Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android Apps for lystfiskeren

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Android Apps for lystfiskeren
    Sendt: 12 Apr 2011 kl. 16:15
Hejsa
 
Jeg er lige trådt ind i en ny tidsalder og har fået en Smart phone!
Og så er der jo mulighed for at downloade en hulens masse apps (Hvorfor hedder det for øvrigt ikke programmer mere?) (Pis hvor er jeg blevet et gammelt brokhoved!)Big smile
Men er der nogen der kender en god og helst gratis logbog til lystfiskeren?
Og andre programmer er også velkomne.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 16:32
Hej Martin,
 
her er en i kategorien "Andre programmer", nemlig Salmonid Calculator, en App til beregning af konditionsfaktor for ørred og laks:
 
Den er fin!
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
 
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 19:21
Hej Martin
 
Det er da en god ide. Hvis du ikke finder noget derude der kan bruges, så skriv en historie til om hvad en sådan log skal indeholde. Så tager jeg den med i overvejelserne til næste App jeg skal igang med.
 
og App er bare en forkortelse af Application (et engelsk ord for programmer).
Der er sikkert nogle smarte reklamefolk der skulle bruge et nyt ord for at gøre denne verden spændende.
 
mvh Michael, Innosoft
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 19:24
Hej Michael
 
Jeg ved godt hvad App står for, jeg er selv programør, jeg er bare en gammel programør Big smile
Der er et par stykker på markedet, men det er primært rettet m od det amerikanske marked, og dermed deres metoder og fisk.
Kunne egentlig godt tænke mig noget helt simpelt. Hvor hvornår og med hvad!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 19:35
Den skal indeholde Informationer om dato, sted vejrforhold, et billede burde man nok kunne sætte derind i også. Vandtemperaturen er vel også lidt væsentlig. Man skal selvfølgelig kunne på alle de ting man kan taste derind i. Bare lidt inspiration til en app til fiskeren.


Eventuelt de oplysninger der er i lystfiskerenslommebog kunne være rare og have også. Burde selvfølglig kunne finde koordinater på placeringen af sig selv når taster ind der i.
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 19:47
@ Martin: Nu ved alle andre hvad Apps er ;)
Hvorfor lave noget simpelt hvis det kan laves avanceret? ti hi
 
@ Ole: tak for dine tips til indhold. De kommer med i puljen.
Ja man kan lige så godt tage alt det med som telefonen kan give én.
 
Til top
Jesper Moldaschl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Moldaschl

Tilmeldt:: 26 Jan 2008
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Moldaschl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:16
Kære Torben,
Ja det er en fremragende app. (som onde tunger måske ville gøre obligatorisk, når premierefiskeriet skydes igang næste år)

Men kan den forklare Heideggers angstbegreb?

Alles ist Angeln
Jesper
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:19
Tja, lige netop beregningen af fultons scala kan man klare med den lommeregner der er i telefonen, det behøves der jo som sådan ikke en app til.
Men en log, gerne med beregningen af fultons scala, det mener jeg mangler.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 21:10
Kære Michael,
 
keep up the good work!
 
Kære Jesper,
 
nej, det kan den vist desværre ikke (endnu), men den kan nemt udregne faktoren for Heideggers politiske begavelse. Der skal man bare indtaste 0 i alle felter.
 
Kære Martin,
 
op med humøret!
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:25
Handshake @ Martin og Jesper: Det er rart at høre folk værdsætte det man laver!
 
Jeg overvejer seriøst om man kan lave en log-App.
Desværre er der jo også noget der hedder økonomi i det, og det er nok den største hindring der skal overvindes. Folk forventer at Apps er gratis (ikk Martin?), men selv en programmør skal jo have smør på brødet. Man betaler gerne penge for bøger (f.eks. koster lystfiskerens lommebog ca. 130 kr), men hvis de samme data skal ind i en App, skal det helst være gratis. Hænger det sammen?
 
Nå men, hvis jeg beslutter mig for at lave en log App, får jeg nok brug for jeres hjælp. Jeg håber I er friske på hjælpe lidt til så det kan blive en super god App som alle lystfiskere vil have fingre i.  Wink
 
Et sidste spørgsmål: Hvad må en log-app koste? Nogen realistiske bud?
 
mvh.
Michael
 
 
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 11:43
Citat: Rotten

Handshake @ Martin og Jesper: Det er rart at høre folk værdsætte det man laver!
 
Jeg overvejer seriøst om man kan lave en log-App.
Desværre er der jo også noget der hedder økonomi i det, og det er nok den største hindring der skal overvindes. Folk forventer at Apps er gratis (ikk Martin?), men selv en programmør skal jo have smør på brødet. Man betaler gerne penge for bøger (f.eks. koster lystfiskerens lommebog ca. 130 kr), men hvis de samme data skal ind i en App, skal det helst være gratis. Hænger det sammen?
 
