Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pighvar ved Vejers strand

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pighvar ved Vejers strand
    Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:57
Hej
 
Kan nogle give fif eller gode råd til Vejers strand, jeg vil fiske pighvar, men hvad er godt????
 
Er der nogle bestemte steder????
 
Alt info kan bruges, er i Blåvand og har fået trang til en fisketur.
 
Håber i kan hjælpe
 
Mvh Lars
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 19:04
Hej Lars,
 
du er bestemt i et hot område. Fiskene træffer du på lavt vand og larmende badegæster er ingen hindring. En simpel rig med en let pirk eller et blink i enden og en krog monteret oppe ad linen, agnet med tobis eller et sildestykke, er alt hvad der skal til. Riggen bør fiskes aktivt. Gruset bund er at foretrække.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 21:07
Tak for svar men, det er desværre et lorte vejr her lige nu, der er et torden skrald i fuld gang og det vælter ned med vand, så må nok vente lidt.
 
Hilsen Lars
 
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 09:14
Jeg kigger lige lidt med, da emnet er ret interssant. Ud fra hvad jeg har hørt tidligere, så er det et fiskeri der primært foregår i de sene forårs- og tidlige sommermåneder. Vil der stadig være en realistisk mulighed for fangst af pighvar, hvis man giver det en fair chance derude ?
 
Mvh Klaus
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 10:25
Hej Lars,
 
ja, jeg har godt set, at udsigterne ikke er for gode. Håber at det vender sig til det bedre, inden din ferie er slut. Fiskene kan i øvrigt også fanges på flue.
 
Hej Klaus, din gamle storfiskende jernmand!
 
Det er lige nu...... Wink
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 10:27
Hej Torben. Jamen så skal vi sgu da afsted...
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 10:36
Deal!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 11:28
Jeg har lige snakket med en der siger at de store hunner er på vej tilbage fra gyde tid og så bliver det godt om 14 dage til 3 uger.
Kan nogle bekræfte om sensommeren er god???
 
Så kunne vi lave en dato om 3 ugers tid hvor alle der vil kunne komme, så er der heller ikke så mange bade gæster. så kan vi amatøre lære lidt af dem der kender det.
 
Jeg var nede ved stranden i går og det er fedt, man kan køre på Vejers strand, den er bedre end de danske motorveje.....
Til top
Lars Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Insomniaz

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Geografisk: Mårslet
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Insomniaz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 13:27
Er der nogen der har andre hotspots til Pighvarren?

Har kun prøvet ved Glatved Strand, men de er ofte ikke så store.

Er der mange steder på vestkysten hvor der ofte fanges fisk?

De skulle eftersigende smage dobbelt så godt Big smile


Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 15:30
Hej jeg er helt klart med på en tur om en måneds tid, hvis der er andre der har lyst.......

Hilsen 

Christian
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 19:18
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 20:10
FLot fisk tillykke med den
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 11:53
Hej Michael,
 
mange tak skal du have!
 
Fisken blev fanget i weekenden og med billedet ville jeg bare sige, at det er med at komme afsted, så snart vejret tillader det.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Rolf Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolf Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2004
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:20
Jeg var dernede i midt i maj måned og fangede selv 3 flotte pighvarre med den største på 2,43kg. Så jeg ville os gerne prale lidt :)
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 13:24
Hej Rolf,
 
uha, uha - det var sørme en af de gode! Hjerteligt tillykke med den! Thumbs Up
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:06
flot fisk Rolf men nu du er igang med praleriet, hvor har du så fanget den usædvanligt flotte guldkarusse henne ? :) 

Redigeret af schultz92 - 09 Sep 2011 kl. 14:06
Til top
Rolf Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolf Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2004
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 14:16
Hehe ikke alting kommer ud til offentligheden ;-).
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 15:40
For pokker da :) du er velkommen til og skrive en pb :) 
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 15:57
Nu bliver jeg fristet.
 
hvor mange er interesseret i at tage til Vejers strand søndag den 18.
 
Jeg forestiller mig at vi ankomme ved middagstid og så blive til solen går ned men det kan man jo selv bestemme.
 
Hvis der er flertal for det smider jeg nogle mursten og en grill rist bag i bilen, så kan vi lave fiskerhygge til den store guld medalje.
 
Alle forslag er velkommen, hvad synes i???
 
