Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Isfiskeri.

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Isfiskeri.
    Sendt: 21 Okt 2011 kl. 19:38
Hej jeg håber på at vi får en isvinter igen i år. (det ved jeg godt at mange ikke gør og forstår dem også godt)
 
Hvis jeg skulle være så heldig vil vinteren stå på isfiskeri efter gedder.
 
Derfor ville jeg lige hører nogle kloge hoveder herinde om hvordan man bedst håndtere gedderne i hordt vejr og sne.
 
Selvfølgelig vil der blive brugt afkrognings måtte og lign, men er en stor ikea pose ideel til både vejepose og afkrognings måtte?
 
Hvor lang tid er det muligt i frost vejr (ikke over -5 grader) at holde fiskene oven vande uden at deres øjne tager skade? Er det muligt at hjælpe dem ved at dyppe dem ind i mellem afkrogning og eventuel vejning for at mindse frost skader?
 
Håber på nogle gode svar. Tongue
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2011 kl. 20:00
I frostvejr bør gedder afkroges i vandet så man må undvære et billede hvor man posere med fisken. Ved godt at mange ikke gør det men det er en anden sag.
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2011 kl. 20:13
OK så ved jeg det Smile

Men når man afkroger fisken trække man jo hovedet fri af vandet? Eller er dette også forbudt?
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 790
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2011 kl. 20:25
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2011 kl. 20:51
Hold øjnene under vandet(fiskensWink) når du afkroger.
 
Ellers lad være med at fiske gedder i minusgrader..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down