Nå men, hvis jeg beslutter mig for at lave en log App, får jeg nok brug for jeres hjælp. Jeg håber I er friske på hjælpe lidt til så det kan blive en super god App som alle lystfiskere vil have fingre i.  Wink
 
Et sidste spørgsmål: Hvad må en log-app koste? Nogen realistiske bud?
 
mvh.
Michael
 
 


hmm, 25-30kr???
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 14:40
Hej Michael
 
Jeg ved skam godt at udvikling koster penge, jeg får da løn for mit job.
Men nu kan man jo skaffe penge på mange måder, f.eks. vha. reklamer.
Vedr. prisen på en app, ja så skal den stå i forhold til hvad man får for pengene.
Det er så sådan at det er meget individuelt hvad man syntes en given ting er værd.
Men en Log til dette vil måske kunne koste omkring en flad 20'er afhængigt af hvad der er med.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 15:14
Hej Martin
 
Nu er vi ovre i noget der ikke hører til i dette forum, så lad mig gøre det kort.
Folk trykker ganske enkelt ikke på reklamerne i Apps og så er der ikke meget indtægt at hente der.
 
Man kan også i fremtiden (i betatest hos android) lave en billig/gratis grund-App hvor man indtaster hoveddata (fiskeart, sted (egen beskrivelse), tid, størrelse, agn osv) og så give mulighed for at tilkøbe ekstra funktioner. F.eks. tage 10 kr for GPS-funktion i loggen, 10 kr for foto i loggen osv.
Selvfølgelig som engangsudgifter - ikke pr. logning/foto ;)
Var det en mulighed der er værd at overveje?
 
Nå - Nu vil jeg tage rejsen til Kbh.
Jeff Dunham venter - I KELL YOU! (http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go)
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 15:41
Ahh Ackmed! Rigtig god fornøjelse, jeg er kun lidt misundelig!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 16:39
Er mega misundelig. Men ville godt smide en 30-50 kr. efter sådan en app hvis det er lavet så det duer.
Til top
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:17
Har så sent som idag snakket med en kammerat om det ikke er mulig og lave en app der viser fredningszoner ud fra gps positioner? ligesom man kan se sin position på google earth? :)

Altså man står ved en ny fjord/kyst og er ikke sikker på hvor fredningszonen er, så åbner man sin app og ser hvor langt væk man præcist skal?

Kortet ligger jo på nettet, altså med fredningszoner, ved godt der er copyright osv. på det, men mon ikke de er med på og gøre det lettere og finde fredningszonerne og undgå at fiske ulovlig :)

bare en tanke..

thight lines
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:22
Hej Rene
 
Se det er en fed ide!
Mon ikke den skulle sendes forbi fiskedirektoratet, det kan da kun være i deres interesse at man kan se noget sådan nemt.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:41
Citat: RLS

Har så sent som idag snakket med en kammerat om det ikke er mulig og lave en app der viser fredningszoner ud fra gps positioner? ligesom man kan se sin position på google earth? :)Altså man står ved en ny fjord/kyst og er ikke sikker på hvor fredningszonen er, så åbner man sin app og ser hvor langt væk man præcist skal?Kortet ligger jo på nettet, altså med fredningszoner, ved godt der er copyright osv. på det, men mon ikke de er med på og gøre det lettere og finde fredningszonerne og undgå at fiske ulovlig :)bare en tanke..thight lines


Iphone apps har søkort med navigation, og fredningszoner for hele norden

i Navionics for ca 350 kr incl opdateringer ,,, DET VIRKER :-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:48
Hmm, nu er der jo tale om Andriod her og ikke iPhone!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2011 kl. 19:50
har hørt den også findes til android
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 09:08
Dammit - hvor gør det ondt at grine i 2½ time. Jeff Dunham og Guitar Guy leverede et super godt show.
 
@Ole: Selvfølgelig skal det laves ordentligt ;) Det er jo derfor jeg skal have indput fra andre lystfiskere inden et sådant projekt startes.
 
@Rene: har selv haft de samme tanker. Men kunne være fedt også at have fiskevand med for de forskellige foreninger. Jeg har også mange andre ideer. F.eks. at udvidde loggen så den automatisk smider fangstrapporter på nettet og mulighed for at sende fangstrapporten til venner via MMS. Men det er lidt uoverkommeligt for mig at finde de økonomiske resourcer til et sådan projekt lige nu. Så hvis nogen kender nogen der vil spytte penge i et sådant projekt er jeg klar. Ellers må man bare tage det skridt for skridt.
 
