, så er Hardy's Sovereign hjulserie lidt af det rigtige. Findes nok ikke nye mere, men kommer ikke sjældent til salg på f.eks. Ebay - men prøv med en søge-annonce her på siden - der ligger garanteret et par stykker derude.
mvh
Heinz
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 08:57
Morten Hvidtfeldt skrev: Bauers hjul kan fås i guld.


Hvor finder man dem? gofi har et i splash-gul, men ikke i rigtig guld farve som stangen... ved ikke om Battenkill hjulene er tungere end de andre... Hvor meget skal et hjul i #8 veje for ikke at være for tungt? Hvad vejer et let hjul?


Jeg synes guld er en rigtig flot farve, og tilslutter mig gerne denne forespørgsel.
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 09:00
Hej Klaus

Tibor eller Abel er helt suveræne hjul, der begge fåes i Guld

- se linket HER

- se linket HER

Kig under Finishes

har selv et eller flere fra hver af dem og de holder til hvad som helst af fisk og vand

mvh
michael
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 09:05
Hejsa

ex. havde Ross Reels guld hjul, mon ikke de kan findes, hvor meget må de veje, og hvad str. har et par stykker i gemmerne.

hilsen Ole
Til top
Søren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
shj72 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2003
Geografisk: Hele norden, skotland og Canada
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér shj72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 09:13
Van Staal hjul kommer i guld.
Har selv flere af dem, rigitg flot finish.

- se linket HER
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 11:35
fenwick havde nogel gyldne ruller for år tilbage... og fin-nor ligeså...

mik
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 12:29
Hej Mikkel og Klaus

Det er rigtigt, at Fenwick havde nogle guldfarvede hjul for år tilbage. De hedder World Class. Jeg har et CLASS 4, som jeg har købt her på hjemmesiden. Hjulet er meget smukt men nok lidt i den tunge ende. Det vejer incl. bagline og en Scierra XDA i klasse 8 ca. 285 gram. Jeg bruger det på en Diamondback 12,5 fod klasse 7-8. Det fungerer fint for mig.
Det er naturligvis ikke til salg.

Mvh

Karsten
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian P.

Tilmeldt:: 24 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 12:45
Hej Klaus

Jeg vil anbefale dig at se tiden lidt an, da producenterne snart vil præsentere deres nye modeller på diverse amerikanske grejmesser. Det er naturligvis ikke hvert år, at producenter som Tibor og Abel introducerer nye modeller/serier, men i år er der måske en god grund til at holde øje med Tibor...

Mvh
Christian
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 16:10
Til min Helios 9 fod, klasse 8, midflex, bruger jeg et Danielsson Evotec LW 6-9, der vejer ca. 170 gram, og jeg synes, at det passer perfekt til stangen.

Jeg bruger også et A. Jensen Lynx 79, som fået i den rigtige guldfarve!, men det vejer 205 gram og er måske nok for tung til stangen. Jeg synes dog ikke, at det gør noget.

Bo
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2010 kl. 20:01
Hvor køber man van staal hjulene og hvad pris snakker vi om?

Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 18:43
Hej igen.

Mange tak for alle inputtene :-).

Der er mange muligheder, men jeg ville meget gerne ned i en vægt der nærmer sig Danielssons LW 6-nine, og det er de 170-175 gram som der også er nævnt. Helios´en er jo en ret let stang, så det vil jeg helst at hjulet også er...
Jeg er blevet lidt lun på Tibors Light Back Country CL Wide, er der nogen der kender det ?
Hvem forhandler Tibor i DK ? Og endelig, er der nogen der kender Tibors farve ´´Champagne Gold´´, og evt har et billede af et hjul med den farve, jeg synes det ser lidt lyst ud på Tibors hjemmeside.

Mvh Klaus
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 19:06
En Helios fortjener det bedste (y) Men et Jensen kan vel også gå an, hvad med et Auratus,,,, frygteligt navn i grunden.

- se linket HER
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 19:27
Jeg fisker selv med Orvis battenkill Large arbour.
Til en klasse4 line fisker jeg med en 1´er hjul og til en klasse7 line en 2´er. Der er umiddelbart rigelig plads til bagline (dog ikke ligeså meget på flydelinerne som på synke liner), så vil mene du kan gå en klasse ned i hjul i forhold til hvad de selv anbefaler. Det kan da spare lidt på vægten ;)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2010 kl. 19:44
Klaus Jespersen skrev: Hej igen.

Mange tak for alle inputtene :-).

Der er mange muligheder, men jeg ville meget gerne ned i en vægt der nærmer sig Danielssons LW 6-nine, og det er de 170-175 gram som der også er nævnt. Helios´en er jo en ret let stang, så det vil jeg helst at hjulet også er...
Jeg er blevet lidt lun på Tibors Light Back Country CL Wide, er der nogen der kender det ?
Hvem forhandler Tibor i DK ? Og endelig, er der nogen der kender Tibors farve ´´Champagne Gold´´, og evt har et billede af et hjul med den farve, jeg synes det ser lidt lyst ud på Tibors hjemmeside.

Mvh Klaus


Tibor's guldfarve er ganske lys, og jeg tror ikke at du vil finde at den matcher din helios... i øvrigt har jeg oplevbet at spole og hjulhus ikke havde den samme gyldne nuance... ikke cool på så dyr en rulle!

mik
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 13:27
Klaus Jespersen skrev: Hej igen.

