Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken båd til Øresund?

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvilken båd til Øresund?
    Sendt: 14 Dec 2010 kl. 13:39

Jeg og en kollega er i gang med at planlægge en nytårstur på Øresund for hjemløse. I den forbindelse kunne vi godt bruge lidt info omkring de forskellige både. Hvilke kan især anbefales? En fangstgaranti er heller ikke af vejen Wink

Der skal være plads til mindst 12 mennesker.
 
Tak.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 13:41

Der er vel tale om nytårstur 2011? For ellers er der sikker udsolgt

men prøv her
 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 14 Dec 2010 kl. 13:43
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 13:44
Nej, det var faktisk her om nogle uger jeg mente. Er mulighederne større, hvis man kommer lidt ind i januar?
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 14:22
Ring til de forskellige rederiet.... januar og februar er nok de måneder hvor det er sværest at få 12 pladser på samme båd, alt efter hvor meget lystfisker der skal være. Nogle både laver mere eller mindre hyggetur med indlagt fiskeri
 
Prøv at google nettet 
 
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 14 Dec 2010 kl. 14:24
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 15:01
Godt initiativ!! Et stort knæk og bræk med projektet herfra. Hvad gør I med gear osv? Har I så de kan låne?  
 
/M
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 15:01
  hej brian. prøv sandmanden i helsingør han tager 12 mand ad gangen du kan google ham.
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 15:08
   Jeg gik med  "Arresø  "  kutter i oktober måned fra Hørsholm ( Kronborg kaj)  efter sild .
Det eneste  jeg var  skuffet  af  at der var   ingen fri parkerings pladser     i hele byen ,skulle betale 65 Dkr . for et par timer.Thumbs Down
Det har jeg ikke regned med , fiske turen var udmærket Clap  
 
 Kn & Br
 Max
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 16:15
  hej brian. sandmanden ligger i helsingør nordhavn der er parkeringspladser lige ved båden og så er de gratis.leif
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 19:38
Valget af turbåd afhænger meget af hvilken type fiskeri i ønsker, hvor mange i er samt hvilken tid på sæsonen der er tale om.
Hvis i "kun" er 12 kan i jo med fordel chartre en mindre turbåd som f.eks Juventus, www.havtur.dk som ikke sejler med flere end 12. Så har i maksimal indflydelse på hvor og hvad der skal fiskes.
Ønsker i buletorsk er det også udvalgte turbåde i skal kigge på ligesom det også kan betale sig at vælge mellem Helsingør eller f.eks Rungsted hvor Hanne-Berit ligger afhængig af fiskeriet og sæsonen
mvh.
Nicolai - Redaktør af Øresunds siderne Fiske Avisen
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 19:53
hej nicolai. sandmanden eller juventus går vel ud på et det er vel samme foretagende stadigvæk.
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2010 kl. 19:57
Jo jo bevares. Jeg skriver jo også f.eks.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Brian Honoré Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryan

Tilmeldt:: 12 Apr 2003
Geografisk: Ingen spec.
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 09:26
Hej Brian Mørch,
 
Et super godt initiv Thumbs Up ! Jeg ønsker at det hele går op i en større succes for jer !
Men, hvorfor lige nu - hermed mener jeg, vejret er koldt og tiden til de "garvede" Øresundsfiskere er på banen .... Dvs. at det kan være svært at finde en båd med ledige pladser, og vinterfiskeriet på sundet er måske ikke lige for den knap så ikke rutineret fisker. Tonen fra nogle medfiskere kan være "hård" og det er måske ikke lige det du/I søger Wacko ? Min egen opfattelse er der selvfølgelig skal være plads til alle. Mit råd/forslag, - sat på en tur efter Maj 2011 der er vejret bedre og måske flere pladser at få på bådene ... Wink Hermed ønsket om en kanon oplevelse og Knæk & Bræk hilsen Bryan
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 10:56
WinkMange tak for ordene :)
Det kunne da godt være at man skulle vente til februar eller marts. Er chancen for de store fisk så ikke passé?
Sandmanden har jeg faktisk haft kig på. Det virker som en udemærket løsning. Og det er planen at grejet skal lejes ombord. Alternativt kan der hives lidt penge hjem fra diverse fonde til indkøb af dette.
Til Bryan: Der er ingen grund til at bekymre sig om den hårde tone. Mine klienter er selv af den hårde kerne, så en evt. dialog skal nok sætte de hårde på pladsWink
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 11:24

Lad os endelig høre hvordan turen gik for de hjemløse. Der er flot at nogen gør noget for dem.

