Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opload af nyt billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opload af nyt billede
    Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:50
Hej
Hvordan lægger jeg et nyt profilbillede ind?
I fil manager har jeg lagt et nyt billede ind, men det slår ikke igennem på profilbilledet... hmmm

Må hellere få lagt et nyt billede ind, da nogle ikke kan lide kranen i baggrunden.Wink

Pft.


Redigeret af Henrik Christensen - 27 Nov 2011 kl. 16:51
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:12
Kranen? Har du konen med på billedet?
 
Sorry Henrik, vi har ikke været venner her på forum, men jeg synes også Per Taonga's kommentarer er tisseirriterende! Desværre kan jeg ikke hjælpe med billede, kan heller ikke selv finde ud af det :(
 
Edit: prøv at logge af og på igen, så tror jeg det virker


Redigeret af Klaus Neilsen - 27 Nov 2011 kl. 17:14
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Søren Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kongstad7 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2011
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kongstad7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:25
Hej Henrik
Under kontrolpanelet ligger "profil" herunder kan du uploade avatar, som er det billede der ses på profilen. 
Håber det virker for dig...
I would rather be fishing :-)
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:39
Husk det ikke må fylde mere end 650 mb
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:44
Citat: thomassmedlarsen

Husk det ikke må fylde mere end 650 mb
 
Tror du mener kb Wink
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:48
Det fylder 80kb og har lige akkurat gjort som Søren Thomsen siger,
Hjælper intetCry
Mvh
Henrik Christensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:52
Det samme her...systemet kan ikke finde filen.

Mvh
Jim.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:52
Lige præcis Jim, total skod

Mvh
Henrik Christensen
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:04
Ja jeg har også lige prøvet og her virker det heller ikke, men den kunne da godt op loade billedet men vil ikke vise det


Redigeret af Omerrild - 27 Nov 2011 kl. 18:05
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:08
Jeg har nu prøvet følgende:
Gå til "Forside".
Klik på "Login" øverst til højre.
Login (hvis du ikke allerede er det), og klik dernæst på "Upload billede til din profil".
Klik på "Gennemse...", og find dit billede, som altså skal være i jpg-format.
Klik på opload.
 
Spændende at se, om det nu også er lykkes for mig Smile
 
Mvh Finn
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:08
Det gjorde det så ikke ....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:27
Citat: Henrik Christensen

Lige præcis Jim, total skod


Simpelthen Henrik.
Men sig mig...hva`er det for en kran bagved ? LOL

Jim.


Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:44
Jeg fik mig forvildet ud på Kim's båd for 3 år siden.Wink
Det gav så denne havbandit på 55cm og 2,5kg en sommer dag i juli
Mvh
Henrik Christensen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:49

Ja ja det vidste jeg jo nok.

Men nu vi er ved emnet...så skulle i måske begynde at trolle lidt mere, tænker at da havørredbestanden jo er stigende selv om man ikke lige oplever det ved kysten...så må de vel være ude mellem sildene på det dybere.

Vi ved jo at havbasserne er de rene ædemaskiner når de får lidt størrelse.


Jim.

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:13
For at skifte profilbillede skal man først og fremmest ind i kontrolpanelet i forum. Her vælger man "rediger profil" - scroll ned til punktet "vælg avatar" - tryk på linket "upload avatar" (det står under feltet "se først") og det står med småt og kan være svært at få øje på.

Når man trykker på linket får man en dialogboks, hvor man kan vælge filen på sin pc og uploade den til sin filemanager i højre side af dialogboksen. Filtypen skal være enten jpg, jpeg, png eller gif med en max størrelse på 500 kb.
Når filen er uploadet til filemanageren, så vælg filen og den vil fremgå af "file preview" nederst i dialogboksen - tryk på OK og nu er der indsat et nyt profilbilledeWink

Jeg har lige skiftet mit profilbillede efter ovenanførte fremgangsmåde.


Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:20
Citat: scott

Ja ja det vidste jeg jo nok.

Men nu vi er ved emnet...så skulle i måske begynde at trolle lidt mere, tænker at da havørredbestanden jo er stigende selv om man ikke lige oplever det ved kysten...så må de vel være ude mellem sildene på det dybere.