Jeg giver et surfsæt til bedste fangst, samt nogle andre premier, så det bliver lidt sjovere.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 16:42
Hej Rolf - Flot "pralt" he he. - Jeg prøver lige at skjule mine grønne kinder Big smile

Jeg kan nu godt se, hvor den er fanget henne! Wink

Lars - det lyder sku som et rigtigt godt forslag - Hvorfor hulen ligger det også så langt væk - ØVÈ

På den anden side, har du jo også lagt "lokkemad" ud, hvilket jo måske er prikken over den hyggelige sammenkomst du nævner he he.. Jeg vil i hvert tilfælde tænke over det - Jeg ser lige hvor`n helbredet ter sig Smile

P/S - hvis du også husker noget grilkul/briketter samt ild, vil det være fint... LOL

Beachboys 2 - TA- TAAAAAAAAAAAA LOL

Mvh. - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 16:50
@kim du må os gerne sende en pb med adressen på den guld karusse :) 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:03
Hej Morten Big smile
Ja - så kan man få venner hva`ba ??. He he - bare en joke min ven. Jeg vil dog lige skaffe mig tid til, selv at tjecke stedet af først!. De størrelser er der jo ikke mange af, og når jeg står med en gevaldig klippert af en hvarre, og mit ansigt ligner en flækket football med grin fra øre til øre - ja så sender jeg dig gerne en pb Big smile

Grejet er linet op, og krogene skærpede!. Beware you big fat "hvarre`s", you are all invited to diner - he heeeeeeeeee......
Mvh - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:07
Ahh pighvarren er jeg ligeglad med :) det var mere guldkarussen jeg ville finde :) så behold du bare dine fladfisk selv :) 
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:15
Hej Kim
 
Så må vi bruge dette forum til at finde køre lejlighed.
 
Skal nok huske kul og ild
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:29
jeg vil da også gerne med...... men det er lidt svært med transport hvis der er nogen fra århus skanderborg egnen der har plads til en til så vil jeg da gerne med:) kan evt tage en rygeovn med:)
men betyder vejret ikke næsten alt ved den slags fiskeri? hvad så hvis det er noget bæ vejr?
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:32
AJJJJJikkk. Morten - der gik vi fejl af hinanden. Imidlertid har jeg undersøgt nettet lidt, og fundet frem til et af mine "gamle" barndomssteder tæt på Randers. Stedet er desværre ødelagt af gravemaskiner, til fordel for huse m.m.

På det sted var vi ofte som børn, og vi talte tit om de store "guldfisk" der svømmede rundt i søerne.

Vi fangede der de store kødædende biller  - Vandkalve - Vi tog dem med hjem, og fodrede dem med regnorm, som de lystigt klippede i fine stykker og åd!. Min mor brød sig ikke om dette orgie, så dette blev ikke mit fremtidige arbejdsområde !.

Nå men om det var guldkarusser ved jeg så ikke , men store var de Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 17:41
Hej Anders Big smile
Hvis det er "bævejr" kører vi bilernes bagender op mod hinanden - om muligt, og ligger bagsæderne ned!. Så kan vi ligge der og "småprutte og fortælle røverhistorier" mens fiskene selv hopper på krogen he he. Det kan så godt være, at turens længde må forkortes lidt, men det snakker man jo bare om Big smile. Jeg har en trepod stangholder (måske andre har lignende?), og så må fiskene selv finde maden he he.

Er vejret helt tosset, kan vi enten aflyse, eller tage madpakker med!. Hvis nogen omkommer af sult, er det vist første gang min ven he he.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 17:42
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 18:16
Anders - har lige tjecket hvor (ca.) du bor. Nu er jeg jo ikke helt rask, så hvis en anden "hvarre" interesseret fisker skal den vej, ville det nok være det bedste, da det vil give mig ca. 2 timers ekstra kørsel.

Men "anyway my young padovan" -  lad os nu se, hvor mange, og hvorfra evt. medfiskere kommer fra.

Hvis alt ellers kører, og du sidder tilbage med store våde øjne - Ja så henter jeg dig naturligvis min ven he he.

Mvh. - Kim -




Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 18:20
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 18:43
Og - ja lad os nu se Lars kristensen , om ikke der skulle være en flok "hvarrer" interesserede personer blandt 123.nu?.

Jeg tror, at det bedste er, at du er "ankermand" for interessede samt får deres adresser! - Så kan vi derefter se, hvem der kan komme forbi hvem Big smile

Jeg kan så med det samme sige, at min bette bil max. kan tage 3 passagerer + fører (mig). incl. grej!. - Men stereoanlægget er rimeligt godt he he. Rygning er forbudt i bilen, men samtlige ildelugtende poser med ostechips/rejer m.m. kan efter fælles overensstemmelse indtages Big smile

Med hvarre venlig hilsen  - Kim -


Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 18:53
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 19:04
takker for tilbuddet Kim:) jeg regner med at Torben Thinggard og jeg tager bilen vest på og fanger hvarre.
det skal nok blive en hyggelig tur:)
hvem skal man tilmelde sig til? eller møder folk bare op?
jeg vil ikke tilmelde os endeligt endnu vi skal lige have de sidste ting på plads. vender tilbage.
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 19:21
Hejsa drenge/piger Big smile
Ja humøret fejler sku ikke noget he he...

