Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"langsomme stænger"

 Besvar Besvar
Forfatter
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "langsomme stænger"
    Sendt: 09 Maj 2011 kl. 00:53
     hej  i  disse "kul"   tider,  hvor hurtige, stænger er "et" must!   måske mest på kysten. men folk har dem også  med til åen.  hvad sker der!!!!!!  Er  der ikke nogle derude.  der  . som jeg selv   gerne  går med.  lidt" blødere" stænger     også på kysten.?  det er jo kun at sætte tempoet ned,, og se at de "fede" stænger   faktisk    kaster  af sig  selv.  der lidt mere  føling med hele fiskeriet..      prøv. en  langsom kul  eller en  god  glas, stang!!      mvh. steen.         " Ouch
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 09:01
Hej Steen
 
Kan sagtens følge dig. Synes også nogle gange at stængerne kan blive for hurtige. Er i de senere år vendt tilbage til de lidt langsommere stænger og holder f.eks. meget af min Winston 10 fods klasse 8.
 
Nogle af mine fiskekammerater får fnyller af den stang når de skal prøve den, og enkelte mener at den slet ikke er til at fiske med. Monteret med det rigtige hjul (til at afbalancere den) kaster den forbløffende ubesværet og meget langt selv i hårdt vejr, og så er den i øvrigt sk... sjov at fighte fisk på. Har sågar været i stand til at forsætte på svenskekysten, når spinnefiskerne i gruppen gav op.
 
I øvrigt kan man godt "sætte hastigheden" ned på de hurtige stænger ved at bruge lidt tungere line. Nogle gange kan det også være en fordel hvis der fiskes på kort afstand (under femten meter)
 
Og endelig er der altså også stænger der, selvom de betegnes som hurtige, sagtens kan "fiskes langsomt". Nogle gange skal man bare tvinge sig selv til at gøre det. Eller overveje at købe modellen, der er lidt længere, dvs. 9' 6" i stedet for 9 fods udgaven.
 
Måske er det en reaktion mod de "hurtige" stænger at splitcane nærmest har fået en renæssance i de senere år. Og jeg ved godt at man kan lave hurtige splitcane stænger.
 
Mvh.
 
Lars


Redigeret af Enken - 09 Maj 2011 kl. 09:10
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 09:50
Hvad er langsomt og hvad er hurtigt? Og hvorfor kan man ikke kaste dem på samme måde?

Er forvirret!

Mvh
Lasse
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 09:56
Anvender lidt af hvert, generelt set... Dog er min favorit kyststang (en gammel T&T H1) ikke superhurtig...
Til laksefiskeri med 2-hånds sværger jeg til "Old School" stænger, kaster fantastisk afslappet og fighter laksen fænomenalt...
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 10:17
Hej Lasse
 
Hvorfår vidste jeg bare at du ville melde dig på banen i denne tråd?WinkWink
 
Jeg har desværre ikke den tekniske indsigt til videnskabeligt at forklare dig forskellen.
 
For mit vedkommende kan det vel bedst beskrives som at nogle stænger magter en hurtigere kaste bevægelse end andre, som f.eks. Winstons BIII-x mod BII-Mx'eren i klasse 8. Har prøvet begge stænger og det er sandsynligvis opbygningen af stangen (udskæringen af klædet inden klingen laves) der gør, at jeg føler at du kan presse BII-Mx'eren mere/hurtigere end BIII-x'eren. En af mine amerikanske venner bekrev det med at BII-Mx'eren havde mere "Oumff"!
 
I øvrigt kan man godt "kaste langsomt" med en BII-Mx'er.
 
Glæder mig til dit indspark Smile
 
Mvh.
 
Lars
 
PS. Fik du i øvrigt min telefonbesked??


Redigeret af Enken - 09 Maj 2011 kl. 10:56
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 11:36
Citat: LasseK

Og hvorfor kan man ikke kaste dem på samme måde?


Hej Lasse

Hvis vi forudsætter, at der med langsom menes blød, og med hurtig menes stiv (en lidt upræcis definition) er der mange tilfælde, hvor du ikke kan kaste stængerne på samme måde.

En klassiker er, at du står og underhåndskaster et sted, hvor pladsen er begrænset. Med en velkonstrueret blød og spændstig stang er tilværelsen forholdsvis let og ukompliceret, selvom du er nødt til at sætte forfanget på vandet foran dig. Det er betydeligt mere bøvlet med en stiv stang.

