Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stella FE

 Besvar Besvar
Forfatter
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: stella FE
    Sendt: 16 Sep 2010 kl. 21:46
hej alle
så lige i sport dres at de havde fået de nye stellaer i str 2500 og3000 og størrelse 2500 til 4499,- det kørte godt nok lækkert 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 21:59
Ja det er et lækkert hjul og størrelse 2500 til 4100,- i denne shop:
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 22:08
Mon ikke også du kan presse prisen en hund i Dres'enThumbs Up
 
Det har jeg da kunne de gange jeg har handlet der..
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 22:09
Selvom rygterne vil vide at lige netop Shimano (og særligt high end produkterne) er der næsten ingen avance på i DK.
 
/M
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2010 kl. 22:31
LOLLOLLOL
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 06:26
Citat: map

Selvom rygterne vil vide at lige netop Shimano (og særligt high end produkterne) er der næsten ingen avance på i DK.
 
/M
Hej Martin
Hvor har du hørt de rygter???
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 07:17
Frederiksen, fra "en" i branchen. Ved ikke om det holder men det gør det han siger sædvanligvis.
 
Anyway, er selv en del inde i golfudstyr og her er det tydeligt samme mønster. På en kølle til 250 kr. er der en avance på 225 kr. Det samme som på en kølle til 1500 kr.
 
/M
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 08:00
Citat: map

Selvom rygterne vil vide at lige netop Shimano (og særligt high end produkterne) er der næsten ingen avance på i DK.
 
/M
Nok derfor at stella FD har været nedsat fra 5400kr til ca 3000kr de sidste par år Wink
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 08:14
Citat: hean

Citat: map

Selvom rygterne vil vide at lige netop Shimano (og særligt high end produkterne) er der næsten ingen avance på i DK.
 
/M
Nok derfor at stella FD har været nedsat fra 5400kr til ca 3000kr de sidste par år Wink
 
Sikkert, under alle omstændigheder vil det nok være forkert at basere forretningernes opnåede avancer på de vejledende udsalgspriser (hvad de så end er for Stella'erne). Der sælges vist stort set ikke noget til disse vildledende udsalgspriser..
 
Når rullerne ryger til 3000 er jeg ikke ubetinget sikker på at avancen er enorm selvom der sikkert kan være gode indkøbspriser at hente nu hvor der kommer ny model osv osv. Men ok, jeg ved det ikke så jeg dropper det her. Lad os ikke ødelægge tråden med gætværkSmile
 
/M
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 08:26
Diskussionen om avancer har vi vidst haft oppe og vende før, og der er ingen tvivl om at lystfiskerbutikkerne læner sig op ad præcis det samme som andre butikker mht avancer - ellers kan det jo ikke løbe rundt.

Dog kan der være specialprodukter som man vælger at have stående selvom der ikke er den store forretning i det - hvis de ikke havde disse specialiteter kunne vi jo lige så godt handle vores grej i Bilka..

Vi elsker jo generelt det allerfedeste grej, men har sjældent råd til at købe det.

Der hvor jeg handler mest er der prisgaranti, og det synes jeg er perfekt - dels får man god service, og samtidig til "rene netpriser"
Dog er der naturligvis grænser for hvor smålig man skal være inde hos sin grejpusher.. Hvis vi vil have ALT til discountpris, så ender det med at servicen bliver tilsvarende!!
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 08:32
Enig, det er også vigtigt med butikker hvor de dejlige eksklusive varer er fremvist så ve kan gå ned og prøve det af inden vi køber det på nettetEmbarrassed
 
Spøg til side!!
 
/M
Til top
Benno Bowman Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bowman

Tilmeldt:: 05 Jan 2008
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bowman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 09:53

Svar ang pris på stella FE nu kender jeg prisen som forretningerne betaler hos grosisten Normark der har stella herhjemme, puha de tjener penge på os

Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 09:57
OK, så er den ged barberet.
 
De har dog ikke tjent penge på mig endnu. Har kørt med Steez indtil videre (som jeg dog synes er for småt til det kystfiskeri jeg bedriver mest af) så det kan da godt være jeg ryger i fælden ved lejlighed..
 