SmileN
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 11:27
Jeg synes, at I nok bør satse på en tur efter sild med chance for torsk, da det for sådan en flok nybegyndere gælder om at få fisk i kurven - Hanne Berit fra Rungsted er den båd I skal ud med:
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 12:14
Citat: Moerch

WinkMange tak for ordene :)
Det kunne da godt være at man skulle vente til februar eller marts. Er chancen for de store fisk så ikke passé?
Sandmanden har jeg faktisk haft kig på. Det virker som en udemærket løsning. Og det er planen at grejet skal lejes ombord. Alternativt kan der hives lidt penge hjem fra diverse fonde til indkøb af dette.
Til Bryan: Der er ingen grund til at bekymre sig om den hårde tone. Mine klienter er selv af den hårde kerne, så en evt. dialog skal nok sætte de hårde på pladsWink
 
Med al respekt - også for medfiskere - så ville jeg sørge for at reservere hele båden.
 
Om chancen for de store er passe er vel lidt ligegyldigt eller? Uden at vide det så vil jeg tro at det er sjovere for nævnte personer at komme med ud på en tur hvor chancen for gevinst er stor frem for en tur med lille chance for den store.
 
Jeg vil derfor foreslå en sommertur på sundet - evt. med de kuttere der ligger i Nordhavn v. Svanemølleværket. Jan & Bo har ugentlige ture med dem og de fanger vist rigeligt med fine stegetorsk.
 
Som prikken over i'et kan det måske arrangeres med et af hjemløsecentrene at de tilbereder de fangne fisk - så er der gilde!
 
/M
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 12:49
Disse mennesker (incl. ut og kollega) der skal med, er ikke nybegyndere indenfor fiskeriet. De går målbevidst efter at fange lidt større fisk. Derfor ville det være optimalt hvis muligheden er til stede. Nuvel, det er jo ikke hver dag at de kommer ud på havet, men jeg tror ikke de vil lade sig spise af med et par småfisk.
Til Steen: Tak for det. Jeg kigger lige på siden, når jeg har lidt mere tid.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 13:33
Så mener jeg, at du burde havde været ude af startshullerne hvad pladser angår, noget tidligere... men måske du er heldig at kunne få 12 pladser på samme topbåd til dec. 2011. En del foreninger planlæggere deres tur vinterbådtur 1-2 år frem. - især hvis man vil have de hotteste både/skippere
 
/J
Til top
Brian Honoré Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryan

Tilmeldt:: 12 Apr 2003
Geografisk: Ingen spec.
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2010 kl. 15:37
Hej igen Mørch, Jamen så er der jo kun et problem I skal "slås" med og det er at finde 12 pladser Cry - jeg tror desværre det bliver svært. Stortorsk fanges fra sidst i Dec - Feb (nogle år har vi sågar fanget stortorsk ind i april )
Båd forslag: Nadia, Sværd, Jaws, Skjold eller Havlit kan jeg anbefale, da jeg selv har fisket en del på disse, men der er også mange flere gode skippere/skibe. Husk at spørg til fiskeriet her tænker jeg på bulefiskeri eller drivfiskeri der er forskel på grej og metoder.
 
Knæk & Bræk Thumbs Up
Bryan
 
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 09:55
Glædelig julTongue
 
Jeg har nu kigget lidt omkring og blevet lidt klogere på hvad der tilbydes.
Kender I noget til en båd der hedder "Havhesten"? Den er forholdsvis hurtig og størrelsen er lige i vinkel til os. Der er masser af ledige datoer i januar og februar. Dog synes jeg hjemmesiden virker lidt sparsom ift hvad der er af hjælpeudstyr på båden.
Til top
Brian Mørch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moerch

Tilmeldt:: 28 Okt 2010
Geografisk: Næstved
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moerch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2010 kl. 09:56
Glemte lige linket til omtalte båd:
www.havhesten.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down