Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forskudt hjulfod??!!??!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: forskudt hjulfod??!!??!!
    Sendt: 27 Apr 2011 kl. 18:54
hej :)
er der nogen der ved hvor/om man kan købe forskudte hjulføder til sit fluehjul??
hvis man kan.. passer de så til alle hjul, eller kun bestemte mærker og størelser..

leder efter forskudt hjulholder til Danielsson Midge og Vision XLA 4-5 og 7-8

-kasper :D
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 19:03
Hej jeg mener at Guideline laver nogen men jeg ved ikke on det kun er et deres egen hjul.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 19:30
ja! har nemlig også set dem på guidlinehjulene.. men man må da kunne købe dem løse.. eller ?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 19:32
Jeg mener Airfolw havde nogle også, ved ikke om de har dem endnu.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 19:52
UPS, det var fastmonteret på hjulet.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 19:52
Airflo lavede også til nogle af deres hjul ligesom guideline.
Tror så kun at de passer til deres eget mærke.Guideline var det til deres inex model
Hvis du kender en værktøjs mager er det faktisk ingen problem at få et fremstillet.
Man skal bare tænke på at men forskubber balance punktet
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 20:03
Hej Kasper
 
Den forskudte hjulfod var en idé af Mel Krieger. Abel lavede den til ham, og producere den stadigvæk  http://www.abelreels.com/store/Abel-Arm.html
 
Om den passer på dit hjul kommer helt nad på hvordan din nuværende hjulfod er monteret, det variere fra hjul til hjul Smile
 
Mvh
Lasse
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 23:48
Hej Kasper
 
Prøv at kigge på denne her. Kender ikke selve armen, men kan stå inde for Ross's produkter, så mon ikke armen også duer
 
 
Ellers er der kun at se om du enten kan få en fagmand til at lave en eller prøve om Abel's arm kan bruges til dine hjul.
 
Måske en aneldning til at skifte hjul??Wink
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 12:33
åhh! tusind tak for alle svarene :D:D
jeg har nemlig gemmensøgt nettet uden at finde det mindste.. nu har jeg lidt at arbejde med! taak :)
og den med at får den lokale smed til at lave den.. den havde jeg ikke lige tænkt på.. det er helt klart også en mulighed :)
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:14
Hvad er ideen med det?

Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 19:28
Nogen "pimper" deres bil andre deres grej
det kan også være hvis du har en stang unden fight butt så kan det hjælpe lidt at få skubbet hjulet frem.Det giver plads til at man kan få fingerne på bag hjulet.
Smag og behag
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 19:58
ja.. det er egentlig bare pimp :D
men det kunne også være sjov at se hvordan det bliver at kaste med en anden balance og sådan.. :)
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 20:15
Hej Heine
 
Hvorvidt det har en betydning på de mindre klasser skal jeg ikke udtale mig om, men på tungere klasser (enhånds - #10 og derover) kunne det godt være en hjælp at få flyttet tyngdepunktet lidt op i forhold til kastehånden.
 
Var fornylig afsted med 10 og 12 stængerne, og hvis man ikke dyrker styrketræning ud over de tunge indkøbsposer til weekendens frådseri, kan man altså godt mærke det i skulder og arm når man har stået en hel dag og tyret en middelstor kalkun af en tung saltvandflue ud over flatsene.
 
Selvom jeg ikke har anvendt idéen personligt, kan jeg sagtens forestille mig at det vil gøre det mindre trættende/anstrengende at få flyttet tyngdepunktet fra den store hjul opad (ændring af "vægtstangen" om du vil).
 
Ligeledes vil "flytningen" også mindske risikoen for at hjulet får fat i noget af alt det tingel tangel man som fluefisker har hængende foran på kroppen, når en tung saltvandstorpedoer stikker af for fuld knald.
 
Mhv.
 
Lars
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 12:48
ja.. jeg ved heller ikke om det har nogen virkning på de lette klasser.. men mange af de små ATH hjul er da født med forskudte hjulføder?..
men min mening med det var egentlig at det ser rimelig fedt og anderledes ud :D
men aner ikke om man kan mærke og det har flyttet balancepunktet :)
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 12:55
hey ja de kan købes i løs vægt ved Jan Og Bo i Odense, der har jeg set dem og jeg mener at den koster 400.-

Redigeret af Omerrild - 29 Apr 2011 kl. 12:59
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 21:03
uhh!.. tjekker lige deres hjemmeside :)
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 21:08
der har de den vist ikke :(
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2011 kl. 21:08
Du skal nok prøve at ringe til dem, deres hjemmeside lader meget tilbage at ønske...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down