Men så er det da rart at vide at der er noget at prutte om..
 
/M
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 12:25
Citat: map

OK, så er den ged barberet.
 
De har dog ikke tjent penge på mig endnu.  
Men så er det da rart at vide at der er noget at prutte om..
 
/M
 
Citat: bowman

 puha de tjener penge på os
 
ÅÅH NEJ!! TÆNK HVIS DER VAR NOGEN DER TJENTE PENGE PÅ MIG!!
 
Puha...? Hvad fanden mener du?
 
Reality Check: SÅDAN FUNGERER FORRETNINGER!
 
Hvis det er rigtigt at du ved hvad indkøbsprisen på Stella fe er så har du ingen ide om hvad det vil sige at drive en forretning. En anden mulighed er at du ikke kender prisen eller at du er blevet fejlinformeret. Jeg kender ikke prisen men har et kendskab til prisstrukturen i grejbranchen og der er ikke nogen der bliver millionærer på at sælge Stella i Danmark.
 
Mvh Jacob
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 12:56
Citat: Jacob S

Citat: map

OK, så er den ged barberet.
 
De har dog ikke tjent penge på mig endnu.  
Men så er det da rart at vide at der er noget at prutte om..
 
/M
 
Citat: bowman

 puha de tjener penge på os
 
ÅÅH NEJ!! TÆNK HVIS DER VAR NOGEN DER TJENTE PENGE PÅ MIG!!
 
Puha...? Hvad fanden mener du?
 
Reality Check: SÅDAN FUNGERER FORRETNINGER!
 
Lige præcis - jeg forstår ikke al den snak om avancer, det er jo ikke nogen gavebod, det er en forretning der skal løbe rundt, og gerne med lidt fortjeneste også.
Vi almindelige lønslaver tjener jo også penge, så vi kan gå ud og investere i store mængder grej, og selvstændigt næringsdrivende har de samme behov, så selvfølgelig skal de da tjene penge.
 
Diskuterer I også avancer når i køber ind i supermarkedet og i tøjforretningen?
 
Avancerne i detailhandelen ligger typisk på 2 - 2,5 x indkøbsprisen og er altså normalt og iøvrigt nødvendigt, da der skal betales husleje, lys, vand og varme, samt lønninger og forsikringer.
Så tør øjnene folkensWink
 
Til gengæld kan man diskutere holdbarheden på disse hjul, men det er jo ikke grejhandlerens skyld.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 13:04
Nu tror jeg det er svært at generalisere avancer inden for detailbranchen.. Prutter ofte om prisen på poserne i den lokale Super Best (mest for at få charmeret mig lidt ind) men der er aldrig noget at hente Cry
 
Har for nyligt købt en ny bil i Belgien og forsøgte mig også lidt frem med den danske "prutter-metode" men må sige at jeg blev afvist..
 
Det var en helt anden snak, har aldrig haft et Stella i hånden så kan ikke udtale mig om dem. Til gengæld har jeg haft stort set alle andre Shimano modeller ( altså hjulene) med på tur tror jeg - tit fordi jeg simpelthen er blevet lokket af deres lækre design og super funktionalitet i butikken for nøj hvor de kører lækkert. Er dog tit blevet skuffet lige så  snart hjulene har set vand..
 
Men det er sikkert anderledes med Stellaen!
 
/M
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 13:45
Citat: map

 
Det var en helt anden snak, har aldrig haft et Stella i hånden så kan ikke udtale mig om dem. Til gengæld har jeg haft stort set alle andre Shimano modeller ( altså hjulene) med på tur tror jeg - tit fordi jeg simpelthen er blevet lokket af deres lækre design og super funktionalitet i butikken for nøj hvor de kører lækkert. Er dog tit blevet skuffet lige så  snart hjulene har set vand..
 
Men det er sikkert anderledes med Stellaen!
 
