Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

monofilline til skydeline

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: monofilline til skydeline
    Sendt: 08 Maj 2011 kl. 14:10
hej
hvilken  monofilline kan i anbefale til skydeline 
jeg står og skal bruge en line til noget en klasse 4 stang til horn
jeg har tænt mig at bruge en 0,25ømm monofilline men da jeg ikke har prøvet at bruge alm. monofilline vil jeg gerne høre jers bud på en god  monofil line til dette 
 
 
 
k&b
christian t.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 14:27
Jeg tror muligvis du forveksler 25 punds skydeline med Ø,25mm. Sidstnævnte har jeg meget svært ved at forestille mig du kan håndtere under kast samt risikoen for uløseligt kludder er betragtelig.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 14:33
Hej Christian
 
Du kan evt. prøve med Amnesia line. Men som Jakbób skriver, det kludre jo nemt det skidt.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Eigil Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eigil Christiansen

Tilmeldt:: 06 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eigil Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:08
Hej Christian
Jeg fisker selv kun med monofil skydeline på kysten. Jeg har prøvet mange forskellige, både alm. spinneliner og monofile skydeliner lavet til formålet.
For spinneliner vil jeg ikke anbefale dig at gå under ø. o,40 mm. Tyndere liner er for besværlige at have med at gøre og du bruger for meget kosbar fisketid på at løse knuder. En god spinneline til skydeline kunne være en Stren line. Den kan du købe hos Harald Nyborg for små penge. Jeg fisker selv en del med en gul Stren line 0,46mm. Den er fremragende til formålet. Jeg tror ikke du kan få den gule Stren hos H.N., men prøv en af de andre i 0,45. Det vil jeg foreslå dig.
Mvh. Eigil 
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:22
Du kan få sufix shootingline. Har ikke kastet med den, men har monteret det for en ven. Den er pæn tyk.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:29
I hunters house. kan man få en gul torskeline, 300meter til 50kr.
Den virker godt, skal kun strækkes en enkelt gang inden fiskeri, og har ikke så meget hukommelse, og så er der til at fylde 6-7 hjul med denne line.

Amnesia synes jeg er elendig til skydeline, den er overhovedet ikke hukommelsesfri som navnet ellers lyder, og der er meget mere stræk i den ift. sewada flat beam. (er afprøvet)

Lawson den lyserøde er også ok. men personligt driller den lidt mere i hårdt vejr end flatbeam i 35punds, men det har nok noget med tykkelsen at gøre, da lawson linen er 20punds.

/Allan

Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:31
http://grejkælderen.dk/?page_id=3&category=118&product_id=147
kaster super, skal dog jævnligt smøres
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 15:49
Citat: christian t.

hej
hvilken  monofilline kan i anbefale til skydeline 
jeg står og skal bruge en line til noget en klasse 4 stang til horn
jeg har tænt mig at bruge en 0,25ømm monofilline men da jeg ikke har prøvet at bruge alm. monofilline vil jeg gerne høre jers bud på en god  monofil line til dette 
 
 
 
jeg bruger Guideline Compline i 25LBS og den virker ganske fint, jeg har prøvet flere forskelige
Til top
Eigil Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Eigil Christiansen

Tilmeldt:: 06 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eigil Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 16:13
Hej Christian
I mit tidligere indlæg glemte jeg at skrive, at en spinneline som skydeline synker.
Du kan enten bruge linekurv eller lign. eller du kan smøre linen med flydemiddel, som den grønne Muscilin, er i tvivl om stavemåden,  molykote eller lign.
Lader du bare linen ligge på vandet, synker den og en stor del af den energi, der skal få skydehovedet  til at flyve langt derud af, bruges til at trække skydelinen op af vandet og resultatet er et kortere kast. Det er også vigtigt at strække skyde-linen godt inden fiskeriet.
Mvh. Eigil
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 16:23
Hej

Jeg ville nu mere andbefale Ken Sawada i 35 lb, det har jeg været glad for, de gange jeg har været ude ved kysten! Du ville blive glad for det:)


Mvh Keld Bøjgaard
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 17:33
Jeg har # 5 til horn. Der bruger Berkley's ironsilk i 0,40mm, det er faktisk rigtig god som skydeline. den er lavet til spindefiskeri. Jeg tror stadig at HH har den til 79kr. for 800m.
Christian M. larsen
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 19:48
jeg bruger z spey skydeline den er super.
inden den tages i brug skal den lægges en halv times tid i varmt sæbespåne vand
så er den næsten hukommelses fri Prisen er dog en delhøjer end de andre forslået liner
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 22:23

tak for alle jers svar

må prøve en 0,40 ømm  ironslik
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down