Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF refundering af kontigent.

 Besvar Besvar
Forfatter
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF refundering af kontigent.
    Sendt: 24 Okt 2010 kl. 10:20
Hej Alle

Er der nogle der ved noget omkring refunderingen af kontingentet til DSF hvis man er medlem af flere klubber? Skal man selv bede om det eller hvordan?

Vh Anders Bruun
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 10:46
de kommer automatisk i december er jeg oplyst om.
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 13:01
Ok. Det er alligevel utroligt at det skal tage så lang tid at få pengene igen...
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 13:35
Hej Anders !
Jeg vil da håbe for dig at det går smertefrit for dig at få dit dobbeltkontingent retur,-vi er desværre en hel del som har haft endog meget svært ved at få pengene retur fra DSF.
Jeg tilhører den gruppe der ikke kan forstå at et medlemskontingent til DSF er nok,-er du f.eks medlem af  3 foreninger betaler du ca 900,- til DSF på det samme medlemsnr.,-og er du heldig får du så ca 600 retur sidst på året.Det skader i høj grad mindre foreninger som mange så vælger fra,-og det kan ikke være meningen.
Jeg fatter ikke at DSF ikke vil ændre dette system,-men det vil man så ikke af en eller anden grund,-og det er meget beklagelig.
Jeg støtter naturligvis DSF og deres arbejde for gode forhold o.l,- jeg mener til gengæld at et kontingent pr. år er nok,-se nu at få det rettet DSF.
 
Vagn Madsen
 
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 14:43
Hej Vagn

Er det lykkedes dig at få dine penge igen?

Havde der nu været et reelt alternativ til DSF, så kunne det være de behandlede deres medlemmer lidt bedre. Mon DSF har det for nemt? Flere store beslutninger er blevet trukket ned over hovedet på medlemmerne de seneste par år. Bl.a. det med kontingentopkrævning.

Vh Anders Bruun

Til top
thor petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorp

Tilmeldt:: 13 Aug 2003
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 18:51

er enig i kritikken, men bolden ligger ikke kun ved dsf, det handler også om hvornår dsf modtager pengene fra de foreninger der er tilsluttet forbundet - var der samme deadline for alle foreninger ifht betaling af kontingent ville sagen sikkert være nemmere

Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 21:14
Hej Anders
 
Åh nej, ikke den debat nu igen. Den hører ikke til her på siden. Prøv på sportsfiskerforbundets hjemmeside!
 
Mvh
 
Karsten
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2010 kl. 21:31
Hej Karsten

En sådan debat tager man ikke på sportsfiskerforbundets hjemmeside. Der vil uden tvivl blive stillet kritik i sådan en debat og da det står sportsfiskerforbundet frit for at slette indlæg, så tages sådan en debat netop på et uvildigt forum.

Kan du ikke sky debatten her på siden, så deltag i debatterne på sportsfiskerforbundets fiasko af en hjemmeside. Dit ukonstruktive indlæg er til ingen nytte.

Vh Anders
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 08:23
Karsten :

Det er jo ikke op til dig hvad der KAN diskuteres - og en tråd om de kvantespring der er foretaget i DSF siden sidst vi havde dette op og vende er vel på sin plads.

Så vidt jeg kan huske, var HENSIGTEN at man ved henvendelse til en forening hvor man måtte ønske medlemsskab, blot skulle oplyse sit unikke DSF medlemsnr. - så kunne man undgå at betale dobbelt.

Herudover var det jo nærmest et spørgsmål om sekunder før det meget fine nye administrationssystem skulle luge ud i alle dobbelt og trippelmedlemmer.

Jeg er da ikke i tvivl om at dette er sket....
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 08:33
Åh nej, ikke den debat nu igen. Den hører ikke til her på siden. Prøv på sportsfiskerforbundets hjemmeside!
 
Mvh
 
Karsten

Selvfølgelig gør den det, hvad skulle vi ellers bruge forumet her til?
At du ikke ønsker at deltage i tråden er din egen sag, men bland dig ikke i hvad vi andre vil diskutere.

Jeg har valgt at melde mig ud af alt hvad DSF har med at gøre, de betaler ikke mig mine egen penge tilbage, og det er efter min mening lige på kanten til direkte tyveri at beholde andres penge uden tilladelse.
Måske en politianmeldelse ville være på sin plads.
Jeg har flere bekendte som er i samme båd :-(

Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 08:35
Så vidt jeg kan huske, var HENSIGTEN at man ved henvendelse til en forening hvor man måtte ønske medlemsskab, blot skulle oplyse sit unikke DSF medlemsnr. - så kunne man undgå at betale dobbelt.

