Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åndbare waders.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Åndbare waders.
    Sendt: 17 Apr 2011 kl. 09:50
Hej.

Jeg skal til at have fat i nogle åndbare waders. Jeg har aldrig brugt åndbare før, så jeg er på bar bund. Jeg har set lidt på Scierra CC3 og CC4 da de ligger indenfor en rimelig pris, men om de er gode ved jeg ikke.
Jeg er en meget aktiv fluefisker, der godt kan tage ud 4-5 gange i ugen. Så det skal de selvfølgelig kunne holde til.
Hilsen Kim.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 10:24
Jeg har lige købt vision ikon til 1999kr inkl støvler.

lækker at have på, har kun brugt dem 1 gang skal det siges, men de sidder rigtig godt og fåes i mange størrelser, tyk/tynd,Smile lang/kort
Til top
Andreas k. Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas k Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 10:49
Hej Kim Smile jeg har Scierra CC3 og jeg har kun glæde af dem, de er hurtige og nemme at komme i og så går de heller ik i stykker lige med det samme. Jeg har siddet og drejet mig rundt på en mole med mine waders på uden der er kommet en skramme Big smile Så de kan kun varmt anbefales Thumbs Up
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 11:08
Citat: Kim Krikau Jensen

Hej.

Jeg er en meget aktiv fluefisker, der godt kan tage ud 4-5 gange i ugen. Så det skal de selvfølgelig kunne holde til.
Så skal du nok gå efter nogle 5-lags waders.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 12:14
1 dags erfaringer kan jeg desværre ikke bruge til så meget, no offenseSmile

Andreas:
Det lyder godt, har du brugt dem over en længere periode?

Steen:
Kan du uddybe en smule mere? Hvorfor 5 lags? Eventuelle forslag til waders?
Hilsen Kim.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 12:32
Citat: Kim Krikau Jensen

1 dags erfaringer kan jeg desværre ikke bruge til så meget, no offenseSmile

Det kan jeg godt forsåSmile men jeg fik dem anbefalet af folk som har haft dem længere, og de er 6 lags fra knæ og ned og 3 lags øverst
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 12:40
Citat: Henning.G.A

Citat: Kim Krikau Jensen

1 dags erfaringer kan jeg desværre ikke bruge til så meget, no offenseSmile

Det kan jeg godt forsåSmile men jeg fik dem anbefalet af folk som har haft dem længere, og de er 6 lags fra knæ og ned og 3 lags øverst

Okay, ja så er det jo en anden sagSmile Har du et link til hvor de kan købes? Bare så jeg har noget at sammenligne med.
Hilsen Kim.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 13:14
jeg købte sættet i Holbæk, det er dog ikke på deres hjemmeside, men det er den her http://salmonfly.dk/catalog/product_info.php/products_id/4388?osCsid=hvv6ignq2h1elu7r1um75c5u72 og så var der støvler med til prisen

Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 13:20
det er den støvle der hedder hopper som er med til.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 16:21
Takker.Smile

Håber der er flere der byder ind med forslag.Smile
Hilsen Kim.
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 17:35
Hej
 
Jeg har et par Scierra CC3 jeg bruger på arbejde i bl.a. vandløb og de lader til at holde til nogle tæsk. Mine er modellen med fast støvle.
 
Kan godt anbefales.
 
Mvh Peter
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 17:36
Hej Kim
Jeg kender ikke de nye Scierra CC4, men jeg har de sidste 5 år brugt et par Scierra Black Water uden problemer. Det er en 5 lags konstruktion på benene og en 3 lags konstruktion oven for. Her på 6. sæson virker menbramen lidt slidt, men jeg bliver ikke gennemblødt.
Hvis de nye Scierra CC4 er tilnærmelsesvis lige så gode, kan du roligt købe dem.
Jeg har brugt dem ca. 75 fiskedage om året her hjemme, plus 12 hele uger i elvene i Norge og Canada.
Jeg var så heldig at få købt et ekstra par Black water på udsalg da de udgik.
Ejner
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 18:40
Citat: Kim Krikau Jensen

Steen:
Kan du uddybe en smule mere? Hvorfor 5 lags? Eventuelle forslag til waders?
5 lags på benene, da der ellers bliver slidt hul for hurtigt.
 
Jeg bruger kun åndbare waders ved fiskeri i åen og det er bare nogle billige nogen, som kan skiftes ud hvert 2-3 år, når der er kommet for mange huller i som følge af siv, grene, tidsler, hyben, tjørn mm.
 
Min lillebror har nogle Simms, som har holdt i 5 år:
 
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 18:50
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 19:04
Jeg skal helst ikke over 2000kr.Smile
Hilsen Kim.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 19:30
haha det er så iorden.. :D der kan man sgu også få et par gode waders..
men de simms der..! de er fanme fede :D
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down