Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skaller v Randers

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skaller v Randers
    Sendt: 11 Nov 2011 kl. 20:31
Hej

Er der nogle der kan hjælpe med et godt sted efter skaller her i vintermånederne i Randers? Skal gerne bruge nogle til geddefiskeri, men synes de kan være svære at finde og når jeg så endelig har fundet dem, ja så står de ikke samme sted næste gangSmile

Kunne være rart ikke at bruge lang tid på det og i stedet kunne bruge tiden på geddefiskerietWink

På forhånd tak for hjælpen

Kenneth
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 21:11
Havnebassinet? Da jeg var der for 14 dage siden var der så mange at min jig bankede ind i nogle hele tiden :)
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 11:14
Tak for hjælpen, men synes nemlig ikke rigtig de er der for tidenSmile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 19:02
He he - det er da utroligt. Hej for det første Kenneth. Da jeg fiskede omkring Randers havn for 40-45 år siden, kunne man ikke have sin "aborreorm" i fred for skaller.

Da vi fiskede ved "kødsmelteriet Kronjydens udløb, var der så mange skaller tilstede når de lukkede vand med kødrester ud i gudenåen, at skallerne lå og baskede ovenpå vandet (andre skaller). Mange skaller endte deres liv oppe på bredden efter disse "ædeorgier". Her tog så vandrotter, ildere, og ræve sig af dem. Vi drenge fanged 100 vis af kilo hver gang, og solgte dem til de lokale minkfarmere til minkfoder. Sådan (bl.a.) fik vi hevet lommepengene hjem.

Jeg ved så ikke, om der stadigvæk er udløb dette sted.

Mvh. - Kim -
Til top
kenneth schmidt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
freja77

Tilmeldt:: 10 Jul 2011
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér freja77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 19:23
Hej Kim

Jamen har det lidt på samme måde som dig... Har altid kunne fange skaller omkring randers havn, men har dog hellere ikke fisket så meget i de kolde vintermåneder før...

En ny fiskemakker jeg har fået, har fisket meget i de kolde måneder og har været vant til bare at smide prop og orm i havnen og så fanget en hav skaller, men har var også fuld af forundring over den manglende tilstedeværelse af skallerConfused
Fandt et godt "høl" sidste gang efter forsøg flere steder. Prøvede så lige det samme sted her den anden dag og vupti: Ingen skallerTongue - og dog en enkelt, men altså det skal jo gerne gå hurtigt så man kan komme afsted i en fart hen til gedde-favorit-stedetBig smile

Måske jeg bare skulle prøve med et sænkenet - er det ikke sådan de hedder?
Kan selvfølgelig være at det kan hjælpe....
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 19:35
Hej Kenneth

Ja det lader jo til, at forholdene er ændret omkring Randers havn siden jeg sad som 10 - 15 årig og hyggede mig med, at fange aborrer og ål (og skaller) lige ved siden af Randers bro.

Jeg tror så ikke, at du kan fange store nok skaller til gedderne med et alm. sænkenet. Men en pæn portion småskaller til aborrer skulle du nok kunne fange. Desværre kan jeg jo ikke bare lige smutte over og finde ud af, hvor der evt. opholder sig mange skaller, men på sydsiden ved Randers bro (modsat bådudlejningen, er der stadigvæk pæne aborrer og skalder.

Så Knæk & Bræk

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 12 Nov 2011 kl. 19:37
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 20:38
Ja for det ikke skal være løgn, så var det eneste jeg fik på min jig, ja det var en skalle der var sulten LOL
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down