Det er jo netop så simpelt et system der er brug for, men hvorfor skulle det tage så mange år?
Det er alså ikke særlig svært, men måske renter af alle de mange rare penge på deres konto spiller ind her. De renter skulle medlemmerne nu også have retur.
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 08:40
Nick
Det tager så mange år fordi der stadig er foreninger der ikke bruger/vil bruge eks. PBS og da sidste indebetaling finder sted i oktober fra foreningerne til forbundet tager det lang tid og er utrolig arbejdskrævende process
mvh
michael
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 10:39
Hej Karsten !
Du mener ikke at debatten om DSF kontingent hører hjemme i dette forum,-jamen Karsten vil du så ikke prøve at søge i DSFs hjemmeside,så vil se at debatten også var omfangsrig her,-men hvad var resultatet Karsten ?????
DSF er altså nød til at ændre systemet,-det er ikke rimeligt at jeg f.eks skal indbetale 900,- til DSF hvert år fordi jeg er medlem af 3 foreninger,-og på der samme medlemsnr. -syntes du virkelig at dette system er rimelig ,Karsten ?? hertil kommer så besværet med at få  pengene retur,-det er vi mange der kender til.Derfor,Karsten,-et kontingent til DSF og medlemsnr. til de øvrige foreninger man er medlem af,-der er ikke så vanskelig,-men DSF vil altså ikke ændre systemet hvilket skader de mindre foreninger som i mange tilfælde bliver valgt fra på grund af systemet.
Vagn Madsen
 
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 12:08
Hej
 
Jeg kan se, at nogen mener at debatten om forbundets gøren og laden absolut skal udbasuneres her på siden. Det tager jeg naturligvis til efterretning, og blander mig som jeg har lyst til. Men som udgangspunkt synes jeg at sagen skal tages med forbundet.
Jeg har iøvrigt ingen respekt for den debat som tidligere har kørt her på siden om samme spørgsmål. Den indeholdt for meget ukonstruktiv kritik af forbundet. Det bryder jeg mig ikke om.
For god ordens skyld skal jeg da lige gøre opmærksom på, at jeg selv i mange år har været med i båden med flere medlemsskaber. Forskellen er nok, at jeg har mere tålmodighed end visse andre, som for enhver pris vil bagtale forbundet.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 14:24
Det hyar ikke noget at gøre med at "bagtale" forbundet, det har noget at gøre med at de får penge ind som ikke er deres og holder på dem ALT for lang tid efterfølgende. Som jeg nævnede før så tror jeg det faktisk er en fin lille pengemaskine for dem, og derfor bliver det ikke lavet om.

Lad DSF kræve penge ind uden om foreningerne, direkte til medlemmerne så sker det ikke.

Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 14:25
Hej Karsten
Det lyder som om du er inde i livet omkring forbundet og følger med i div. debatter om denne. så kan det være at du kan besvarre nedenstående
Hvormange gange har man fra forbundets side lovet at dette problem og andre løst 1-5-10 gange?
Hvornår lovede man første gang og hvor meget er der sket siden?
Hvor lang tid plejer sådanne tråde at få lov til at ligge på forbundets forum inden de bliver slettet/lukket?
Er det ikke iorden at føre debatten herinde når man ikke kan få lov til at gøre det på den ellers rette sted (forbundets side)?
Er det ikke iorden at føre en debat på denne side, en debat som i mine øjne har almen interesse?
 
Nu er det ikke fordi jeg vil sætte dig til ansvar for ovenstående, men hvis det var blevet ordnet/besvaret som lovet af FORBUNDET var der jo ikke behov for en tråd som denne og de snart mange der har været igennem tiden. Fejlen ligger hos ***
 
 
MVH
Tlopper
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 15:41
Citat: Toppen

Hej Karsten
Det lyder som om du er inde i livet omkring forbundet og følger med i div. debatter om denne. så kan det være at du kan besvarre nedenstående
Hvormange gange har man fra forbundets side lovet at dette problem og andre løst 1-5-10 gange?
Hvornår lovede man første gang og hvor meget er der sket siden?
Hvor lang tid plejer sådanne tråde at få lov til at ligge på forbundets forum inden de bliver slettet/lukket?
Er det ikke iorden at føre debatten herinde når man ikke kan få lov til at gøre det på den ellers rette sted (forbundets side)?
Er det ikke iorden at føre en debat på denne side, en debat som i mine øjne har almen interesse?
 