Vi ved jo at havbasserne er de rene ædemaskiner når de får lidt størrelse.


Jim.

Tjaaa, der er afholdt  2 trolling konkurrencer hernede i år.
Der var ca. 30 toptunet både med begge gange.
De fiskede over 2 dage og der blev indvejet 3 havørreder i den første konkurrence og 1(een) i den næste konkurrence.
Så selv om du er helt vildt med dybt vand, så er det altså ikke der de er...Wink
Skal lige sige at ingen af de indvejede fisk var over 55cm


Redigeret af Henrik Christensen - 27 Nov 2011 kl. 19:20
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:22
Citat: Rådhede

For at skifte profilbillede skal man først og fremmest ind i kontrolpanelet i forum. Her vælger man "rediger profil" - scroll ned til punktet "vælg avatar" - tryk på linket "upload avatar" (det står under feltet "se først") og det står med småt og kan være svært at få øje på.

Når man trykker på linket får man en dialogboks, hvor man kan vælge filen på sin pc og uploade den til sin filemanager i højre side af dialogboksen. Filtypen skal være enten jpg, jpeg, png eller gif med en max størrelse på 500 kb.
Når filen er uploadet til filemanageren, så vælg filen og den vil fremgå af "file preview" nederst i dialogboksen - tryk på OK og nu er der indsat et nyt profilbilledeWink

Jeg har lige skiftet mit profilbillede efter ovenanførte fremgangsmåde.


Det var s.... Ole, det er nøjagtig sådan jeg gør.
Nu fatter jeg minus... sorry
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:25
Har lige prøvet en gang til, nixenCry
Der kommer fint nok et nyt billede men når jeg trykker ok sker der nada
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:26
Jeg prøvede at skifte profilbillede for en måneds tid siden, og der havde jeg ikke den store succes, så funktionen har nok sit eget livSmile
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:33
Citat: Henrik Christensen

Har lige prøvet en gang til, nixenCry
Der kommer fint nok et nyt billede men når jeg trykker ok sker der nada

Når billedet vises i "file preview" kan du så se hele billedet, eller kun en del af det?
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:35
en del af det...
Det er som om det er alt for stort.
Den fylder 80,1kb
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:44
Ok, så tror jeg problemet er, at billedet ikke er skaleret rigtigt, for jeg kan nemlig heller ikke skifte til et billede der kun kan ses delvist i file preview, uanset at billedet kun fylder få kb. 
Du skal derfor skalere dit billede så hele billedet kan ses i preview, så virker det.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:44
Iflg proceduren skulle den være der nu....

Jim.
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:47

virker det

Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:06

i dit eget forum skal du trykke besvar, i den rude kan du ser øverat til venatre lige under forum start står der kontrol panel der går du ind trykker i profil, der kandu ændre dit billede .Men ikke sørre end 500kb.

Jeg håber det lykkes for jerWink
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:07
Til bl.a. skalering af billeder kan jeg varmt anbefale dette gratis, men dog så avancerede billedredigeringsprogram, der giver mange betalingsprogrammer baghjul: http://www.photoscape.org/ps/main/index.php

Skal det være nemt, så kan det også gøres online: http://www.picresize.com/
Til top
Finn Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Finn P. Avatar

Tilmeldt:: 24 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Finn P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:08

Det er nu lykkes mig efter Oles metode og tip, og med et billede på 480x320 pixels. Med 640x480 ville det ikke lykkes.

Hilsen Finn
Til top
hardy jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
roadbike Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér roadbike Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:08

i dit eget forum skal du trykke besvar, i den rude kan du ser øverst til venstre lige under forum start, står der kontrol panel der går du ind trykker i profil, der kan du ændre dit billede .Men ikke større end 500kb. unskyld stavefejl der kommer her er en ny

Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:32
Syntes heller ikek rigtig jeg kan få det til at virke :(
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:35
Ole: den sad lige i skabet som du kan seThumbs Up
Mange tak for hjælpen Ole og Finn
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 20:40
Sådan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down