En stiv stang vil desuden være mere tilbøjelig til at sende linen i uønskede retninger ved vinklede underhåndskast (under retningsændringen), fordi den retter sig ud i utide. Her arbejder stangen jo i flere plan.

Omvendt kan en blød og føjelig stang være sværere at arbejde med, når en synkeline skal trækkes af vandet. Nogle stænger kræver nærmest, at man bygger cirkler eller ruller linen op i overfladen før det egentlige kast.

På samme vis kan en stang blive for blød til hård elv, hvor man er bedre hjulpet med en stivere i samme klasse.

Nu snakker du om kast, men det er selvfølgelig kun en del af det, der skal med i betragtning. Under fighten har fisken sværere ved at slå sig af krogen, når stangen er god til at afbøde dens bevægelser. Under det lette fiskeri med tynde forfang ved jeg også godt, hvad jeg foretrækker.

Johan

Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 14:38
En af de ultra fast stænger, som Sage har, er fantastiske. Man kaster langt, og man kaster ligeså langt når det blæser. Disse stænger bliver ikke påvirket af vinden på nogle måder.
Tager man en "Blød" stang, så kan man mærke det, ligeså snart vinden træder i kraft.
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 14:57
Hej

Lasse og jeg har diskuteret dette emne til hudløshed på et andet forum (nu kan vi så fortsætte her, hvis da Lasse gider...?! Wink).

"Stiv" og "hurtig" er ikke pr.definition det samme...! Evil Smile

Der er 2 filosofier og skoler, der har vundet hævd på at beskrive "hastigheden" på en stang: Action Angle (en "hurtig" stang er en stang med topaktion - defineret som en stang med en action angle på over 70) og Recovery Speed (altså hvor hurtigt stangen aflader, hvilket ikke nødvendigvis har noget at gøre med hverken statisk stivhed eller topbøjning: En stang med en relativ lav AA (altså med et bøjningpunkt forholdvist langt nede i klingen) kan således sagtens være en hurtigere stang end en stang, der har bøjningpunktet i toppen (altså med en høj AA). Jeg tilhører selv fortalerne for den sidste kategori (recovery speed) til at definere "hurtigheden" på fiskestænger. Dette skyldes, at det, i mine øjne, reelt er stangens evne til at aflade (recovery), der er bestemmende for kasterens muligheder for at øge kadencen i kastecyklussen; og ikke stangens bøjningspunkt. Megen topbøjning siger intet om, hvor hurtigt en stang aflader (kun hvor hurtigt den lader), idet en stang med megen topbøjning selvfølgelig også arbejder i bunden under kast - og det er vel de fleste bekendt, at det er bundregionen på en given stang, der er et væsentligt parameter ift at generere den ønskede linehastighed ?! Derfor er det meget mere interessant, hvordan en stang opfører sig dernede ift at vurdere om den er hurtig eller ej....Smile

Et par eksempler på de 2 skoler kunne være f.eks CTS og G.Loomis, der på den ene side opererer med action & taper (power) - bøjningspunkt og stivhed - som primære parametre til at definere aktionen på deres stænger, mens f.eks Loop (gør de stadig det...?!), Scott og Sage opererer med recovery speed til at definere den potentielle hastighed på kastecyklussen, hvormed en given stang kan kastes.Cool

Og for at svare konkret på Steens spørgsmål: Jo, jeg bruger en - efter lineklassen - blød (men lynhurtig... Wink) stang fra Scott (S4s Tongue) i #8 til det grove på kysten med større fluer og korte (9- 10,5 meter) skydehoveder på 17-19 gram; og jeg kaster (mindst....! Cool) ligeså langt som flertallet af mine medfiskere, der fisker med hammer-stive stænger fra f.eks Sage.... Embarrassed

Her er et link til CTS's hjemmeside, hvor de motiverer deres filosofi mht at kategorisere fluestængers hastighed og feel:

http://www.ctsfishing.com/flytermsexplained.php




Redigeret af oleh72 - 10 Maj 2011 kl. 00:54
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 15:57
Citat: Johan

Citat: LasseK

Og hvorfor kan man ikke kaste dem på samme måde?


Hej Lasse

Hvis vi forudsætter, at der med langsom menes blød, og med hurtig menes stiv (en lidt upræcis definition) er der mange tilfælde, hvor du ikke kan kaste stængerne på samme måde.

