Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørfluefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørfluefiskeri
    Sendt: 31 Jul 2010 kl. 21:11
Hejsa, hvor finder jeg noget go lærerig læsning omkring
tørfluefiskeri, grej, teknink ovs.?

Har fået en helt ny 9´´#3 stang foræret, så det ville da være en skam ikke og bruge den......

på forhånd tak.

Tony
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2010 kl. 21:20
Hej Tony.

Jeg synes, at du skal melde dig ind i Ølsted-Frederiksværk L.F. Der kan du med sikkerhed få god hjælp.

Desuden har du via foreningen adgang til over 5 km godt fiskeri i Havelse Å, som jo ligger lige omkring Skævinge! ligesom du samtidig bliver medlem af Danmarks Sportsfiskerforbund, som udgiver et medlemsblad, hvor emnet også engang imellem berøres.

Alternativt kan du melde dig ind i FFFD, som i deres seneste klubblad har tørfluefiskeri som tema. Det fylder hele bladet!

Mvh.

Bo
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2010 kl. 22:05
Hej Bo,
Jeg er allerede medlem, og deltager også i vandpleje osv.
og prøver at suge så meget til mig som der overhovedet er muligt...
Men viden og lærdom kommer jo primært fra skrift:)

Så derfor tænkte jeg at der måske var nogle som kendte noget super læsestof ang. emnet....

Men FFFD er en mulighed som jeg ikke har skænket en tanke.


Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2010 kl. 00:57
På FFFD's hjemmeside, kan du læse gamle numre af deres blad, så jeg vil tro, at du engang i oktober kan læse tørfluenummeret.
Men ellers tror jeg, at du får tilsendt det seneste nr., som pt. er tørfluebladet, hvis du melder dig ind. Det koster 200 kr. om året.
Det er i øvrigt et superflot blad. De laver også mange ture, så der kan du sikkert få hjælp også.

Jeg er selv nyt medlem i FFFD, men har endnu ikke benyttet medlemsfordelene og jeg har ikke selv meget begreb om tørfluefiskeriet, men jeg har selv lyst til at lære det og har læst bøger og set dvd'er derom.

Jeg kan anbefale dig Politikens bog om fluefiskeri.

Jeg kan endvidere anbefale dig at købe Johan Klingbergs DVD Mayfly Madnes, som er en supergod film om tørfluefiskeri og hans film om Tjecknymph fiskeri.

Bo
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2010 kl. 08:42
Hej Tony.

Info omkring tørfluefiskeri, er mulig ved søgning, på ikke mindst Internettet - i bøger og så de senere år rigtig gode DVD.

Jeg har rodet med tørfluefiskeri i mere end 45 år, og har på dette link lagt lidt info ud til de mennesker, som vil dyrke dette speciale:

- se linket HER


Du er meget velkommen til at kontakte mig pr. mail, vis du har spørgsmål til tørfluefiskeriet.

Mvh
P.K.
Til top
Tony Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tony tvs

Tilmeldt:: 23 Apr 2010
Geografisk: Skævinge
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tony tvs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2010 kl. 10:49
Takker for div. foreslag..... Jeg melder mig ind i FFFD og smutter en tur forbi bibloteket.

P.K
tak for tilbudet, jeg støvsuger hjemmesiden for div. info.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down