/M
Tjah, følelsen fra butikken varer LIDT længere med Stellaen, men i forhold til prisen langt fra længe nokUnhappy og det er et problem, synes jeg.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 14:03

Personligt er jeg nået til den konklusion at det bedre kan betale sig at købe et hjul i 500-1000 kroners klassens. Jeg har haft både meget dyre, meget billige og "midt imellem" hjul, og man får altså flest fisketimer pr. krone ved mellemklassehjulene. Jeg fisker ca. et hjul i smadder om året og sådan har det været uanset om udgangspunktet har været et mellemklasse eller high-end hjul.

 
Det skal så siges at jeg ikke er typen der skyller mine hjul i lunkent vand efter turen og smører det med jævne mellemrum, men alligevel....
 
I øjeblikket bruger jeg Shimano Exage og Super GT FB på kysten og de fungerer sgu ret godt begge to.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 14:45
Kåre H ;

Det er da klart at du ikke smører eller skyller dine hjul, det bringer da uheld  - det hved ALLE og enhverWink.
Grej må kun forlade bilen for at blive fisket med, eller hvis en snævertsynet synsmand insisterer.
Tænkt hvis man pludselig gik glip af noget fiskeri, fordi det stod fint stablet i skabene.
I den forbindelse synes jeg også det er overraskende at børn og kone tillader sig at irriteres "bare" fordi de stænger som er 2-delte har en tendens til at stikke lidt til dem der sidder på bagsædet.. ALLE hved da at man ikke afmonterer sit endegrej, det tager jo fisketid - og kan være årsag til at man mister det ene gyldne kast hvor den store kystørrred skulle hugge!!

Jeg anvender selv et Shimano Fireblood i str.2500, ifølge MIN tillidsmand i grejbutikken, har den alle fordele fra Stella modellen fra året før - og ikke noget af de nye "lir"..
Det virker for mig.


Redigeret af simon agerholm2 - 17 Sep 2010 kl. 14:49
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 14:49
Nu har jeg fisket med min Stella 4000 Fa siden det kom i 2001 og det kærer stadigvæk som dengang jeg købte det så hvorfor skifte det ud ...har 3 ialt som skal slides op først og efter snart 10 på kysten virker det ikke umiddelbart som om det er muligt ....
/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 15:34
søder
Det er vel på sin plads at fortælle at du her på forumet har skamrost normark for at have skiftet indmad i dit hjul uden beregning, eller det har måske ikke noget at sige når vi taler om holdbarhed.-)
Hans


Redigeret af hean - 17 Sep 2010 kl. 15:37
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 15:38
Citat: hean

søder
Det er vel på sin plads at fortælle at du her på forumet har skamrost normark for at have skiftet indmad i dit hjul eller det har måske ikke noget at sige når vi taler om holdbarhed.-)
Hans
 
 
 
Jo da Hans -Erik jeg har da fået skiftet indmad i det første, men UB så det er vel ikke forkert at skamrose en god service på et godt hjul eller ???
 
 
 
/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 15:40
Søder
uden den udskiftning havde hjulet vel heller ikke kørt som for 9 år siden vel.-)
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 15:48
Citat: hean

Søder
uden den udskiftning havde hjulet vel heller ikke kørt som for 9 år siden vel.-)
 
 
 
 
Hans -Erik
 
 
Vi taler her om hvad folk betaler for hvad de køber ikke ? Jeg købte for snart ti år siden Shimanos hidtil dyreste model Stella og har fisket op mod 200 dage om året med det lige siden og fordi det så har kostet ny indmad som jeg har fået som service gør det vel ikke til et dårligt hjul eller køb for den sags skyld eller ?
/Søder
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Sep 2010 kl. 16:49
Søder
Det skriver jeg heller ikke, men hver gang du roser dit hjul så "glemmer" du at nævne at det kører på andet sæt indmad, så hjulet er i mine øjne ikke så godt/solidt som du gerne vil gøre det til.
Jeg har ikke det mindste i mod stellahjul og ejer selv 5 stk men de holder altså ikke evigt som nogen giver udtryk for.
Hans
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down