Mange tak for alle inputtene :-).

Der er mange muligheder, men jeg ville meget gerne ned i en vægt der nærmer sig Danielssons LW 6-nine, og det er de 170-175 gram som der også er nævnt. Helios´en er jo en ret let stang, så det vil jeg helst at hjulet også er...
Jeg er blevet lidt lun på Tibors Light Back Country CL Wide, er der nogen der kender det ?
Hvem forhandler Tibor i DK ? Og endelig, er der nogen der kender Tibors farve ´´Champagne Gold´´, og evt har et billede af et hjul med den farve, jeg synes det ser lidt lyst ud på Tibors hjemmeside.

Mvh Klaus...


- se linket HER#denmark

Jeg fandt denne side med forhandlere...
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 14:33
Hejsa

Hvis man skal tro deres hjemmeside, så vejer deres eget Battenkill Mid Arbor ca. 170 gr i str 4 (7-9) og fåes i guld.
- se linket HER
Yderligere er det da til at betale...
Til top
kjeld pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kbp7000dk Avatar

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kbp7000dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 17:15
skal du fange guldfisk :-)
Til top
jacobi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
arne k

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Geografisk: vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arne k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jul 2010 kl. 22:00
Hej
Har 2 Battenkill hjul til at ligge i #7-9 som jeg fik oveni handlen med 3 2håns Helios jeg købte i USA. Men de er ABSOLUT ikke i en guldfarve der matcher stængerne...
Har istedet købt 2 Mirage hjul, der er nøjagtigt som stængerne, og har fede bremser.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 09:48
Hej Jacobi.

Det var en super melding.

Det jeg så tænker på, er om de 204 gram som et Mirage LA IV vejer, er for meget til en 9 fods stang der som en Helios 908 kun vejer 82 gram ?
Er det noget som du eller andre har erfaringer med ?

Til alle jer der går med en Helios 908, hvilke hjul (vægte) går I med på stangen, og hvad er jeres opfattelse af balancen ?

Mvh Klaus
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 10:18
Klaus Jespersen skrev: Hej Jacobi.

Det var en super melding.

Det jeg så tænker på, er om de 204 gram som et Mirage LA IV vejer, er for meget til en 9 fods stang der som en Helios 908 kun vejer 82 gram ?
Er det noget som du eller andre har erfaringer med ?

Til alle jer der går med en Helios 908, hvilke hjul (vægte) går I med på stangen, og hvad er jeres opfattelse af balancen ?

Mvh Klaus...


Hej Klaus.

Få da den grimme hjulholder taget af, og monter i stedet f.eks. en Struble U15HG se den her - se linket HER , derefter passer et Danielsson F3W 4SEVEN perfekt og vægten samt prisen er god. ;-)

Knæk og bræk med projektet
Henning
Til top
Morten Hvidtfeldt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
morton Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 10:36
bauer hjulene kan fås i tyskland bla. hos flyfishing europe
- se linket HER
Jeg har handlet ho dem og har ikke haft nogle problemer overhovedet.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 11:30
Klaus Jespersen skrev: Hej Jacobi.

....
Til alle jer der går med en Helios 908, hvilke hjul (vægte) går I med på stangen, og hvad er jeres opfattelse af balancen ?

Mvh Klaus


Hehe jeg går med et Loop Evotec CLW... Og kigger derfor efter et nyt...

Det er let, men ikke særlig kønt... men det klarer nu jobbet fint... dete r udelukkende for syns skyld det skal skiftes!


Jeg kan nu godt lide den hjulholder der sidder på dem... men det ender nu nok med at jeg går efter et sort eller sølv, da det ville være alt for surt at havne med den forkerte nuance i guld... det ville jeg være lidt bitter over...
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 11:56
Jeg hælder selv til et Orvis Mirage i guld, så går man efter sigende ikke på kompromis med hverken farve eller kvalitet.
Jeg skal dog prøve stangen med præcis dette hjul på, da vægtbalancen er ekstrem vigtig i for mig...

Klaus
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 12:32
Henning Mikkelsen skrev: <

Hej Klaus.

Få da den grimme hjulholder taget af, og monter i stedet f.eks. en Struble U15HG se den her - se linket HER , derefter passer et Danielsson F3W 4SEVEN perfekt og vægten samt prisen er god. ;-)

Knæk og bræk med projektet
Henning


;-)(y)
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 13:38
Jeg må sige at det er min sidste prioritet at ændre på stangen.
Dels er jeg i tvivl om garantien hvis man selv skifter hjulholderen ud (det kan naturligvis undersøges), og dels kan jeg egentlig godt lide den der sidder på.
Jeg synes ikke den er grim, tvætimod vil den se ret fed ud med et hjul i en matchende farve
;-)

Mvh Klaus
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 14:27
Forstår ikke folk som syntes den er grim, det er da noget af det fedeste på stangen, ægte kulfiber(y)

Jeg har selv en 690 med et F3W 4seven til saltvand og et Waterworks Force 3L til ferskvand.

Overvejede selv et Orvis hjul, men syntes simpelthen at de er for tunge til sådan en let stang.
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2010 kl. 14:56
Hej Jan.

Det er præcis det du nævner, som mine bekymringer går på...

Jeg skal prøve sagerne om en måneds tid når jeg skal handle stang, så må jeg se hvad jeg beslutter mig for


Mvh Klaus
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down