Vejers strand kan vi jo nok finde - selvom nogle af vi/de "blandede landsmænd'" træder til, for at vise de dejlige jyske landsmænd/kvinder hvordan man fanger fisk???.

Are"YOU" hooked - or are the FISH? - IT`S UP TO YOU!!!.

LOVE YOU ALL - KIM -


Redigeret af kikophil - 13 Sep 2011 kl. 18:35
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 19:53
Hej Anders - Det er nok ikke noget med, at tilmelde sig, da det ikke koster penge at deltage !!.

Hvis mit helbred vil - kommer jeg derover med nogle 13-14 fods stænger, og nogle børsteorm samt nogle tobiser (hvis findes?)

Så må de "satans" hvarrer sku selv om det - He heeee....

Mvh.. -  Kim -




Redigeret af kikophil - 09 Sep 2011 kl. 19:53
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 20:46
Hej Kim,
 
hvis vejret er nogenlunde med os, kan du roligt lade surf-stængerne blive hjemme og i stedet medbringe dit almindelige til lidt tungere kystgrej, men med en stærk line på hjulet. Den større pighvar lever stort set kun af fisk. Hvis ikke du kan få fat i tobis, virker sildestrimler glimrende. Kunstig tobis kan også bruges.
På de pågældende steder træffes pighvaren lige nu på HELT lavt vand og der kastes mest på langs med stranden og sjældnere vinkelret på den. Som synk og attraktor kan der med held bruges buttlöffel, kasteblink eller mindre pirke. Vægten afhænger af, hvor meget der den pågældende dag, skal til for at holde bunden, så man kan hvirvle noget sand op. Der kan med fordel bindes en krogtavs i enden af synket og én foran. Er vandet mere roligt kan der fiskes uden synk (eller med flue Smile). Det er særdeles vigtig at fiske riggen meget aktivt. Dels fordi hvarren først og fremmest tricker på bevægelse og dels fordi det gælder om at få afsøgt noget vand.
Se også Thomas Weiergangs særdeles fine artikel i Sportsfiskeren, nr. 7 sept. 2009, p. 24 ff.
Er du medlem af forbundet, har du måske bladet og kan desuden se artiklen på nettet. Ellers kan du låne nummeret på dit lokale bibliotek.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Peer Tanggaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peerft Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2001
Geografisk: De Vestjyske åer og søer.
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peerft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Sep 2011 kl. 21:00
 Her kan i læse om fiskeriet.
 
 
Citat: TT101

Hej Kim,
 
hvis vejret er nogenlunde med os, kan du roligt lade surf-stængerne blive hjemme og i stedet medbringe dit almindelige til lidt tungere kystgrej, men med en stærk line på hjulet. Den større pighvar lever stort set kun af fisk. Hvis ikke du kan få fat i tobis, virker sildestrimler glimrende. Kunstig tobis kan også bruges.
På de pågældende steder træffes pighvaren lige nu på HELT lavt vand og der kastes mest på langs med stranden og sjældnere vinkelret på den. Som synk og attraktor kan der med held bruges buttlöffel, kasteblink eller mindre pirke. Vægten afhænger af, hvor meget der den pågældende dag, skal til for at holde bunden, så man kan hvirvle noget sand op. Der kan med fordel bindes en krogtavs i enden af synket og én foran. Er vandet mere roligt kan der fiskes uden synk (eller med flue Smile). Det er særdeles vigtig at fiske riggen meget aktivt. Dels fordi hvarren først og fremmest tricker på bevægelse og dels fordi det gælder om at få afsøgt noget vand.
Se også Thomas Weiergangs særdeles fine artikel i Sportsfiskeren, nr. 7 sept. 2009, p. 24 ff.
Er du medlem af forbundet, har du måske bladet og kan desuden se artiklen på nettet. Ellers kan du låne nummeret på dit lokale bibliotek.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 18:46
Jeg bliver nødt til at udtrykke min begejstring for initiativet, selvom jeg desværre ikke har mulighed for at deltage. Men for pokker hvor er det skønt at opleve den "fede" ånd i dette initativ, til forskel fra de utallige perfide mundhuggerier der desværre ofte  er i dette forum.
Knæk og bræk til jer fiske brødre.Smile
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 19:00
Enig Michael... Tillykke med fiskene drenge!
 
Jeg foreslår et par go'e danske kartofler med lidt persille sovs (eller måske en form for smørsovs??)... Og minsandten en dejlig "gyldenkølig" øl til (hvis du er gammel nok!!??)
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Sep 2011 kl. 19:56
LOL
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Sep 2011 kl. 11:29

Halløj

Jeg har lige haft en kunde i røret der har fanget 4 hvarre de seneste 3 dage.
 
