Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

zpey stængerne

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: zpey stængerne
    Sendt: 13 Okt 2010 kl. 13:13
Hej

Er der nogen som ved, om den angivet vægt er med/uden den store fightbut? 

M.v.h Jesper
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 19:47
Kontakt Zpey! De ved det sikkert ;)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:03
Den "store" fightbutt" vejer ingenting, så regn med at vægten er med denne butt :-)
 
Jeg har ikke en Zpey-stang selv, men har haft både Z-butt og alm. butt i hånden, og vægten er ikke noget jeg vil ligge søvnløs over :-)
 
Skal vi gætte på en forskel på 10 gram?
 
Der er jo flere herinde som allerede har disse stænger, så mon ikke en af dem kommer frem af stangposen med et svar ;-)
 
Mvh Jan
som selv laver sine Zpey-håndtag.
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:20
....og hvad er deres anbefalede vægt på skydehoveder?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:26
En tur på hjemmesiden giver svaretTongue
 
 
 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:31
Ja, Jesper, siden giver svaret, men ikke hvad spørgsmålet oprindeligt gik ud på Wink
 
Det er vel det, som er humlen i tråden Star
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:44
Der blev også spurgt til anbefalet vægt på skydehoveder så det..............
 
Den vægt der opgives på stænger må være inklusiv det vinklede håndtag da en Z1 796 opgives til 134gr hvilket er højt for en traditionel 7ér.
 
 
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:53
Hmm, måske lidt tal-blind, men kan stadig ikke se hvad den anbefalede vægt på et skydehoved til en Zpey Switch FW 1107 er???
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 21:58
Du har ret, Jesper, jeg holder blot min respons på hovedspørgsmålet :-)
 
Og, du har ret igen, det er høje vægtangivelser som Zpeystængerne har, derfor vil jeg aldrig købe en 1-hånds Zpeystang. Hellere en CTS fra UssingBech, så fåes de ikke meget lettere.
 
Næste "Zpey-My-Way"-stang jeg laver, der vejer jeg gerne selve baghåndtaget og lægger denne vægt frem :-)
 
Den første udgave kan ses her:
 
 
Jeg sender her en beklagelse til tråd-ejer for "spam", og jeg lukker min del her Clap
 
Tilbage til studiet.
 
Ib René, Cairo.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:01
 

Floating #6 14,5 g/ 216 grains 9,9 m
Float/Int #6 14,5 g/ 216 grains 9,5 m
Floating #7 16 g/ 246 grains 9,9 m
Float/Int #7 16 g/ 246 grains 9,5 m
Floating #8 17,5 g/ 262 grains 10,1 m
Float/Int #8 17,5 g/ 262 grains 9,8 m
Floating #9 19 g/ 293 grains 10,7 m
Float/Int #9 19 g/ 293 grains 10,1 m


Redigeret af JRK - 13 Okt 2010 kl. 22:04
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:03
Beklager jeg roder et nyt spørgsmål ind i en eksisterende tråd gående på et andet spørgsmål.Wacko
Er dog i tvivl om en switch-stang kategoriseres som en enhånds eller tohånds?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:05
Switch er en-hånds
Til top
Klas Bendtsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bendtsen

Tilmeldt:: 04 Maj 2004
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 135
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:06
Thx. Embarrassed
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:08
[QUOTE=Jan Johansen]Du har ret, Jesper, jeg holder blot min respons på hovedspørgsmålet :-)
 
Og, du har ret igen, det er høje vægtangivelser som Zpeystængerne har, derfor vil jeg aldrig købe en 1-hånds Zpeystang. Hellere en CTS fra UssingBech, så fåes de ikke meget lettere.
 
Næste "Zpey-My-Way"-stang jeg laver, der vejer jeg gerne selve baghåndtaget og lægger denne vægt frem :-)
 
Den første udgave kan ses her:
 
 
Jeg sender her en beklagelse til tråd-ejer for "spam", og jeg lukker min del her Clap
 
Tilbage til studiet.
 
Ib René, Cairo.
 


Redigeret af JRK - 14 Okt 2010 kl. 08:34
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Okt 2010 kl. 22:11
Jeg har en zpey switch z1 1007, og vægten er uden butt på, den vejer ikke en skid heller..!!
Og bruger faktisk aldrig min butt, da det mere er til rullekast i åen, og jeg fisker generelt kyst..

Men vis du køber denne stang fortryder du ikke, den sparker røv, og så med en zpey ultimo wf line ;)
Jeg fik sættet af min dejlige onkel Henrik Mortensen fra zpey :D og har aldrig haft noget så godt før :D
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Okt 2010 kl. 07:14
Hej "IB Rene Cairo" LOL

Spændende gang brainstorming her....tak for det! Jeg har forelsket mig lidt i dit stangprojekt. Er det noget du vil løfte sløret for, hvordan det er lavet?

M.v.h Jesper
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 12:03
Citat: Jan Johansen

Den "store" fightbutt" vejer ingenting, så regn med at vægten er med denne butt :-)
 
Jeg har ikke en Zpey-stang selv, men har haft både Z-butt og alm. butt i hånden, og vægten er ikke noget jeg vil ligge søvnløs over :-)
 
Skal vi gætte på en forskel på 10 gram?
 
Der er jo flere herinde som allerede har disse stænger, så mon ikke en af dem kommer frem af stangposen med et svar ;-)
 
Mvh Jan
som selv laver sine Zpey-håndtag.
 
Det er godt nok en ældre tråd, men da jeg har fået en Zpey Switch Z1 10"#7, og har kontrolvejet stangen med og uden butt, er mit svar måske alligevel relevant.
 
Zpey opgiver min stangs vægt til 140g, jeg har vejet den til 142g uden den store butt, der alene vejer sine 69g mod den lille, der nøjes med at veje 15g.
Altså vejer den store "fightbutt" lidt mere end "ingenting", eller nærmere det samme som en #6 Orvis Helios! Wink
 
Mvh
Henning 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 16:21
Hej.
Hvorfor i det hele taget bruge denne stangtype?Ouch
Jeg har selv haft en Zpey 11´#7, men den kunne jeg ikke forliges med, da den var for tung til en-hånds og for "pjevset" til to-hånds.
Nu bruger jeg en 10´#7 en-hånds til mindre havørredåer, og 9´ på kysten.
Til større åer og elve bruger jeg 13-14´to-hånds.
 
Vh. IJ
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Dec 2011 kl. 18:01
Citat: IvanJeppesen

Hej.
Hvorfor i det hele taget bruge denne stangtype?Ouch
Jeg har selv haft en Zpey 11´#7, men den kunne jeg ikke forliges med, da den var for tung til en-hånds og for "pjevset" til to-hånds.
Nu bruger jeg en 10´#7 en-hånds til mindre havørredåer, og 9´ på kysten.
Til større åer og elve bruger jeg 13-14´to-hånds.
 
Vh. IJ
 
Hej Ivan.
 
Jeg kan selvfølgelig kun svare for mig selv, og jeg aner ikke noget om, hvordan den stang jeg som et eksperiment, har anskaffet mig vil virke, - men jeg havde da tænkt, den må kunne bruges til underhåndskaste med, på kystpladser hvor der ikke er plads til et bagkast (fisker udelukkende kyst).
Når vejret bliver lidt mindre blæsende, skal da det da prøves, og så må tiden vise om det dur eller ikke!
 
Mvh
Henning 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down