Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

danielsson dry fly hjul

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
faith

Tilmeldt:: 13 Jan 2011
Geografisk: thisted
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér faith Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: danielsson dry fly hjul
    Sendt: 26 Okt 2011 kl. 00:34
hej ville lige høre om da er nogen som er bekendt med dette hjul, jeg har fået erhvervet mig et brugt et af slagsen og ville lige høre om gangen i hjulet skal være fuldstændig lydløs eller om man vil kunne høre lejerne når hjulet arbejder på forhånd tak
 
hvh klaus pallesgaard
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 00:41
Det er et rigtigt dejligt hjul, hvis man er til det simple. Dog skal man self. passe på med ikke at vælte det rundt i sten og mudder. Fra et helt nyt hjul vil der ikke være støj fra lejer. men med tiden slidet det jo og kanterne på spolen hvor lejerne bliver med tiden blankslidte. Men jeg elsker mit Dryfly Heart
Til top
Jonas Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jonasrr Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonasrr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 08:39
Jeg har selv et Nymph, som er meget lig Dry Fly. Det er købt  fra nyt, og set i forhold til andre mere solidt byggede hjul har der har altid været en svag skurrende lyd fra lejerne. Hjulet kører dog fint, og jeg har lært at leve med lyden. Men der skal nok ikke mange sandkorn til før at lejerne får en helt anden lyd...
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 09:44
Har selv haft Nymph W ("lillebroderen" til det hjul du har) fra nyt og har lige fra starten kunne høre den svage skuren, som også omtales i de andre indlæg. Så det er helt normalt. Som tidligere nævnt, skal du passe på at der ikke kommer sand eller skidt ind i lejerne!
 
/Kasper
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 10:02
Som de andre skriver, skal der være en svag lyd fra kuglelejerne - nærmest som et veltrimmet elektrisk modeltog der kører. Larmer det mere og kan du mærke det i håndtaget, så skal du nok have skiftet lejer. Jeg fik skiftet lejer på mit nymph på et tidspunkt, og det gjorde en stor forskel.
Jeg skrev til Danielsson og sendte efter aftale hjulet derop. Det var rørende billigt.

Steen
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 10:05
Hvad smører i lejerne med, fedt eller tynd olie?

mvh
Allan
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 15:37
Har selv lige købt det hjul fra nyt, og det lyder bare sådan. Tror ikke det kan undgås at så mange lejrer må lyde af noget når de ligger løst og frit fremme, som de nu gør. Er meget glad for det.
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2011 kl. 19:04
Hej
 
Har fisket med flere af hjulene i Danielsson orginal serien igennem mange år. Mit ælste hjul er over 20 år gammelt og har serienummer 16 (købt dengang Karpens, som langt senere ændrede navn til LOOP solgte hjulene)
 
Hjulene er helt fantastiske driftsikre - og lyder, som der tidligere er skrevet,  som et vel smurt modeltog. Selvom mine hjul har fisket rigtigt meget har jeg aldrig haft problemer med lejerne.
 
Skulle et problem opstå er servicen fra Danielsson helt perfekt.
 
Køb hjulet og velkommen i klubben.
 
Søren
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down