Så der er fisk der venter på os.
 
god fornøjelse med forberedelserne af grejet.
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 17:20
Nedtur...
 
Jeg ved ikke hvor faen jeg havde hovedet henne da jeg fangede interressen for  den her hvarre tur... Er 100 % tændt, indtil jeg finder ud af at det allerede er på søndagConfused
 
Som det ser ud nu kan jeg ikke slippe afsted, så hvorfor flytter i den ikk, så JEG kan deltageWink
 
Håber bare i får en super tur og stiller mig samtidig op i rækken af folk der hilser initiativet velkommen...
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 20:43
Hej Brian
 
Vi laver endnu en tur for din skyld hvis det bliver en fornøjelse.
Vejeret ser meget svingende ud, men det skræmmer jo ikke en lystfisker.
 
Jeg kan desværre ikke de følgende søndage, men hvarren uddør jo heller ikke den næste måneds tid.
 
Knæk og bræk
Til top
Søren P. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sph Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 144
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Sep 2011 kl. 21:20
Lidt apropos. Forumet fladfisk.dk arrangerer fiske/hygge tur for forumets medlemmer til Børsmose Strand på lørdag, hvor der primært skal fiskes efter pigvar. Alle er velkomne.
 
Mvh
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 09:33
Så er der købt 50 poser med 15 tobiser i hver, så nu kan de hvarre bare komme
 
Hvem kommer med??? skriv lige her eller i en mail hvem der kommer???
Til top
Rolf Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rolf Avatar

Tilmeldt:: 01 Mar 2004
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rolf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 14:26
vi bliver 3 som gerne ville deltage :) kommer fra nordjylland. Hvad tidspunkt starter det  ?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 15:50
ØØØØØØVÈ - Og så har i lige en fiskekandidat med en ærgerlig smag i munden. Min lille bil har svigtet mig. ABS bremserne er gået amok, så bremserne surfer/hugger/og blokerer bare som de har lyst til. Det vil efter den lokale bildoktors vurdering blive "dyrt". sikkert imellem 15 - 30000.- kr. og det vil tage mellem 14 dage til 1 måned at få ordnet, da der ikke længere findes forhandlere i danmark!.

Jeg har fået et tilbud om, at kunne lave "lidt penge" i weekenden, så jeg bliver nødt til, at hoppe fra denne strandhvarre tur - ØVVVV.

Jeg håber selvfølgelig på tilbagemelding her på 123.nu - tur/fiske/fangst/sjov/situations stemning - Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 16:43
Hej Lars 
Vi laver endnu en tur for din skyld hvis det bliver en fornøjelse.
Vejeret ser meget svingende ud, men det skræmmer jo ikke en lystfisker.
 
Medmindere der kommer rester af en eller anden dødssyg orkan der hedder Maren, kan det kun blive en fornøjelig tur!!!!
 
Om ikke andet så socialt hygge og autentiske løgnhistorier fra forgange fisketureWink
 
Arbejder stadig på at finde en der har tid til at hente ungerne for mig i Vejle søndag aften...
Vejrudsigten ser jo human ud Smile
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 16:56
Hej Brian,
 
vel talt!
 
Den med historiene, om dengang vi lå underdrejede - i tre stive måneder - i Biscayen klarer vi i hvert fald i al slags vejr Big smile
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 17:38
Ja Torben..
 
Og alle de gigantiske hvaler vi væltede op når vi havde hugget hul i isen, ikke at forglemmeLOL
Jeg tror faktisk at alle små børn der lyver, bliver metreologer, politikere eller bilpushere... Dem der var knapt så løgnagtige har en fremtid som lystigfiskereCool
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Sep 2011 kl. 18:13
LOL
Stødte forleden tilfældigt på to meget unge og sikkert vordende lystfiskere. Da de så, at jeg havde grejet med, kom de til at snakke om fiskeri. "Min far har engang fanget en havørred på over to en halv meter", sagde den ene. Den var jo lidt svær at overgå, så efter lidt betænkningstid, sagde den anden dreng:"Jeg synes, at ålekvabber smager af tis...."
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Lars Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fluer.dk

Tilmeldt:: 02 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fluer.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2011 kl. 18:58
Der er historier nok kan jeg se.
 
Jeg har købt nogle konserverede tobiser hjem, skriv hvis der er nogen der skal have nogle poser med.
 
Vi regner med at ankomme kl 12 ca. og fiske igennem.
 
Jeg sidder lige og tæller om lidt hvor mange vi bliver.
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Sep 2011 kl. 23:34
Det  lyder sørme hyggeligt.
 
Men skal til frokost ved sviger familien øv øv
 
Kommer om aftenen hvis det ikke bliver for sent
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down