Nu er det ikke fordi jeg vil sætte dig til ansvar for ovenstående, men hvis det var blevet ordnet/besvaret som lovet af FORBUNDET var der jo ikke behov for en tråd som denne og de snart mange der har været igennem tiden. Fejlen ligger hos ***
 
 
MVH
Tlopper


ClapClap
Clap
Born to fish, forced to work!!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 15:46
Michael :

Det er jo en meget lille del af sandheden du ridser op - hvilket du egentlig nok er HELT klar over.

En del foreninger har valgt at tage opkrævningen af kontingent tilbage fra den centrale opkrævning gennem PBS, administreret af DSF - ganske enkelt fordi rigtig mange lokale medlemmer "forsvandt" i DSF, og derfor ophørte som medlemmer..

Herudover var der en utrolig lang ventetid før lokalforeningerne modtog de penge som DSF havde opkrævet via PBS..
Når pengene så endelig kom, så stemte kassen ikke...

Først efter meget lang tid kunne de lokale foreninger så klarlægge hvor mange af deres medlemmer der var forsvundet i det blå - og derefter kunne kassererne bruge dage, aftener og weekender på at kontakte de "forsvundne"... Nogle havde betalt for længst, andre ingen opkrævninger fået.....

Fakta ER at systemet ikke har virket i årevis - men jeg håber da at det nu er oppe i det allerhøjeste fintunede gear...

Ligeledes kan man have et spinkelt håb om at medlemskortene kommer ud til medlemmerne inden premieren i 2011, hvilket jo så kræver at der udsendes girokort osv rettidigt...

Ydmygt kan man derefter HÅBE at DSF hjælper med at tage hånd om kvoterne i lakseåerne - så dette års cirkus ikke gentages....

Håbet er da lysegrønt.....
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 16:08
Hej Topper
 
Jeg er desværre ikke istand til at svare på de spørgsmål du stiller, men jeg ved da at problemet har eksisteret i mange år. Jeg har nu ikke haft problemer med det jeg skulle have tilbagebetalt.
Om det er iorden med en debat om emnet på denne side skal jeg naturligvis ikke afgøre, men jeg er stadig af den opfattelse, at den skal tages med forbundet. Jeg kan ikke få øje på, hvad en debat på denne side skal føre til. En løsning på problemet fører det garanteret ikke til.
Ellers skal du have kredit for en god og sober tone. Det er værd at svare på.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2010 kl. 17:13
Hej Karsten

Det var ikke en løsning på det generelle problem jeg søgte. Det eneste jeg gerne ville have var en status på tilbagebetalingerne samt høre om andres situationer - og det fik jeg.

Tak for svarene.

Vh Anders Bruun
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2010 kl. 08:55
Har altid fået mine penge retur, men ikke automatisk. Normalt venter jeg et års tid, dvs. at jeg i januar/februar kontakter forbundet og beder om pengene, som jeg enten har fået overført til egen konto, eller sendt på check.
Det skal for god ordens skyld siges at jeg ALTID har fået venlig hurtig betjening på mine henvendelser.
Det ændrer dog ikke på at det er drøn-irriterende at man hver år skal "indkræve" pengene selv, men det har jeg ligesom vendet mig til....
 
Jeg forstår dog ikke hvorfor det er nødvendigt at indbetale mere end et kontingent til DSF. Man har som medlem af DSF et unikt DSF-nummer, så en løsning kan findes hvis der er vilje. Dette er ikke den Gordiske knude.
 
Her er en ide: Hvis de foreningerne der alligevel kræver medlemskab af DSF for alle deres medlemmer bare sorterer de medlemmer fra der ikke har deres DSF medlemsskab i orden!
Det lyder måske lidt bombastisk, men hvad er forskellen egentlig? Automatisk og obligatorisk medlemskab af DSF er jo alligevel inkluderet i de fleste foreningsmedlemskaber, så hvorfor ikke bare sige tingene som de er: Meld dig ind i DSF, ellers kan du ikke blive medlem her! Administrationen vil så herefter være lidt nemmere, især for DSF...


Redigeret af FD - 26 Okt 2010 kl. 09:13
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down