En klassiker er, at du står og underhåndskaster et sted, hvor pladsen er begrænset. Med en velkonstrueret blød og spændstig stang er tilværelsen forholdsvis let og ukompliceret, selvom du er nødt til at sætte forfanget på vandet foran dig. Det er betydeligt mere bøvlet med en stiv stang.

En stiv stang vil desuden være mere tilbøjelig til at sende linen i uønskede retninger ved vinklede underhåndskast (under retningsændringen), fordi den retter sig ud i utide. Her arbejder stangen jo i flere plan.

Omvendt kan en blød og føjelig stang være sværere at arbejde med, når en synkeline skal trækkes af vandet. Nogle stænger kræver nærmest, at man bygger cirkler eller ruller linen op i overfladen før det egentlige kast.

På samme vis kan en stang blive for blød til hård elv, hvor man er bedre hjulpet med en stivere i samme klasse.

Nu snakker du om kast, men det er selvfølgelig kun en del af det, der skal med i betragtning. Under fighten har fisken sværere ved at slå sig af krogen, når stangen er god til at afbøde dens bevægelser. Under det lette fiskeri med tynde forfang ved jeg også godt, hvad jeg foretrækker.

Johan

 
Hej Johan
 
Ok, du kan altså ikke og foretrækker i de givne situationer en blødere stang, fint med mig, jeg foretrækker så noget andet det ser jeg ikke noget galt i, men det besvarer bare ikke mit spørgsmål Embarrassed
 
Mvh
Lasse
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 16:15
Jeg foretrækker hurtige stænger, har som regel ikke så meget tid når jeg er ude at fiske, så gider ikke spilde tid på langsomme stænger..
 
Har jeg til gengæld hele dagen til rådighed, så kan jeg godt lide at geare lidt ned og fiske med langsomme stænger!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 16:46
Citat: Klaus Neilsen

Jeg foretrækker hurtige stænger, har som regel ikke så meget tid når jeg er ude at fiske, så gider ikke spilde tid på langsomme stænger..
 
Har jeg til gengæld hele dagen til rådighed, så kan jeg godt lide at geare lidt ned og fiske med langsomme stænger!


Hej Klaus.

Hvad når du med den hurtige(?) stang, som du ikke når med den langsommere?

I mine ører lyder din effektivitetsdistinktion som en akademisk sondring, der intet hold i virkeligheden har; foruden at være en merkantil logik, hvorudfra afkastet i at lystfiske i mine øjne slet ikke kan opgøres...! :)
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 17:32
Citat: LasseK



Hej Johan
 
Ok, du kan altså ikke og foretrækker i de givne situationer en blødere stang, fint med mig, jeg foretrækker så noget andet det ser jeg ikke noget galt i, men det besvarer bare ikke mit spørgsmål Embarrassed
 
Mvh
Lasse


Ja, eftersom spørgsmålet går på, om du kan kaste på samme måde med bløde og stive stænger, er spørgsmålet besvaret. Nemlig at det kan du ikke under alle omstændigheder. Vi diskuterer stænger, ikke? Og ikke hvad vi hver især foretrækker.

Johan
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 20:56
Steen:

Et par parameter til debatten om stænger - Jeg har et par særdeles toptunge stænger...Stænger gjort af rigelig mængde kul... Og en ditto cane stang jeg af og til tager frem..

Fordelen ved disse stænger fremfor en letter/hurtigere...måske stivere stang er den kraft der ligger i stangen når man skal rulle kaste... Hvilket kan være et fornuftigt kast i en trang situation i en skovklædt å eller elv.
Tilsæt stangen et pres fremefter...og de vil løfte selv tunge synkeliner op på en befriende let måde... Et lav praktisk redskab til en bestemt kaste stil eller affisknings måde...

Selvsamme stang har så et noget mindre spillerum - Hvis der skal kastes 100 fod...på kysten

Den top tunge- eller bløde stang har afgjort også en fordel når det handler om in-fight...særligt hvis du fisker små laks. Disse fisk har en notorisk evne til at, battle sig fri i in-fight...og det kan blive særligt nemt for disse sprælle-fisk, hvis din stang er hård og/eller stiv....


Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:38
Citat: oleh72



Hej Klaus.

Hvad når du med den hurtige(?) stang, som du ikke når med den langsommere?

