Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shimano Cardiff 9'3 - erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Shimano Cardiff 9'3 - erfaringer?
    Sendt: 01 Jul 2011 kl. 19:32
Hej, er der nogen der har testet Shimano Cardiff 9'3 - 14-28 gram kastevægt?
_________________
Venligst
Morten
Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torkil Adsersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2011 kl. 20:18
Jeg har en Cardiff 9'3 spinnestang og er ganske tilfreds med den. Stangen har en aktion, der ligger mellem helaktion og en parabolsk aktion. Det vil sige at det ikke kun er toppen den kaster med. Håndtaget er forholdsvis kort, hvilket er en fordel, hvis man fisker med flydering. Det er til dette fisker, jeg har købt stangen. Den kaster nemt og ubesværet, men det synes jeg de fleste kvalitetsstænger gør efterhånden, så det er et spørgsmål om man kan lide en stang, der arbejder dybt ned i klingen eller om man vil have en stang med topaktion. Stangen virker let og finishen er også meget fin. Der udover synes jeg at det er en pæn stang, klingen er mørkegrøn med en tone af brunt, beviklingerne er mørk bordeaux. Indendørs ser beviklingerne næste sorte ud, men når man er udendørs spiller farven  fint i sollys. Farvevalget giver lidt mindelser om noget klassisk engelsk, og det kan jeg godt lide. Øjerne er etbens og så vidt jeg fornemmer af en høj kvalitet - linen støjer i hverfald ikke ret meget, når man spinder ind.
Så hvis man godt kan lide en stang, der ikke er en stiv kæp, der kun arbejder i stangtoppen, så er den værd at anbefale.
 
K&B 
 
Torkil
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2011 kl. 20:53
Lyder ikke dårligt!
Tak for meget fyldestgørende svar Smile

Redigeret af mvk - 01 Jul 2011 kl. 20:53
_________________
Venligst
Morten
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jul 2011 kl. 21:42
Jeg har aldrig fisket med den men kun vippet lidt med den i en forretning. Umiddelbart slår den mig som en meget stiv stang og ikke som noget der ligner helaktion?!
Til top
Morten Knudsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mvk Avatar

Tilmeldt:: 20 Sep 2010
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mvk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jul 2011 kl. 09:24
Hej
 
har købt stangen og den er fabelagtig god på kysten - en perfekt alround stang.
Perfekt aktion - medium = lange kast og god føling med fisk / endegrej
_________________
Venligst
Morten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down