Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini Downrigger

 Besvar Besvar
Forfatter
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mini Downrigger
    Sendt: 13 Feb 2011 kl. 23:44

Nu går vi snart i varmere tider, og jeg står og vil investere i et par mini downriggere til søen.

Jeg har haft kigget på Scotty´s og Canon´s modeller som ligger fra 750 kr, men jeg har ingen anelse om, hvilke af de 2 modeller jeg skal vælge ??
Modellerne er dem med håndkraft!
 
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis i har erfaring med en af disse modeller. Elller skal jeg have fat i et helt andet mærke end Scotty og Canon ?
 
På forhånd Tak
Frederik
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 07:52
Jeg har brugt Cannons mini i nogle år. Jeg har haft 2 problemer med den:
 
1. når man ruller wire ud kan den skrue som holder og bremser spolen arbejde sig løs. Jeg har tabt en i vandet. Problemet kan løses ved at klemme gevindet så meget at skruen går trægt.
 
2. bommen på min er knækket. Den er lavet af plastic og har begrænset holdbarhed. Min er derfor nu pensioneret.
 
Scottys model kender jeg ikke. I dag foretrækker jeg at købe noget lidt dyrere som holder bedre.
 
Mvh. Peter
Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 09:34
Det kommer helt and på hvor tunge lodder du vil bruge.......
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 11:25
Hmm... Efter som du giver Canon Mini Troll den karakter, tror jeg at jeg vil gå efter et andet mærke, i de helt små Downriggere.
Jeg skal primært fiske på Esrum sø, hvor jeg max kommer til at fiske på 20 meter vand, og så ender det nok med at jeg skal have et 4 kg lod, for at nå den på den dybde.
 
Nu vil jeg så tænke i lidt større modeller som holder bedre. Måske skal jeg i stedet vælge Canon Easi Troll eller Uni Troll ?
Har i nogen erfaring med de 2 modeller ?
 
På Forhånd Tak
Frederik
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 11:43
Jeg har scotty modellen og de har os det problem at centerskruen vil falde af hvis ikke man gør noget. Bommen er lavet af glasfiber. Jeg bruger 3 kg lodder og de når fint 12-14 meter dybde med 2,5-3 kn fart
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 11:59
Citat: flash

Nu går vi snart i varmere tider, og jeg står og vil investere i et par mini downriggere til søen.

Jeg har haft kigget på Scotty´s og Canon´s modeller som ligger fra 750 kr, men jeg har ingen anelse om, hvilke af de 2 modeller jeg skal vælge ??
Modellerne er dem med håndkraft!
 
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis i har erfaring med en af disse modeller. Elller skal jeg have fat i et helt andet mærke end Scotty og Canon ?
 
På forhånd Tak
Frederik

Jeg har iøvrigt en mini troll ubrugt til salg..
vær opmærksom på til minitroll er max vægten 3kg,, der findes specielle lodder netop til minitroll,, læg en post hvis det kunne have interesse med køb af en billig ubrugt minitroll
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 12:47
Tak for svarende.
Efter som der igen kommer en del kritik af de små Downriggere tror jeg at jeg vil gå efter Canon´s Easi Troll eller Uni Troll.
 
Hvis nogen kender webshops, hvor de er billige eller brugte, er jeg meget interresered!
 
På Forhånd Tak
Frederik
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 18:15
Hej Frederik.
Kan helt klart anbefale Canon Easi Troll, jeg har brugt dem til to mindre trollingbåde gennem tiden, og har aldrig haft problemer med dem. Lodder op til 5 kg. klarer de uden problemer.
 
Mvh.  IJ
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 18:43
jeg havde en gang et par walker rigge... de var rigtig gode... str. mæssigt ligger de mellem mini og easy troll...
 
jeg ved ikke hvor de fohandles  længere, men jeg ville gå efter et sådan par hvis det var mig der skulle i gang igen
 
mik
Til top
Nikolaj Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
halling

Tilmeldt:: 22 Apr 2010
Geografisk: Idestrup
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér halling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 19:04
Hej
Prøv at kigge inde på småbådsklubben der er en der har to Cannon easi troll hs til salg med baser for 2700kr
Hilsen Nikolaj
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 21:01
Tak, jeg vil kigge på det Smile
 
Frederik
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 13:33
Hej Jeg kender ikke den helt lille fra Cannon, men jeg har haft både easy og unitroll.
 
Uni-troll er en stor MF´er og til en lille jolle til søfiskeri er det absolut overkill. Den har en telebom på 150cm og fylder altså lidt på bådens ræling, men er bestemt et must til laksetrolling på det åbne hav.
 
Easy troll derimod vil passe fint en mindre jolle beregnet til søfiskeri. Jeg har også fisket med 5kg lodder på mine easy-troll´er så no problem. Hvis de suppleres med et par drejebaser er de mere end rigeligt.
 
Cannon er noget robust kram og jeg har købt begge mine sæt brugte og har absolut ingen problemer haft af nogen art. Det eneste man skal tjekke når man køber brugt er wirens stand, jeg smed flere lodder overbord i lillebælt, inden jeg fik skiftet til frisk wireCry
 
Tjek dba.dk, smaabaadsklub.dk, guloggratis.dk samt J-s-k.dk for annoncer med brugte eksemplarer.
 
MVH Frank


Redigeret af Greg - 24 Feb 2011 kl. 13:37
Til top
Henrik Mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrikmor

Tilmeldt:: 01 Jan 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrikmor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2016 kl. 09:36
Hej, er din downrigger solgt , hvis ikke , hvad er prisen, og er der wirer og lod med ?. Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down