Michael
 
 
Til top
daniel sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danieljill

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danieljill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 10:11
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=39497&title=fiske-guide-som-app-til-iphone-og-android
Vi er i fuld gang med udviklingen og snakker samarbejde med flere forskellige fremtrædende medier inden for fiskebranchen :-)
Den bliver dog lavet som en webapp, tilgengæld er den gratis :-)
Til top
Michael Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rotten

Tilmeldt:: 16 Aug 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rotten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 13:22

@ Daniel:

Hvis I kan udvikle en sådan App til 2 platforme for 15.000 kr og udbrede den til 100.000 danskere (som I siger er jeres målgruppe), overlader jeg gerne initiativet til jer og håber I får succes.
 
mvh Michael
 
Til top
daniel sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
danieljill

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danieljill Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 13:26
Citat: Rotten

@ Daniel:

Hvis I kan udvikle en sådan App til 2 platforme for 15.000 kr og udbrede den til 100.000 danskere (som I siger er jeres målgruppe), overlader jeg gerne initiativet til jer og håber I får succes.
 
mvh Michael
 
Hej Michael, som du kan se bliver det en WebApp. En alm app bliver alt for dyr ifht vores budget, med mindre vi får en partner i firmaet der kan bidrage med udviklingen af en alm app. Indtil da, må vi lave den som en WebApp
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ormesvingeren

Tilmeldt:: 14 Feb 2010
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ormesvingeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 12:31
Hej Martin,
 
Der findes en Svensk App  ( fiskeloggen) som fungerer meget tilfredstillende:   http://itunes.apple.com/se/app/fiskeloggen/id444589013?mt=8
 
Jeg har skrevet lidt med Jonas hos Mindstore i Sverige som har udviklet denne App, og de arbejder på højtryk på en Dansk version.
Jeg laver lige en lille tråd når den er klar.
 
Ed
Til top
Ed Visser Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ormesvingeren

Tilmeldt:: 14 Feb 2010
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ormesvingeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 13:15
Forslag??
 
Jonas efterlyser et godt navn til den Danske version.Skal den hede Lystfiskerlog, Fangstjournal eller.....
Kom gerne med et godt forslag!
 
Ed
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 13:27
Hej Alle
Kender i denne, det er godt nok ikke en app meen
 
 
Mvh
Jensen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 15:21
Hej Michael.
Dit link: www.innosoft.dk/apps.html  virker ikke her hos migUnhappy
 
Vh.  IJ
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 17:00
Hej - Jeg har downloaded "my fishing journal widget" på android market.
det er en fangstjournal med mulighed for at inputte billede, vejr, gps lokation osv .- jeg er blevet rigtig positiv over denne app .og så er den gratis :)

Til top
Ed Visser Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ormesvingeren

Tilmeldt:: 14 Feb 2010
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ormesvingeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 17:42
Hej Brian,
Så har du ikke haft meget flex på klingen inden for det sidste, for efter indtastning af 5 fangster skal der betales for at få lov til at indtaste flere, og så er det lige pludselig ikke så gratis alligevel....Wink
Til top
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjarne_Poulsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjarne_Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Mar 2012 kl. 19:11
Hej!
 
Det har ikke været så aktuelt for mig tidligere (har måske ikke fået fisket så meget i en lang periode :-)), men nu er jeg også kommet på Android vognen.
 
Jeg kan forstå at der er forskellige initiatver i gang, men er der nogen som har tænkt på at bruge fangster.dk som udgangspunkt? Den har vel det meste, som bare skal opdateres med et par tjenester som gps og fredningszoner etc. Loggede lige på fra mobilen for at simulere indtastning af en fangstrapport, og det gik fint.
 
En snak med Lars Aagaard kunne måske bidrage med flere idéer eller muligheder, fx i retning af finansiering.
 
/TRBP
Til top
Klaus Jensen Jåtog Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LateNighterDK

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: Svenstrup
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LateNighterDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 12:52
Hej

Jeg har prøvet en Android App der hedder Fishin Buddy.
Det har en del gode funktionaliteter inkl automatisk logning af GPS koordinater, vejrforhold, månefaser, solopgang/nedgang, visning på kort etc. Ved fisketurens start vælger man 'Start trip' og Fiske-'events' (fangst, følger, sighting, bid ...) kan så logges løbende under turen, med indtastning af virkelig mange informationer; såsom fisketype, længde, vægt, agn, stang, vandtemperatur, tilføje billeder/video mm..
Efterfølgende kan man selvfølgelig se alle data om turen. Events kan også vises på kort.

Savner dog mulighed for at kunne oprette en tur på bagkant og det er begrænset hvor mange af de loggede data man selv kan ændre/tilføje.

Der findes en gratis Demo version til Android. Den har fuld funktionalitet men er begrænset til to ture.

Vh Klaus   
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2012 kl. 23:49
Vi har netop frigivet app'en "Lystfisker" (http://lystfiskerapp.dk/), men desværre foreligger den pt kun i en version til iPhone. Den indeholder bl.a. en fiskelog med geo-koordinater, foto osv. En version 1.1 er nu på vej. Vi venter kun på Apple's godkendelse. Hvis det er brugere her, som kan programmere til Android, vil jeg meget gerne høre fra dem. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down