 
Det kommer an på om det bare er en hurtig eller om det er en super fast stang. men op til doppelt så mange kast i forhold til den langsomme, og jo flere kast, desto mere vand dækket og det udmønter sig som regel i flere fisk på tasken...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:59
 tilbage til dine kyst woplere ,  "klaus""
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:38
Citat: Klaus Neilsen

Citat: oleh72



Hej Klaus.

Hvad når du med den hurtige(?) stang, som du ikke når med den langsommere?

 
Det kommer an på om det bare er en hurtig eller om det er en super fast stang. men op til doppelt så mange kast i forhold til den langsomme, og jo flere kast, desto mere vand dækket og det udmønter sig som regel i flere fisk på tasken...


Okay.... Jeg ville nu umiddelbart have troet, at det er antallet af blindkast, kastelængden, indtagningshastigheden - og hvor meget man bruger sine ben, når man fisker - der reelt er bestemmende for, hvor meget vand man når at dække i et givent tidsrum...???




Redigeret af oleh72 - 09 Maj 2011 kl. 22:46
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:45
Ja, der kan du se, man kan altid lære nyt...
 
Man lever så længe man lære!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:46
Citat: Klaus Neilsen

Ja, der kan du se, man kan altid lære nyt...
 
Man lever så længe man lære!


Tak skal du have, det er altid rart at blive klogere.

Hvilken teknik bruger du på at opnå dobbelt så mange kast på f.eks 5 minutter med en ultra fast action stang i forhold til en medium fast action stang?
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:49
Dobbelt træk.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 23:00
Og det kan ikke benyttes på en langsom spö?
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 23:20
Citat: Klaus Neilsen

Dobbelt træk.


Mener du blindkast; altså at du laver dobbelt så mange blindkast, når du trækker dobbelt? Eller mener du, at du laver dobbelt så mange kast, hvor fluen lander et sted ude i vandet, fordi du trækker dobbelt?

Jeg har svært ved at forstå, hvordan man opnår dobbelt så mange fiskekast med en ultra hurtig stang, der har nano-sekunder hurtigere recovery speed i forhold til f.eks en stang med medium fast action - alene pga af at der trækkes dobbelt...?

Når jeg fisker med min Sage ZXL 586 (hvilket i kystterminilogi må gå for at være en forholdsvis langsom stang) på kysten, bruger jeg kun max 2 blindkast, inden jeg sender skydehovedet ud over vandet; det samme antal bruger jeg på min TCX 790 ( der som bekendt er en ultra hurtig stang). Pga af skydehovedets længde jeg anvender på TCX'en (12,2 m), tager de 2 blindkast vel 1 til 2 sekunder længere at udføre, end mine 2 blindkast på ZXL'en gør (qua et noget kortere skydehoved) - så er det vel med din logik lige pludselig ZXL'en, der er den hurtige stang i forhold til TCX'en...? Jeg anvender iøvrigt dobbelttræk i begge tilfælde -og kaster længst med TCX'en....! Dvs at jeg når flere kast med ZXL'en ift TCX'en; men med hvilken stang dækker jeg mest vand - forudsat at mine ben bærer mig det samme stykke hen ad stranden - inden for et givent tidsrum?

Redigeret af oleh72 - 09 Maj 2011 kl. 23:55
Til top
Ole Bjørn Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oleh72 Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2010
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oleh72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 00:26
Klaus, nu har jeg læst mange af dine øvrige indlæg igennem på dette fremragende forum; jeg tror sgu, du har lavet en lille fræk practical joke med de snobbede, selvfede og bedrevidende fluefiskere i denne tråd....?! Wink
 
Hvis ja, så var det sgu rigtig, rigtig sjovt - tak for underholdningen; alt er lissom ved det gamle her på 123! Tongue 
 
Og ja, jeg føler mig rigtig, rigtig dum, godtroende og virkelig til grin, fordi du fik mig i fælden; men det gør mig ikke noget, for jeg er jo både dum og godtroende - og mod de dumme (og godtroende) kæmper som bekendt selv guderne forgæves....; hvilket får mig til at tænke på, hvorfor du så gør (kæmper (forgæves))...?! Jeg skal dog være den første til at beklage, at tråden her - og heriblandt mine bidrag til den - åbenbart appellerer til dit selvværd på en sådan måde, at du føler dig tilskyndet til at gøre nar af alle disse following fools, der tager alt for pålydende; og synes at fluefiskeri, fluekast og fluegrej er livet - undskyld! Smile


Redigeret af oleh72 - 10 Maj 2011 kl. 02:53
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:03
Wink
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down